Faktabørs

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Var nå stammer på begge sider, men deff ble overkjørt ganske fort ja
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Eid :p

Dere startet jo tidlig i en allianse for å knuse WySoSe. Det vet vi jo nå ikke så bra.
BOL med tilhørende stammer klappet jo sammen på et døgn under en eneste aksjon på innstillinger som skulle tilsi at dere med enkelhet kunne forsvart dere i "evig" tid. Vi fikk f.eks vesentlig mer motstand av Just Do It som singel konto, enn vi fikk av hele motalliansen gjennom hele serveren. Så at Deff klappet sammen skyldes ikke annet enn inaktivitet.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Det var deff mot resten av topp 14.

Etter at alle hans allierte var blitt erobret ja, men man må se det fra utgangspunktet. Ikke fra da det var en spiller igjen på den tapende siden og resten hadde blitt erobret.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Eid :p

Dere startet jo tidlig i en allianse for å knuse WySoSe. Det vet vi jo nå ikke så bra.
BOL med tilhørende stammer klappet jo sammen på et døgn under en eneste aksjon på innstillinger som skulle tilsi at dere med enkelhet kunne forsvart dere i "evig" tid. Vi fikk f.eks vesentlig mer motstand av Just Do It som singel konto, enn vi fikk av hele motalliansen gjennom hele serveren. Så at Deff klappet sammen skyldes ikke annet enn inaktivitet.

Dette er helt feil, Deff ble tvunget inn i den alliansen de var i fordi samtlige spillere rundt deff var i denne alliansen, vi gjorde aldri noe som helst for å ta ut WySoSe da vi i utgangspunktet hadde en avtale om å bli med i stammen etter hvert. Desverre gikk dere bak ryggen vår og vi ble stående utenfor.

Det at dere unnskylder dere med at BOL sine medlemmer lå høyt oppe i poeng er tull, alle som har spillt dette spillet i mer enn en uke vet at poeng betyr svært svært lite når det kommer til stykket. Faktum er at samtlige av spillerne som kunne spille tribalwars(og dermed som holdt ut med en gang det kom til en krigssituasjon) befant seg på en side mens deff befant seg på den andre.

Det at dere fikk mere motstand fra JDI er også tull, Deff gikk hybrid og hadde 1(!) deffby, men endte likevel opp med bare 100k færre beseirede enheter i forsvar totalt en JDI, som hadde en veldig god del fra at andre enn WySoSe adlet henne.

Jeg tviler også på at JDI var under like stor mengde koordinerte angrep, Deff var eneste trussel og når den kontoen falt var Classic avgjort, end of story.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Etter at alle hans allierte var blitt erobret ja, men man må se det fra utgangspunktet. Ikke fra da det var en spiller igjen på den tapende siden og resten hadde blitt erobret.


Som jeg har sagt før, alle med noe som helst peiling på tw så hvordan dette gikk etter dag 3.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Uansett, det gikk som det gikk. Jeg fortalte resten av folkene på Deff at det kom til å gå sånn etter 2-3 dager da jeg kjenner jørn godt nok til å vite at det tilbudet om å komme inn i WySoSe bare gjaldt sålenge det var nødvendig(ref. han ville ikke at vi skulle prøve å koordinere noe mot han).

Det var en bra runde, men om du ser på farmingen så ser du jo omtrent når vi på Deff ga opp kampen. Bra spilt uansett, tw er blitt slik at mange teamer på en, så det er ikke overraskende at det skjedde, ei heller er jeg særlig sint. Jeg hadde det morro

Peace
 

IzYaBoi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
168
Vi kunne ha hold ut selv, men ingen var motiverte til det. Siden vi var mot så mange og hadde nesten ingen igjen i stammen/alliansen. Også var det midt i eksamensperioden, så vi tok likegodt og bare forlot kontoen. Men var gøy så lenge det varte <3 (deff)
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Niko taler i tunger igjen. Got to love it <3 <3

