Dragonfly Dodge

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Dragonfly Dodge
Eller «hvordan dodge en backtime», om du vil.

Av Jato Link

Ohoi! Jeg og noen andre satt på skype og diskuterte hvordan man best dodger backtiming, da vi kom frem til at det i grunnen ikke finnes noen spesielt effektiv måte å dodge en backtime på. Det går selvfølgelig an å bruke en gammel rapport og «angripe igjen med alle troppene», men det krever at man har nok tid til å både trykke på hurtigbarknappen og OK-knappen før backtimingen treffer. Det har man heller sjelden tid til – litt lag så er man død.

Derfor trenger vi en raskere metode, så da begynte jeg å leke meg i Opera. Metoden jeg så langt har funnet frem til er veldig enkel, og den nesten garanterer at man klarer å dodge backtimingen, men det er visse krav som må være oppfylt for at det skal fungere. (Og helt ærlig vet jeg ikke sikkert at det i det hele tatt vil fungere – jeg har nemlig ikke testet metoden enda...)

For det første må man ha minst 2 byer, og byen som ikke er under angrep må være av samme type som byen som blir angrepet. Blir derfor en angrepsby backtimet må man ha en annen angrepsby med tropper i byen for å kunne gjøre dette.

Høres ikke det litt rart ut? Man skal jo bare dodge et angrep, så hvorfor trenger man da en annen by med masse tropper i?

Grunnen til dette er at Tribalwars sine IKT-nerder har bestemt seg for å gjøre seg litt unødvendig vanskelige. Når man trykker «Angrip» i samlingsplassen opprettes det nemlig en angreps-ID for denne kommandoen, og den angreps-ID'en gjør det umulig å endre antall tropper som sendes, uten å først gå tilbake til samlingsplassen. Dermed taper man masse tid og backtimingen treffer og nuket ditt dør. Det suger.

Angreps-ID'en låser derimot ikke hvilken by man sender angrepet fra. Det er dette som gjør at «angrip igjen med alle troppene» funksjonen ikke er låst til en enkelt by, men kan brukes fra alle byer. I praksis betyr dette at man med litt kløkt kan gjøre klar et utgående angrep fra en by, for så å sende angrepet (med ett enkelt tastetrykk) fra en helt annen by. Supert! Dermed trenger man ikke å sitte og vente på at troppene skal returnere til byen før man panisk forsøker å dodge backtimingen. Man kan simpelthen gjøre alt klart, og trykke «OK» når man vet troppene har returnert, og voila; ingen tropper tapt.

Dermed er det, ganske enkelt, bare å gjøre følgende:
  • Observer at noen har backtimet nuket ditt i landsby 1. Bann litt. Få panikk.
  • Kom på at denne guiden finnes. Les de fem første, totalt unyttige, avsnittene på ny.
  • Finn deg en by av samme type som den som blir backtimet. Trolig snakker vi her om en angrepsby, med mindre du er en frosk og angriper folk med spyd. Byen du velger må ha tropper tilgjengelig i samlingsplassen. Helst flere enn, eller like mange som de som returnerer i nuket fra landsby 1 som du står i fare for å miste.
  • Sett opp et angrep på en random barbarby. Angrip barbarbyen med like mange tropper som du har i nuket fra landsby 1. Hold inne shift og trykk «Angrip» en halv billion ganger, slik at du får en haug med faner med bekreftelsessiden for angrep på Mr. Barbarby.
  • Høyreklikk knappen det står «OK» på og trykk på «inspect element». Dette åpner Opera Dragonfly. Shit's about to go down.
  • Dragonfly vil det stå masse skummel koding og tekst. Det eneste du trenger å bry deg om er der det står «VillageID=XXXXX (der X er tall, ikke vær dum). Det er den unike ID'en til landsbyen du er i ferd med å sende angrep fra. Bytt den ID'en ut med ID'en til landsby 1 ved å dobbelklikke på tallene og skrive inn den riktige ID'en. Deretter trykker du enter og lukker Dragonfly. ID'en til landsbyen som er under angrep finner du ved å ikke være åndssvak.
  • Nå vil du kunne observere at absolutt ingenting ser ut til å ha skjedd. Da har du gjort alt riktig*. Gjør det samme med alle fanene du tidligere åpnet, mens du forbanner meg fordi jeg ikke har funnet en rask måte å endre kodingen i alle faner samtidig. Bare hyggelig.
  • Sitt og chill og drikk kaffe og vent på at tidspunktet for returen av nuket ditt i landsby 1 nærmer seg. Når det er ca. 1 sekund igjen blar du gjennom alle fanene dine og trykker «OK» som en maniac.
  • På et eller annet tidspunkt vil troppene dine i landsby 1 returnere hjem. Ca. 12 millisekunder senere vil du trykke på «OK» i fane tjuetre, for tjuetredje gang. Men denne gangen vil troppene dine være tilbake i byen, og de vil derfor bli sendt fluksens ut igjen, og byen står nok en gang tom. 50 millisekund senere kommer fienden din på besøk, voldtar kvinner og barn, stjeler litt ressurser og drar hjem igjen. Ingen dør. Alle er stort sett fornøyd.
Bo8iAxg.png

