DeletedUser
Guest
Svar skal du vel få (i alle fall når du formulerer deg slik at jeg skjønner det er et spørsmål og ikke en påstand).
Som en eller annen her inne nevnte så er allerede troppehastigheten satt ganske lavt for en HP-runde. Å senke den ytterligere vil være uheldig ettersom dette er en verden som skal ha begrenset levetid.
I tillegg er dette med sperre mot gråbyadling en ting vi ønsker å prøve ut her på -no siden det aldri før har vert brukt her. Det at enkelte, deriblandt meg selv) mener at det reduserer behovet for aktivitet i tillegg til å fremme PvP-biten av denne runden (jeg vet at ikke alle er enig i dette argumentet) gjør at dette var et av de punktene som ikke var valgfrie.
Jeg tror det beste er om du bare antar at alt jeg skriver er ment som et spørsmål eller noe jeg ønsker en kommentar på. Det kan bli underholdene i noen tilfeller, men det er jo bare bra.
Da du tidligere nevnte at et av formålene med ingen gråbyadling var å øke avstanden, så vil det å øke enhetshastigheten ha nøyaktig samme effekt, dersom man ikke plasserer ut gråbyer. Jeg antar derfor at dette argumentet for ingen gråbyadling faller bort? Det er uansett levetiden som påvirkes.
Jeg skulle gjerne se tenkegangen bak hvordan det reduserer behovet for aktivitet å ikke tillate gråbyadling. Da det ikke er farming så vil man få mynter/pakker like fort uavhengig av hva man kan adle. Men når man først kan adle så vil man måtte adle fiendespillere. Med de to løsningene ovenfor vil dette medføre det samme resultatet, og er slik sett jevnbyrdige.
Men forskjellen kommer når spillere går grå. Det vil selvfølgelig være noen spillere som går grå tidlig, og dette blir byer man kan adle, så det er et problem for forslaget mitt. La meg først fremme den største fordelen: Spillere man angriper som går grå mens man angriper kan man nå ikke adle. Dette vil være evinnelig frustrerende. Dersom man fjerner muligheten for restart så vil dette problemet kunne løses, men det medfører igjen problemet med at man ikke kan restarte med mindre man faktisk blir adlet. Som vel er et problem i seg selv.
Nå, jeg nevner et "problem" med forslaget mitt, og det er at det nå vil være mulig å adle gråbyer til spillere som sluttet. Vel. Er det et problem? Alternativet er å adle spillere. En verden hvor man må adle spillere vil jeg påstå at krever høyere aktivitet som både angriper og forsvarer enn en verden hvor man kan adle noen gråbyer. Høyere aktivitet medfører et større behov for dualer. Derfor, ikke et problem, og heller en fordel, for å oppnå målet om minst mulig dualer.
Dersom man ønsker å gjøre det mindre fristende å adle disse eventuelle små gråbyene etter spillere som har sluttet så kan man, for å bygge videre på Hophoolio sitt forslag, sette innstillingene slik at gråbyer vokser nedover til 26 poeng. Veldig raskt nedover.
Det siste punktet ditt var at det ønsket å prøve ut det å ikke adle gråbyer. Okay, greit nok. Men hva med å gjøre det på en verden hvor det argumenterbart ikke er destruktivt for det uttrykte målet for verdenen?