Er dette noe dere vil like?

DeletedUser

Guest
Svar skal du vel få (i alle fall når du formulerer deg slik at jeg skjønner det er et spørsmål og ikke en påstand).
Som en eller annen her inne nevnte så er allerede troppehastigheten satt ganske lavt for en HP-runde. Å senke den ytterligere vil være uheldig ettersom dette er en verden som skal ha begrenset levetid.
I tillegg er dette med sperre mot gråbyadling en ting vi ønsker å prøve ut her på -no siden det aldri før har vert brukt her. Det at enkelte, deriblandt meg selv) mener at det reduserer behovet for aktivitet i tillegg til å fremme PvP-biten av denne runden (jeg vet at ikke alle er enig i dette argumentet) gjør at dette var et av de punktene som ikke var valgfrie.

Jeg tror det beste er om du bare antar at alt jeg skriver er ment som et spørsmål eller noe jeg ønsker en kommentar på. Det kan bli underholdene i noen tilfeller, men det er jo bare bra.

Da du tidligere nevnte at et av formålene med ingen gråbyadling var å øke avstanden, så vil det å øke enhetshastigheten ha nøyaktig samme effekt, dersom man ikke plasserer ut gråbyer. Jeg antar derfor at dette argumentet for ingen gråbyadling faller bort? Det er uansett levetiden som påvirkes.

Jeg skulle gjerne se tenkegangen bak hvordan det reduserer behovet for aktivitet å ikke tillate gråbyadling. Da det ikke er farming så vil man få mynter/pakker like fort uavhengig av hva man kan adle. Men når man først kan adle så vil man måtte adle fiendespillere. Med de to løsningene ovenfor vil dette medføre det samme resultatet, og er slik sett jevnbyrdige.

Men forskjellen kommer når spillere går grå. Det vil selvfølgelig være noen spillere som går grå tidlig, og dette blir byer man kan adle, så det er et problem for forslaget mitt. La meg først fremme den største fordelen: Spillere man angriper som går grå mens man angriper kan man nå ikke adle. Dette vil være evinnelig frustrerende. Dersom man fjerner muligheten for restart så vil dette problemet kunne løses, men det medfører igjen problemet med at man ikke kan restarte med mindre man faktisk blir adlet. Som vel er et problem i seg selv.

Nå, jeg nevner et "problem" med forslaget mitt, og det er at det nå vil være mulig å adle gråbyer til spillere som sluttet. Vel. Er det et problem? Alternativet er å adle spillere. En verden hvor man adle spillere vil jeg påstå at krever høyere aktivitet som både angriper og forsvarer enn en verden hvor man kan adle noen gråbyer. Høyere aktivitet medfører et større behov for dualer. Derfor, ikke et problem, og heller en fordel, for å oppnå målet om minst mulig dualer.

Dersom man ønsker å gjøre det mindre fristende å adle disse eventuelle små gråbyene etter spillere som har sluttet så kan man, for å bygge videre på Hophoolio sitt forslag, sette innstillingene slik at gråbyer vokser nedover til 26 poeng. Veldig raskt nedover.

Det siste punktet ditt var at det ønsket å prøve ut det å ikke adle gråbyer. Okay, greit nok. Men hva med å gjøre det på en verden hvor det argumenterbart ikke er destruktivt for det uttrykte målet for verdenen? :)

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
For å oppsummere...
Jeg skal gi deg rett i at å senke hastigheten ville gjort mye av det samme som vi oppnår med å bruke gråbyer som "avstandsbrikker", men du glemmer den psykologiske effekten (det ser lengre ut på kartet - altså oppfattes det ikke som om naboen kan adle deg når som helst).

Derifra og ut er vi nok uenig - og for å ikke lage en lang diskusjon av det sier jeg bare at "sånn blir det".
Dette er uansett noe vi bare kunne kjørt igang med uten at spillere hadde hatt noe som helst de skulle sagt på forhånd, men vi spurte om dere ville like dette siden vi var usikre på hvordan f.eks dette med ingen gråbyadling ville blitt mottatt.
Svaret har vert overveldende positivt, så da banket vi bare igjennom at det blir slik som vi foreslo - og de "småinnstillingene" som dere selv har valgt.