Gått bak ryggen deres? Hva i all verden er det du prater om nå Niko? :D Jeg går ut fra at dere klarer å sette sammen deres egen stamme på en måte som er krigsdyktig i spillet. Eller hva mener du? At Deff skulle få automatisk innpass i WySoSe? Og om dere ikke fikk plass, gikk vi bak ryggen deres? At kontoer snakker sammen de første dagene i startup er jo bare helt naturlig. Det eneste vi hørte rykter om var at Deff skulle knuse Rapxel, og at det ble etablert en bred allianse for å ta ut WySoSe. Begynte vi å syte over det? Neh, vi synes det var spennende og artig og besluttet å adle cluster og stammen ble også satt sammen etter det prinsippet.

Dere er mer en gode nok til selv å ta kontroll over kartet, og dere var svært godt dekket på kontoen med 3(4?) spillere. Dere gjorde jo også omtrent som dere ville, så lenge dere var aktive. Kudos til Vetle. Han er pragmatisk og SPOT-ON i sin analyse. Jeg har ingen problemer med å forstå at motivasjonen sank når de andre kontoene i BOL og resten av alliansen knakk (Og selvsagt IRL stuff som eksamen o.l.) . Posisjonen til Deff ble i i det øyeblikket nærmest umulig mtp seier, og da er det ikke like givende å legge inn alle timene.

Aksjonen var definitivt ikke godt koordinert, det eneste som ble gjort var å avtale en en tidsrange hvor angrepene skulle treffe. Vi burde strengt tatt ikke fått en eneste by av BOL, og det vet du like godt som meg, men vi fikk ekstremt mange lette byer og møtte kontoer uten aktiv deffing. Til orientering fikk Deff omtrent 20% av nukene i aksjonen mot seg, rett og slett fordi vi så det som usannsynlig å ta noen byer med de kvalitetene dere hadde på kontoen. Skytset ble rettet mot alliansekontoer, og de andre BOL kontoene for å ta kontroll over kartet og sikre en OP posisjon mot Deff til neste runde.

Og jo JDI fikk kraftig skyts mot seg både av oss og av CT, og forsvarte seg på en eksemplarisk måte i laaang tid til alle døgnets tider. Vi traff nok på et heldig tidspunkt på de første par byene, men etter det var det superaktiv deffing til siste slutt. De mest spennende adlingene på denne runden var nettopp JDI byer.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Niko taler i tunger igjen. Got to love it <3 <3

Gått bak ryggen deres? Hva i all verden er det du prater om nå Niko? :D Jeg går ut fra at dere klarer å sette sammen deres egen stamme på en måte som er krigsdyktig i spillet. Eller hva mener du? At Deff skulle få automatisk innpass i WySoSe?

Når man avtaler innpass i WySoSe så vil jeg si det er en avtale man skal stå for videre, men jeg er klar over at jørn som regel lager flere avtaler og driter i noen av dem i favør av andre, slik har han alltid vært. I tillegg så var det ikke VI som satte sammen stammen(er fint om du faktisk gidder å lese innlegget du svarer på så jeg slipper å gjenta meg selv) vi BLE MED I STAMMEN pga POSISJON.

Og om dere ikke fikk plass, gikk vi bak ryggen deres? At kontoer snakker sammen de første dagene i startup er jo bare helt naturlig. Det eneste vi hørte rykter om var at Deff skulle knuse Rapxel, og at det ble etablert en bred allianse for å ta ut WySoSe. Begynte vi å syte over det? Neh, vi synes det var spennende og artig og besluttet å adle cluster og stammen ble også satt sammen etter det prinsippet.

Jørn klaget ganske kraftig i pms, så jo, dere gjorde det. Alliansen ble, som jeg sa tidligere, ikke etabler av noen annen grunn enn at de lå nærme hverandre(og var IRL venner) og Deff ble med grunnet posisjon. Vi ble også spurt om vi skulle ta dere ut, så du trenger ikke komme her og hevde at du hørte rykter om ting og tang når vi sa rett til dere at det ikke var planen vår.

