En over middels startup guide

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Ikke gjør det samme som mr. game & watch da, som sa han skulle fortsette guiden men fortsatt etter 2-3 år så har det ikke kommet mer :hmm:

Mehehe, nå er jeg litt usikker på om det blir før eller etter v12 at jeg slipper resten. Må se det an om jeg selv spiller og isåfall så vil jeg ikke røpe alt. (wasntme)
 

kongemanne.no

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Venner

Lord lol1 på v11 (spillte første gang på v5) har hjulpet meg mye gjennom spillet(party)
Han er en virkelig manneengel(angel)
Men har også fått en del hjelp av toppspilleren på v10 Munchlaxxxx(nod)

Det hjalp mye i nybegynnerfrasen...
Men trenger forsatt og lære, er ikke akkurat en toppspiller:cry:
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
TrAnxZ, v12 starter mandag mellom 11.00-13.00. Klarer du får lagt ut en, eventuelt to, "step(s)" til da? :D
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Mehehe, nå er jeg litt usikker på om det blir før eller etter v12 at jeg slipper resten. Må se det an om jeg selv spiller og isåfall så vil jeg ikke røpe alt. (wasntme)

Skumles gjennom før dere kommer meg slike krav ;)
 
Sist redigert:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Liker ikke å lag guiden forbli uferdig, men slik blir det.

Kort kan jeg si at fra LK til Adles er det noen par prioriteringer: LK, Stall, Hoverkvarter, Gård og farming! Mange LK gir mye ressurser - derfor er dette viktigere. Du skal ha stall 20, HQ 25 og gård 28-29 før du bygger smie 11.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil ikke anbefalle å vente så lenge før du fortsetter på smia. Katapulter er veldig kjekt å ha i starten. Deilig å kunne rive gård for å slippe millits. Da trenger man smie 12. Jeg snakker selvfølgelig om når man går 100% off i førstebyen. Noe man burde gjøre hvis man har lyst til å vokse fort.

Jeg vil uansett ikke vente til jeg har gård 28-29 før jeg begynner å bygge smia mot akademi. Uansett hvor mye du farmer, kommer du til å sitte der lenger med kun 1 by enn naboene dine som går for akademi tidlig. Så lenge man kun har 1 by, og den er offby, så er man utsatt hver gang man er offline. En annen fordel med å gå for akademi tidligere er at du mest sannsynlig blir første i ditt område til akademi, noe som gjør at du har best utvalg av byer å adle.
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg vil ikke anbefalle å vente så lenge før du fortsetter på smia. Katapulter er veldig kjekt å ha i starten. Deilig å kunne rive gård for å slippe millits. Da trenger man smie 12. Jeg snakker selvfølgelig om når man går 100% off i førstebyen. Noe man burde gjøre hvis man har lyst til å vokse fort.

Jeg vil uansett ikke vente til jeg har gård 28-29 før jeg begynner å bygge smia mot akademi. Uansett hvor mye du farmer, kommer du til å sitte der lenger med kun 1 by enn naboene dine som går for akademi tidlig. Så lenge man kun har 1 by, og den er offby, så er man utsatt hver gang man er offline. En annen fordel med å gå for akademi tidligere er at du mest sannsynlig blir første i ditt område til akademi, noe som gjør at du har best utvalg av byer å adle.
Det spørs helt på din stil. Jeg er vanligvis ikke for å cleare noen som helst før vi adler, jeg. Eneste unntaket er inaktive kontoer. Særlig nå som det er pre-reg er det veldig mange slike.

Når det gjelder din andre kommentar så er jeg også uenig. Man har noe som heter halvering samtidig som at man med 2500 LK (ca) har en helt sinnsyk inntekt med ressurser som lar man slenge opp i køen raskere enn de få premiumpoengene det koster å halvere brenner vekk. Du kan selvsagt gjøre hva du vil, men du vil få en dårligere startup.

Når det gjelder din bekymring ovenfor offline tid så har du et poeng der. Men det finnes en iOS app (Android og nå?) og disse gir pushvarsler. I tillegg er det (for de aktive) natten som er problemet, altså når man sover. Da er det kjekt å ha en dual fra Øst-Asia, Oseania eller det Amerikanske kontinent. Når jeg har spilt på utenlandske servere har jeg alltid hatt dette, og det har fungert veldig bra.

Jeg tror du undervurderer hvor tidlig jeg får akademi, selv om jeg prioriterer en nesten full gård først. Jeg bruker å være blandt de fem første til å adle. Ingen i nabolaget er før meg. Et problem på større verdener er at det er ingen gode adlingsobjekter i absolutt nærhet. Så lenge man ikke kan kjøpe adels (som på v13) er det å bruke adelsmennene vist veldig smart. Dette inkluderer da å fortrinnsvis adle større landsbyer. Gjerne rank 2 sin hovedby, om du er rank 1.

Og får du et tog innkommende, så har du denne guiden her som forklarer hvordan du kan snipe. Men jeg tror helt ærlig at det er lite sannsynlig. Er du i en stamme, som du bør være, så er det alltid folk som går deff, eller som også kan snipe.
 

DeletedUser

Guest
Dette er selfølgelig bare småpirk, men om du ikke skal gjøre noe annet enn bygge bygninger her :


☼ Brakker - 4
☼ Brakker - 5
☼ Hovedkvarter - 6
☼ Hovedkvarter - 7
☼ Hovedkvarter - 8
☼ Hovedkvarter - 9
☼ Hovedkvarter - 10

Hvorfor ikke ta hk til 10 med en gang? Da vil jo brakkeren gå noe kjappere å oppgradere.
 
Topp