Fakeguide

DeletedUser

Guest
Fakeguide by: Grimlock


Dette er en grafisk, og forhåpentligvis enkel, guide til å sende effektive fakes. For å si det sånn, hvis du ikke har tid til å sende noen hundre fakes i en operasjon nå, så har du heller ikke tid til å sende adels på gråbyer.

0~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~0

Dette blir en ganske detaljert beskrivelse. Kommentarer og forslag til forbedringer/alternative metoder settes pris på.

Anbefaler også at man leser den tidligere guiden for tagging. Tagging og faking er to sider av samme mynt. Senere i tråden kommer en generell angrepsguide som det også kan være kjekt å lese gjennom.

Du trenger følgende
- Premium
- Opera ( Firefox/Chrome funker vel, men opera er best. Bruker du IE burde du skytes! )

Hva er poenget med fakes, og hva er så bra med denne måten?

[spoil]Det er flere grunner til å sende fakes:
- Det er demotiverende å ha flere tusen innkommende angrep.
- Arbeidsmengden for forsvareren bvareren å se hva som kommer.[/u]
- Du kan snike gjennom angrep som vanligvis ikke ville gått gjennom.
Flere er det vel også, men kommer ikke på det i farta.

Denne metoden gjør ikke at du trenger å trykke færre ganger, men du trykker mye raskere! Du sparer mye tid og flytting av pilen.lir betydelig større.
- Det blir vanskeligere for fors[/spoil]

Skritt I

[spoil]Kopier inn BB koder til den du angriper i Merknader. Sjekk på forhånd hvor mange koordinater du kan ha der uten at du må scrolle nedover. Jeg kan for eksempel ha mellom 25 og 30 stykker.

Eksempel: Kopier inn de første 25 byene du skal sende på.

skritt1bbkoder.png
[/spoil]

Skritt II

[spoil]Så skal du åpne faner. Jeg anbefaler å åpne den aktuelle gruppen du skal sende fakes fra, for eksempel en forsvarsgruppe hvor du har noen katapulter i byene. Velg Tropper -> Dine egne.

skritt2oversiktovertrop.png
[/spoil]

Skritt III

[spoil]Så skal du åpne faner. Når du holder inne ctrl og shift samtidig, og trykker på en link, blir den linken åpnet i en bakgrunnsfane. Gå gjennom og åpne hver by i en bakgrunnsfane. Du kan for eksempel åpne 75 byer ( 3x25 = 75 ). For å slippe å telle antall byer kan du velge å åpne oversikten med 75 byer per side.

skritt3penetfaner.png


Kan ikke hurtigtastene for å åpne bakgrunnsfaner ( finnes de? ) i andre nettlesere enn Opera. Kan noen skrive dem i et svar? :)[/spoil]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Skritt IV

[spoil]Trykk på Merknader. Bruk hurtigtasten 2 til å bytte til neste fane. Trykk på Merknader. Trykk på 2. Merknader. 2. Du skjønner poenget. Gå gjennom alle fanene.

skritt4gtilmerknader.png


Husker ikke hurtigtastene for å bytte fane i andre nettlesere enn Opera. Kan noen skrive dem i et svar? :)[/spoil]

Skritt V

[spoil]Bruk samme metoden for å gå gjennom fanene og trykke på byer. Hvis du for eksempel åpnet 75 faner kan du gå med tre byer til hver av byene du angriper, bevege musa litt nedover og ta tre til neste. Fortsett til slutten av lista.

skritt5gtilbyer.png
[/spoil]

Skritt VI

[spoil]Samme metoden, men nå trykker du på Send tropper. Gå gjennom alle fanene.

skritt6sendtropper.png
[/spoil]

Ekstraskritt

[spoil]Nå kan du velge å lagre økten. Hvis du for eksempel lagrer fem økter, hver med 100 faner åpnet, vil du raskt kunne åpne dem igjen dagen etter, og sende nye fakes. En observant og intelligent forsvarer vil kunne oppdage det, men hvis det allerede er noen tusen innkommende på vei inn kan det bli vanskelig.

