Jeg vet ikke hvorfor denne samtalen plutselig gikk over til å omhandle bibelen, men vær vennlig å vis litt respekt for den helligste boken til over to milliarder mennesker. Spesielt når dere ikke vet hva dere skriver om. Dette er en faktatråd. Synsing får dere gjøre på ryktebørsen...
Nei. Bibelen fortjener ingen respekt, bare fordi en god del folk verdsetter den. Popularitet avgjør ikke verdi.
Det jeg skrev kan kokes ned til to punkter: a) Mye av det som står i Bibelen er bevisbart bullshit, og b) Bibelen var en ledende årsak til holocaust.
a) Dette er åpenbart. For å nevne noen episoder som aldri fant sted, så har vi syndefallet og syndefloden. Innad i historiene om Jesus er det nok motsigelser til at vi kan utelukke en del episoder, som for eksempel hva som fant sted etter Jesu påståtte jomfrufødsel (som bare nevnes i to av fire evangelier, og antakeligvis er basert på en feiloversettelse av det hebraiske ordet for "ung kvinne" til "jomfru").
b) Det er ingen dokumentasjon av at jødene ble diskriminert noe mer enn andre
før de kristne startet å skylde på dem for Jesu død. Sjekk litt opp den katolske kirkens forhold til jødene opp gjennom åra. Dette er forøvrig ikke synsing, men tatt fra
denne karen.
...så jeg våger å påstå at jeg har litt peiling på hva jeg skriver om.
Jeg sier at man ikke kan stille en diagnose, ut ifra åssen folk oppfører seg her. Man kan si noe om deres oppførsel her. Og det er vel ikke det samme? Mener ikke å ha nevnt noe om personlighet.
Når jeg henviste til personlighet så siktet jeg til når du skrev "
Ingen her kjenner TC privat ( med enkelte unntak ), så alt dere ka si, er om dere liker han som spiller eller ei."
Den påstanden mener jeg da er feil, med grunner oppgitt tidligere.
Om du tenker litt tilbake, da vil du huske at og jeg har kritisert TC for sine handlinger. Jeg har snakket med TC på tlf, møtt han ir og har kanskje sett en litt annen TC enn som beskrives her. TC vet at jeg vil komme med offentlig kritikk om jeg synes han gjør noe dumt her, eller andre plasser jeg får viten om.
Jeg ku like gjerne ha kritisert/kommentert TC som deg for å stille diagnoser. Nu ble det tilfeldigvis deg, beklager da så meget. Og hopper rett i forsvar av han.....det var da vist litt av en overdrivelse. Hadde jeg ville forsvare TC var det nok blevet skrevet på annen måte. Skrev vel mere litt om det å stille diagnose.
Øh...og det var fakta.
Din kritikk, om så, er nå temmelig laber i det offentlige. Du kom med en halvveis kritisk uttalelse etter
denne episoden, det skal du ha.
Nå gjentar du det med å stille diagnose, men jeg sier som jeg sa for noen innlegg siden; Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kan stille en diagnose, men ser overhodet ikke problemet i at TC får noe sånt slengt tilbake på seg når han først kommer med forsøk på å stille diagnoser på andre. Som en
respons. Jeg sier også som tidligere, at det er underholdende hvor stor sammenheng det er mellom diagnosedefinisjonen og hvordan han oppfattes av en
god del spillere.