Eru Iluvatar-quiz, 6 mnd PK/FA i premie :o

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Jeg kjeder meg. Veldig. Derfor følger jeg DON sitt eksempel med en Eru/Henrik-quiz. Blir mange spørsmål, så får forsøke å friste med en belønning god nok til at folk svarer. Husk, det er bare for gøy. Tenker i retningen av ca 6 mnd premium og 6 mnd FA (ja :eek:). Merk at dersom kun noen få svarer, kommer jeg til å redusere denne - håper det er forståelig.
Svar sendes på PM her på forum, eller på Skype. Spillerne på Eru v22 kan gjerne delta, men vinner ikke (slapp av, kjøper noen abonnementer til oss også :?).

Reglene blir enkle.
1. Jeg setter fristen til slutten av måneden for å gi dere tid, og for forhåpentligvis å få inn flest mulig svar. Altså 31. juli klokken 23:59:59. Vinner vil bli kåret og premie gitt, senest 10. august.
2. Det er ikke lengre lov å gjette mer enn to ganger. Etter første forsøk får gjetteren svar på hvilke spørsmål som var riktig, hvilke som var feil og om han må justere opp eller ned på mengde-svarene.
3. Tallene rundes opp. Det vil si at dersom en spiller gjetter 500, en annen 700, og svaret er 600, vinner spilleren som gjettet 500.
4. Med mindre det står noe annet, gir hvert spørsmål 1p. (3p, 2p, 1p) betyr at spilleren som er nærmest får tre poeng, nummer to får to poeng og nummer tre får ett poeng. Gjetter to spillere likt, og er nærmest, vil de få 2,5p hver. Andre- og tredjeplass får likevel to og ett poeng. Det betyr at i teorien kan alle som svarer få 2,5p hver på et spørsmål med sistnevnte poengsystem.
5. Svarene fra spørsmålene er fra skrivende stund, altså rundt klokken 17-18 26.07.

Quizen er tredelt: 15 spm om kontoen og spillerne på den, 10 spm om meg og 8 bonusspørsmål.
Det vil selvfølgelig være en fordel å være i chat med meg, men alle kan delta. Jeg kommer også til å stoppe (diskvalifisere, ikke stoppe hele quizen) dersom enkelte gjetter alt for mange ganger (typ 4-5, også her blir det skjønn).

Dere svarer slik det passer dere best. Om dere vil skrive nummeret på spørsmålene nedover med svar eller bare kopiere og fylle inn gjør dere som dere vil med. Det er ikke nødvendig å viske ut ... der svaret skal stå, så lenge det kommer tydelig frem hva som er svaret på hvilket spørsmål. Er jeg i tvil kommer jeg enten til å spørre, eller gi 0p.

Fint om dere kontakter meg dersom dere oppdager feil, at spørsmålene er utydelige, spørsmål om poengsystemet eller lignende. Enten i tråden, PM eller på Skype.




De tre spoilerne inneholder hver sin måte å svare på. Først er det spørsmålene med tilleggsinfo. Deretter spørsmålene uten spoilere og til slutt kun tall. Kan være greit å lese gjennom spørsmålene i spoiler 1, og evt. svare i 2 eller 3 om det blir for mye "informasjon" i spoiler 1.

Spørsmål med info:
1. Eru har premiumkonto til datoen .... (3p, 2p, 1p)
2. På Eru er vi ... spillere (med passord) der ... spiller aktivt (aktivt og aktivt, dere forstår). (1p til hvert spørsmål)
3. Vi har ... Eru-chatter på v22, i dem er det ... og ... og ... og ... og ... medlemmer. (1p hvert spørsmål, 1p for hver chat der medlemsantallet gjettes riktig) (Er ikke fem samtaler, fyll ut i like mange som dere gjettet på)
4. I Eru-chatten med mest aktivitet er søkeordet "Henrik" å finne ... ganger siden 1. juli, altså enten kommentarer av meg eller med navnet mitt i seg. (Alle som treffer med +/- 100 får 2p, er svaret 101 må du dermed ha gjettet et tall mellom 1 og 201)
5. Kontoeieren sitt kallenavn er....
6. Andy er kontoens .... (hint, frukt eller grønnsak)
7. Andy spilte for et fotballag i fylket .... (Hint: Ikke Finnmark)
8. På v20 ga jeg Andy ....
9. Vår dual fra Canada er ... år. (alle svar med +/- 2 år får ett poeng hver)
10. På Eru v22 har vi ... hurtiglinjer/scripts. (ett poeng til alle med +/- 3)
11. Skattum endte med ... mill i ODA på sin første verden på .no. (alle svar med +/- 20 mill får ett poeng hver)
12. Kjellis sin første opptreden på .no var på verden ... under nicket ....
13. Kjellis har nylig begynt med et par ting som Adriano og jeg ikke er spesielt imponert over. En av disse tingene er ...
14. Av et motstanderlag ble Andy etter en kamp nevnt som en ....
15. Uten "Alle" og "Nye rapporter" har vi ... rapportmapper på Eru v22.


Går over til litt mer personlig.

