En ny TW epoke er over

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
En ny TW epoke er over. V20 er snart historie. Vinnerne som står igjen er Utopia og BBB. Stammene har stått sammen fra start som to søsterstammer. Vi har alltid sett på BBB som en forlengelse av Utopia. Det er imponerende, og hyggelig at samarbeidet har holdt til siste slutt. Så innledningsvis vil jeg begynne med å gratulere Utopia og BBB med seieren. Det er vel fortjent.

I og med at jeg har brukt så (latterlig) mye tid på V20 er det på tide å reflektere litt. Var det verdt det? Var dette en interessant server, eller ble det nok en kjedelig server fra mid-game? Hvilke hendelser var avgjørende for at det gikk som det gikk? Hvilke spillere har markert seg spesielt? Det er viktig å merke seg at dette er mine subjektive meninger. Spør 10 andre, så vil svarene med stor sannsynlighet se helt annerledes ut. (Jeg skriver kun fasiten sett fra mitt perspektiv med de møtene og konfrontasjonene jeg har hatt på V20 :D)

STARTUP & PREMADES
Som vanlig var det hype rundt premades. Denne gangen var det to stykker til og med. Begge bestående av store spillernavn. Stian i spissen for Dspawn Vs. Håkon i spissen for Utopia. Alle trodde dette skulle bli de to store sidene i en lang og hard krig, meg selv inkludert. Jeg hadde kjempestore forventninger til at det endelig skulle bli et sinnsykt rotterace med to jevne sider og plenty med heftig krigføring. Det ble det ikke. Det viste seg raskt at Dspawn var som luft å regne. Ingen motstand med til tider utrolig dårlig spill. Det endte med to tette og en badehette etter kun noen ukers spill. Det var helt tydelig at et stort antall av Dspawn kontoene var horet på PP med ekstrem vekting på bygninger i stedet for tropper. Det er aldri en god kombo :D Jeg vil strekke meg så langt som å si at Dspawn er en av de største floppene på tw.no. Det som var festlig var at Stian var rimelig høy på livet på forum i de første ukene av V20, men plutselig ble det stille… HELT stille. (Rofl) Jeg forstår han, regner med at han var rimelig skuffet og irritert over prestasjonene til Dspawn. Han kommer til å komme med en forrykende revansje.

Kontoer som jeg synes særlig burde nevnes i positive ordlag i startupen er Chaosisalex, Sennep og ZuperNova. Chaosisalex med Håkon i spissen gjennomførte en tilnærmet perfekt startup med offensivt spill samtidig som han la opp til et utsøkt diplomati. Odd satt også på kontoen fra start, men i tidlig fase var han opptatt med å sikre rank 1 på V19, så jeg gir litt ekstra cred til Håkon her. Smooth startup, god ledelse med fremsynt og godt diplomati. Mye av årsakene til at Utopia kom seirende ut av V20 knytter seg helt tilbake til serverens tidlige dager. For meg står Håkons diplomatiske fotspor tydelig frem som en av de viktige årsakene til seier. (Mer om Sennep og ZuperNova senere)

For min egen del spilte jeg startupen på Virtuosi i Utopia sammen med Henrik, Jørn og Joakim (Jato). Selv om vi startet med en litt ugunstig posisjon gikk startupen omtrent som foventet. Vi knivet om rank 1, og dominerte området vårt etter å ha eklært krig mot en stamme som lå sentrert i vår sektor. Eneste unntaket fra total dominans i vårt område var Diddykong som viste seg å være en smart og strategisk spiller. (Han hadde til tider så mye defff at jeg gav han tilnavnet «tittyfuck») Niklas spilte en strategisk god startup. Han skjønte at han ikke ville kunne henge med oss i forhold til farming og offensiv fremtoning, og adlet seg et fint cluster med høy deff vekting. Han holdt unna for Virtuosi. Han fortsatte sin vekst og endte opp som en stolt Utopia spiller! Well played!
Vi hadde litt uflaks da både Jørn og jeg havnet på sykehus samtidig. Joakim og Henrik hadde ikke kapasiteten til å holde kontoen alene, og det ble besluttet at den skulle internadles. Hadde ikke kontoen bukket under grunnet disse smellene hadde det vært spennende å se hvor langt den kunne nådd.

