Engelsk Eksamen Skriftlig VG1 Engelsk

DeletedUser

Guest
Da jeg gikk vg1 så møtte jeg bare opp uten å ha forberedt meg i det hele tatt og gikk ut med femmer :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Concord er som dere sier 3.person spesielle ting.
  • -s i presens
  • have blir has
  • do blir does
  • were blir was (også i 1. person)
  • Alle endringer skjer kun i presens, bortsett fra to be, som endrer seg i preteritum på 3. person entall.
  • Ord som skal taes som entall: Anybody, Everybody, Somebody, Nobody, Someone, No one, Everyone, Anything, Something, Nothing, Each, Every, Either og Neither.
  • Utellige substantiv tar man for entall: Advice, Homework, Knowledge, Money, News, Furniture og Luggage.

Veldig lett, men en feil trekker så sjukt ned...
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
*Thumbs up*!

Men du er vel en slik >5 i snitt dude du?
Du hadde iallefall fin hjemmestil i rettslære i høst :rolleyes::p
 

DeletedUser

Guest
Prøvde å tenke positivt over dette, slik at jeg fram til sensuren faller 21. juni ikke trenger og tenke over karakteren og være nervøs. Takk skau' ha!
Men det gikk hverfall bedre enn forventet. Håper bare ikke på noen concord errors, de drar karakteren så gale ned og. Selv om det bare er en...

Ingen årsak :)
 

DeletedUser

Guest
Aha, sånn sett. Skal ikke skryte på meg å ha forstått alt du skrev om concord ved første blikk, TrAnxZ, men det virker som en lignende regel som at det blir -s på slutten av alle 3. persons verb, stemmer ikke det? :) Bare med noen modifikasjoner, som for eksempel has-have-greiene og alt det der. Det er jo ganske enkelt samme prinsippet, bare at vi må tilpasse verbene så det ser riktig ut, ikke sant?

For meg faller egentlig skriving på engelsk ganske lett. Grammatikk, på den annen side, gjør det ikke, i samme grad i hvert fall. Når jeg skriver rett er det fordi jeg ser at dette blir riktig, noe som i sin tur kommer av at jeg har lest en del engelsk opp gjennom tidene. Jeg er ganske enkelt sterk i språkfag. Dersom jeg har behov for det kan jeg likevel sette ord på grammatiske regler for det meste i engelsk, jeg behøver bare ikke være oppmerksom på det - alt i alt en grei ordning :) Det fine med grammatikk er at etter en stund har du lært det som er å lære. Da er det bare enkeltord språket du må finne tak i, og disse fikser google translate, lærere eller flinke søsken xD
 
Topp