Faktabørs

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Fakta er at lk-rushet er i gang! 82 lk på verden sist opptelling :O
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Fakta er at alle som mener Coller er den beste på .no burde ta en titt inne på classic og se hvor dårlig han gjør det uten PP.

Han har kanskje 3. Mest poeng, men de to kontoene over han har vel 10x så mye tropper :confused:
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at alle som mener Coller er den beste på .no burde ta en titt inne på classic og se hvor dårlig han gjør det uten PP.

Han har kanskje 3. Mest poeng, men de to kontoene over han har vel 10x så mye tropper :confused:

Er det ikke lov at han kosespiller en verden ? Jeg mener Herman uten tvil er en av de bedre på .no, men det er også mange gode veteraner!
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Er det ikke lov at han kosespiller en verden ? Jeg mener Herman uten tvil er en av de bedre på .no, men det er også mange gode veteraner!

Herman er utvilsomt en av de bedre på .no, både i startup og senere. Poenget mitt er bare at han er langt i fra den beste startupspilleren, slik mange her vil ha det til.

Eksempelvis er du et par hakk råere, til tross for diverse kontroverser rundt deg.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Fakta er at alle som mener Coller er den beste på .no burde ta en titt inne på classic og se hvor dårlig han gjør det uten PP.

Han har kanskje 3. Mest poeng, men de to kontoene over han har vel 10x så mye tropper :confused:

Haha, må nesten le litt når jeg leser dette. Bærer du nag for det som skjedde på V31, eller hva er greien? "Se hvor dårlig han gjør det uten PP", det blir for dumt i mine øyne. Du bedømmer han basert på én HP-runde, hvor han mistet alle troppene første dagen, og aktivitetsnivået nok er vesentlig lavere enn på en del av de andre kontoene. At han er "langt i fra den beste startupspilleren" er vel uansett veldig strengt? Med mindre du har en annen definisjon på "langt i fra" enn hva jeg har. For han leker seg jo på samtlige startuper på vanlige verdener, og på de HP-rundene jeg kan huske han har vært med på, har han også vært helt i toppen i startupene. Hvem som er best er uansett vanskelig å si, og folk vil selvsagt ha forskjellige meninger rundt det. Men jeg mener du bør prøve å se mer objektivt på saken, enn å kun basere deg på denne runden.

Man bør for det første ta vekk dualer fra regnestykket, og kanskje gitt like forutsetninger om aktivitetsnivå. I hvert fall hvis man skal se på hvem som er "best" i form av ferdighet og strategi. Jeg tror det er få som matcher Herman når det kommer til utregninger om hva som er optimalt i en startup i hvert fall.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Haha, må nesten le litt når jeg leser dette. Bærer du nag for det som skjedde på V31, eller hva er greien? "Se hvor dårlig han gjør det uten PP", det blir for dumt i mine øyne.
Du bedømmer han basert på én HP-runde, hvor han mistet alle troppene første dagen, og aktivitetsnivået nok er vesentlig lavere enn på en del av de andre kontoene.

Jeg bedømmer han ikke basert på en runde, jeg har spilt både med og mot coller før. For eksempel her:
http://no.twstats.com/noc1/index.ph...s&id=494327&type=lose&newplayer=6435144&pn=-1


Jeg bærer heller ikke nag for "det som skjedde på v31" da det er en naturlig del av spillet at den som er mer aktiv tar rank 1(og han var mere aktiv på slutten).


At han er "langt i fra den beste startupspilleren" er vel uansett veldig strengt? Med mindre du har en annen definisjon på "langt i fra" enn hva jeg har. For han leker seg jo på samtlige startuper på vanlige verdener, og på de HP-rundene jeg kan huske han har vært med på, har han også vært helt i toppen i startupene. Hvem som er best er uansett vanskelig å si, og folk vil selvsagt ha forskjellige meninger rundt det. Men jeg mener du bør prøve å se mer objektivt på saken, enn å kun basere deg på denne runden.

Er han en flink spiller? Ja
Er han en utrolig effektiv(jeg mener den mest effektive på .no) spiller? Ja
Er han best tidlig på verdener med pp? Ja
Har du sett ham markere seg på en vanlig verden UTEN pp-funksjoner? Nei

Coller/Herman er i mine øyne den beste spilleren i early game på de nye verdenene, det har jeg også sagt før. Men jeg mener at den oppstartsfasen vi har på tribalwars nå ikke lenger har noe med startup å gjøre, ikke lenger ser man diverse strategier knyttet rundt hvordan best å bygge byen, hvor langt opp skal man ha feltene før man går for lk osv. Ikke lenger ser vi at toppspillerne befinner seg i noen fare for å bli clearet slik vi har sett med flere på HP.
På de nye verdnene handler startup bare om hvem som kan få med seg mest mulig ress fra markedet, fordi de som er best til det får seg akademi lenge før de som går for tropper er i stand til å cleare 300 millits+noen nivåer i mur.