EN KJEMPE RESIER SEG
Vi så tidlig at den den største motstanden ville komme fra Bam! Og her vil jeg trekke spesielt frem to kontoer. Spoonman og Ras al Ghul. Martin og Henrik på Spoonman ledet Bam! Stødig og sikkert. Tidlig på serveren lå stammen fint samlet i nord, og de vokste seg sterke.Det var mange gode kontoer i denne stammen, men jeg vil spesielt nevne Ras Al Ghul som en formidabel frontkonto. Martin og Markus fightet og fightet og fightet, og kontoen fremstod til tider som selveste fort Knox. Ugjennomtrengelig og dødelig.

På dette tidspunktet hadde Odd mast hull i hodet på meg om å joine Chaosisalex. Jeg sa nei mange ganger, men Odd er en person som ikke tar et nei for et nei. Maset ble så overhengende at jeg til slutt ikke orket mer, og sa ja… Jeg var igjen dømt til lættismange timer med TW skjermen foran øynene. Du vet du har spilt mye når du fortsatt ser FA foran deg når du lukker øynene for å få litt kjærkommen søvn. Jeg joinet en mørk vinterdag tidlig i Januar.. (Fuck you Odd :D:D) Håkon gjorde på dette tidspunktet sin plikt for fedrelandet i førstegangstjenesten. Odd hadde tatt plassen som hertug i Utopia.


I mid-game stod serveren og tippet mellom to sider. Utopia/BBB med allierte på den ene siden og Bam! Med allierte på den andre siden. Begge sider kjørte til tider gode aksjoner, og på vår ende var det spesielt General112 som fikk gjennomgå. Om det ikke hadde vært for at Vegz og Kenneth er to eksepsjonelle spillere, ville nok Bam! Slått igjennom på den fronten. Hadde de lykkes der, kunne veldig mye sett helt annerledes ut nå. Bra jobbet G!!

AVGJØRELSEN
Den beste kontoen til BAM!, Ras AL Ghul stod etter min mening for avgjørselsen. Dessverre i negativ forstand. Grunnet personlige (Høyst reflekterte, riktige og gode grunner) måtte Martin og Markus gi seg. Bam! Klarte ikke å finne gode erstatninger, og kontoen klappet raskt sammen. Utopia med Chaosisalex og ZuperNova i spissen lagde hakkemat av fronten i løpet av kort tid. Og ikke lenge etterpå falt Spoonman og resten av Bam! Jeg mener serveren ble avgjort her. Det ble gjort forsøk på å mobilisere mot Utopia, men forsøkene ble raskt slått ned enten med makt, eller smart diplomatisk spill av kong Odd :D

END-GAME
Den eneste spenningen vi så i end-game var hvilke kontoer som skulle ta rank 1,2 og 3. De eneste som virkelig truet Chaosisalex var General112. Gutte på G var helt rå. Vokste som du skulle ha festet en Nasa rakett i rassen. Jeg vil for all fremtid tenke på General112 som en ekstraordinært god konto, like gode i angrep som i forsvar og med en utholdenhet det er sjelden å se. Kudos an mas!!
End-game handletegentlig bare om renskning av røde byer fra kartet. Det var helt på det rene at ingen kunne true Utopia/BBB. Det var kun et spørsmål om tid. Det er veldig veldig kjedelig. Unntaket som bekrefter regelen var Vallhall som viste gode defensive egenskaper og god utholdenhet på slutten. Takk for det :D