DeletedUser

Guest
For å oppsummere...
Jeg skal gi deg rett i at å senke hastigheten ville gjort mye av det samme som vi oppnår med å bruke gråbyer som "avstandsbrikker", men du glemmer den psykologiske effekten (det ser lengre ut på kartet - altså oppfattes det ikke som om naboen kan adle deg når som helst).

Nå forutsetter du at ingen vil faktisk sjekke avstandene, mens det samtidig skaper en falsk trygghet. Det er teit.

Derifra og ut er vi nok uenig - og for å ikke lage en lang diskusjon av det sier jeg bare at "sånn blir det".

Vennligst forklar hvor i resonneringen min jeg tar feil - nå er du bare barnslig, og sta uten grunn.

Dette er uansett noe vi bare kunne kjørt igang med uten at spillere hadde hatt noe som helst de skulle sagt på forhånd, men vi spurte om dere ville like dette siden vi var usikre på hvordan f.eks dette med ingen gråbyadling ville blitt mottatt.

Når dere tar det opp, uten å tilpasse til bedre løsninger, så er det kun et svakt forsøk på å virke som om dere tar hensyn til andre. Patetisk.

Svaret har vert overveldende positivt, så da banket vi bare igjennom at det blir slik som vi foreslo - og de "småinnstillingene" som dere selv har valgt.

sylvester-liar-wish-icoulduseadeal-com2.jpg

Du forveksler den totale responsen - som var positiv - med responsen på akkurat det med gråbyer.

Støttes til de grader!

1 pr konto, kv er tilatt, barbar adling lovlig(hva skal vi med barbs hvis vi ikke kan farme?) Eventuelt. Mangen fler barbs og lengre adels rekkevidde og adling ikke tilatt med mindre det er tidligere spillerbyer.
Gullmynter og 0 nattbonus.

Jeg liker ideen her, men er enig med grimbo her. Ser ikke helt poenget med null gråbyadling på det grunnlaget du sier. Men ellers, ser det meget spennende ut!

Ser helt ærlig fint lite poeng med å ha barbarbyer når det er no haul og når man ikke kan adle de. Er det kun for bounce sniping? I så fall vil jo dette skape en større forskjell mellom god og dårlig, så da foreslår jeg å fjerne de helt. Alternativt gjøre de om til mulige adlingsobjekter.

Ellers likte jeg innstillingene veldig godt!

Syns virkelig det burde være mulig å adle gråbyene. Med tanke på at folk restarter og sletter seg. Det vil bare bli et basseng med gråbyer...
Her er et eksempel fra v9.us, der det er umulig å adle gråbyer. Legg merke til stupetårnet.

us9

Hva med null gråbyer, og hvis folk restarter, så har man fortsatt muligheten til å adle byene dems?

Likte instillingene :) men det er vell slik at no-haul og det å ikke kunne angripe gråbyer er 2 forskjellige instillinger? Hvis det er tilfellet vil det ikke være bedre å kunne adle gråbyer (spillere som restarter), men man kan ikke farme gråbyene? På den måten vil man kunne adle gråbyer som ikke vokser (spillere som har sluttet) uten å kunne tjene på super aktiv konto?

Ellers så instillingene topp ut :)

Ærlig talt. Det er en ting å komme med påstander du ikke har grunnlag for, men her er det du sier bare regelrett feil. Du kan bedre enn dette.

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
For å oppsummere...

Jeg trodde formålet med denne tråden var for at vi skulle få diskutere settings. Det virker mer som at du bare ønsker og fremme hva du selv ønsker. Nå må jeg også få påpeke hva du skrev i ditt første innlegg, som var;

Jee(formangee'er)right skrev:
Jeg (og noen flere) ønsker å lage en HP/Classic-runde....

Hvem er "noen flere"? Team-medlemmer, eller vanlige spillere? Så jeg spør igjen, om vi ikke får bestemme/regulere litt på hva som skal bli instillingene, hva var meningen med tråden da?

Ellers så føyer jeg meg på hva Grimlock har skrevet, da han summerer resten veldig godt (yes)

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Spørsmålet i denne tråden var om dere ville ha en runde med et gitt oppsett, med bare noen få detaljer som var oppe til debatt...
Om det er sånn at dere ikke ønsker å spille en slik runde er det så enkelt å fikse at da lager vi den ikke, og bare lar dakapo og innogames bestemme settings på neste HP.

