Din ønskede spiller

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Så når spillere bruker fornavnet sitt på brukeren, så er det ikke lov å bruke dette. IG navn har jo også en tendens til å skifte, og da gjerne flere ganger i løp av en verden. Så ser ikke hvordan man skal greie å holde oversikten om man skal referere til disse
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Folkens, jeg har en anmodning, vil dere være så vennlige å slutte å bruke folks irl-navn, da dette strider mot forumets regler om anonymitet. Jeg vil helst slippe å gi ut advarsler til flere her nå.

https://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?14084-Forumregler

Her står det ingenting om at å referere til irl fornavn er forbudt. Det står derimot at Teamet: Vi forbeholder oss retten til å gi en advarsel, infraction eller utestengelse selv om spilleren ikke har brutt forumreglene. (Denne reglen er også helt bak mål)

Men man kan ikke gi en advarsel/utestengelse ved å referere til et irl fornavn (forsåvidt så kan dere det, men det er jo helt bak mål) Så denne anmodningen har ingen som helst verdi, det er ikke et regelbrudd og så lenge vi forholder oss innenfor rammene og ikke går ut med fult navn er det fullstendig tillat å bruke fornavn helt til det står noe annet i forumreglene, om disse blir endret blir vel dette lite populært ^^. Du kan gjerne si "sånn er det bare" men vi på forum forholder oss til forumreglene, alt som ikke står i det reglementet er tillat pdd. Man har også normer, men å ikke bruke et fornavn er vel neppe en av dem.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Fornavn har da blitt brukt her på forumet i mange mange år..

Uten å ha fått slike advarseler, det har derimot blitt gitt advarseler når det har vært store kraftige diskusjoner der folk har slengt bokstavelig talt "dritt" til hverandre, og har nevn hele fulle navnet til andre folk. Det er jeg helt enig i at ikke bør gjøres, men å komme med fornavn til div. spillere er helt normalt.

Det er mange som vet hva jeg heter jeg bryr meg ikke, men det er svært mindre spillere som vet mitt fulle navn f.eks.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hvis fornavn er forbudt forbyr du i prinsippet alle navn. Hvem mener jeg om jeg sier Espen? Er det Espen Eckbo, Espen Askeladd? who knows, Espen Espen Espen
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Ikke prøv engang å utfordre mine grenser. Jeg gjør bare jobben min. Man bør unngå å referere til spillere ved navn. De kan dere bruke på skype så mye dere vil, men respekter reglene her på forum. Sånn er det, og sånn blir det.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Ehm, tørr ikke si navnet ditt nå Starboy må jeg ærlig innrømme, men ditt navn har selv blitt nevn i flere anledninger her på forumet, aldri blitt tatt opp på denne måten. Hvorfor plutselig endre din mening?

Dette handler ikke om å utfordre dine grenser, men ikke misbruk dine rettigheter heller nå da. (Sier bare meningen min)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
https://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?14084-Forumregler

Her står det ingenting om at å referere til irl fornavn er forbudt. Det står derimot at Teamet: Vi forbeholder oss retten til å gi en advarsel, infraction eller utestengelse selv om spilleren ikke har brutt forumreglene. (Denne reglen er også helt bak mål)

Men man kan ikke gi en advarsel/utestengelse ved å referere til et irl fornavn (forsåvidt så kan dere det, men det er jo helt bak mål) Så denne anmodningen har ingen som helst verdi, det er ikke et regelbrudd og så lenge vi forholder oss innenfor rammene og ikke går ut med fult navn er det fullstendig tillat å bruke fornavn helt til det står noe annet i forumreglene, om disse blir endret blir vel dette lite populært ^^. Du kan gjerne si "sånn er det bare" men vi på forum forholder oss til forumreglene, alt som ikke står i det reglementet er tillat pdd. Man har også normer, men å ikke bruke et fornavn er vel neppe en av dem.

Upresist. Det står at norsk lov gjelder, altså er det en god del som ikke er nevnt i forumreglene, som likevel gjelder. Selv om reglene ikke forbyr det å spre en persons fulle navn, gjelder det fortsatt her, siden Personvernloven er gjeldende. Det faktum om man kan omtale en person ved fornavn, eller ikke, er derfor bestemt av noe annet enn forumreglene.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Reglene er laget av Innogames, og gitt oss moderatorer å håndheve. Det er fint mulig å referere til spillere uten å bruke irl-navn her på forum. På skype bruker de fleste navnet mitt, ikke nicket, og det er greit. Men fra tid til annen kommer det justeringer i teamets liste over ting som skal følges bedre opp fra Inno, og da retter vi oss etter det. Fullt navn er forbudt, fornavn skal unngås når det refereres til spillere. Det er anonymitet som gjelder her på forum. Jeg er fullt klar over at mange gamle poster inneholder navn, men jeg ser ikke poenget i å gå tilbake og rette på alt. Da ville jeg ikke rukket annet fremover. Så derfor nøyer jeg med med å si at navn skal unngås heretter.

TribalWars teamet skal opptre diskrè til enhver tid, og skal opprettholde anonymiteten til brukerene, det er forventet at du gjør det samme.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Så om jeg da skal si noe om en av de som spiller på Kamikaze, da kan du enkelt finne ut hvem jeg snakker om? Argumentet ditt faller rett og slett sammen.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Da kan vi jo snakke om hvilken som helst konto, ZombieFred f.eks dual 1 eller 2?
Kamikaze da.. dual 1 eller 10?

Og isåfall hvordan vet jeg hvem som er dual nr 1-2-3-4-5-6- eller 100 for den slags skyld? Nå er jeg spent på hvordan vi løser det?