Dere er mer en gode nok til selv å ta kontroll over kartet, og dere var svært godt dekket på kontoen med 3(4?) spillere. Dere gjorde jo også omtrent som dere ville, så lenge dere var aktive. Kudos til Vetle. Han er pragmatisk og SPOT-ON i sin analyse. Jeg har ingen problemer med å forstå at motivasjonen sank når de andre kontoene i BOL og resten av alliansen knakk (Og selvsagt IRL stuff som eksamen o.l.) . Posisjonen til Deff ble i i det øyeblikket nærmest umulig mtp seier, og da er det ikke like givende å legge inn alle timene.

Jeg har også sagt at motivasjonen var synkende og at det var noe av hovedgrunnen til tap.

Aksjonen var definitivt ikke godt koordinert, det eneste som ble gjort var å avtale en en tidsrange hvor angrepene skulle treffe. Vi burde strengt tatt ikke fått en eneste by av BOL, og det vet du like godt som meg, men vi fikk ekstremt mange lette byer og møtte kontoer uten aktiv deffing. Til orientering fikk Deff omtrent 20% av nukene i aksjonen mot seg, rett og slett fordi vi så det som usannsynlig å ta noen byer med de kvalitetene dere hadde på kontoen. Skytset ble rettet mot alliansekontoer, og de andre BOL kontoene for å ta kontroll over kartet og sikre en OP posisjon mot Deff til neste runde.

Jeg snakker ikke om aksjonen mot BOL, som jeg har sagt tidligere var dere nok veldig klar over kvaliteten på spillerne i BOL, så det blir feil å klage over at vi hadde mange poeng. Du sier jo selv dere møtte kontoer med lite aktivitet og uten aktiv deffing, tenk deg hvordan det så ut for oss når alle medlemmene våre plutselig ble adlet uten å gi lyd fra seg?

Og jo JDI fikk kraftig skyts mot seg både av oss og av CT, og forsvarte seg på en eksemplarisk måte i laaang tid til alle døgnets tider. Vi traff nok på et heldig tidspunkt på de første par byene, men etter det var det superaktiv deffing til siste slutt. De mest spennende adlingene på denne runden var nettopp JDI byer.

Utvilsomt, men JDI drepte likevel færre tropper enn det dere gjorde og er ikke nedadelt en gang, det blir feil å si dere gjorde alt dere kunne for å adle ned JDI når en konto på 7 byer overlever mot en konto med 800k poeng + stamme.

ork...
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363

Det var ikke Jørn som tok avgjørelsene på kontoen. De tok vi i felleskap og vi diskuterte de med hele stammen. Så den hetsen av Jørn synes jeg er meget uberettiget. Og grunnen til at JDI ikke ble nedadlet var rett og slett fordi motstanden var såpas god at det var vesentlig mer lønnsomt å gå på andre spillere som f.eks Deff for ikke å stoppe egen vekst for mye. Dermed besluttet vi at vi stoppet etter at vi hadde tatt nok byer til å nøytralisere og skaffe posisjon mot Deff. På det tidspunktet visste vi ikke at dere hadde gått inaktive.

Men Jada jada, man kan alltid ses ting fra flere sider. Alt i alt en artig runde frem til endgame, og jeg takker for fighten. Det kunne lett gått begge veier. Jeg tror f.eks at om dere hadde aksjonert først, ville det kunne sett annerledes ut.

God jul!
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg er ikke ute etter å hetse Jørn, jeg bare beskriver situasjonen slik jeg observerte den. Det at jørn ikke er sjefen på kontoen er ikke relevant, da burde han heller ikke lage avtaler m.m. som om han var det. Han er en representant for Kontoen og dermed også for WySoSe og måten han agerer på setter dere i et litt dårligere lys enn ellers.

Men ja, ellers, takk for runden.