Full størrelse her
*«Alt riktig? Men ingenting skjedde jo?» tenker kanskje du. Men jo; noe har skjedd, du ser det bare ikke enda. Ved å endre landsby-ID til landsby 1 vil angrepet bli sendt fra landsby 1, selv om du fremdeles sitter i samlingsplassen til landsby 2. Dermed kan du på forhånd gjøre klar masse faner med angrep som sendes fra landsby 1, og komme deg helt til «OK»-siden, selv om du egentlig ikke har nok tropper til å kunne komme deg så langt! Genialt, ikke sant?

Så slik kan man altså enkelt dodge en backtime. Alt du trenger er helt middels ferdigheter i å sende adelstog, og et snev av intelligens, så vil aldri backtimes plage deg igjen...

..Unntatt når du kun har 1 by. Da er du screwed.

Del gjerne dette tipset med andre, men husk at metoden ble forsket frem og nedskrevet av den allmektige Jato Link aka Repentance Requiem aka Mr. Game and Watch! Yeah!


PS: Jeg har som nevnt innledningsvis ikke testet denne metoden, så jeg vet ikke hvor bra den faktisk fungerer. Derfor trenger jeg dere søtnoser til å teste for meg <3 takk. Pelle / Trevor Philips har vært så elskverdig og testet metoden, og han kan rapportere om at den funker utmerket. Hurra!

<--- Rate me!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Reglene:
"Det å bruke bugs for og få noen fordel vil føre til at kontoen sperres eller andre straffer."
-Dette er vell en bug som kan missbrukes :) Ellers hadde man fått "for lite tropper"-beskjeden på siden hvor du trykker "ok" og ikke "angrip".

"Det er forbudt å tilby eller bruke verktøy som endrer sidenavigasjonen som allerede finnes ved å opprette snarveier."
-Snarvei da du ikke trenger å vente på angrepet kommer tilbake - Du har endret sidenavigasjonen til å sende angrep fra en annen by enn den du er i.

"Premium spillere har lov til å legge til godkjente JavaScript kommandoer i sine hurtigbarer. Disse scriptene er tillatt for å kunne hjelpe spillere gjøre enkelte ting som automatisk fylle inn former (som rekrutting av tropper). Dem kan derimot ikke utføre flere handlinger enn et per klikk. I tillegg kan ikke disse scriptene samhandle med kontoadmin eller noen av de funksjonene uten spesiell godkjenning fra Tribal Wars teamet."
-Jeg tipper teamet mener alle synlige inputs i formene, du forrandrer på skjulte inputs som er skjulte av en grunn!

Ellers: Fantastisk :)

Vet du hvorfor du må bruke en by med nok tropper? ;) Fins det en måte å få dette til å fungere med 1 by? ;)
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Reglene:
"Det å bruke bugs for og få noen fordel vil føre til at kontoen sperres eller andre straffer."
-Dette er vell en bug som kan missbrukes :) Ellers hadde man fått "for lite tropper"-beskjeden på siden hvor du trykker "ok" og ikke "angrip".
Bugs er feil i kodingen. At angreps-ID'en står der er ingen feil i kodingen. Tribalwars er lagt opp slik at angrepet får en ID når man trykker "Angrip" i samlingspunktet. ID'en til angrepet gjør at man ikke lenger kan endre hvilke tropper som skal sendes (selv om også dette i teorien skal være mulig via Dragonfly). Med andre ord låser ID'en troppetallet. Den låser derimot ikke hvilken by man sender fra. Dette er gjort helt bevisst fra utviklerne sin side. Hadde hvilken by man sendte angrepet fra blitt låst i angeps-ID'en ville ikke funksjonen "Angrip igjen med alle troppene" fungert fra andre byer enn den ene byen man originalt sendte angrepet fra. Utviklerne har med andre ord med viten og vilje latt det være mulig å endre Village-ID.

