En over middels startup guide

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Dette er selfølgelig bare småpirk, men om du ikke skal gjøre noe annet enn bygge bygninger her :


☼ Brakker - 4
☼ Brakker - 5
☼ Hovedkvarter - 6
☼ Hovedkvarter - 7
☼ Hovedkvarter - 8
☼ Hovedkvarter - 9
☼ Hovedkvarter - 10

Hvorfor ikke ta hk til 10 med en gang? Da vil jo brakkeren gå noe kjappere å oppgradere.

Det er to grunner til dette:

  1. Du skal produsere tropper, og spiller du godt har du en konstant kø der, og derfor er det å ha høyere brakker først noe du vil tjene på, da dette gir raskere tropper (raskere tropper -> mer farming -> mer ressurser)
  2. Du har vanligvis nokk ressurser til å ha de neste bygningene i en konstant kø, og har du det så har vi fortsatt nummer 1.

:)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det er to grunner til dette:

  1. Du skal produsere tropper, og spiller du godt har du en konstant kø der, og derfor er det å ha høyere brakker først noe du vil tjene på, da dette gir raskere tropper (raskere tropper -> mer farming -> mer ressurser)
  2. Du har vanligvis nokk ressurser til å ha de neste bygningene i en konstant kø, og har du det så har vi fortsatt nummer 1.

:)
Et ord som manglet der på nummer 2.

2. Du har vanligvis ikke nok ressurser til å ha de neste bygningene i en konstant kø, og har du det så har vi fortsatt nummer 1.
 

DeletedUser

Guest
Liker ikke å lag guiden forbli uferdig, men slik blir det.

Kort kan jeg si at fra LK til Adles er det noen par prioriteringer: LK, Stall, Hoverkvarter, Gård og farming! Mange LK gir mye ressurser - derfor er dette viktigere. Du skal ha stall 20, HQ 25 og gård 28-29 før du bygger smie 11.

Har du en build på byene du vil dele med oss? Jeg mener at HQ 25 ikke er nødvendig, kan du forklare hvorfor du bruker dette?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Har du en build på byene du vil dele med oss? Jeg mener at HQ 25 ikke er nødvendig, kan du forklare hvorfor du bruker dette?
HQ 25 er ikke nødvendig på verdener med halvering (som nå er nesten alle), så der har du et poeng. På verden uten halvering så bruker jeg det av den enkle grunn at det gjør min by raskere ferdig, og raskere større.

Hvordan jeg bygger byene er forskjellig fra verden til verden, da både verdensinnstillingene og hvordan du ligger i forhold til aldre og deg selv på kartet varierer.
 

DeletedUser

Guest
Det spørs helt på din stil. Jeg er vanligvis ikke for å cleare noen som helst før vi adler, jeg. Eneste unntaket er inaktive kontoer. Særlig nå som det er pre-reg er det veldig mange slike.

Når det gjelder din andre kommentar så er jeg også uenig. Man har noe som heter halvering samtidig som at man med 2500 LK (ca) har en helt sinnsyk inntekt med ressurser som lar man slenge opp i køen raskere enn de få premiumpoengene det koster å halvere brenner vekk. Du kan selvsagt gjøre hva du vil, men du vil få en dårligere startup.

Når det gjelder din bekymring ovenfor offline tid så har du et poeng der. Men det finnes en iOS app (Android og nå?) og disse gir pushvarsler. I tillegg er det (for de aktive) natten som er problemet, altså når man sover. Da er det kjekt å ha en dual fra Øst-Asia, Oseania eller det Amerikanske kontinent. Når jeg har spilt på utenlandske servere har jeg alltid hatt dette, og det har fungert veldig bra.

Jeg tror du undervurderer hvor tidlig jeg får akademi, selv om jeg prioriterer en nesten full gård først. Jeg bruker å være blandt de fem første til å adle. Ingen i nabolaget er før meg. Et problem på større verdener er at det er ingen gode adlingsobjekter i absolutt nærhet. Så lenge man ikke kan kjøpe adels (som på v13) er det å bruke adelsmennene vist veldig smart. Dette inkluderer da å fortrinnsvis adle større landsbyer. Gjerne rank 2 sin hovedby, om du er rank 1.