NB: Lite nødvendig å komme med ad hominem argumenter, det blir bare barnslig.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Nå er det vel strengt tatt du som kommer med ad hominem argumenter mot Jørn.
Men jeg regner med at han vil svare på det selv:p

NB: Jeg ser en lei tendens på forum generelt at med en gang noen legger inn noen argumenter blir de beskyldt for personangrep. Om du mener jeg har brutt mot noen regler så du nesten bare sende en ticket.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Da har du missforstått hva et ad hominem argument er. La meg kopiere inn en definisjon her:
"An attack upon an opponent in order to discredit their arguement or opinion."

Jeg diskuterer ikke mot Jørn, ei heller har jeg kommet med fornærmelser ovenfor han, jeg har bare sagt at han kaster kontoen han spiller på og seg selv i et dårlig lys når han ikke holder ordet sitt. Du på den andre siden fornærmet meg og min person ved å referere til meg som en baby.

Forøvrig har du ikke svart på noen av mine argumenter, men det er vel slik det er når man ikke har så mye å si.

GOD JUL <3
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Da har du missforstått hva et ad hominem argument er. La meg kopiere inn en definisjon her:
"An attack upon an opponent in order to discredit their arguement or opinion."

Jeg diskuterer ikke mot Jørn, ei heller har jeg kommet med fornærmelser ovenfor han, jeg har bare sagt at han kaster kontoen han spiller på og seg selv i et dårlig lys når han ikke holder ordet sitt. Du på den andre siden fornærmet meg og min person ved å referere til meg som en baby.

Forøvrig har du ikke svart på noen av mine argumenter, men det er vel slik det er når man ikke har så mye å si.

GOD JUL <3

Jeg synes ikke du kommer med noen argumenter det er verdt å svare på. Etter min mening kommer du med påstander for å forsøke å finne eksterne faktorer du kan skylde på for tapet, og sette deg selv i et bedre lys enn det prestasjonen din skulle tilsi.

Uttalelser som "vi ble tvunget inn i alliansen pga posisjon" når du samtidig sier at "alle som kunne spille TW satt i WySoSe" er jo direkte selvmotsigende, og det viser veldig liten respekt for de andre kontoene på som stilte til start på runden. Om det er sånn at ingen av kontoene i alliansen kunne spille TW ville jo det i så fall tilsi at dere hadde OP posisjon med enormt mange gode adlingsmål. Argumenter som at JDI tok ut mindre tropper enn Deff sier ingen verdens ting om hvem som har fått mest trykk på seg. JDI var vesentlig mindre enn dere, men forsvarte seg mye smartere. ODD er ikke alltid en god indikasjon på godt forsvar.

Det er jo også fakta at på et tidspunkt var det WySoSE (4 kontoer, hvorav en rimelig inaktiv) mot mer eller mindre resten av verden.
Det hører også med til historien at deler av alliansen mot WySoSE trakk seg ut pga det de opplevde som herskertaktikker fra Deff.

Om du opplever videoen av ungen som babler som et personangrep beklager jeg det. Jeg trodde ikke du var så hårsår etter så mange år i dette spillet.
Litt takhøyde synes jeg vi bør kunne ha på dette forumet.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hovedgrunnen til at vi tapte var nok innaktiviteten, men det var mange faktorer i spillet som påvirket denne, ikke bare eksterne.

Når det kommer til herksertakktikk fikk jeg såvidt med meg at mange opplevde det slik, noe som er rart siden vi ikke var involvert i diplomatiet i det hele tatt :p

Talentet på kontoer har mye mer å si når man har flere byer pelle, og det vet du. Vi ble tvunget inn fordi vi satt alene med en by mot mange(der en god del kjørte deff, noe som ville gjort det vanskelig for oss.).

Jeg betviler ikke at JDI forsvarte seg mer iherdig enn vi gjorde, vi hadde tross alt valgt en spillestil(hybrid) som krever enorm aktivitet mens vi etter hvert ble mer og mer innaktive.

Når det kommer til babyen er det ikke slik at jeg er såret eller noe slikt, jeg bare føler ikke den bidrar konstruktivt til diskusjonen vår, og derfor er den unødvendig :p
 
Topp