Grunnen til å lagre nå og ikke senere i prosessen er at nå vil koordinatene blir lagret. Senere har i hvertfall ikke jeg fått det til å virke.

skritt65lagrekten.png
[/spoil]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Skritt VII

[spoil]Gjenta samme metoden, men nå trykker du på et skript for å sette inn for eksempel en katapult. Her er skriptet;
Kode:
javascript:insertUnit(document.forms[0].catapult, 1)
Du kan bytte ut catapult i koden med blant annet ram for å sette inn rambukk, spy for speider. Antallet kan du også variere med å bytte ut tallet bak typen enhet.

skritt7setteinnenhet.png
[/spoil]

Skritt VIII

[spoil]Gå gjennom fanene å trykk på Angrip. Forholdsvis enkelt.

skritt8angrip.png
[/spoil]

Skritt IX

[spoil]Gå gjennom fanene å trykk på OK. Her må du moderere farten litt, siden man kun kan sende fem kommandoer i sekundet. Det hender det lagger litt så noen angrep blir forsinket

skritt9ok.png
[/spoil]

Generalisering av metoden

[spoil]Denne metoden kan også brukes til andre ting. Du kan:

- Sende fulle nukes. Da må du bare sørge for å åpne byer med nukes i seg ( duh ), og trykke på » Alle tropper i Skritt VII.

- Sende støtte. Samme som over.

- Sende til et område på kartet. Hvis du i stedenfor å gå til Merknader i Skritt IV kan du gå til kartet. Bruk dette lille skriptet:
Kode:
{game}&screen=map&x=500&y=500
I dette tilfelle vil senteret på kartet bli 550|450, det vil si midt i K45. Bytt ut tallene etter hhv. x=500 og y=500 for å endre senteret på kartet.[/spoil]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tastatursnarveier i Firefox

Skritt III
For å åpne bakgrunnsfaner i Firefox så holder du bare inne ctrl mens du klikker deg nedover lista med musa

Skritt IV
Ctrl + tab for å bytte fane i firefox

Ekstraskritt
I firefox: "Bookmark all tabs" eller Ctrl + Shift + D

Skritt IX
Du kan gå gjennom fanene med ctrl + w istedetfor ctrl + tab. Du vil da lukke fanen du er på og gå videre til neste, og du slipper å gå gjennom og lukke fanene etterpå.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ganske basis og ganske lett å legge opp :)

Men du kan også lage øktfarmer og bare trykke OK ? vist det kommer opp at Sesjonen er ute.. så trykker du bare på endre knappen, så er tropper og kordinater der oppe alt, men såklart, den metoden er ikke dum heller som du viste til oss :D
 

DeletedUser

Guest
Der må du ha rapporter som utgangspunkt. Forskjellen er at her har du en guide på hvordan du sender angrepene enkelt og greit i utgangspunktet, og inkluderer også laging av økter.

Denne guiden kan erstatte Øktfarm-guiden, om man velger det, men øktfarmguiden kan ikke erstatte denne guiden.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Skritt VII

Gjenta samme metoden, men nå trykker du på et skript for å sette inn for eksempel en katapult. Her er skriptet;
Kode:
javascript:insertUnit(document.forms[0].catapult, 1)

Du kan bytte ut catapult i koden med blant annet ram for å sette inn rambukk, spy for speider. Antallet kan du også variere med å bytte ut tallet bak typen enhet.

Er det lovlig å bruke det scriptet, selv om det bare er en kommando?
 

DeletedUser

Guest
Det er verdt å merke seg at denne guiden ikke er spesielt unik i det den prøver å forklare, og at det finnes andre lignende guider for essensielt det samme der ute. Den er hovedsakelig ment for å framstille prinsippene og en mulig tankegang bak effektiv sending av kommandoer.

