Faktabørsen

DeletedUser

Guest
Fakta er at wic og bnp er en gjeng med kyllinger som ikke tørr å få motstand.
Fakta er at merging er kjedelig
Fakta er at hvis resten av stammene også merger så kanskje det kan bli litt gøy......
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Er det WIC og BNP sin skyld at ingen vil gi dem motstand? Det er vel helst resten av verden som er kyllinger da.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Fakta er at wic og bnp er en gjeng med kyllinger som ikke tørr å få motstand.
Fakta er at merging er kjedelig
Fakta er at hvis resten av stammene også merger så kanskje det kan bli litt gøy......

At 2 stammer som har samarbeidet siden deres oppstart bestemmer seg for å merge har ingenting med verdenen sin "motstand" å gjøre... Vi har i tillegg erklært krig mot samtlige stammer på topp 20 for å se om vi faktisk kan møte litt motstand ved å være få vs mange, men det har du kanskje ikke tatt i betraktning?

men angående kyllinger, hvem er du? pga finnes ingen spiller ved navn "Orakel" på v11. hvorfor skjule hvem du er?
 

DeletedUser

Guest
Hmm, Jazcan.

[SPOIL]
no+offence+_fea46b99d18bb4ed8856bc1905de5a0b.jpg
[/SPOIL]

Nå samarbeidet ikke BNP med KA/NA/BB4H fra sin oppstart da, så det argumentet blir litt tynt. Mens KA/NA + BB4H utløste en krig mot 24/7 og AKDM så gjemte BNP seg i skyggen og lekte med kadavre (sorry azz).

Med tanke på at dere har nesten 50% av spillerbyene i V11 så vil jeg si at det du kommer med er ganske tåpelig (moral-argumentet blir forhåpentligvis spart, med tanke på dens effektivitet i det lange løp).

Er vel ganske åpenbart hvorfor en spiller skjuler seg når han/hun skriver et sånt innlegg, med tanke på at de som er aktive på V11-forumet er i BNP = negative ryktepoeng. En annen faktor er at kontroversielle innlegg pleier å bli belønnet med nedadling.


Når det er sagt så synes jeg det er synd at V11 skal avsluttes før det er gått 1 år, faktisk bare litt over 6 måneder kommer den store bekreftelsen på at V11 er i bunn og grunn tapt. Men beslutningen er selvfølgelig deres, men da forventet jeg at dere ikke kom med sånne tåpelige argumenter.

Blant annet Chaosisalex og Cleo vet jeg er ekstremt oppegående personer, og jeg ser frem til at de kommer med en uttalelse - da bedrer nok forståelsen for mergen seg, forhåpentligvis.


EDIT: Forhåpentligvis dropper dere spioner, så blir det litt rettferdig :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
at bnp/wic har hatt planer om å vinne sammen har vært ganske kjent. om topp 5 stammer hadde slått seg sammen tidligre så hadde de faktisk vært større enn wic/bnp, men i stedetfor så har folk ventet og håpet på å kunne joine wic eller bnp. og dette har ført til at v11 nesten er overstått. er vel kun nl som har gitt litt motstand. men en stamme på 4 mill kan ikkje gjøre så mye mot en p langt over 20. for min del kan eg knapt vente med å avslutte v11 og legg tw på hylla ettersom v11 er min siste verden
 

DeletedUser

Guest
Hvor har lederne gått ut og sagt at fremtidsplanene er å merge sammen for så å krige mot resten av verden? Jeg er uenig at det har vært klart at den nevnte alliansen skal holdes resten av fremtiden, faktisk trodde jeg at det skulle bli en krig mellom de nevnte stammene helt til mergen skjedde torsdag. Uten å være skråsikker, så er muligheten stor for at flere hadde de samme tankene som meg - og derfor har det heller vært prioritert å være på godsiden enn å krige.
Påstanden du kommer med angående topp 5 stammene (minus BNP og WIC) er vanskelig for meg å sette meg inn i uten noen tall, men hvor langt tilbake tenker du da? Fordi BNP og WIC har jo vært relativt overlegne i poengsum en lang stund nå, hvorav WIC har vært overlegne siden stiftelsen av stammen.
 

