Faking, raske adelstog, sniping og tagging

DeletedUser

Guest
Hellu folkens.

Da var tiden kommet for å legge inn en enkelt guide som forhåpentligvis kan forstås av alle.


Før dere begynner, må dere kunne legge inn et script. Det gjøres på følgende måte:

Hvordan legge inn et script?

1.Klikk på innstillinger
2.Klikk på rediger hurtigmeny.
3.Lim scriptet inn i "mål URL"
4.kall det hva du vil.

OBS! Bilde URL kan du bare hoppe over. (Er kun hvis du vil ha et bilde foran scriptet).

Faking

Hvorfor fake?

Vi faker en spiller av mange årsaker. Det er frustrerende og vanskelig å takle 1000 inc. Det krever stor aktivitet av fienden. Nesten umulig å finne nukene som blir sendt. Sikkert mange flere også. Var de jeg kom på i farta.

Hvordan faker man på en raskest mulig måte? (Opera er et must).

1. Du går på profilen til spilleren du skal fake.
2. Gjør om profilen til BB-koder. Da trykker du bare på dette scriptet: [spoil]javascript:if(location.href.search(/screen=info_player/)<0)alert('Du må være på profilen til spilleren!');else main();function main(){oN=document.getElementsByTagName('table');for(i=0;i<oN.length;i++){if(oN.className=='main'){uN=oN[i+2].getElementsByTagName('th')[0];uN.innerHTML='[player]'+uN.innerHTML+'[/player]';uN=oN[i+2].getElementsByTagName('a')[0];uN.parentNode.innerHTML='[ally]'+uN.innerHTML+'[/ally]';uN=oN[i+3].getElementsByTagName('th');uN[0].innerHTML='Nr.';uN[0].setAttribute('width','40');uN[1].innerHTML='Landsby';uN[1].setAttribute('width','220');uN=oN[i+3].getElementsByTagName('td');for(j=0;j<uN.length;j++){uN[j].innerHTML=j/3+1;uN[++j].innerHTML='[village]'+uN[j++].innerHTML+'[/village]'}break}}}undefined;[/spoil].
3. Kopierer byene(som du har gjort om til bb-koder), og limer inn i merknader.
4. På musen din har du en "scrolle knapp" i midten. Klikk på byene med scrolle knappen, da vil byen du klikker på åpnes i en bakgrunnsfane. Gjør dette med alle byene du vil fake.
5.Du kan fake flere byer ved å trykke på "den røde pilen", imens du åpner bakgrunnsfanene.
6.Nå har du mange faner oppe. Trykk på den første fanen. Bruk dette scriptet for å fylle inn en ram eller katt. RAM: [spoil]javascript:insertUnit(document.forms[0].ram, 1)[/spoil]
KATT:[spoil]javascript:insertUnit(document.forms[0].catapult, 1)[/spoil]
7. trykk på "2", så scriptet som fyller inn RAM eller KATT. "2" script, "2" script,"2" script osv, til du har gått igjennom alle fanene.
8. Når du har fylt inn 1 KATT/RAM i alle fanene, trykker du på "angrip", så "2","angrip", så "2","angrip", så "2","angrip", så "2" osv...
9. samme prosedyren. du trykker på "2",OK,"2",OK,"2",OK osv. OBS! Ikke trykk for fort, da det kun går ann å sende 5 angrep pr. sekund.
10. Enjoy faking!

Raske adelstog

Nå som du har faket og gitt fienden litt å drive med, vil du kanskje adle litt og?

Da er det en stor fordel å kunne sende raske adelstog. Hvorfor?

Jo, for når du sender raske tog blir det betraktlig vanskeligere å "snipe" (kommer tilbake til dette) adelstogene.

How to sende raske tog. (Opera er et must)

1.Klikk på Meny/Menu i venstre hjørne.
2.Klikk på innstillinger. Så innstillinger igjen.
3.Klikk på "avansert".
4.Klikk på "snarveier"
5.Klikk på "opera standard" under "tastatur oppsett".
6.Klikk på "rediger"
7.Klikk på "application"
8.Klikk på "nytt"
9.Det har nå kommet to kolonner nederst. dobbelklikk i den venstre og skriv inn "shift enter" (uten kolon).
10. Dobbel klikk på den venstre kolonnen. Skriv inn "Switch to next page" (uten kolon).
11.Klikk på "Ok"
12.Klikk på "Ok" igjen.
----------------------------------------------------------------------
13.Gå inn på samlingsplassen som du vil sende toget ditt fra.(ha klart koordinatene til byen du skal angripe).
14.Fyll inn alle troppene dine, utenom 300 øks.
15.Klikk på angrip.(Ikke "OK")
16. Høyre klikk på "målet", og klikk på "åpne i ny fane".
17. fyll inn 100 øks og en adelsmann.
18. gjør det samme, til du har 4 faner oppe
19. åpne 5 faner med tribalwars som hovedside.
20. Dra de 4 fanene med "adelstoget" så de er bakerst. (pass på at angrepet med "nuket" ligger før de med 100 øks+1 AM).
21. I de 4 fanene med toget høyre klikker du på "OK".
22. Klikk på den første fanen.
23. Hold inne "shift" og "enter".
24. Da skal toget være sendt.
----------------------------------------------------------------------
Du kan endre hastigheten på toget ditt ved å endre hastigheten på tastaturoppsettet.