"Noen flere" i dette tilfellet er et tilfeldig utvalg av spillere som var tilstede i en chat på Skype som var online samtidig som meg.

Jeg syntes dette var en morsom greie (hvor man kunne utvidet valgfriheten ved en senere anledning),og likte engasjementet rundt dette, men nå har visse personer klart så sutre så mye over dette til meg at jeg rett å slett gir blanke i om dette blir noe av.

Så for å si det på dårlig norsk: "Make up your minds!" Skal vi gjøre dette, eller skal vi ikke?

(Og jeg vet jeg høre sutrete ut, men det er fordi jeg er pisslei av at enkelte personer på dette forumet gjør et poeng av å alltid få viljen sin gjennom å krangle og kverulere bare for det som virker å være kveruleringens skyld. Det er utrolig demotiverende for dem av oss i teamet som bruker en stor del av fritiden vår på å gjøre dette til et så bra sted som mulig å være)

Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Spørsmålet i denne tråden var om dere ville ha en runde med et gitt oppsett, med bare noen få detaljer som var oppe til debatt...
Om det er sånn at dere ikke ønsker å spille en slik runde er det så enkelt å fikse at da lager vi den ikke, og bare lar dakapo og innogames bestemme settings på neste HP.

"Noen flere" i dette tilfellet er et tilfeldig utvalg av spillere som var tilstede i en chat på Skype som var online samtidig som meg.

Ok, greit og få bekreftet at det var du og enkeltpersoner/spillere som står bak planleggingen, og ikke teamet i sin helhet. Kult!

Jeg syntes dette var en morsom greie (hvor man kunne utvidet valgfriheten ved en senere anledning),og likte engasjementet rundt dette, men nå har visse personer klart så sutre så mye over dette til meg at jeg rett å slett gir blanke i om dette blir noe av.

Du kan jo overlate det til oss spillere om du synes det blir for mye (nerd), noe som jeg tror egentlig var meningen med tråden?

Så for å si det på dårlig norsk: "Make up your minds!" Skal vi gjøre dette, eller skal vi ikke?

Vi diskuterer enkeltinstillinger. At noen ønsker noe annet enn hva du vil ha selv må du nesten rekne med. Om du hadde tatt deg tid til å se gjennom Grim sin post, så finner du mange quotes der andre spillere også poengterer at de ønsker nettopp det samme, bortsett fra deg selv. Så jeg er helt enig med deg, "Make up your mind", skal du la folket bestemme, eller bare din egen mening? Når vi alt har kommet så langt, så er det jo godt kjent at både Innogames og TW teamet tydeligvis ikke bryr seg om hva folket sier, noe vi kan se på de senere verdnene mtp premiumfunksjonene. Way to go.

(Og jeg vet jeg høre sutrete ut, men det er fordi jeg er pisslei av at enkelte personer på dette forumet gjør et poeng av å alltid få viljen sin gjennom å krangle og kverulere bare for det som virker å være kveruleringens skyld. Det er utrolig demotiverende for dem av oss i teamet som bruker en stor del av fritiden vår på å gjøre dette til et så bra sted som mulig å være)

Hvorfor sier du enkeltpersoner når det tydeligvis er flere? Tråden ble jo opprettet for og drøfte settings, så da må du nesten tåle at vi som forumbrukere kommer med forslag og meninger, samt reaksjoner på dette når du stritter så utrolig mye i mot. Som en del av TW-teamet så burde jo du/dere samarbeide med medlemmene, ikke jobbe i mot oss.

Jeg er enig i at dette er unødvendig kverulering, kan du ikke bare si deg enig med majoriteten så har vi denne problemstillingen ute av fokus? Hands up!

DeletedUser

Guest
Jeg er enig i at dette er unødvendig kverulering, kan du ikke bare si deg enig med majoriteten så har vi denne problemstillingen ute av fokus? Hands up!

Nå er det faktisk sånn at folk har en tendens til å si fra når de er uenige, og være stille når de er enige. Dermed kan man ikke finne ut hva majoriteten mener utifra denne tråden.