DeletedUser

Guest
Vel kom kanskje litt feil ut første fakta linja mi.

Det jeg mente var at dere er feige som ikke kliner til med storkrig dere i mellom. Mer respekt av det en å merge dere sammen slik at dere blir uslålige. (teroretisk mulig at resten av verden kan lage en fin allianse, men som om det kommer til å funke.....)

Dere vinner denne verden på kyllingmåten.

Ang hvem jeg er....... Vel du får være Detektiv og finne ut av det sjøl.... Er noen som vet hvem jeg er.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Så lenge WIC har vært til, så har de vært allierte med BNP. WIC og BNP planla tidelig alliansen etter grunnleggelsen, og deriblandt kom temaet merg opp veldig tidlig.

Endelig ble stammene nok medlemmer til at det kunne utføres.

Folk mener det er feigt, men som andre sier her er det ikke det. I stedet for å ha kriget mot WIC og BNP har heller samtlige av både tidligere AKDM og 24/7 spillere søkt seg til oss. Til og med et par NL medlemmer har søkt seg over, men jeg skal ikke nevne navn.

Så at folk kaller oss "kyllinger" blir helt feil, fordi det er derimot fienden som har gitt opp, og istedet for å stått sammen for å ta oss, har de droppet ut en etter en og gitt opp før det hele hadde startet.

Som nevnt, hadde alle stammene gått imot oss tidligere, hadde verdensbildet sett HELT annerledes ut.
 

DeletedUser

Guest
Jaja, samma kan det være, men er ikke alle innafor bnp/wic som syns dette var ok heller..... Så vi får se hva som skjer ;)
 

DeletedUser

Guest
Blir vel like feil å si at det er feigt, som å si at det ikke er det. Det er to sider her, og utifra hvordan man oppfatter situasjonen så vil man jo karakterisere det forskjellig.

Situasjonen her på TW.no.com er begredelig med tanke på medlemstall, aktivitet og liknende - som er/har vært et stort samtaleemne lenge (bl.a. her). Det er da synd, og et paradoks at stammer merger sammen etter 6 måneder for å vinne en verden, med andre ord gjør hverdagen enda mer kjedelig enn den kunne ha blitt.

Jeg er enig i at naiviteten til resten av verden har svarte-per på hånden når vi nå sitter igjen uten en sjanse å vinne, men dere har jo tydeligvis spilt spillet til de grader de få månedene V11 er vært til. Med tanke på de planene dere har lagt angående merge, og deretter ikke gå ut med dette før det skjedde - dere har med andre ord lagt opp til en seier uten krig.
Situasjonen har endret seg etter krigen mellom KA/NA/BB4H og 24/7/AKDM, da planen var en merge mellom første krigspart - men etter det skulle det stå en vinner på kartet, det var hvertfall den innstillingen vi hadde i KA/NA (uansett hvor skakkjørt vi var til tider, hehe!). Nysgjerrigheten min trekkes mot hva som skjedde med den innstillingen etter jeg sluttet, og når jeg for et par måneder siden begynte igjen.

All ære til mine gamle venner i KA og NA, dere holdt ut og klarte å komme dere ut av gjørma - likevel det så mørkt ut til tider. Jeg skal ikke sette meg selv på pidestall, fordi jeg ga opp like før sommerferien - men synd å se krigslysten har gått ut av øynene deres.
Til slutt vil jeg skrive litt mer utfyllende angående det jeg prøvde å forklare lengre oppe. Nemlig at dere kan ( og skal få lov ;) ) legge noe av skylden på resten av verden for dette utfallet (= naivitet) - men dere sitter igjen med største delen av ansvaret etter avgjørelsene/planene dere har lagt. At dere velger easy way out nå kan ikke bunnes i en fantastisk allianse, da krigen mellom 24/7 ble på sitt verste utkjempet med BNP i bakgrunnen (kjempende mot små-stammer).
 