OBS! De 12 førse steppene trenger du bare gjøre 1 gang. Når du skal sende tog senere hopper du over det punktet.

Happy nobling!

Tagging

Hva er "tagging"?

Tagging er at du endrer navn på et inc angrep. Dette kan være nyttig hvis det er du som får 1000 angrep på deg.

1. Klikk på innkommende oversikten.
2. Klikk på "angrep".
3. Klikk på dette scriptet: [spoil]javascript:var tm;t=document.getElementsByTagName('table');for(var i=0;i<t.length;i++){if(t.className=='main'){tm=t.getElementsByTagName('tbody')[0];break;}}ts=tm.getElementsByTagName('table');for(var j=0;j<ts.length;j++){if(ts[j].className='vis'){tv=ts[j].getElementsByTagName('tbody')[0];sp=ts[j].getElementsByTagName('span');for(var k=0;k<sp.length;k++){if(sp[k].getElementsByTagName('input').length>0){se=sp[k];}}z=tv.getElementsByTagName('tr');a=z[1].getElementsByTagName('td')[2].getElementsByTagName('a')[0].innerHTML;s=z[2].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;g=z[4].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;for(k=z.length-2;k>2;--k){if(z[k].getElementsByTagName('td')[0].firstChild.nodeValue=='Ankomst om:'){Dauer=z[k].getElementsByTagName('td')[1].innerHTML;}else{tv.removeChild(z[k]);}}break;}}h=s.split('(');s=h[h.length-1];h=s.split(')');s=h[0];h=g.split('(');g=h[h.length-1];h=g.split(')');g=h[0];wx=0;wy=0;Typ=s.split(':');if (Typ.length==3){StKo=s.split(':');ZiKo=g.split(':');wx=Math.abs(((StKo[0]% 10)*50+(StKo[1]% 10)*5+StKo[2]%5)-((ZiKo[0]% 10)*50+(ZiKo[1]% 10)*5+ZiKo[2]%5));wy=Math.abs((Math.floor(StKo[0]/10)*50+Math.floor(StKo[1]/10)*5+Math.floor(StKo[2]/5))-(Math.floor(ZiKo[0]/10)*50+Math.floor(ZiKo[1]/10)*5+Math.floor(ZiKo[2]/5)));}else{StKo=s.split('|');ZiKo=g.split('|');wx=Math.abs(StKo[0]-ZiKo[0]);wy=Math.abs(StKo[1]-ZiKo[1]);}w=Math.sqrt(wx*wx+wy*wy);tv.width='470';nr=document.createElement('tr');nh=document.createElement('th');nc=document.createElement('td');nc.colSpan='2';nc.innerHTML='Distance:';nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.removeAttribute('colSpan');nc.innerHTML=w.toFixed(2)+' Fields';nr.appendChild(nc);nc=nc.cloneNode(false);tv.insertBefore(nr.cloneNode(true),z[z.length-1]);nc.height='10';nc.colSpan='3';nr.innerHTML='';nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);nr=nr.cloneNode(false);nc=document.createElement('td');nr.appendChild(nc);nr=document.createElement('tr');nh.innerHTML='Unit';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Duration';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Name to';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));tv.appendChild(nr);ie=tv.getElementsByTagName('input')[0].cloneNode(true);ib=tv.getElementsByTagName('input')[1].cloneNode(true);e=new Array('Scout','LC','HC','Axe','Sword','Ram','Noble');n=new Array('SCOUT','LC','HC','AXE','SWORD','RAMS','**NOBLE**');l=new Array(9,10,11,18,22,30,35,20,23);ie.size='36';for(var i=0;i<e.length;i++){t3=new Array();es=Math.round(l*60*w);te='';t3[0]=Math.floor(es/3600);t3[1]=Math.floor(es/60)% 60;t3[2]=es% 60;for(var j=0;j<3;j++){if(t3[j]<10){te+='0';}te+=t3[j]+':';}te=te.slice(0,te.length-1);ie.value=n+' ('+s+') '+a+' F'+w.toFixed(1);nr=document.createElement('tr');nc=document.createElement('td');nc.innerHTML=e;nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.innerHTML=te;nr.appendChild(nc);nc=document.createElement('td');ie.id='editInput'+i;nc.appendChild(ie.cloneNode(true));ii=ib.cloneNode(true);ii.onmousedown=new Function('document.getElementById(\'editInput\').value=document.getElementById(\'editInput'+i+'\').value;');nc.appendChild(ii);nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);}s();[/spoil]
4. sammenlign angrepstiden med tiden for de forskjellige enhetene, og trykk på det som passer deg.
5. Da skal angrepet være tagget. Enkelt og greit.