DeletedUser

Guest
Er antall spillere i en stamme åpen for diskusjon? Isåfall synes jeg vi burde ha en limmit på 3-5 medlemmer. Da får vi en noenlunde PvP effekt, itillegg til at vi får mer strategi inn i bildet. På den måten utelukker man også (til en viss grad) samarbeid over kontoer i en "ingen stammer verden". Det vil utligne fordelen over å ha masse venner inn game fra før av, og gir på den måten også nye spillere en gyllen mulighet, selv på en verden som denne.

DeletedUser

Guest
Litt sen, men dette virker som noen gode innstillinger (med få unntak). Synes også at vi burde ha buer av den grunn at jeg liker ideen med å bygge opp byen så godt som helt lik! Altså bygge hybrid. Det bringer inn mer strategi i spillet! :D

Men hvorfor bare 6 timer med sovemodus? Skjønte ikke helt konseptet med det, men kan si såpass at når jeg først sover så sover jeg mer enn 6 timer! Den burde bli forlenga med noen timer til. Det samme gjelder forsåvidt delayen på sovemodusen også, slik at en ikke kan dodge angrepet med sovemodus, der en får vite eksakt troppetall på nuke uten å måtte frykte tap på sine egne tropper! Absurd! Tar ikke lange tiden før truslene har en avstand lenger enn 2 timer unna! Selv om det er No Haul.

DeletedUser

Guest
Om man ikke kan adle gråbyer burde vel muligheten for å restarte taes helt bort slik at man unngår at folk restarter etter å ha blitt nuket og halvveis adlet bare for at angriperen ikke skal få byen.

Bare en tanke :)

Muligens noen som alt har nevnt det men orket ikke lese gjennom alt :p

Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg kan ikke la være å legge merke til at Jeeeeeright igjen ignorerer argumenter, for så å gå til et dårlig skjult angrep på personene. La meg illustrere prosessen:

Jeeeeright: Her er et forslag til en kul verden! Elsk meg!
Grimlock: Kult forslag, liker det! Her er en måte å gjøre verdenen enda bedre på, og her er noen argumenter for hvorfor jeg har rett.
Jeeeeright: Waaaah, du er slem og hater meg og hele forslaget! Kverulant! Kranglefant! Sytepave! Siden du ikke mener forslaget mitt er perfekt så hater du hele forslaget!

...jeg har hatt mer stimulerende diskusjoner med... vel, uh... de fleste.

Du angriper stråmenn. Du generaliserer. Du mistolker, antakeligvis bevisst. Du regelrett lyver. Du kommer med dårlig skjulte og ubegrunnede anklager. Dette er overhodet ikke passende for en person i en autoritetsstilling. Skjerp deg.

Tillat meg nå å slakte enda et av dine håpløse innlegg.

Det er en håpløs innstilling, og vitner om en komplett manglende vilje til å forbedre på ting.

Som du virkelig burde ha fått med deg er at det er et fåtall punkter ved forslaget som ønskes forbedret. Det er en forskjell på å kritisere hele forslaget, og det å komme med velbegrunnede forslag på å forbedre det.

Hvilket er koselig. Men per det du skrev ovenfor virker det som om du nekter for at denne brain trust gruppa ikke er åpen for at forslaget ikke er perfekt.

Igjen, fordi noen kommer med konstruktive forslag for å forbedre innstillingene. Mer spesifikt, for å komme nærmere målet om minst mulig behov for dualer.

Den eneste som sutrer her er du. Vi andre kommer med konstruktive forslag på forbedringer.

For å si det på god norsk: Grow up!

Korrekt. Du høres usedvanlig sutrete ut.

Man kunne nesten tro den klagen der var rettet til meg. Men da definisjonen av kverulering er å si imot uten egentlig gode argumenter er den eneste som er skyldig i kverulering her... deg. La meg gjenta det: Per definisjon er det du som kverulerer her.

Det jeg er lei av er at folk ikke takler konstruktive forslag, og heller oppfatter det som et personlig angrep på deres integritet. Det gjør det slitsomt å kjempe gjennom forbedringer, slik som her, mot en irrasjonell motvilje fra teamet. Blant annet deg selv. Med tanke på at jeg gjør det for å forbedre TW.no, selv uten å være medlem av teamet, er det nesten så det gjør meg irritert.

@Atzon: Det har vært nevnt noe lignende. Men en god ting kan ikke sies for ofte :mehe:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Mulighet for restart er tatt bort, nettopp pga det som er nevnt her.
Og for å bare avfeie all kritikk mot både meg og innstillingene her med et eneste "slag", så har tross alt 80% stemt ja til de innstillingene som er satt her.
Som en annen sa, så er det de som er misfornøyde som klager.