@Jonas: Jeg gjorde det ganske klart at jeg ønsket at man skulle legge ved mine andre nick hvis man kopierte noen av guidene jeg la ut på V5. Det hadde vært fint hvis du kunne tatt deg bryet med å fikse spoilerene så de virker her på det offentlige forumet. Det er også en grunn til at jeg ikke har lagt ut noen av mine guider her på forumet. Ønsket jeg å gjøre det, så hadde jeg vel helst gjort det selv.

@Wynja: Tusen takk :)
 

DeletedUser

Guest
Tastatursnarveier i Firefox

Skritt III
For å åpne bakgrunnsfaner i Firefox så holder du bare inne ctrl mens du klikker deg nedover lista med musa

Skritt IV
Ctrl + tab for å bytte fane i firefox

Ekstraskritt
I firefox: "Bookmark all tabs" eller Ctrl + Shift + D

Skritt IX
Du kan gå gjennom fanene med ctrl + w istedetfor ctrl + tab. Du vil da lukke fanen du er på og gå videre til neste, og du slipper å gå gjennom og lukke fanene etterpå.

Alt dette kan endres med KeyConfig, les guiden min. =)
 

DeletedUser

Guest
Liker det sånn. Ellers takk :)

Skifter mye mellom Opera og FireFox, jeg. Hvis man endrer snarveiene på firefox og bruker "Opera"-adels metoden er det ikke like effektivt som på Opera, da den ikke skifter fane før angrepet er sendt, for å gjøre dette må man klikke med datamusen, som er en smule treigere. :eek:

Men still, klarer man å snipe tog på 750ms klarer man nok å snipe de på 400ms.. :p
 

DeletedUser

Guest
Firefox takler ikke fanebytte på samme nivå som Opera uansett hvilken metode/snarvei man bruker. Det er vel en kjent sak regner jeg med :)
 

DeletedUser

Guest
Det er verdt å merke seg at denne guiden ikke er spesielt unik i det den prøver å forklare, og at det finnes andre lignende guider for essensielt det samme der ute. Den er hovedsakelig ment for å framstille prinsippene og en mulig tankegang bak effektiv sending av kommandoer.

@Jonas: Jeg gjorde det ganske klart at jeg ønsket at man skulle legge ved mine andre nick hvis man kopierte noen av guidene jeg la ut på V5. Det hadde vært fint hvis du kunne tatt deg bryet med å fikse spoilerene så de virker her på det offentlige forumet. Det er også en grunn til at jeg ikke har lagt ut noen av mine guider her på forumet. Ønsket jeg å gjøre det, så hadde jeg vel helst gjort det selv.

@Wynja: Tusen takk :)



Beklager, jeg var ikke klar over det. Hadde aldri lagt den ut hvis jeg visste at du ikke ville. Vil du at jeg skal fjerne postene? (guidene var ikke hentet fra v5, men fra v7)
 

DeletedUser

Guest
Ah, da er det vel noen på V7 som ikke helt har fått med seg den delen. Nei, bare la den være du, men hadde som sagt vært greit hvis du gadd å fikse spoilerene slik at de virker her.

[spoil*][/spoil*] <-- det er spoileren her, ikke [spoiler*][/spoiler*] som det er IG. Minus stjernene, heh.
 

DeletedUser

Guest
Sånn er det når man lager guides, de havner overalt. Her om dagen var det en fyr som sendte min egen guide til raske adelstog til meg :confused:
 

DeletedUser

Guest
Haha, nice :eek: Hvordan reagerte du?

Blir bare irriterende når de ikke blir kopiert skikkelig, eller redusert på forskjellige måter. Eller, heh, når noen får det for seg at det er andre som har skrevet det. Vurderer å bare slenge alle ut her, så det er et halvt-offisielt referansepunkt...
 

DeletedUser

Guest
Må bare unskylde meg nok en gang. Meningen med guiden var i hovedsak for å vise enkelte allianse medlemmer hvordan man faker. Derfor var det greit å bare kunne lenke til denne. Men det hadde jo ikke gjort noe å fått hele guide biblioteket ditt hit. :)
 
Topp