DeletedUser

Guest
Vel. Jeg kommer herved med en oppfordring til de resterende stammer på v11,

1 slutt å krige mot hverandre
2 adle grått som bare fa...
3 sikt inn all off tropper på bnp

i teorien så er dem "boxed in", eller ommringet om du vil...... Så får vi se om teori og praksis er det samme...
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
V11 ser i grunn ut til å bli den serveren på .no med minst krig. Det har generelt vært lite krig, og nå som WIC og BNP har merget så ser det ut til å gå mot en rask avslutning.

Det er ikke WIC og BNP sin feil at de andre stammene i sør ikke har klart å organisere seg. WIC og BNP har hatt en god stødig allianse hele veien, og det er ingen grunn til å ødelegge det ved å kjøre en krig på slutten, med mindre man vil.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Først og fremst -Sondre- er bra å se flere bli mer aktive på forumet, og det trenger ikke å ha påfølgning med negative ryktepoeng eller adelsangrep, om noen gjør slik så synes jeg egentlig litt synd på dem for å ha så lite å gjøre.

Jeg snakket aldri om BB4h eller KA/NA pga jeg spilte ikke v11 engang da disse var "store", men jeg snakker om WIC og BNP fra sine grunnleggelser har begge stammene hatt gode dialoger og samarbeid mellom medlemmer. Selvfølgelig som i alle stammer og alle verdener så vil ikke alle fungere 100% med hverandre, men sånn er virkeligheten. Og da du sier at deres stammer gjorde så mye bedre (mye pga størrelsen deres på tidspunktet) i kriger, mens BNP vokste i k45.. Vi gikk ganske tidlig i krig mot V.K. med våre 400k poeng mot V.K's sine 800k+ poeng. At vi klarte å vokse på dette og når WIC ble etablert fikk opprettet en god allianse er egentlig imponerende.

Alt i alt så forstår jeg "frustrasjonen" deres mtp dere har lagt tid inn i v11 og ønsker ikke dette skal gå til grunne, men fakta er at BNP og WIC har over lengre tid (om kanskje bare ingame forum) sagt at dem ønsker å vinne sammen. At flere av dere gikk rundt med lobbyvirksomhet for å få BNP og WIC mot hverandre er det heller ikke lagt skjul på da jeg har fått flere ingame mail om hva "WIC spillere" planlegger.

Men istedet for å grine over at vi ønsker v11 ferdig så fort som mulig, gjør en innsats og få opp diplomatiske forbindelser med de andre småstammene i v11 og gjør en god jobb som en verdig fiende... istedet for å grine med ord om hvor legendarisk du var en gang i tiden før du sluttet på v11 og starta igjen.

noe av grunnen til min irritasjon ved forrige avsnitt er enkelt og greit at du sier jeg ikke er oppegående person og venter dermed på cleo eller chaosisalex for uttalelser. Lurer fælt på hvorfor resten av oss i BNP (både medlemmer fra WIC og BNP) ikke er oppegående nok?

~Jazcan~
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Skal prøve å svare på noe av kommentarene deres.

KA/NA var en stamme som ikke hadde noe fremtid. Da den originale ledelsen forsvant ble det et faktum at det var for lite slagkraft i stammen.
Målet med mergen mellom KA/NA og BB4H var for å luke ut de inaktive, samt at vi skulle samle oss i k44. Med lovnader fra S-A-T om en videre allianse dannet jeg, chaosisalex og moloersøt WIC. Vi ble riktignok en storstamme, men det hadde vi på sett og vis vært hele tiden, bare under forskjellige navn.

Alliansen med S-A-T ble ikke noe av. Det var ekans selv som nektet oss videre allianse og IAP da vi til slutt ble WIC. Vi følte oss ganske snytt på det tidspunktet siden vi hadde planer om å hjelpe i krigen mot 24/7 og AKDM.
Etter litt betenkningstid ombestemte ekans seg og ville ha en IAP likevel. For å være vrang sa vi at vi måtte tenke på det. Men joda. Vi så fordelen med å være IAP.

I mellomtiden tok jeg kontakt med castor Troy. Han var riktignok i en av de minste stammene på v11, men Castor er en taktiker, og en kanonspiller og leder. Ikke en vinglete leder som vil noe den ene dagen, og noe helt annet den andre. Jeg fortalte dem situasjonen våres med S-A-T. Dem stilte seg kritiske siden vi viste S-A-T ryggen, noe som forsåvidt kan stemme i noens øyne. Men det var dem som ikke ønsket en allianse med oss, og da følte ikke jeg at vi var bundet av avtalen vi hadde gjort som KA/NA.