Og får du et tog innkommende, så har du denne guiden her som forklarer hvordan du kan snipe. Men jeg tror helt ærlig at det er lite sannsynlig. Er du i en stamme, som du bør være, så er det alltid folk som går deff, eller som også kan snipe.

Så vidt jeg kan se handler hele din strategi om 100% aktivitet og penger. Er det ikke gammelt nytt at de som er aktive 24/7 i startfasen har alle fortrinnene? Jeg ser ikke helt poenget i å legge ut en guide som ytterst få her på .no har mulighet eller lyst til å gjennomføre.

Alle har ikke lyst/mulighet til å være aktiv 24/7.
Alle har ikke lyst/mulighet til å bruke premiumpoeng til annet enn standard PK.
Alle har ikke smartphone.
Alle kjenner ikke dual's fra fjerne kontinenter.
Alle har ikke lyst til å dele konto med 1, 2, 3, 4, 5? andre.
Alle har ikke lyst til safe med pro stamme i oppstarten.


En annen ting, hvor er egentlig morroa i å følge en strikt guide til punkt og prikke?

Én ting er jeg enig med deg i da; det spørs tydeligvis helt på hvordan stil man har :)
 
Sist redigert av en moderator:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Blir denne guiden noen gang fullført egentlig? Hvis: Når, hvis ikke: hvorfor?
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Synd det aldri ble noe av "fra lk til adels" da dette er noe jeg ikke har sett mange guider på...
 

DeletedUser

Guest
Disse start-up guidene ble jo ganske ubrukelig etter at de start-up questene kom.
 

DeletedUser

Guest
Interessant at det "må" være minst 4 stk på kontoen.

Mener det kan være en god spiller på kontoen eller 4 middels gode.
Nybegynner har nok også godt av å gjøre alt selv egentlig. Prøve og feile. Bare slik man lærer tribalwars.
 

DeletedUser

Guest
4 personer krever at hver person har anledning til å passe på kontoen 6 timer i strekk til bestemte tider. F.eks fra kl 16:00 til 22:00, 22:00 til 4:00, 4:00 til 10:00 og 10:00 til 16:00. Da vil man kunne dekke hele døgnet med aktivitet. Hvis 6 timer ansvar per person er for mye må man ha flere for å dekke hele døgnet :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Interessant at det "må" være minst 4 stk på kontoen.

Mener det kan være en god spiller på kontoen eller 4 middels gode.
Nybegynner har nok også godt av å gjøre alt selv egentlig. Prøve og feile. Bare slik man lærer tribalwars.
For å holde rank 1 kreves 24 timers aktivitet (kan vel strekkes til 23 timer), og jeg fraråder folk å spille mer enn 6 timer om dagen. Veldig enkelt, 6*4=24.
 

DeletedUser

Guest
Denne guiden burde vel oppdateres. Det oppdraget der du får 10 sverd krever jo at du oppgraderer jerngruva til nivå 3 først. Ellers er det en flott guide som har vært til god nytte for meg på flere verdener :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg kan klare (og har før klart) rank 1 med langt lavere aktivtetsnivå enn som så.
Nå må du også ha i bakhodet det at du kan klare rank 1 med langt lavere aktivitetsnivå på det vi kan kalle for små verdener. Min kommentar der tar utgangspunkt om tilnærmet perfekt konkurranse, og tar utgangspunkt i å få en optimal oppstart, ikke hvorvidt rank 1 blir nådd. Beklager om jeg ordla meg uklart der.
 

DeletedUser

Guest
I perfekt konkurranse er kanskje 4 personer litt lite. 6 personer med 4 timer hver ville vært mer optimalt. Sitte 6 timer er nesten en halv dag. Ingen orker å være aktive sammenhengde da. Hvis man er 1 person, sprer man det jevnt utover. Totale tiden er mer ja, men det er mulig å ta pauser.

Men lykke til med å finne 3-5 andre som vil være med å styre én konto. Blir ikke et langvarig prosjekt i så fall. Er du heldig så finner dere kanskje en god løsning, men i lengden oppstår det alltid problemer.
 
Topp