"Det er forbudt å tilby eller bruke verktøy som endrer sidenavigasjonen som allerede finnes ved å opprette snarveier."
-Snarvei da du ikke trenger å vente på angrepet kommer tilbake - Du har endret sidenavigasjonen til å sende angrep fra en annen by enn den du er i.
Funksjonen finnes som nevnt allerede. Jeg har bare brukt den i en litt annen setting. Og om TW-teamet skal forby den som tilbyr verktøyet som muliggjør dette må det bli ulovlig å bruke Opera.

"Premium spillere har lov til å legge til godkjente JavaScript kommandoer i sine hurtigbarer. Disse scriptene er tillatt for å kunne hjelpe spillere gjøre enkelte ting som automatisk fylle inn former (som rekrutting av tropper). Dem kan derimot ikke utføre flere handlinger enn et per klikk. I tillegg kan ikke disse scriptene samhandle med kontoadmin eller noen av de funksjonene uten spesiell godkjenning fra Tribal Wars teamet."
-Jeg tipper teamet mener alle synlige inputs i formene, du forrandrer på skjulte inputs som er skjulte av en grunn!
Men dette er ikke et script. Og informasjonen det er snakk om å endre er heller ikke spesielt skjult. Den står tross alt i nettbaren så lenge man er logget inn - enkelt for alle å se.

Ellers: Fantastisk :)

Vet du hvorfor du må bruke en by med nok tropper? ;) Fins det en måte å få dette til å fungere med 1 by? ;)
Nei det går ikke an å kun bruke 1 by ettersom troppetallet låses av angreps-ID'en.
 

DeletedUser

Guest
For alle som har tenkt til å bruke denne metoden:

Det er ikke uvanelig at servere sjekker opp verdier du KAN forrandre eventuelt velge å ikke sende tilbake til serveren. Disse forandringene går somregel igjennom for at serveren ikke skal gi misstanke om at noe er feil. Det fins flere måter å gjøre dette på, og jeg er veldig sikker på at dette er en ofte brukt metode for å ferske enkelte ulovelige scripts. Nei, metoden sjekker ikke etter "scripts", men det kan hende et ulovelig script ikke tar hensyn til alle f.eks skjulte verdier som må være i orden før scriptet sender post/get/ajax request.

Bugs er feil i kodingen. At angreps-ID'en står der er ingen feil i kodingen.
-Bugs er feil i kodingen ja, som f.eks at enkelte forrandrede verdier kommer igjennom ved en feiltakelse. Alle bugs som er i TW er mulige, men bare fordi noe er mulig betyr det ikke at det er lov å utnytte bugs.

Tribalwars er lagt opp slik at angrepet får en ID når man trykker "Angrip" i samlingspunktet. ID'en til angrepet gjør at man ikke lenger kan endre hvilke tropper som skal sendes (selv om også dette i teorien skal være mulig via Dragonfly). Med andre ord låser ID'en troppetallet.
-Et angrep blir generert av en post/get/ajax-request du sender til serveren, serveren sender deg så en ID. Denne ID'en har bare 1 oppgave: verifisere at angrepet du sender i neste steg (der du skal trykke ok). Det vil si at du får en egen ID hver gang du skal sende alle tropper fra en by.

Den låser derimot ikke hvilken by man sender fra. Dette er gjort helt bevisst fra utviklerne sin side.
-Den er også blitt gjort til en skjult input. Hvorfor kan man ikke velge hvilken by man skal sende x antall tropper fra på "ok"-siden til angrepet? Fordi det ikke er meningen(enda det er mulig). Et så stort prosjekt som TW så er det også koder fra veldig mange forskjellige programerere, noe som igjen fører lett til bugs om f.eks noen nye må bygge videre på koden som allerede er innebygd i TW.

Hadde hvilken by man sendte angrepet fra blitt låst i angeps-ID'en ville ikke funksjonen "Angrip igjen med alle troppene" fungert fra andre byer enn den ene byen man originalt sendte angrepet fra.
-Nei, fordi du sender en forespørsel til serveren hvor du ber om å angripe med alle troppene i byen. husk: spillet spilles ikke på din pc, hele spillet spilles på serveren. Serveren er ikke avhengig av å få vite hvor mye tropper du har i din by da det er serveren som bestemmer ;)

Utviklerne har med andre ord med viten og vilje latt det være mulig å endre Village-ID.
-Ikke garantert. Mest sansynligvis er det ikke meningen at du kan forrandre byen, bare så spillere får velge hvilken by de skal sende angrepet fra på den siden. Det er mer sansynlig at de ikke kommer seg unna slike svakheter i kodingen sin da spillet er nettleserbasert. Det er også derfor man har regler mot å missbruke slike hull.