V20 SHOUTOUTS


  • Først av alt må jeg takke min hovedmakker på kontoen. Vår kjære hertug i Utopia, Odd. Du er en herlig, rolig og reflektert kar med en vinnerskalle som få matcher. Du er en strategisk godt utviklet spiller, en dyktig diplomat og en megler som kan roe ned en eskalert situasjon med kun noen linjer på Skype. Du er en leder som er godt likt av de aller fleste, selv om du slår hardt ned på uønsket adferd. Det vitner om modenhet og en god sans for rettferdighetsfølelse. Du holdt stammene samlet når vinden blåste som hardest og du har sammen med Håkon en stor del av æren for at seieren tippet vår vei med gode diplomatiske disposisjoner. Vi utfylte hverandre godt i forhold til spilletider med dine nattøkter og mine dagøkter. Vi satt et tempo ingen andre klarte å matche. Det var 102 byer på kontoen når jeg kom inn. Vi endte på 1561 stk. Not bad my friend. Not bad at all. Vi mistet i denne perioden kun 7 byer inkludert readlinger. Jeg hatet hvert eneste tap, men også dette er en ekstremt god stats. Jeg har hørt flere ganger at jeg er en utfordrende spiller å duale med fordi jeg setter så store krav. Du holdt ut med meg, og for meg sier det veldig veldig mye om deg. Vi har diskutert, kranglet, slengt med leppa og klaget på hverandre, men vi kommer alltid ut som to kompiser som respekterer hverandre. Det er jeg glad for (Y) Du hadde noen få tekniske hull som jeg med stor grad av sikkerhet nå kan bekrefte er tettet. Du fremstår nå som en komplett TW spiller. Tusen takk for reisen!!
  • Ja på stedet hvil, hvil, :D Håkon er Chaosisalex sin kontoeier. Du måtte forlate skuta en periode grunnet førstegangstjeneste. Men før du dro spilte du en ekstremt god startup og satt kontoen i pole position. Du er en elitespiller på øverste hylle. Du behersker diplomatiet til fingerspissene, du er strategisk moden og du er en utsøkt frontspiller med gode tekniske ferdigheter. En sindig ssørlending med en løves hjerte! Du er den eneste som ikke gidder å sjekke på Skype om noen er på, og jeg har blitt DC’a utallige ganger av deg til stor frustrasjon. LOL. It’s been an honor!
  • Henrik AKA Rator AKA Starving Ninja AKA ZuperNova. Takk for at du motiverte meg med eksepsjonelt solospill store deler av serveren. Takk for at du alltid er positiv innstilt, at du alltid stiller opp uten unntak. Takk for utrettelig nuking, godt samarbeid i aksjoner og konstant spamming på skype chatten. Du er en kar uten døgnrytme og jeg var til tider sjokkert over at du var online mer eller mindre 24 timer i døgnet :D WTF er du laget av? BEASTMODE ass!! Du kan se tilbake med stolthet på V20. Du har preget serveren, og etter min mening står du for en av de aller største prestasjonene på V20 med ditt konstante bidrag. Om jeg kan velge spillere fra øverste hylle å ha med i stammen min, er du en av de aller første jeg ville velge. Jeg synes det var synd at du ga deg på slutten. Du hadde sikkert gode grunner til det, og jeg håper at du en gang i fremtiden vil dele hvorfor. Du er en herlig type som jeg er sikker på vil nå like langt IRL som du gjør på TW! Stå på kompis!!
  • Takk til herremennene på Virtuosi; Jørn, Joakim og Henrik for en artig periode! Spesielt takk til Joakim for hysterisk festlige kommentarer i Virtuosi chat'en. Please kom tilbake til TW.
  • Takk til Kenneth på Vegz på General112. Dere er to råtasser av noen spillere. Kongene av nord. De fleste ville bukket under av presset dere hadde mot dere. Forsvaret var bunnsolid. Jeg er veldig imponert av hva dere har prestert på V20. En absolutt toppkonto.
  • Takk til Sylphida og Donnes for bidraget fra Sennep kontoen. Det er ikke alle som vet det, men denne kontoen var superviktig for Utopia i startup og mid-game. To ringrever på denne kontoen med laaaaaaang erfaring. Det har også vært forfriskende med Sylph sine voksne og reflektere bidrag i Skype chat'en
  • Takk til folkene fra TMCC klanen; Radisson, Skidz og olegab. Her har vi et godt eksempel på et samarbeid mellom to klaner som ender opp med å vinne serveren sammen gjennom smart diplomati. Jeg er glad vi slapp å ha dere som fiender når vi angrep Vallhall og Elina.
  • Takk til Chris og Trym på Harvey specter for å sette opp en defftanks i startup med uvurdelige deffbidrag for stammen. F"#"# ta deg Chris for å dra i gang 1st. LOL. Snakk om spamming 00:00. Årets landeplage på Skype :D
  • Takk til Juntabob for at du joinet BBB når jeg spurte deg. Dette er vår andre seier sammen. Du er en fabelaktig spiller når du er motivert, og en sinnsykt festlig karr å ha med seg i skype chat’en. Skål :D
  • Takk til resten av Utopia og BBB kontoene for utrettelig bidrag, selv om vi noen ganger måtte dra noen av dere i gang. Vi vinner som en stamme, og samtlige har lagt ned et solid bidrag for å komme i mål.
  • Takk til Spoonman med Martin og Kristoffer i spissen for å dra opp Bam! Og gi oss skikkelig motstand. Uten dere hadde V20 blitt langt kjedeligere. Men Hvor ble det egentlig av deg Kristoffer? Hvor ble det av «jeg skal kjempe til siste by!!»?
  • Takk til Martin og Markus på Ras for å by opp til dans og gi ekstremt god motstand. Den artigste perioden på V20 var når vi hadde front med dere. Da var spenningen der, og vi måtte gå i kjelleren for å bryte igjennom.
  • Takk til Generalløs for å gi oss noe å le av på off forum.
  • Takk til Vallhall for å dele ut noen ørefiker i end-game. Det var ikke mange som gadd å yte noe motstand, men du ga oss tilbake litt spenning i hverdagen. Du imponerte meg til tider med gode defensive disposisjoner.
  • Takk til Jelena Valbe for å dele ut byene sine i stedet for å kjempe en tapt krig helt på slutten. Du var rå på veksten er periode!
  • Til alle jeg har glemt… tusen, tusen takk.

