En over middels startup guide

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
a) Kort om meg og denne guiden
Litt om meg og hvor jeg har lært
Mitt navn er Ole og jeg er en 17-åring fra Kristiansund. Jeg har spilt Tribal Wars snart i 4,5 år og jeg føler at jeg kan en del om dette spillet, selv om det er slik at det er alltid ting og lære.

Dette vil være en kort guide om start-up i versjon 8.5 - med andre or den nyeste versjonen. Denne guiden er basert på 4 startups jeg har gjennomført mellom april og nå (juli 2012), samt startupen jeg nå har på verden 7 på den amerikanske serveren, hvor jeg i skrivende stund er personen med mest LK, mest farmet, og mest poeng.

Ting du bør legge merke til i guiden
☀ <- indikerer at dette er troppekombinasjonene du skal farme med
☼ <- indikerer at dette er bygninger som skal bygges/forskes/rekruteres

Vennligst merk at selv om troppe kombinasjonene det farmes med er ekstremt lave så er dette kombinasjoner som overlever på -25% lykke mot en landsby med mur 0.
 
Sist redigert:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
b) Startup: Før verdenen starter
Duals og aktivitet
Før selve startupen må du samle deg et godt team til din konto. Du vil ikke lykkes alene. Det er et faktum som du må innse med en gang. Du vil faktisk slite med 2 og 3 på konto også hvis du samtidig skal ha et liv. Minimum er 4 personer på konto, helst 6 - hvor alle har god tid til å spille.

Hvorfor er det slik? Jo - din konto være aktiv 24/7 for å lykkes. Du må også ta og sove lenge før verdene starter, siden du må forvente deg å enten spille natt eller morgen. Selv har jeg nå en kanadier, to nordmenn og en tysker på kontoen jeg spillet (dette er inkludert meg). Alikavel er det ganger jeg må stå opp klokken 0600 - og ganger andre må spille til 0600 selv om de er norske. Med en dual fra canada er dette selvsagt noe som ikke skjer så ofte, men om han er vekk så gjør vi det. Tips - få deg en god dual fra japan/australia/india/canada.

Stamme og diplomati
Når det kommer til pre-mades så er det ikke noe å anbefale med mindre du kjenner premaden veldig godt. For å ta .us som eksempel så startet jeg en egen stamme hvor jeg var alene, og etterhvert som jeg ble kjent med andre spillere som jeg viste var gode så lot jeg noen bli med. Sakte men sikkert vokste vi til 24 medlemmer som vi nå er. Om du er god er det å finne seg en stamme som passer deg lett. Et annet tips er å finne seg en diplomatisk nøytral stamme. Det å være i krig med en gang av en verden kan lett være veldig skadende. Derfor er det lurt å være snill og hyggelig med andre - også på offentlig forum.

<image1> <image 2>

Premium
Det vil også være smart å kjøpe seg premium. Er det halvering og 30% reduksjon, samt handel i markedet er det anbefalt å kjøpe 5000 eller 10000 premiumpoeng. (Let's face it, det vil spare deg for mye). Du kan kjøpe premium på www.tribalwars.no/premium.php.
 
Sist redigert:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
c) Startup: Fra start til LK
Pass på at dere dagen i forveien har planlagt en tidsplan for hvem som spiller når de første 24 timene.

Vennligst merk at det er små mange oppdrag nå med den nye versjonen at jeg husker langt ifra alle. Gjør det som er naturlig angående disse.
Også legg merke til at du selv må oppgradere varehus og gård etter behov.

☼ Tre - 1
☼ Leire - 1
☼ Jern - 1
☼ Hovedkvarter - 2
☼ Hovedkvarter - 3
☼ Brakker - 1
☼ Statue - 1 (sett på paladin)


Du skal nå ha 10 spyd og 10 sverd. Send alt på en barbarby om du treffer denne først.

☀ 2 spyd/2 sverd
Rekruter 10 spyd


Du vil nå få 10 spyd og 10 øks, og da totalt ha 30 spyd, 10 sverd og 10 øks.