Funksjonen finnes som nevnt allerede. Jeg har bare brukt den i en litt annen setting. Og om TW-teamet skal forby den som tilbyr verktøyet som muliggjør dette må det bli ulovlig å bruke Opera.
-Jeg siterte regelen i sin helhet, verktøyet er uviktig så lenge du oppnår det samme. Det er hva du bruker verktøyet til som er imot reglene(etter mitt syn, men det er vell dakapo eller en annen moderator som får siste ord i denne saken her), ikke hvilket verktøy du har brukt. Tribalwars kan ikke politianmelde deg for å tukle med slike verdier fordi du har all rett til å forrandre på verdier i minnet til din egen pc(tror jeg (angel) ), men tribalwars/teamet/innogames kan fortsatt straffe deg innenfor spillets og forummets rammer.

Men dette er ikke et script. Og informasjonen det er snakk om å endre er heller ikke spesielt skjult. Den står tross alt i nettbaren så lenge man er logget inn - enkelt for alle å se.
-igjen siterte jeg hele regelen. Jeg kan bli flinkere til å utheve hva jeg ønsker å fremheve :) Skal huske på det til neste gang! Det har ingenting å si om det er et script eller ikke, jeg fokuserte på delen: "fylle inn former (som rekrutting av tropper)". Det er noe annet å fylle inn/forrandre skjulte inputs i formene. Det er ikke det samme som å fylle inn tropper. Jeg er nesten skråsikker at man får minimum en advarsel hvis man blir fersket i å tukle med skjulte inputs (i f.eks dragonfly, firebug eller lignende). I værste fall får man permanent ban.

Nei det går ikke an å kun bruke 1 by ettersom troppetallet låses av angreps-ID'en.
- :(
 

DeletedUser

Guest
Bare en heads-up; på enkelte verdener er det kun lovlig å sende 5 angrep i sekundet. Dette vil vel muligens komplisere denne prosessen litt.

Btw, veldig fin guide :)
 

ilolkoko

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
Blir det ett problem da? Slik jeg forsto det så sender du bare angrepet en gang, men trykker send flere ganger
 

DeletedUser

Guest
Bare en heads-up; på enkelte verdener er det kun lovlig å sende 5 angrep i sekundet. Dette vil vel muligens komplisere denne prosessen litt.

Btw, veldig fin guide :)

Jeg tror 5 angrep i sekundet sperren er på alle verdener. Du har lov til å sende så mange angrep i sekundet du bare vil, men bare 5 av dem vil faktisk bli sendt. Du kan fortsatt sende så mange støtter du vil per sekund på flere verdener (om ikke alle?).

Denne metoden for å dodge på bryter eller er på grensen til å bryte flere andre regler.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Kan vi få en uttalelse fra TW-teamet om hvorvidt denne metoden vil godkjennes for bruk eller ei?
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Kan vi få en uttalelse fra TW-teamet om hvorvidt denne metoden vil godkjennes for bruk eller ei?

Ønsker du tilbakemelding fra dem er det nok lurt og sende en PM til Dakapo, hvis ikke kan du fort risikere og måtte vente en stund :razz:
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
du burde kanskje legge ved hvordan man finner village ID, da jeg er ganske sikker på at ikke alle som leser den guiden vet hva det er og hvor de finner det ;)
 

vimsen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
209
vil bare si at dette funker i google chrome også...

Jeg vil at metoden skal hete DevTools Dodge som du bruker i Chrome, enn Dragonflycrap Dodge, som du bruker i Opera. DevTools er mye mer bedre og mye mer fancy. Chrome 4 President(støttes)
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Eneste grunnen til at akkurat denne ble godkjent (etter noe tvil), var pga at det ikke endret noe permanent (eller risikerer å lage krøll på resten av serveren).
 

DeletedUser

Guest
Eneste grunnen til at akkurat denne ble godkjent (etter noe tvil), var pga at det ikke endret noe permanent (eller risikerer å lage krøll på resten av serveren).

Jeg var mest redd for at dere kanskje hadde noen automatiske systemer som sjekket om personer byttet på skjulte input-verdier, og varslet om det. Da ville dere fått mye jobb med å finne ut når det er lovlige varslinger eller ulovelige varslinger.

Fint at metoden ble godkjent da den er veldig tidskrevende å sette opp og bruke, men med en stor fordel til de som tar seg tid til å faktisk gjøre det :) Skal sies at denne metoden har noen begrensninger og er unødvendig om man bestandig lager nye faner for å dodge backtiminger.
 
Topp