V20 REFLEKSJONER
Jeg synes starten på V20 var spennende og utfordrende. Men etter Bam! Sitt fall var denne serveren avgjort. Det blir monotont og kjedelig å måtte sitte å adle gratis kontoer i månedsvis for å klare et krav som er satt opp i forkant av serverstart. Det var til tider et høyt nivå på serveren i startup med en stor andel av dyktige og veletablerte spillere, men som alltid faller mange fra, og nivåforskjellene på de kontoene som står igjen fremstår som veldig signifikant. .
Domi runder tar lang tid, og serverne er som regel avgjort lenge før vinnerkravet kan oppfylles. Det fører til at folk ikke gidder mer og går grå, bryter ut av stammen for å få mer spenning osv. osv. JEg synes man skal forsøke en server der man setter opp et mer kortsiktig mål, for deretter å la spillerne stemme over et endelig vinnerkriterie.
Og please gi oss flere gråbyer.. please...

Så var det verdt all tiden? Sannsynligvis ikke :D Angrer jeg? Absolutt ikke. Kommer jeg til å starte igjen? Meget sannsynlig om innstillingene er fristende.

Avslutningsvis ønsker jeg dere alle lykke til videre både innenfor TW og ikke minst IRL. Det har vært en ære å spille med og mot dere alle sammen. Til alle dere vinnere i Utopia og BBB, ta på dere øreklokkene, skru opp volumet på maks, og se dette fakteklippet:

[video=[MEDIA=youtube]mDxDMaZW5bw[/MEDIA][/video]

Vel blåst,

Pelle out ....
 
Sist redigert:

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg var også med HELT i oppstarten på Chaosisalex, frem til 2 adelsmenn ^^
Så du har glemt meg :p
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
WOW sier jeg bare. VELDIG bra skrevet Pelle. Setter virkelig pris på at noen tar seg tid til å skrive et sammendrag av en hel verden. Blir grønt rykte av dette (kyss)



[*]Takk til Martin og Markus på Ras for å by opp til dans og gi ekstremt god motstand. Den artigste perioden på V20 var når vi hadde front med dere. Da var spenningen der, og vi måtte gå i kjelleren for å bryte igjennom.