I moderne startup er det aldri noen reell risiko for å bli clearet og kattet ned nettopp av denne grunnen. på de nyere verdnene hopper toppspillerne dermed over den mest sårbare delen i spillet- tradisjonel startup. Og Dette er coller flinkest til av alle.





Man bør for det første ta vekk dualer fra regnestykket, og kanskje gitt like forutsetningerp om aktivitetsnivå. I hvert fall hvis man skal se på hvem som er "best" i form av ferdighet og strategi. Jeg tror det er få som matcher Herman når det kommer til utregninger om hva som er optimalt i en startup i hvert fall.

Keg er helt enig at herman er den beste på å regne ut optimaliteten i bygninger osv(aka den mest effektive spilleren). Dette har jeg bla sagt på topp10lista på v31 om du gidder bla tilbake og sjekke.
Poenget er at siden startup nå aldri innehar noen reell risiko og det handler om å bruke ress man kjøper best mulig(istedenfor å overveie hva som er best/minimerer risiko), så er herman sin metode optimal i de nyere verdenene sine oppstartsfaser.

Det gjør han likevel ikke til en av de utrolig få spillerne som gang på gang maktet å velge akuratt riktig når det kom til bruk av tropper ++ i startup uten premiumpoeng og dermed kom seg opp på toppranken i startup etter startup.

NB: om du skal ignorere dualkontoer kan du fjerne herman også, da han har fått en god del kv-hjelp på hp :)



TLDR:
1) Herman er flink i å bruke ress optimalt mtp startup uten risiko(pp-startup)
2) herman er ikke best i startup, noe vi ser på denne hpen, og andre for den saks skyld.
3) Startup på nye verdner =/= startup. Nå handler det bare om å hoppe over oppstartfasen.
4) Jeg er glad i dere alle, inkl herman, jeg er bare lei av at alle priser han som best i startup siden det er fullstendig skivebom ift det han faktisk er best på(analyse og optimal bruk av ress/pp).
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Mumle gåseegg er den beste spilleren som har spillt på .No, men pelle er nok den beste som spiller i dag ja. (Eller er iaf en av de få som kan si at han er det og ikke bli ledd av)
 

Jeg fant Dory

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
15
Fakta er at BOL er en stamme uten kommunikasjon og sans for ærlig spill. Virkelig latterlig hvordan de forholder seg diplomatisk til andre stammer.
Null respekt for dissa gutta. #goLimit
 

Alexander Hamilton

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Fakta er at BOL er en stamme uten kommunikasjon og sans for ærlig spill. Virkelig latterlig hvordan de forholder seg diplomatisk til andre stammer.
Null respekt for dissa gutta. #goLimit

Interessant. Vet ikke hvem du sikter til, men vi har spilt ærlig hele veien. Diplomatiet til BOL? Det har vært det samme fra dag 1 til nå, og det er fordi lederne av BOL og de andre alliansestammene kjenner hverandre, og hadde planlagt en premade sammen. Det er ikke uærlig å ha allianser på tw, men det er klart at det kan bli litt mange stammer i samme allianse. Det er likevel ikke BOL som er lederne av alliansene, dette var en storallianse fra dag 1. Så du trenger ikke å legge skylden på BOL om du var en av de som ble adlet/nuket.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg tror poenget her er at NB hadde IAP med oppsigelsestid(?) med BOL, og ble adlet før denne tiden gikk ut. Såvidt jeg har forstått så var det slik at bol informerte NB om at dersom deres allierte ble angrepet ville ikke IAP-en ha noen betydning, noe som også var det som skjedde, right?
 

Jeg fant Dory

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
15
Var nesten nøyaktig det som skjedde, ja^^ Eneste unntaket var at vi aldri ble informert om IAPens nullverdi dersom en av BOL sine hundre allierte ble angrepet av spillere fra oss i NB. Så det at BOL forteller rundt at de sa det, er bare vås og unnskyldninger for å ikke sette seg selv i dårlig lys.

Synes det forøvrig er rart at ledelsen i alliansen ikke er en av dere i BOL, da dere er en såpass dominerende stamme. I tillegg har jeg fått høre fra medlemmer i deres egen stamme at ikke engang de var klar over IAPens plutselig slutt, så noe galt har hendt i den kommunikasjondelen jeg nevnte i sted.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Er det etisk riktig av Etriuss å gi bort byene når han er neste mål for Deff?

Smells like saltybae
 
Topp