Og siden det kom et spørsmål om det et annet sted, så er det sikkert flere som lurer på det samme; det ER lov til å ha duals her. Vi har bare tatt noen grep for at det skal være færre fordeler med det enn på en annen verden.

DeletedUser

Guest
Mulighet for restart er tatt bort, nettopp pga det som er nevnt her.
Og for å bare avfeie all kritikk mot både meg og innstillingene her med et eneste "slag", så har tross alt 80% stemt ja til de innstillingene som er satt her.
Som en annen sa, så er det de som er misfornøyde som klager.

Og siden det kom et spørsmål om det et annet sted, så er det sikkert flere som lurer på det samme; det ER lov til å ha duals her. Vi har bare tatt noen grep for at det skal være færre fordeler med det enn på en annen verden.

Jeeeeright: Her er et forslag til en kul verden! Elsk meg!
Grimlock: Kult forslag, liker det! Her er en måte å gjøre verdenen enda bedre på, og her er noen argumenter for hvorfor jeg har rett.
Jeeeeright: Waaaah, du er slem og hater meg og hele forslaget! Kverulant! Kranglefant! Sytepave! Siden du ikke mener forslaget mitt er perfekt så hater du hele forslaget!

Du beviser bare igjen og igjen at du ikke evner å ha en saklig diskusjon, og at du kun later som om du er åpen for endringer. Du forveksler igjen det å ønske å forbedre et aspekt ved det å være negative til alt. Det er som å anta at fordi noen stemmer på et politisk parti så kan man ikke være uenig i en av eller flere av sakene deres. Du forveksler klaging med konstruktiv kritikk.

Det er også verdt å nevne at jeg allerede har sitert flere som ønsket forbedring av gråbyaspektet ved innstillingene, men som støttet hele forslaget. Basert på den tilgjengelige informasjonen kan man derfor konkludere med at jeg har rett, og du igjen forsøker å bortforklare en motvilje mot å forbedre innstillingene.

Du har ikke engang nok guts til å innrømme når du dummer deg ut. Dette er trist, og jeg må innrømme at jeg virkelig (åpenbart) har mistet mye respekt for deg nå.

Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nå er det faktisk sånn at folk har en tendens til å si fra når de er uenige, og være stille når de er enige. Dermed kan man ikke finne ut hva majoriteten mener utifra denne tråden.

Hei Arcon, står til? :) Lenge siden sist.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i påstanden din, men la oss anta at den stemmer.

Hva kan vi så ta ut ifra denne tråden?
  • De aller fleste (alle?) som har kommentert støtter ideen som en lignende verden a lá den som er foreslått. Siden flere har vært positive enn negative er det, per antakelsen din ovenfor, utvilsomt at en slik verden er ønsket.
  • Det er flere (som sitert ovenfor, og både Kenn93x og meg selv) som støtter en forbedring a lá det jeg har foreslått når det gjelder gråbyaspektet. Det er så vidt jeg kan se kun Jeeeeeright som sier seg uenig, og det uten faktisk argumenter, noe som per definisjon er kverulering. Jeg tror vi alle skjønte hva Jeeeeeeeright selv mener om kverulering. Vi kan derfor konkludere, som ovenfor, om at det utvilsomt er mest støtte for forbedringen av innstillingene som jeg fåreslo ovenfor.

Takk for støtten din, Arcon :)

DeletedUser

Guest
Jeg støtter forslaget som inkluderer gråbyadling. Ser flere ulemper dersom dette ikke blir tillatt. Mange forslag er nevnt tidligere.

Tenker spesielt på en situasjonen hvor man sender adels på en by, og den går grå før de treffer. Dere ønsker å løse denne situasjonen ved at man ikke kan restarte, noe jeg verken liker eller støtter. Se en situasjon hvor spiller A bombanderer spiller B med katapulter hver dag. Spiller B klarer ikke å bygge seg opp, og bikker derfor aldri 2k. Han krymper derimot. Spiller A har ingen interesse av byen, men nyter derimot å terge spiller B. Spiller B ønsker å restarte et annet sted, for å få en ny mulighet, men dette er da ikke mulig.