Om jeg ikke husker feil så tok dere vel ikke noen byer av oss mens vi spilte? Vet dere tok 2-3 byer en natt men er ganske sikker på at vi readlet dem igjen...
Når det er sagt så er det sant det du skriver her Pelle, det var virkelig gøy og lærerikt å ha front mot dere når man er en så god duo som jeg og Martin er. Hadde vi hatt en safesone hadde det nok blitt litt mindre stress (TMC) men vi fikk det til å funke likevel.

Gratulere til Utopia/BBB det er vel fortjent og dere har uten tvil vært den beste stammen krigsmessig.
Så får vi se om jeg og Martin hooker opp til høsten igjen hvis det kommer en verden med fine innstillinger.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Vår kjære hertug i Utopia, Odd. Du er en herlig, rolig og reflektert kar med en vinnerskalle som få matcher.
Fy faen så bra skrevet, Pelle! Ikke minst kom det overraskende, hvor lenge har du sittet og tenkt på å skrive det her? :| Bare et lite utsagn jeg reagerer på, det er markert med fet skrift. (wasntme)

Jeg var også med HELT i oppstarten på Chaosisalex, frem til 2 adelsmenn ^^
Så du har glemt meg :p

Kanskje en grunn til at du ble kjent som "dualen som aldri var på"? (nod)

Og selvfølgelig:
Du har gitt for mye rykte over de siste 24 timene. Prøv igjen senere.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Selvfølgelig litt trist at du glemte at jeg var innom Virtousi en stund, men pga det helt ekstremt gode sammendraget gjør det meg ingenting! <3 Jeg var jo bare med på v20 frem til vi valgte å avslutte kontoen, men synes du har truffet midt i blinken på de innledende ukene/månedene(??)
Blir stadig imponert over hvor ekstrem du er IG. Makan til vinnerskalle skal man lete lenge etter! Du overgår til og med Odd :Redface: ...
Jeg har fulgt deg helt siden den første kontoen du hadde på TW, ever! ... og måten du tar ting på - er rett og slett ekstrem. Det er jo ikke lange stunden siden du startet på det for hellvette! :Neutral: Ingen over, ingen ved siden av!

Bare å bøye seg i støvet!


Kiss 'n hugs fra meg :*
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Takk for alt Pelle, takk for en uforglemmelig innsats på Chaosisalex.
Takk for alt du har gjort, du er en ypperlig tw spiller, og en ypperlig skribent.
Takk for at du holdt koken med Odd mens jeg ikke kunne, og takk for en fantastisk slutt tale.

Skal aldri glemmes :*
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Selvfølgelig litt trist at du glemte at jeg var innom Virtousi en stund, men pga det helt ekstremt gode sammendraget gjør det meg ingenting! <3 Jeg var jo bare med på v20 frem til vi valgte å avslutte kontoen, men synes du har truffet midt i blinken på de innledende ukene/månedene(??)
Blir stadig imponert over hvor ekstrem du er IG. Makan til vinnerskalle skal man lete lenge etter! Du overgår til og med Odd :Redface: ...
Jeg har fulgt deg helt siden den første kontoen du hadde på TW, ever! ... og måten du tar ting på - er rett og slett ekstrem. Det er jo ikke lange stunden siden du startet på det for hellvette! :Neutral: Ingen over, ingen ved siden av!

Bare å bøye seg i støvet!


Kiss 'n hugs fra meg :*

Herregud, snakk om gullfiskhukommelse :|
Stor takk til Bboy også!!!
 

Loki

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
72
Knall bra skrevet Pelle! En fryd å lese!

Jeg kommer alltid til å huske dette som en artig og interresant verden, som klarte å samle mange dyktige TW spillere.
Morro å ha vært med på en slik verden igjen :)

Gratulerer så mye med seieren UTOPIA/BBB, vell fortjent!
 

DeletedUser

Guest
Juntaen skåler for innlegget Pelle, og bøyer seg i støvet med Syl!!

Ellers takk til ALLE som var med å sette sitt preg på denne verdenen på godt og vondt;) Ingen nevnt, ingen glemt.

Henrik! Siste ord om tårtan, er enda ikke sagt;)

Over og ut for denne gang:D
 
Topp