☀ 2 spyd/2 sverd
☀ 4 spyd/2 øks
☀ 1 paladin


☼ Tre - 2
☼ Tre - 3
☼ Tre - 4
☼ Leire - 2
☼ Leire - 3
☼ Varehus - 2
☼ Varehus - 3


Av disse bygningene så vil du få totalt 700 tre, 500 leire og 400 jern. Dette er to oppdrag.

☼ Hovedkvarter - 4
☼ Hovedkvarter - 5
☼ Smie - 1
☼ Brakker - 2
☼ Rekrutter 10 sverd og 10 spyd


Du vil nå få 10 sverd i et quest når du når 20 sverd. Derfor skal du nå ha 40 spyd, 30 sverd, 10 øks

☀ 2 spyd/ 2 sverd
☀ 1 spyd/1 øks

☼ Smie - 3
☼ Forsk øks
☼ Brakker - 3
☼ Bygg 10 øks og 10 spyd


Du vil nå ha 50 spyd, 30 sverd og 20 øks.

☀ 2 spyd/ 2 sverd (x 15)
☀ 1 spyd/1 øks (x 20)
☀ 1 paladin (x1)


Derfor skal du nå ha 36 "troppegrupper" som du konstant har ute på farming.
Farm konstant, nå er det kun bygninger som skal bygges.

☼ Brakker - 4
☼ Brakker - 5
☼ Hovedkvarter - 6
☼ Hovedkvarter - 7
☼ Hovedkvarter - 8
☼ Hovedkvarter - 9
☼ Hovedkvarter - 10
☼ Smie - 4
☼ Smie - 5
☼ Stall - 1
☼ Forsk speidere (få 10 i quest)
☼ Stall - 2
☼ Stall - 3
☼ Forsk LK.


Dette tok til meg nøyaktig 2 dager. Dette var en verden med unit speed 1.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Flott guide Ole!

Pleier å bruke en tilnærmet lik taktikk selv, bare at jeg er 5 hakk slappere på farminga (whew)
 

DeletedUser

Guest
Jeg startet opp på w64 nå for moroskyld og har et lite tips til endring i starten her:

Man får ikke questen som gir 10 øks og 10 spyd før man har gjort ferdig varehuset til 3 og ressfelt til 4-3-1. Så da burde man eventuelt gjøre det før man lager spyd. :)
 

DeletedUser

Guest
Ser bra ut hittil!

Selv om du kanskje kunne nevne at denne er for de ekstremt ambisiøse :razz:
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Super guide til nå! (yes)

Begynt å glede meg til 'd) Startup: Fra LK til adles' - delen allerede, er jo på dette teamet finnes minst gode guider om.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Takk for feedback, det ble en liten pause i skrivingen iom. alt det styret som plutselig skjedde på US7. Jeg skal se om jeg ikke får ut en til i kveld eller i morgen. Har som mål at alt skal være ute før neste norske verden. :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Ser veldig bra ut, men å ha fire til seks dualer på en kontoer tar hele gleden fra spillet for min del, så da velger jeg heller en dårligere startup. Dessuten ender ofte slike kontoer dårlig opp til slutt.
 

DeletedUser

Guest
Bare få de andre til å hjelpe deg i begyndelsen (la dem bygge opp kontoen) (so må det vere din E-Post) når du har fått 3 byer og er på fyrste plass skift pass.. :p Moahahahahaha x)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg beklager at jeg ikke har skrevet mer slik som jeg sa jeg skulle. Jeg skal prøve å få ut en eller to biter til i løpet av den neste uken :mehe:
Kan desverre ikke love noe, men skal prøve.
 

DeletedUser

Guest
Ikke gjør det samme som mr. game & watch da, som sa han skulle fortsette guiden men fortsatt etter 2-3 år så har det ikke kommet mer :hmm:
 

DeletedUser

Guest
Ikke gjør det samme som mr. game & watch da, som sa han skulle fortsette guiden men fortsatt etter 2-3 år så har det ikke kommet mer :hmm:

Han har nå gitt seg for snart ett år siden, så tror ikke du skal håpe på noe mer.
 
Topp