1. Jeg bor i byen ....
2. Navnet mitt på Steam er .... (byttet nylig fra Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator)
3. Jeg har sendt ... snaps og mottatt .... (alle med +/- 1000 på hver får ett poeng, tre poeng for begge riktige)
4. Jeg har lagt ut ... innlegg på Instagram. (alle med +/- 10 på hver får to poeng)
5. Jeg har ... søsken.
6. Spilleren jeg liker best å tulle med på TW, heter ... (fullt (kalle)navn).
7. Spilleren jeg ble født samme dag som, er .... :?
8. Fra 21. mars til 23. mai hadde jeg ... minutter i playtime på WoW. (4, 2, 1)
9. Jeg hadde min første inntreden på TW.no i år ... (eventuelt på verden ...). Årsaken til at jeg begynte her var fordi ....
10. Min favorittsyklist heter .... (hint: ikke rødt, gult, blått eller rosa)

Bonusspørsmål - hvert riktige svar gir 3p, spm 3 gir 5p. (Fordi det kun er tull og random)

1. Hvor mange biter er det igjen i Gott og blandat-posen foran meg? (svensk. Hint: lakris, under 20)
2. Hvor mange iste- og juice-kartonger har jeg ved meg?
3. Hva er spesielt med juletreet på koppen foran meg, som jeg hadde Skittles i? (Hint: farge)
4. Hvilket softgungevær kjøpte jeg meg nylig? (hint: CT)
5. Hvilke nudler foretrekker jeg?
6. Hvor lang er tusjen som ligger til høyre for meg?
7. Hvor mange tomme krukker med "klassiska fruktkarameller" har jeg på pulten?
8. Hvor mange skjermer har jeg på pulten? (Hint: Mobil telles)

Skjema uten alle parentesene:
1. Eru har premiumkonto til datoen ....
2. På Eru er vi ... spillere der ... spiller aktivt.
3. Vi har ... Eru-chatter på v22, i dem er det ... og ... og ... og ... og ... medlemmer
4. I Eru-chatten med mest aktivitet er søkeordet "Henrik" å finne ... ganger siden 1. juli.
5. Kontoeieren sitt kallenavn er....
6. Andy er kontoens ....
7. Andy spilte for et fotballag i fylket ....
8. På v20 ga jeg Andy ....
9. Vår dual fra Canada er ... år.
10. På Eru v22 har vi ... hurtiglinjer/scripts
11. Skattum endte med ... mill i ODA på sin første verden på .no.
12. Kjellis sin første opptreden på .no var på verden ... under nicket ....
13. Kjellis har nylig begynt med et par ting som Adriano og jeg ikke er spesielt imponert over. En av disse tingene er ....
14. Av et motstanderlag ble Andy etter en kamp nevnt som en ....
15. Uten "Alle" og "Nye rapporter" har vi ... rapportmapper på Eru v22. (altså antall)

Personlig

1. Jeg bor i byen ....
2. Navnet mitt på Steam er ....
3. Jeg har sendt ... snaps og mottatt ....
4. Jeg har lagt ut ... innlegg på Instagram.
5. Jeg har ... søsken.
6. Spilleren jeg liker best å tulle med på TW, heter ....
7. Spilleren jeg ble født samme dag som, er .... :?
8. Fra 21. mars til 23. mai hadde jeg ... minutter i playtime på WoW.
9. Jeg hadde min første inntreden på TW.no i år ... / på verden …. Årsaken til at jeg begynte her var fordi …. (3p for årsaken, trenger ikke å være nøyaktig)
10. Min favorittsyklist heter ....

Bonusspørsmål

1. Hvor mange biter er det igjen i Gott og blandat-posen foran meg?
2. Hvor mange iste- og juice-kartonger har jeg ved meg?
3. Hva er spesielt med juletreet på koppen foran meg?
4. Hvilket softgungevær kjøpte jeg meg nylig?
5. Hvilke nudler foretrekker jeg?
6. Hvor lang er tusjen som ligger til høyre for meg?
7. Hvor mange tomme krukker med "klassiska fruktkarameller" har jeg på pulten?
8. Hvor mange skjermer har jeg på pulten?

Kun tall, så dere kan skrive svarene rett inn
Eru Iluvatar

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Personlig
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Bonusspørsmål
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Maks antall mulige poeng er i overkant av 60p, husk at bonusspørsmålene alene er 26p så spillere fra andre verdener har også muligheten.

Lykke til! :D (Gi gjerne ryktepoeng (angel) )
 
Sist redigert:

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Bare til info:
En av de jeg hadde mest troa på leverte med 7 riktige, ingen av de var bonusspørsmål. Så for å si det slik tror jeg alle skal ha en ganske fair sjanse. ;)
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Ser at dette ble litt langt og kjedelig, men virker som om folk liker tanken. Skal finne på noe bedre og mer gjennomtenkt neste gang. Anyway, det er bare å gjette - skal ikke ha alt for mye riktig for å slå de som har gjettet hittil.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Liten oppdatering: Alle som sender inn svaret sitt til meg på PM her på forumet, får korreksjoner på hva som er riktig og feil.

Edit: Gir også veiledning på om det er mer eller mindre, og evt. spørsmål jeg mener vedkommende burde klare. Ble bare kaos dette, skal få det til bedre neste gang.

Til dere som ikke forstod det, pointet er da at dere skal prøve på nytt.
 
Sist redigert:

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Husker ikke hvordan man pp horer en by fra 300- 10k på 12timer. Kan du friske opp minnan mine magnar?
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
altså ka e forskjellen mellom å adle en by og pp hore den og adle en by og pp hore den?? va det som va poenget mitt
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Fristen er 23:59:59 i kveld, men send gjerne en melding så er utsettelse mulig (er borte omtrent frem til midnatt, men det er i orden). Mo leder rimelig greit.
 
Topp