Vi fikk også en henvendelse fra 24/7. Noe som kom som en overraskelse på meg. Tidlig i v11 fikk jeg kvasse kommentarer da jeg spurte andre om hvilke standpunkter dem hadde, og nå gjorde de det samme selv. Men de var villig til å legge fortiden bak seg noe jeg satte pris på, og ville absolutt gjøre det samme. Så vi snakket om uviklingen til v11 og om deres krig mot S-A-T.
Etterhvert kom også AKDM inn på banen. Et naturlig følge av en IAP med 24/7. Måten AKDM hadde oppført seg satte store bevegelser innad i stammen. Samtalen vi hadde med AKDM endte med at jeg forlot chaten, for mer hovmodige holdninger har jeg ikke opplevd sia v2.
Når Amstaff og Balea kaller meg bitchy fordi jeg ikke svarer på stående fot om vi ønsker en IAP eller ikke så er du ute å kjører.

Men tilbake til det som kanskje er det mest vesentlige med dette inlegget. Våres samarbeid med BNP.
da vi lå i forhandlinger var ikke IAP et alternativ. Vi ville ha en full allianse med en stamme som vet hvordan TW fungerer, både strategisk og spillermessig. Inneldningsvis spurte dem meg hva vi egentlig ville. Og det jeg ville var at WIC og BNP skulle stå som de to siste stammene igjen på v11.
Selv hadde jeg også et videre ønske, men dette var for tidlig å ta opp.

Før vi fikk snudd oss la S-A-T inn årene. Et lite krampetrekning i ny og ne ved å danne dirty ble en fiasko og spillerne ble invitert til blant annet oss og BNP. Allerede nå begynte min plan å falle fra hverandre. Og verre ble det. rekruttering fra både AKDM, 24/7 og andre stammer tok helt av en periode og det så virkelig mørkt ut for mine planer.

For de av dere som ikke har skjønt tegninga så var mine planer hele tiden å merge med BNP. Vi skulle riktig nok bare vært halvparten så mange, men gjort er gjort og det var lite jeg kunne gjøre for å endre det som har skjedd.

Det er mange her på v11 som regnte med en krig mellom oss og BNP. Det skal sies at det har vært kjølig innad i alliansen til tider, og krig har vært på banen. Henviser til mitt ønske om samarbeidspartnere som ikke har en vinglete ledelse, og målet med alliansen våres var å vinne verden 11 sammen eller som 1. Noe vi også er på god vei til å gjøre.

Vi har kjempet gjennom oppturer og nedturer, og har klart det andre stammer på v11 ikke har klart. TW er et strategisk spill og både BNP og WIC har spilt sine kort riktige, samt overkjørt alle som har stått i vår vei for å nå vårt felles mål.
Det er både positive og negativ respons fra spillerne i stammen, men å godta invitasjonen til BNP er valgfritt. Verken jeg eller noen andre kommer til å tvinge noen til å bli med videre.

Både 24/7, S-A-T og AKDM som har vært de stammene med størst innflytelse på denne verdnen burde ha sett dette komme lang vei. Og hadde de vært så gode som dem skulle ha det til i begynnelsen så hadde det gjort tiltak mot dette for lenge siden. I stedet gravde S-A-T sin egen grav ved å vise oss en kald skulder, mens AKDM og 24/7 fikk høste godene av en IAP med oss, noe jeg sørget for at WIC også gjorde.


@sondre: jeg har aldri likt eller verdsatt spioner.

@orakel: du kan synes at vi er så feige som du bare vil. til tross for våres feighet har vi en overlegen stats på alle områder. Vi har ikke alltid vært store, men vi har brukt mye tid og krefter på å komme dit vi er i dag. Legg litt mer krefter ig enn å kritisere oss på forum, kanskje du også klarer å gjøre en omveltning og sette ditt preg på v11.
 
Topp