Jato Link
Forumstjerne
- Reaksjonspoeng
- 590
Dragonfly Dodge
Eller «hvordan dodge en backtime», om du vil.
Av Jato Link
Eller «hvordan dodge en backtime», om du vil.
Av Jato Link
Ohoi! Jeg og noen andre satt på skype og diskuterte hvordan man best dodger backtiming, da vi kom frem til at det i grunnen ikke finnes noen spesielt effektiv måte å dodge en backtime på. Det går selvfølgelig an å bruke en gammel rapport og «angripe igjen med alle troppene», men det krever at man har nok tid til å både trykke på hurtigbarknappen og OK-knappen før backtimingen treffer. Det har man heller sjelden tid til – litt lag så er man død.
Derfor trenger vi en raskere metode, så da begynte jeg å leke meg i Opera. Metoden jeg så langt har funnet frem til er veldig enkel, og den nesten garanterer at man klarer å dodge backtimingen, men det er visse krav som må være oppfylt for at det skal fungere. (Og helt ærlig vet jeg ikke sikkert at det i det hele tatt vil fungere – jeg har nemlig ikke testet metoden enda...)
For det første må man ha minst 2 byer, og byen som ikke er under angrep må være av samme type som byen som blir angrepet. Blir derfor en angrepsby backtimet må man ha en annen angrepsby med tropper i byen for å kunne gjøre dette.
Høres ikke det litt rart ut? Man skal jo bare dodge et angrep, så hvorfor trenger man da en annen by med masse tropper i?
Grunnen til dette er at Tribalwars sine IKT-nerder har bestemt seg for å gjøre seg litt unødvendig vanskelige. Når man trykker «Angrip» i samlingsplassen opprettes det nemlig en angreps-ID for denne kommandoen, og den angreps-ID'en gjør det umulig å endre antall tropper som sendes, uten å først gå tilbake til samlingsplassen. Dermed taper man masse tid og backtimingen treffer og nuket ditt dør. Det suger.
Angreps-ID'en låser derimot ikke hvilken by man sender angrepet fra. Det er dette som gjør at «angrip igjen med alle troppene» funksjonen ikke er låst til en enkelt by, men kan brukes fra alle byer. I praksis betyr dette at man med litt kløkt kan gjøre klar et utgående angrep fra en by, for så å sende angrepet (med ett enkelt tastetrykk) fra en helt annen by. Supert! Dermed trenger man ikke å sitte og vente på at troppene skal returnere til byen før man panisk forsøker å dodge backtimingen. Man kan simpelthen gjøre alt klart, og trykke «OK» når man vet troppene har returnert, og voila; ingen tropper tapt.
Dermed er det, ganske enkelt, bare å gjøre følgende:
- Observer at noen har backtimet nuket ditt i landsby 1. Bann litt. Få panikk.
- Kom på at denne guiden finnes. Les de fem første, totalt unyttige, avsnittene på ny.
- Finn deg en by av samme type som den som blir backtimet. Trolig snakker vi her om en angrepsby, med mindre du er en frosk og angriper folk med spyd. Byen du velger må ha tropper tilgjengelig i samlingsplassen. Helst flere enn, eller like mange som de som returnerer i nuket fra landsby 1 som du står i fare for å miste.
- Sett opp et angrep på en random barbarby. Angrip barbarbyen med like mange tropper som du har i nuket fra landsby 1. Hold inne shift og trykk «Angrip» en halv billion ganger, slik at du får en haug med faner med bekreftelsessiden for angrep på Mr. Barbarby.
- Høyreklikk knappen det står «OK» på og trykk på «inspect element». Dette åpner Opera Dragonfly. Shit's about to go down.
- Dragonfly vil det stå masse skummel koding og tekst. Det eneste du trenger å bry deg om er der det står «VillageID=XXXXX (der X er tall, ikke vær dum). Det er den unike ID'en til landsbyen du er i ferd med å sende angrep fra. Bytt den ID'en ut med ID'en til landsby 1 ved å dobbelklikke på tallene og skrive inn den riktige ID'en. Deretter trykker du enter og lukker Dragonfly. ID'en til landsbyen som er under angrep finner du ved å ikke være åndssvak.
- Nå vil du kunne observere at absolutt ingenting ser ut til å ha skjedd. Da har du gjort alt riktig*. Gjør det samme med alle fanene du tidligere åpnet, mens du forbanner meg fordi jeg ikke har funnet en rask måte å endre kodingen i alle faner samtidig. Bare hyggelig.
- Sitt og chill og drikk kaffe og vent på at tidspunktet for returen av nuket ditt i landsby 1 nærmer seg. Når det er ca. 1 sekund igjen blar du gjennom alle fanene dine og trykker «OK» som en maniac.
- På et eller annet tidspunkt vil troppene dine i landsby 1 returnere hjem. Ca. 12 millisekunder senere vil du trykke på «OK» i fane tjuetre, for tjuetredje gang. Men denne gangen vil troppene dine være tilbake i byen, og de vil derfor bli sendt fluksens ut igjen, og byen står nok en gang tom. 50 millisekund senere kommer fienden din på besøk, voldtar kvinner og barn, stjeler litt ressurser og drar hjem igjen. Ingen dør. Alle er stort sett fornøyd.
Så slik kan man altså enkelt dodge en backtime. Alt du trenger er helt middels ferdigheter i å sende adelstog, og et snev av intelligens, så vil aldri backtimes plage deg igjen...
..Unntatt når du kun har 1 by. Da er du screwed.
Del gjerne dette tipset med andre, men husk at metoden ble forsket frem og nedskrevet av den allmektige Jato Link aka Repentance Requiem aka Mr. Game and Watch! Yeah!
PS:
<--- Rate me!
Sist redigert: