Faktabørs

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Her sier du at, at det er de på hp8 som sammerbeider som ødelegger, men her:



Dette er som å få folk til å sammerbeide for å ta jv, med å bidre med nukes i kaoset!


































Du har rett å, men du sier takket være "dere" som ødelegger for alle oss andre.
Så er det din skyld å ikke bare de på hp8 som har sammerbeida.


Du sa nok en liten sannhet her .....ikke bare de som har samarbeidet på hp8....
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Her sier du at, at det er de på hp8 som sammerbeider som ødelegger, men her:



Dette er som å få folk til å sammerbeide for å ta jv, med å bidre med nukes i kaoset!

Du har rett å, men du sier takket være "dere" som ødelegger for alle oss andre.
Så er det din skyld å ikke bare de på hp8 som har sammerbeida.

En ting er å si at noe hadde vært morro (spesielt siden JV er en av de jeg mener (personlig mening) har jukset her på hp8) - noe helt annet er å være med på avtalte og / eller koordinerte angrep.
 

Big daddy

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
En ting er å si at noe hadde vært morro (spesielt siden JV er en av de jeg mener (personlig mening) har jukset her på hp8) - noe helt annet er å være med på avtalte og / eller koordinerte angrep.

Slutt å tru du skal ha alt rett hele tiden, alle her kan vel se at du tokk feil Og hva mener du med juksa?,

Vis han har juksa kan like gjerne jeg og Wrathful Rainbowfish juksa. Jeg vil gjerne se dine bevis på at JV har juksa.
 

Jehovas Vitner

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Du sa nok en liten sannhet her .....ikke bare de som har samarbeidet på hp8....

Hvis du ser på ODT (beseiret motstander ranking), så er det bare ett sammarbeid som er verdt å nevne.




En ting er å si at noe hadde vært morro (spesielt siden JV er en av de jeg mener (personlig mening) har jukset her på hp8) - noe helt annet er å være med på avtalte og / eller koordinerte angrep.


Jukset, hvordan da? - Altså, du er MOD'en her. Hvis jeg har jukset, hvorfor er jeg ikke bannet?


Gir nok samme F..., angrepene var ikke tilfeldig. Men som opplysning til PlayDay og Big Daddy...legger meg nu, og frem til ca 07.00 så har dere tid til å koordinere flere angrep. Kos dere.

Dere hoppet bare over denne, men synes det er verdt å ha den her. Mitt svar;

"Morsomt å se mods prøve å begrunne hvorfor det har gått dårlig for dem, for så å forsvare seg når bevis legges ut, mens de til slutt gir opp
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er at dette var en teit diskusjon, og at jeg synes all denne tid som brukes her på å diskutere heller kan legges ned in game :)
 

Jehovas Vitner

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Fakta er at jeg ser frem til modsene sitt svar.


Fakta er at dette var en teit diskusjon, og at jeg synes all denne tid som brukes her på å diskutere heller kan legges ned in game :)

Fakta er også at du ikke trenger å skrive innlegg i denne diskusjonen, men heller konsentrere deg på dine in-game oppgaver.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Fakta er at det er ikke mer å si!! Eneste som har samarbeidet til en nevneverdig grad er miley og smash, og det er jo ikke de som får alt pepperen her.

Selv om det ikke gikk så bra med deg gertpe, synes jeg det er useriøst og unødvendig å skylle på noe som blir omtalt som "juks", når det
1. Ikke er juks
2. Er motbevist

Må ta et nederlag som et nederlag, og heller prøve igjen neste gang ;)
 

Jehovas Vitner

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Ser flere mods er på. Ingen svarer? Har forståelse for det. Ta dere en prat i MOD-chatten, før det kommer mye mer dumt ut her på forumet.

Ble litt respons her nå fra spillere, men håper dere vil svare på dette:

Hvis du ser på ODT (beseiret motstander ranking), så er det bare ett sammarbeid som er verdt å nevne.







Jukset, hvordan da? - Altså, du er MOD'en her. Hvis jeg har jukset, hvorfor er jeg ikke bannet?


Dere hoppet bare over denne, men synes det er verdt å ha den her. Mitt svar;

"Morsomt å se mods prøve å begrunne hvorfor det har gått dårlig for dem, for så å forsvare seg når bevis legges ut, mens de til slutt gir opp
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Bare for å understreke en ting eller to først: verken jeg eller gertpe har rettigheter eller tilgang på noe mer info enn alle andre her på hp.

Og det jeg mener med at spillere som JV (og i alle fall 2 til på topp20) har jukset er ikke det samme som at de har brutt reglene.
JV var vel utestengt noen timer (ifølge egen profil mer enn det også), men som sagt så ble det vel ikke påvist direkte regelbrudd selv om ryktene sier at det pågikk MYE pushing / boosting samt veldig enkle adlinger til å begynne med.
Det siste er noe hvem som helst kan se på twstats og ikke til å komme bort fra.

Alt av avtalt og koordinert samarbeid, boosting, innadling, dualspilling, etc mener jeg (fortsatt personlig mening) havner i kategorien juks på denne runden siden meningen var at det skulle være 1 mot 1, og alle mot alle selv om selve reglene for spillet er de samme som overalt ellers.

Edit: Det hender at selv mods sover et par ganger i uka, og det er ikke alltid vi logger ut av ting før vi slukner ;)
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det er jeg som er admin for HP, ikke Jeeeeeeright.
Han sikter ikke til juksing i den forstand der regelverket brytes, men heller at de forhåndsbestemte retningslinjene for runden ikke følges.

Selv om dette ikke kommer som en overraskelse for noen av oss, det er jo nærmest ingen her som er i stand til å spille alene.

Spesielt når det handler om å frasi seg retten til en dual.
 

Jehovas Vitner

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Bare for å understreke en ting eller to først: verken jeg eller gertpe har rettigheter eller tilgang på noe mer info enn alle andre her på hp.

Og det jeg mener med at spillere som JV (og i alle fall 2 til på topp20) har jukset er ikke det samme som at de har brutt reglene.
JV var vel utestengt noen timer (ifølge egen profil mer enn det også), men som sagt så ble det vel ikke påvist direkte regelbrudd selv om ryktene sier at det pågikk MYE pushing / boosting samt veldig enkle adlinger til å begynne med.
Det siste er noe hvem som helst kan se på twstats og ikke til å komme bort fra.

Alt av avtalt og koordinert samarbeid, boosting, innadling, dualspilling, etc mener jeg (fortsatt personlig mening) havner i kategorien juks på denne runden siden meningen var at det skulle være 1 mot 1, og alle mot alle selv om selve reglene for spillet er de samme som overalt ellers.

Vel, så lenge det er juks, så bør vel det komme noen regler mot det. MYE pushing?- Jeg var heldig med byene, ettersom en sammarbeidspartner sluttet. Altså, det var fritt frem for alle å adle han. Det var minst 1 til spiller som tok byer, men byene var heller ikke gratis. Dualspilling er jo ikke juks? Det var det første spørsmålet jeg spurte på forum "Er det lov med duals?", men det var ingen regler mot dette. Det hadde vært en idê å lage en regel på det før denne runden.

De fleste på topp 10 vet jeg har duals. Resten jeg ikke har informasjon om, har sikkert duals også. Hvis noen skal være 4-5 på en konto, da kan man ikke vinne aktiviteten som 1 person. "Tribal Wars" er fortsatt et strategispill som har "Trible" i navnet. Hadde det vært meningen å spille en hau med slike runder som runde 8, så kunne innogames kalt spillet noe helt annet. Derfor mener ikke jeg at jeg har jukset, eller brutt regler. De tingene du beskylder meg for kan diskuteres, men her kommer jeg med min forklaring. Hadde du, jeeeeeeright; latt vær å ta enkle byer til en spiller som gir seg på en verden? Eller hadde du latt de være, til dine nærmeste konkurrenter tar dem.

Historien mellom meg og The Avenger, er kort. Vi var naboer her på hp8, og han hadde tog mot samme by som meg. Han tok byen, jeg adlet han for så å aktivere sovemodus.. Da jeg kom tilbake ble vi enig om en iap; inntil vi begge hadde fått en bra start. 2 dager senere, får jeg en pm in game, hvor han forteller at han er lei spillet, og derfor var det bare å adle i vei. Jeg startet ikke den dagen, fordi meldingen var uklar, så jeg ventet på svar. Men jeg fikk aldri et helt klart svar, så jeg startet clearing av byene dagen etter. Da jeg startet med å adle noen byer, ser jeg også at en annen nabo adler.

Jeg mener dette ikke er i nærheten av det definisjonen på pushing er, jeg tok byene fordi jeg hadde en mulighet til å sikre meg byer mine konkurrenter ikke skulle ha nytte av, i og med at det er en "alle mot alle" verden, så tenkte jeg at det var bedre å sikre meg de ettersom jeg var plassert i midten av flere spillere jeg måtte se opp for.

Edit: Det hender at selv mods sover et par ganger i uka, og det er ikke alltid vi logger ut av ting før vi slukner ;)

Ahh. Forumet har en slik "hvem er pålogget nå" nederst på forumet. Da jeg skjekket når innlegget var postet var det 2 moderatorer på, en spilladmin og en Community Manager. Det gikk bare 15 minutter før kun Dakapo var på av dere. Jeg vet ikke hvor fort denne oppdateres, men jeg tror nok dere så de siste innleggene her for kvelden.
 

DeletedUser

Guest
Det er jeg som er admin for HP, ikke Jeeeeeeright.
Han sikter ikke til juksing i den forstand der regelverket brytes, men heller at de forhåndsbestemte retningslinjene for runden ikke følges.

Selv om dette ikke kommer som en overraskelse for noen av oss, det er jo nærmest ingen her som er i stand til å spille alene.

Spesielt når det handler om å frasi seg retten til en dual.

Spiller bestandig alene. Så ta ikke den :)
 

Big daddy

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Bare for å understreke en ting eller to først: verken jeg eller gertpe har rettigheter eller tilgang på noe mer info enn alle andre her på hp.

Og det jeg mener med at spillere som JV (og i alle fall 2 til på topp20) har jukset er ikke det samme som at de har brutt reglene.
JV var vel utestengt noen timer (ifølge egen profil mer enn det også), men som sagt så ble det vel ikke påvist direkte regelbrudd selv om ryktene sier at det pågikk MYE pushing / boosting samt veldig enkle adlinger til å begynne med.
Det siste er noe hvem som helst kan se på twstats og ikke til å komme bort fra.

Alt av avtalt og koordinert samarbeid, boosting, innadling, dualspilling, etc mener jeg (fortsatt personlig mening) havner i kategorien juks på denne runden siden meningen var at det skulle være 1 mot 1, og alle mot alle selv om selve reglene for spillet er de samme som overalt ellers.

Edit: Det hender at selv mods sover et par ganger i uka, og det er ikke alltid vi logger ut av ting før vi slukner ;)

Fakta:

Lurer på om jeeeeeeright er politiker, for han svare ikke på det jeg spurte han om?

jeg VIL forsatt se dine bevis på at JV har juksa ;)
 
Sist redigert:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg har aldri sagt jeg hadde beviser. Jeg sa at MIN PERSONLIGE mening var at bl.a JV har jukset her på HP8.
Dette er ut fra en "umulig" vekst i starten som etter å ha regnet på det kun kan komme fra ressurspushing fra andre (Wrathful Rainbowfish var værre på dette), samt lette adlingsmål og som han sier selv iap med potensielle motstandere (og også "allierte" senere i spillet).
Jeg mener fortsatt alt dette er juks i forhold til intensjonene med denne spesielle runden hvor det skulle være alle mot alle (om man liker det eller ønsker flere slike runder er en helt annen diskusjon).
I tillegg kjenner jeg moderatorene såpass godt at jeg VET at den utestengelsen JV fikk ikke ville vert gitt uten god grunn selv om han tydeligvis ikke hadde brutt noen regler.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Hadde det vært meningen å spille en hau med slike runder som runde 8, så kunne innogames kalt spillet noe helt annet. Derfor mener ikke jeg at jeg har jukset, eller brutt regler.

La meg understreke at du ikke har brutt noen regler ved å benytte duals, eller ved å samarbeide med andre spillere. Det eneste du har brutt er retningslinjene for runden, som egentlig alltid vil være åpen for ignorering så lenge det ikke er nedskrevet i regelverket.

Samtidig må jeg si meg uenig i din konklusjon. Hva som er reglene baseres ikke på navnet til spillet, det baseres på hva man definerer som misbruk, urettferdig, eller forkastelig bruk, av spillets funksjoner. Og hvem som fastsetter hva som inngår under disse kategoriene, er hovedsaklig InnoGames, med noe input fra samfunnet.

Navnet på spillet kan som oftest fortelle deg litt om hvordan spillet vanligvis foregår, men det finnes alltid muligheten for å variere det litt.
Det er også derfor det er så mye forskjellige innstillinger som blir kjørt på HP, og speedrunder, rundt om kring på de forskjellige domenene.

Spiller bestandig alene. Så ta ikke den :)

At du spiller alene motbeviser vel ikke utsagnet mitt på at nesten ingen gjør det. Så ta ikke den. :razz:
 

Quintana

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
De fleste på topp 10 vet jeg har duals. Resten jeg ikke har informasjon om, har sikkert duals også. Hvis noen skal være 4-5 på en konto, da kan man ikke vinne aktiviteten som 1 person. "Tribal Wars" er fortsatt et strategispill som har "Trible" i navnet. Hadde det vært meningen å spille en hau med slike runder som runde 8, så kunne innogames kalt spillet noe helt annet. Derfor mener ikke jeg at jeg har jukset, eller brutt regler. De tingene du beskylder meg for kan diskuteres, men her kommer jeg med min forklaring. Hadde du, jeeeeeeright; latt vær å ta enkle byer til en spiller som gir seg på en verden? Eller hadde du latt de være, til dine nærmeste konkurrenter tar dem.

Jeg er rank 3, ingen duals, ingen pushkontoer. Det er mulig å spille uten dual på denne runden, og det hadde vært fint om flere også gjorde nettopp det.

Skal ikke uttale meg noe særlig mer, da jeg ikke aner hvem som er hvem, og hvor.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har aldri sagt jeg hadde beviser. Jeg sa at MIN PERSONLIGE mening var at bl.a JV har jukset her på HP8.
Dette er ut fra en "umulig" vekst i starten som etter å ha regnet på det kun kan komme fra ressurspushing fra andre (Wrathful Rainbowfish var værre på dette), samt lette adlingsmål og som han sier selv iap med potensielle motstandere (og også "allierte" senere i spillet).
Jeg mener fortsatt alt dette er juks i forhold til intensjonene med denne spesielle runden hvor det skulle være alle mot alle (om man liker det eller ønsker flere slike runder er en helt annen diskusjon).
I tillegg kjenner jeg moderatorene såpass godt at jeg VET at den utestengelsen JV fikk ikke ville vert gitt uten god grunn selv om han tydeligvis ikke hadde brutt noen regler.


Jasså? Du sier jeg resspushet, hvor er beviset for det? Det jeg har gjort er å bytte ressurser mellom byer, så det går fortere å få opp ressursene enn om å ikke gjøre noe, det er en taktikk jeg avslører nå, som ingen av dere har klart å gjøre (hvis man ser på vekst i starten), så ikke kom her å kall det juks, bare fordi du ikke kan taktikken. Jeg har også lagt ut bud til 2 ratio, og er folk desperate nok til å trenge ress, så kjøper de det for den ratioen. Det var minimalt jeg tjente på det, men fortsatt nok til å få litt. Taktikk, ikke juks.
 
Topp