fairplay

DeletedUser

Guest
Hvor har det blitt av det som var rimelig fairplay i V1 og V2 lurer jeg på. Har det forsvunnet med at de spillerene har gitt seg etterhvert. Nå ser man stammer på 4 mill poneg gå til krig mot en stamme på 600 tusen poeng. Eller en stamme på 10 mil mot en på 3 mill Uten å vite hvorfor engang. Men hvor er utfordringen i en slik krig lurer jeg på. Det må da være mer utfordrende å bli husket for en krig mot en jevn stamme å ha vunnet den. Alle vet jo om krigen i V1 og V2 det er kjente å lange kriger som bølget frem å tilbake. Mellom stammer som var jevne.
 

DeletedUser

Guest
Generellt svar:

For stammer som ønsker verdensherredømme er det område og ikke stammestørrelse som betyr om de vil gå til utryddelse eller ei... :)
 

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
ikke bli overrasket om de tar gråbyene deres heller. byer er byer enten de er grå, er en spiller på 6 mill som har den eller en spiller på 1000 :p
 

DeletedUser

Guest
så du vil se småe stammer gå i krig med store stammen :p ?

det hadde vært morsomt
 

epsilon

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Dei fleste stammer sikter i det kortsikte løp på kontroll på eit kontinent. Og vil utvide seg frå der.
Om du er ein liten stamme i kontinentet til ein stor, vil det jo vere naturleg at du blir utslettet? Survival of the fittest osv?
 

DeletedUser

Guest
hvor er utfordringen

Hva er utfordringen med å ta en stamme som er alt fra 4 ganger til 10 gager så liten som en selv. Det viser bare feighet er min mening. En liten stamme vil aldri utgjøre en trussel for en stor stamme. Så poenget burde jo være å ta ut de som er en trussel.
 

epsilon

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Eg synes eg lukte bitterhet.
Anyways, sjølvsagt fokusere ein på store stammer.
Men det er og viktig å utvide clusteret sitt, sånn at ein står sterkare i dei store krigane.
Då er det lurt å ta i frå små "n00b". Då dei er lette bytter, og liker å leike simcity, så det er fine byer og.

Så før du begynner å syte:
Les deg opp i teorien, farming, strategi.
Begynn på nytt.
Voks fort
Adle småtassane i ditt område.


Det er ikkje vår andre sin feil at folk vokser seint og ikkje har peiling.
 

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
viktig å være akitv, voks deg fort opp slik at du ikke blir så mye mindre enn de andre i området ditt. jo, selvfølgelig vil folk ha byen din for å få et strekt cluster slik at de står sterkere mot de store stammene :) og ikke glem at du har moralen på din side:p
 

DeletedUser

Guest
Eg synes eg lukte bitterhet.
Anyways, sjølvsagt fokusere ein på store stammer.
Men det er og viktig å utvide clusteret sitt, sånn at ein står sterkare i dei store krigane.
Då er det lurt å ta i frå små "n00b". Då dei er lette bytter, og liker å leike simcity, så det er fine byer og.

Så før du begynner å syte:
Les deg opp i teorien, farming, strategi.
Begynn på nytt.
Voks fort
Adle småtassane i ditt område.


Det er ikkje vår andre sin feil at folk vokser seint og ikkje har peiling.

Hmm for alt du vet så har jeg mye peiling. Så utover det så hadde du ikke så mye å komme med.
 

DeletedUser

Guest
Generellt svar:

For stammer som ønsker verdensherredømme er det område og ikke stammestørrelse som betyr om de vil gå til utryddelse eller ei... :)

Ser den men hvor er utfordringen med spillet. Utover det som et generelt svar så er det ingen her som vet om jeg representrerer en stor stamme som har en krig mot en liten eller omvendt.
 

DeletedUser

Guest
@Rottman

Verden er så hard i dag, det er ikke som den en gang var da vi var ung.. det var gode tider, vi viste hensyn til de vi kriget med. Spurte om de ville komme på en kopp kaffe,, men nå sitter vi jo bare å nuker hverandre :(

Kanskje du skulle prøve ett annet spill da? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Husker Anteros hadde på signaturen sin;

Kaffèn er klar! Kom, så skal du få.

Huff, tiden flyr!
 

epsilon

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Er vel det at du faktisk lage ein sytepost, om at du blir angrep, på eit krigsspel, på det offentlige forumet.
 

B L A C E

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Var faktisk om fairplay :p

OT: Hvis en svak spiller/Stamme ligger tett opp i clusteret ditt, så adler man de. Enkelt og greit ;)
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
uff, dette ble dumt!

Hørt om kluster rottemann?

hva med og heller være mann nok til og innrømme at du skrev litt uten og tenke her og bæsja en smule på leggen (langt oppover også!)...

For min egen del så er det også fin trening for de mindre i stammen og kunne krige mot spillere på egen størrelse. Alså noen stammer er faktisk bygget opp fra grunn av og da er all slik trening bra stuff! Dem vokser, får byer, stammen blir tettere i klusteret. Samholdet stiger MYE! osv osv..

Er faktsik stolt over mine disipler som svært mangen av dem for ikke lenge siden var rimlig nye i spillet. Men dem har vokst noe sykt bra, både i størrelse og TW lærdom.

(dårlig sjult selvskryt for egen lederstil dette! :p Men må være lov og være stolt da! ;))
 

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Ser den men hvor er utfordringen med spillet. Utover det som et generelt svar så er det ingen her som vet om jeg representrerer en stor stamme som har en krig mot en liten eller omvendt.

For å bli en stor spiller så må man lage sterke clustre og adle alle byene i clusteret sitt selvom det er en liten spiller fra en liten stamme. Dette vet de proffe spillerne.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hmm ja ja beklageligvis så kommer jkeg ikke fra en liten stamme. jeg spiller ikke i v4. Å jeg mener fortsatt ikke at det er fairplay at en stamme som er alt fra 4 ganger osv så stor som en annen. Går til krig mot en mindre stamme er ingen utfordring. Dette var en betraktning rundt spillet.
 
Topp