OBS! hvis du vil teste om du kan det, send et angrep på deg selv.

Sniping

Say what!?

sniping er at du sniker inn tropper imellom adelstoget.

Hvorfor? hvis du ikke har nok tropper til å stå imot hele angrepet, kan du prøve å ta en av adelsmennene.

1. åpne en fane med det første adelsangrepet.
2. Finn en by som har kortere gangtid en angrepet du har oppe i den ene fanen.
3. åpne en fane med byen du vil snipe med.
4. Når Angrepet og den "fremtidige" støtten din har like lang tid igjen klikker du "Ok", med andre ord så sender du støtten akuratt på sekundet, når de har like lang gangtid.
5. Ofte lønner det seg å sende snipen som adelstog. Da det vil være større sjanse for at støtten sniker seg inn.

OBS! Her gjelder det å være presis.


Da håper jeg guiden min klarnet opp evnt. spørsmål. Er det noe du lurer på er det bare å spørre.
Jeg er klar over at det finnes mange guider der ute om hvordan ting skal gjøres, men jeg syntes de er litt for "avanserte". Så da jeg bestemte meg for å lage guiden, var det et must at selv den enkleste personen skulle skjønne hva jeg forklarte.

©sutrekopp aka jonastheman
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
rofl, dette sier noe om nivået på .no.com :(

Orker ikke å skrive så mye, men angående faking så er det og legge alle byer du skal fake fra i en gruppe aktuelt før du åpner de. Da kan du når du er på samlingsplass og har coords i boksen lagre økten, og når du tar den opp igjen trykke på den "neste by" pilen. Da vil fakeangrepene komme fra forskjellige byer.Leste overraskende nok hele, angående Sniping så bør man vel sende litt før, gjerne sett opp 5 faner (om nokk tropper) da du kan sende 5 angrep/sekundet uten å bli sperret.

edit: bør vel legge til commando ID under tagging?

edit nr2: t-metoden/minderbinder metoden er jo mye enklere på tog.
 

DeletedUser

Guest
rofl, dette sier noe om nivået på .no.com :(

Orker ikke å skrive så mye, men angående faking så er det og legge alle byer du skal fake fra i en gruppe aktuelt før du åpner de. Da kan du når du er på samlingsplass og har coords i boksen lagre økten, og når du tar den opp igjen trykke på den "neste by" pilen. Da vil fakeangrepene komme fra forskjellige byer.Leste overraskende nok hele, angående Sniping så bør man vel sende litt før, gjerne sett opp 5 faner (om nokk tropper) da du kan sende 5 angrep/sekundet uten å bli sperret.

edit: bør vel legge til commando ID under tagging?

edit nr2: t-metoden/minderbinder metoden er jo mye enklere på tog.


Var jo bare pirk...Er ikke vits å ha en gruppe med byene du skal fake fra. Like greit å trykke på pilen innimellom når du sender angrepene. Er jo bare å lagre økten allikevell.

Liker ikke t-metoden, da man er sikrere på å få gode tog med metoden jeg beskrev over.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Alle disse guidene ligger vel allerede på forumet? Tagging er kanskje ikke her, men adelstog og sniping er det i hvert fall utrolig bra guider på.
 

DeletedUser

Guest
klar over det. Men guidene er laaaange og ikke alltid så lett å forstå for en enkel sjel. Er derfor jeg lagde guiden.
 

DeletedUser

Guest
Da håper jeg guiden min klarnet opp evnt. spørsmål. Er det noe du lurer på er det bare å spørre.
Jeg er klar over at det finnes mange guider der ute om hvordan ting skal gjøres, men jeg syntes de er litt for "avanserte". Så da jeg bestemte meg for å lage guiden, var det et must at selv den ekleste personen skulle skjønne hva jeg forklarte.

Her presiserte jeg det.
 