Kanskje jeg kan si det slik som, ok jeg snakker om han på kamikaze som er fra Alta? Hvem vet hvem jeg snakker om da? Er noen fra kamikaze fra Alta i det hele tatt?

80% av kontoene som hevder seg på en verden, kanskje 90% er en dual konto.. Så help me here STARBOY.
 
Sist redigert:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Ikke prøv engang å utfordre mine grenser. Jeg gjør bare jobben min. Man bør unngå å referere til spillere ved navn. De kan dere bruke på skype så mye dere vil, men respekter reglene her på forum. Sånn er det, og sånn blir det.

Jeg utfordrer gjerne dine grenser! Du gjør ikke jobben din. Du går ikke ut ifra hverken forumreglement eller andre reglement når du velger å gi advarsel til folk basert på ???? ja.. lurer veldig på hvorfor du i det heletatt av eget initiativ skal begynne å slå ned på bruk av fornavn. Gir ingen mening. . Det står i INGEN regler jeg gjentar INGEN regler at man ikke kan referere til et fornavn. Om noen går ut med fult navn kan man gjerne straffes.
 

DeletedUser

Guest
Men i alle.
Skyt nå ikke Starboy da? Han gjør da bare jobben sin her og fortjener ikke dette.
Er dere uenige i hans avgjørelse, så send noe til Dakapo. Dette er da ingen big deal?

Skulle ønske dere alle var like disiplinert på forumet som meg, alså. :eek:
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Upresist. Det står at norsk lov gjelder, altså er det en god del som ikke er nevnt i forumreglene, som likevel gjelder. Selv om reglene ikke forbyr det å spre en persons fulle navn, gjelder det fortsatt her, siden Personvernloven er gjeldende. Det faktum om man kan omtale en person ved fornavn, eller ikke, er derfor bestemt av noe annet enn forumreglene.

Hahahaha. Tror du må ta en titt i lovverket :)
Personopplysningsloven (den største personvernsloven) om du skulle prøve å si at de ikke har en sammenheng.
Det er tillat å bruke fornavn. Om du skal ut med fult navn må det kun være registrert i et system som er godkjent av datatilsynet(uten tilgang fra utsiden)
Dermed vil det si at Starboy har ingen rett til å kreve at vi kutter ut fornavn. Om noen går ut med fult navn skal det derimot straffes. Starboy har vel selv jobbet innenfor ikt å burde være klar over regelverket. Når det kommer til personvern og hva som er greit og ikke greit. Så med den loven ute av boken, har vi kun forumreglene igjen. Oh wait står ikke noe der heller.
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Blir kjempe spennende topp 25 lister fremover..... Får vi ikke gå ut med egne navn i underskriften engang?
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Men i alle.
Skyt nå ikke Starboy da? Han gjør da bare jobben sin her og fortjener ikke dette.
Er dere uenige i hans avgjørelse, så send noe til Dakapo. Dette er da ingen big deal?

Skulle ønske dere alle var like disiplinert på forumet som meg, alså. :eek:

Ingen tvil om at han har vært flink overall. Men å kreve at vi ikke skal bruke fornavn er ute av hans og lovverkets makt. Dvs forumregler, norges lover og personopplysningsloven. Står ingen steder at det er forbudt. Så da forholder man seg til dette.


Redigert inn: Han kan gjerne ta meg på alt annet jeg måtte gjøre galt i forhold til noen lovverk. Men å kreve at jeg skal føye meg etter en regel som ikke finnes er bare teit.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Tja.
Jus kan jeg litt om. Personvern også. Dette er jobben min :)
Ut fra reglene under, så ser jeg at Innogames har dekket seg godt inn, og de bestemmer. Vil de ha noe strengere enn norsk lov, så er de i sin fulle rett. Må derfor gi Star rett her. Hvis noen er uenig, så send en ticket til Dakapo men i dette tilfelle vil jeg tro det er bortkastet.
Om Star & co vil håndheve dette eller ikke, er noe helt annet. Kan jo håpe?
Jeg er heller ikke nødvendigvis enig med teamet her, men slik er det :)

Redigert utdrag fra reglene:

1.7 - Annet
Private samtaler, diskusjoner og krangler mellom to eller flere personer skal ikke tas på forumet. Vennligst benytt private meldinger eller andre måter å kommunisere på (f.eks IRC, Skype, MSN eller lignende).
Reglene kan endres uten varsel. Store regelendringer vil bli annonsert på forumet.

1.1 - Oppførsel
Det er ikke lov å provosere moderatorene på måter som ikke er spillrelatert. Tråder/innlegg som blir laget for å skape konflikt mellom spillere og teammedlemmer vil bli slettet og brukeren vil bli straffet. Spillere som motarbeider samfunnet vil bli nektet adgang til forumet.

(Red)
I min verden (Underlagt landets strengeste bestemmelser om dette) så er ikke personvern omfattet av fk.s. bare fornavn, men mindre det kan kobles eller spores. Det er riktig. Balansen er derimot hårfin, og jeg har forståelse for at de setter en tydelig grense. Fk.s. fornavn og hva man arbeider med i samme setting, vil i min bransje være taushetsbrudd. Alt av etternavn, fødsel/person nummer, adresser det samme selvsagt.
 
Sist redigert av en moderator:

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Da slutter jeg på forum, hvis slike latterlige tiltak plutselig settes igang. Da er det ingenting å skrive om hvis ingen forstår hvem hva og hvor vi mener.

Så hvis de vil miste brukerene sine her som har vært her i flere år og gjort gode ting for forumet, så be my guest.
 
Topp