Derfor vil jeg igjen dra fram forslaget som går ut på:
1. Gråbyadling tillatt. Da unngår man STORE øde lagte områder i late-game
2. En verden uten gråbyer ved start.
3. Ligge på ekstra reisetid for troppene. Da får man samme effekt som om han putter inn "meningsløse" gråbyer. Eneste man ikke får er som nevnt den psykiske effekt.

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252

Eksempelvis har ikke jeg skrevet noe, ettersom jeg er fornøyd med slik verdenen er foreslått satt opp.

DeletedUser

Guest
Død over gråbyene. Stemmer for at dem ikke blir med.
Årsak:
I vitenskapens navn.
Prøve noe nytt.

DeletedUser

Guest
Hei Arcon, står til? :) Lenge siden sist.

Bortsett fra at jeg nettopp kom opp i tysk muntlig eksamen, går alt bra :) Vurderer å starte på denne verdenen hvis det blir no haul og bare vanlig premium ;)

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i påstanden din, men la oss anta at den stemmer.

Hva kan vi så ta ut ifra denne tråden?
  • De aller fleste (alle?) som har kommentert støtter ideen som en lignende verden a lá den som er foreslått. Siden flere har vært positive enn negative er det, per antakelsen din ovenfor, utvilsomt at en slik verden er ønsket.
  • Det er flere (som sitert ovenfor, og både Kenn93x og meg selv) som støtter en forbedring a lá det jeg har foreslått når det gjelder gråbyaspektet. Det er så vidt jeg kan se kun Jeeeeeright som sier seg uenig, og det uten faktisk argumenter, noe som per definisjon er kverulering. Jeg tror vi alle skjønte hva Jeeeeeeeright selv mener om kverulering. Vi kan derfor konkludere, som ovenfor, om at det utvilsomt er mest støtte for forbedringen av innstillingene som jeg fåreslo ovenfor.

Takk for støtten din, Arcon :)

Jeg rettet meg egentlig mer mot de individuelle innstillingene enn selve ideen. Jeg har ikke lest tråden veldig nøye, men har sett at noen klager på det er no haul. Poenget mitt var da at det sikkert er mange som vil ha no haul, men som ikke kommenterer det fordi de er enige.
Når det gjelder gråbyadling har jeg ikke orket å lese alt dere har skrevet :tunge:

DeletedUser

Guest
@Arcon: Hehe, skjønner hva du mener. Det kan godt hende du har rett, selv om jeg syns det er en generalisering. For eksempel når det gjelder no haul så liker jeg det, men har vel ikke sagt som eksplisitt om det. Jeg kunne bare ikke la være å påpeke hvorden den antakelsen støtter forbedring av innstillingene når det gjelder gråbyer.

@Torq: Ut av nysgjerrighet, når du sier du er fornøyd, mener du at du mener innstillingene er de aller mest perfekte og optimale innstillingene som finnes, eller at dette er en verden du liker og kunne tenke deg å spille på? Jeg gjetter på det andre alternativet. Dersom det er det første alternativet så er selvfølgelig oppfølgingsspørsmålet hvorfor du mener det ikke er en god idé å forbedring det med gråbyadling :)

@MissSWAG: Bra og enkelt forslag!

@Redswan: Kult :)

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
@grimlock:
Du evner tydeligvis ikke å forstå at dette var et ganske helhetlig konsept som ble først lagt ut til "høring" og senere avstemning.
Nå skal jeg si meg enig i at "anti-dual effekten" av å ikke tillate gråbyer ikke er veldig stor, spesielt siden no haug ødelegger for at veldig aktive kontoer har mye mer ressurser til gullmynter enn andre.
Der vi er uenige er i at dette øker presset på spillere... det er kanskje vanskelig å forstå, men det finnes spillere der ute som vil angripe spillerbyer selv om det måtte finnes en barbarby i nærheten, så da er vi i beste fall over på en tilsvarende falsk trygghet som du tidligere kritiserte meg for å dra fram.

Akkurat det med restart eller ikke er jeg villig til å ta en diskusjon på, ettersom det er ulemper begge veier. Gråbyinnstillingen derimot er fastsatt av diktator Jeeeeeeright med rådgivere.

@kenn93x: Jeg er moderator (eller var det diktator) på facebooksiden også ;)

Topp