DeletedUser

Guest
Noobguides ftw :D

Regner med du mente "enkleste" og ikke "ekleste"? ^^
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Var jo bare pirk...Er ikke vits å ha en gruppe med byene du skal fake fra. Like greit å trykke på pilen innimellom når du sender angrepene. Er jo bare å lagre økten allikevell.

Nei, siden da kan du komme på byer med ikke de troppene du skal fake med. Om du f.eks.har noen nukes på tur, noen ikke fulle byer og du vil bare ha de med full cats, så legger du de i en gruppe. hvis ikke vil du komme på byer som ikke har de troppene du trenger.

klar over det. Men guidene er laaaange og ikke alltid så lett å forstå for en enkel sjel. Er derfor jeg lagde guiden.

Jo, de er enkle og forstå. Der forklares det jo kjempe bra.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nei, siden da kan du komme på byer med ikke de troppene du skal fake med. Om du f.eks.har noen nukes på tur, noen ikke fulle byer og du vil bare ha de med full cats, så legger du de i en gruppe. hvis ikke vil du komme på byer som ikke har de troppene du trenger.



Jo, de er enkle og forstå. Der forklares det jo kjempe bra. Rofl, newb.

Synes dette var en fin guide jeg, godt jobba. :)

Takk skal du ha :)
 

Skrobert

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Opera

Opera funker ikke til meg. Greier ikke laste opp tribalwars riktig.
Bygningene bare flyter rundt på skjermen og havner på forskjellige plasser hver gang. Umulig å ha oversikten over noen ting.
Er det ingen andre nettlesere som funker?
 

DeletedUser

Guest
Skjer med meg også, men jeg tror det er fordi jeg valgte å beholde så mye som mulig av det gamle utseendet ;) Prøv klassisk landsbyoversikt :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Når jeg er på hytten min har jeg samme problemet, da drar jeg på instillinger->instillinger->Klassisches Layout (Stämme 6.5)
Gamle grafikken fungerer nemlig for meg der. Opplever kun det problemet i Opera, men må jo ha Opera :p
 

DeletedUser

Guest
En ganske enkel introduksjonsguide til flere emner. Du kunne kanskje vurdere å gjøre det klart at denne gir en innføring til emnene, heller enn en grundig gjennomgang?

Alle disse guidene ligger vel allerede på forumet? Tagging er kanskje ikke her, men adelstog og sniping er det i hvert fall utrolig bra guider på.

Det er guider både for tagging med og uten premium.
 

DeletedUser

Guest
Fin guide, bra jobba! :)
 
Sist redigert av en moderator:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Oki folkens, konstruktiv kritikk er fint. Drittslenging er ikke det.
_____________________________________

Anyways, finfin innføring i forskjellige emner, dette her. Hadde jeg klart å forklare sniping så enkelt og presist som dette:
Sniping

Say what!?

sniping er at du sniker inn tropper imellom adelstoget.

Hvorfor? hvis du ikke har nok tropper til å stå imot hele angrepet, kan du prøve å ta en av adelsmennene.

1. åpne en fane med det første adelsangrepet.
2. Finn en by som har kortere gangtid en angrepet du har oppe i den ene fanen.
3. åpne en fane med byen du vil snipe med.
4. Når Angrepet og den "fremtidige" støtten din har like lang tid igjen klikker du "Ok", med andre ord så sender du støtten akuratt på sekundet, når de har like lang gangtid.
5. Ofte lønner det seg å sende snipen som adelstog. Da det vil være større sjanse for at støtten sniker seg inn.

OBS! Her gjelder det å være presis.
Ville jeg vært en lykkelig mann med mer fritid til overs. Gudd!

Kanskje det kunne være en idé å legge til diverse "for mer informasjon om [sett inn valgt tema her], les mer her: [link til guide om temaet]. For de som vil lese mer, lizzom. Så kan guiden din brukes til å navigere seg gjennom de få andre store guidene vi har her :)
 

azach

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
----------------------------------------------------------------------
Du kan endre hastigheten på toget ditt ved å endre hastigheten på tastaturoppsettet.

Hvordan endrer man hastigheten på tastaturoppsettet? Har prøvd å lete rundt, men finner ikke ut hvordan..
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
9.Det har nå kommet to kolonner nederst. dobbelklikk i den venstre og skriv inn "shift enter" (uten kolon).
10. Dobbel klikk på den venstre kolonnen. Skriv inn "Switch to next page" (uten kolon).

Litt seint å kommentere på dette, men om du er litt oppservang når du leser det om Raske Adelstog, so ser du ein liten skriveleif. Trur det skal stå at du skal skrive Nr.10 i Høgre kollone ;)
 
Topp