Endring av §6 - hjelp ønskes

Status
Stengt for ytterligere svar.

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg har prøvd å gjøre om på §6 for å se om det blir lettere å se hvilke deler av regelen som tilhører hva dersom den blir delt litt opp (som har blitt foreslått tidligere). Akkurat nå har vi to deler: en som kun er for push og en for innadling. Det har også blitt gjort to endringer som du kan se nederst!

Hva tror dere? Blir det lettere å forstå hva som menes om det står sånn her? Noen endringer du ville gjort? I så fall hvilke og hvorfor.


§6) Pushkontoer
Det er ikke tillatt å opprette kontoer kun til fordel for en annen konto, eller å holde inaktive kontoer aktive for det formålet. Kontoer som brukes bare til å støtte andre kontoer vil bli utestengt. Kontoer som bevisst blir pushet av pushkontoer vil også bli straffet. Hvis du mistenker at en konto blir brukt bare for å pushe deg eller en annen konto bør du rapportere dette ved å sende en supporthenvendelse.

  • Hvis du bestemmer deg for å slutte å spille har du ikke lov til å fortsette å spille kontoen bare for å pushe en eller flere andre kontoer! Bruk av en permanent (eller vekslende) kontovokter for dette kan resultere i utestengelse av vokters konto også.
  • Hvis du mottar ressurser fra en klar pushkonto må du rapportere dette. Hvis du ikke rapporterer transportene kan kontoen din bli utestengt sammen med pushkontoen.
  • Ressurstransporter er i orden, men eksempler på pushing finnes der en konto som ikke blir spilt og ikke vokser, bare sender ut ressurser. Dette er også ulovlig.
  • Inaktive kontoer vil være kontoer som ikke har en eier, men som kun blir brukt nå og da for å sende ut defensive/offensive tropper til andre i stammen. Det samme går for kontoer med eier som over lengre perioder (3-6 mnd) ikke gjør stort annet ut av seg enn å logge inn nå og da for å sende ut tropper.



§6.1) Innadling
  • Kontoer som er til innadling har ikke lov til å adle nye landsbyer ettersom kontoen ikke gagnes av dette. Readling er helt ok så lenge det er den spilleren sine byer som mistes.
  • Når en spiller slutter er det akseptabelt å sende ut sine tropper på andre spillere og/eller andre landsbyer og la byene sine bli adlet, ettersom de ikke vil spille lenger. Å rekruttere tropper på nytt uansett grunn er ikke lovlig og kontoen vil bli utestengt for det.
  • Dersom du skal innadles er det ikke lov å sette på rekruttering av nye tropper etter at den første byen har blitt adlet.
  • Spillere som kun derimot ønsker å gi bort noen av sine byer, men ikke tenker å slutte kan fullt ut adle nye byer så fremst det ikke skjer i det samme område/kontinent som spilleren gir vekk byer. Har du kun byer i et kontinent må du dermed vente til adlingen av de første byene er over før du adler nye byer i samme kontinent. Vi må selvfølgelig få en ticket om dette!

Forklaring på innadling; når en spiller gir bort hele eller deler av kontoen uten kamp.



Gammelt
Dersom du skal innadles, skal all troppeproduksjon stoppes umiddelbart (og forbli stanset). Det er ikke lov å rekruttere tropper når en blir innadlet.
Nytt
Dersom du skal innadles er det ikke lov å starte rekruttering av nye tropper etter at den første byen har blitt adlet.

--

Gammelt
Forklaring på innadling; når en spiller velger å slutte helt på sin konto og lar byene bli tatt uten kamp.
Nytt
Forklaring på innadling; når en spiller gir bort hele eller deler av kontoen uten kamp.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
§6) Pushkontoer
Det er ikke tillatt å opprette kontoer kun til fordel for en annen konto, eller å holde inaktive kontoer aktive for det formålet. Kontoer som brukes bare til å støtte andre kontoer vil bli utestengt. Kontoer som bevisst blir pushet av pushkontoer vil også bli straffet. Hvis du mistenker at en konto blir brukt bare for å pushe deg eller en annen konto bør du rapportere dette ved å sende en supporthenvendelse.

  • Hvis du bestemmer deg for å slutte å spille har du ikke lov til å fortsette å spille kontoen bare for å pushe en eller flere andre kontoer! Bruk av en permanent (eller vekslende) kontovokter for dette kan resultere i utestengelse av vokters konto også.
  • Hvis du mottar ressurser fra en klar pushkonto må du rapportere dette. Hvis du ikke rapporterer transportene kan kontoen din bli utestengt sammen med pushkontoen.
  • Ressurstransporter er i orden, men eksempler på pushing finnes der en konto som ikke blir spilt og ikke vokser, bare sender ut ressurser. Dette er også ulovlig.
  • Inaktive kontoer vil være kontoer som ikke har en eier, men som kun blir brukt nå og da for å sende ut defensive/offensive tropper til andre i stammen. Det samme går for kontoer med eier som over lengre perioder (3-6 mnd) ikke gjør stort annet ut av seg enn å logge inn nå og da for å sende ut tropper.

Litt usikker på om det blir feil eller om jeg bare misforstår. Men i forhold til boosting av kontoer som starter sent, så vil aktive kontoer kunne transportere ress til en konto, men ikke pushkontoer. Jeg vet ikke helt hvordan det skulle kunne skrives om, men er det mulig å få den presiseringen ennå mer konkret? (verste er at jeg ikke sier at det går an, men om det er mulig? For jeg ser den ikke umiddelbart selv)

Kan være vanskelig for en nystartet konto å skille mellom en klar pushkonto og en aktiv konto når det sendes ress
 

DeletedUser

Guest
Jeg stemmer for at en ny startup-guide for pro-spillere! En som missbruker hull i regelverket som man ikke kan bli bannet for! Skal man være hardcore så må man være hardcore :|

pushkontoer ftw! multikontoer og hele pakken (inlove)
 

DeletedUser

Guest
Jeg stemmer for at en ny startup-guide for pro-spillere! En som missbruker hull i regelverket som man ikke kan bli bannet for! Skal man være hardcore så må man være hardcore :|

pushkontoer ftw! multikontoer og hele pakken (inlove)

Regner med at det meste her er tull?
Men jeg synes forklaringen av selve endringen var litt vag som Spiralis nevnte, og kanskje burde utdypes/forklares mer nøye :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Litt usikker på om det blir feil eller om jeg bare misforstår. Men i forhold til boosting av kontoer som starter sent, så vil aktive kontoer kunne transportere ress til en konto, men ikke pushkontoer. Jeg vet ikke helt hvordan det skulle kunne skrives om, men er det mulig å få den presiseringen ennå mer konkret? (verste er at jeg ikke sier at det går an, men om det er mulig? For jeg ser den ikke umiddelbart selv)

Kan være vanskelig for en nystartet konto å skille mellom en klar pushkonto og en aktiv konto når det sendes ress

Hmm! Tenkte du på et slags.. eh, eksempel på når det går over til push?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Regner med at det meste her er tull?
Men jeg synes forklaringen av selve endringen var litt vag som Spiralis nevnte, og kanskje burde utdypes/forklares mer nøye :)

Da hadde jeg satt pris på forslag også til forbedringer. Det er litt derfor tråden ble opprettet her i utgangspunktet - for å få hjelp :)
 

DeletedUser

Guest
Hmm! Tenkte du på et slags.. eh, eksempel på når det går over til push?

Noe alá det ja... Men mer eksakt tenkte jeg på hvordan ferske spillere skal kunne skille mellom push og boost. For formuleringen slik den står i dag, gjør det veldig vanskelig å skille mellom disse 2 tingene. Og når dere i tillegg sier at folk kan bli straffet for å motta ress uansett hvor uvitende personene er, så blir det nok en gang skjønnsmessige forhold som bestemmer hvem som skal straffes eller ei når reglene er formulert som de er. For særlig i oppstart er det jo ikke uvanlig at kontoer står stille gjerne 1 til 2 uker for å f.eks bygge opp troppetap de har hatt. Men likevel kan de jo ha noe overskudd av 1 sort ress.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp