Faktabørsen

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Hyggelig å bli kalt backstabbere når vi aldri har vært inne i Ibsen :)

Ja vi har vurdert å bli med hos dere tidligere i spillet men slik verdenen utviklet seg fant vi ut at Daddy var et mye gøyere konsept med tanke på de nye spillerene.

At Halve Ibsen ++ bare PP farmet gjorde det ikke mer overbevisende for oss akkurat om at vi ville bli i Daddy der de faktisk hadde lyst å komme langt/forhåpentligvis gå hele veien.

Jeg gidder ikke, og jeg trenger ikke forsvare noe som helst. Odd har skrevet ting på en fin måte synes jeg, samtidig som Pelle også har kommet med mange gode argumenter for at ståa er som den er.

Jeg ser også Niko har kommet med et fornuftig resonement.

Samtidig er det ikke så fett å se at de fleste som skriker høyest om situasjonen dem er i er noen av dem som ikke bør.. Trenger ikke utdype det mer!

Ja Ibsen har vært den største trusselen på papiret på v32, og slik som diplomatiet her har utviklet seg er det faktisk ikke rart det har blitt som det har blitt.

Ibsen har tatt alt for lett på v32 og går nå på en skikkelig skivebom, det er det som skjer og intet annet.

Ibsen har jo også spurt både Daddy og Hamsun om Ally så ja, ser ikke helt poenget i å diskutere noe mer.

Sånn ble det og sånn blir det kan enn vell si? Kan vi ikke alle bare krige og ha det gøy?
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Skandyzz og Kazuto vs resten :rolleyes: Gleder meg til å se hvordan det går jeg :D
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Må bare kommentere denne også.

Okei, eg las ikkje teksten til Odd, men ja. Lyst å udjupe deg om det faktum at Chaosisalex hadde tenkt til og joine Ibsen? Berre dykk blei med i daddy pga posisjon, men eigentlig så skulle dykk over til oss

Du har jo selv luftet mulighetene dine med å joine Daddy f.eks, Sindre så nå må du ikke snakke for høyt.

Og hvis du vil diskutere v31 kan det gjøres på v31 forumet eller et annet sted Sindre :)
Ser aldri på meg selv som noen stabber på v31 egentlig iom det ligger mer til grunn enn hva de fleste gidder å spørre etter info etter.
 

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Alltid morsomt og høre odd snakke lojalitet, bytter stammer og allianser minst 10 ganger pr verden.
 

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
njeh har vel hatt en del forskjellige navn, vet veldig godt hva odd gjør. Stikker fra stammer og kødder med diplomati 24/7 om han får sjansen. Opplevd det flere ganger selv.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Om Daddy eller Hamsun allierte seg med Ibsen, så ville det kun vært Ibsen som hadde tjent noe på det.

Hvorfor skulle Hamsun/Daddy ønske det?
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Hvorfor skulle de trenge å alliere seg 2v1 når begge allerede var over dobbelt så store?
Ut i fra hva jeg har hørt tidligere, og Konrax sitt spørsmål - så var det ikke noe allianse fra start.
Skjønner meg ikke på folk som ser på kriger mot en fiende som ikke har en "fighting chance" som artig. Dreper bare motivasjonen hos flere og flere.

Jeg har lenge forutsett et sånn her dritt trekk, mest siden det er .no vi spiller på. Derfor har jeg i alle fall tatt kontakt med en stamme for å sjekke mulighetene for diplomati, rett og slett lufta tanken med litt løsprat, for da får man fort svar på om det man spekulerte i kunne være tilfelle, uten at stammen sier det direkte.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Hvorfor skulle vi absolutt ikke alliere oss? Begge stammene hadde samme mål, å bli kvitt Ibsen. Det hele brygger jo bare opp til en krig mellom Hamsun og Daddy senere.

At det går utover dere, er jo bare gøy i lengden. Spesielt siden dere reagerer slik dere gjør. har hørt rykter om at det har blitt gjort dritt-trekk andre steder enn .no før. Så er tydeligvis ikke et fenomen i din verden dette, spesielt siden noe så ekstremt lite som en ally er et dritt-trekk.

Edit; Skandyzz kontoen hadde nok fått seg en ny stamme lettere om ikke enkelte på kontoen var ekstremt dårlig likt :)
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Bli likt her, bli likt der. Egentlig betyr det å bli likt av "eliten". Blidgjør dem så skal alt gå bra.

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor enkelte skal ha så mye hat mot seg. Dette vil si Kris/Kreiz. En av de hyggeligste spillerne jeg har møtt på .no. En person jeg faktisk er glad for at jeg havnet på samme konto som han. Alt det der svartemalingen av han er fullstendig patetisk. Når han ble nektet inngang til Accipio fordi "han skriver bare dritt". Altså... jeg kunne jo sagt det til enkelte der som allerede var i Accipio.

Dette vil nok skape raseri, men jeg står for det. Blir jeg mindre likt etter dette. Så får det gå sånt.
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
jeg var en gang glad for at jeg hadde Kristian som dual selv, men det var den gang.

Jeg utrolig glad for at jeg har fått møtt spillere som Håkon, Pelle, Jostein osv osv, det er de hyggeligste jeg har møtt noen gang på TW. Jeg vet f.eks at du ikke sitter med det samme inntrykket av Pelle.
Det er vell det som heter å ha forskjellige meninger.

Jeg hadde sett poenget ditt om Kristian, dersom det var 1-2 stk som mente det. Det er langt flere enn som så.
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Jeg hadde sett poenget ditt om Kristian, dersom det var 1-2 stk som mente det. Det er langt flere enn som så.

Selv om det var langt flere (Jeg viste det allerede), betyr det ikke nødvendigvis noe særlig. Folk blir påvirket av andre meninger. Skjer her, skjer i virkelighetene, skjer over alt. Jeg blir bare frustrert over hakkingen på Kreiz. Han har ikke fortjent dette. Eneste han gjør er å stå for sine meninger. Akkurat som deg, meg, Pelle, Håkon osv. Egentlig skriver vi alle "dritt" om vi skal si det samme som med Kreiz. Dritt her og der.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Hele forumet er fult av dritt, og det blir slengt dritt hele tiden. Så håper ikke du sitter der og tenker at du/dere er mye bedre selv, mtp. det dere selv sendte ut og skrev i går.
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal dytte meg inn i et hjørne og anklager meg for noe jeg aldri har sagt. Hvor har jeg sagt at jeg er mye bedre enn dere ? Det skrivet i går ja. Det står jeg får enda. Jeg mener vært eneste ord. Selv ordet "tilbakestående". Altså... det ordet er rettet mot handlingene deres. Ikke dere som personer ! Det må dere såpass forstå.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Så håper ikke du sitter der og tenker at du/dere er mye bedre selv

Om du leser det der igjen, så står det "Håper"

Om jeg sa at du hadde sagt det, ville det stått; Ikke sitt der å syns du er bedre.

Ganske stor forskjell.

"Ledelsen deres er tilbakestående nå." Om dette var ment om handlingene våre, ville det stått det. Her står det svart på hvitt at ledelsen er tilbakestående.
 
Reaksjonspoeng
5
om dette er det mest konstruktive dere klarer å få til, så er det ikke rart at forumet dør ut. vær litt mer saklige og prøv å finne på noe som fenger litt mer. å sparke hverandre på leggen sånn, hjelper ingenting, for noen av oss.
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Om du leser det der igjen, så står det "Håper"

Om jeg sa at du hadde sagt det, ville det stått; Ikke sitt der å syns du er bedre.

Ganske stor forskjell.

"Ledelsen deres er tilbakestående nå." Om dette var ment om handlingene våre, ville det stått det. Her står det svart på hvitt at ledelsen er tilbakestående.

Nr 1: Det er småpirking, du hinter.

Nr 2: Okei, nå er du virkelig vrang. Ledelsen var og er tilbakestående for meg (Det kan forsåvidt bety en del), men nå har du fått forklaringen min.

om dette er det mest konstruktive dere klarer å få til, så er det ikke rart at forumet dør ut. vær litt mer saklige og prøv å finne på noe som fenger litt mer. å sparke hverandre på leggen sånn, hjelper ingenting, for noen av oss.

Litt vanskelig når man har personer som sier de skal gjøre det, men aldri holder ord.

Støtter forsåvidt poenget ditt.
 
Reaksjonspoeng
5
personlig mening er personlig, enkelt nok. er mange her jeg ikke alltid er enig med heller, men har vel fått litt respekt for de uansett. og derfor klarer jeg å roe ned mine egne personlige meninger nå, og holde meg til temaet.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Hvorfor skulle de trenge å alliere seg 2v1 når begge allerede var over dobbelt så store?
Ut i fra hva jeg har hørt tidligere, og Konrax sitt spørsmål - så var det ikke noe allianse fra start.

Fordi en meget sentral del av TW handler om strategi og taktikk relatert til Diplomati. Hamsun ble opprettet 12.8.2017. To dager etterpå ble samtalene med Daddy innledet. På det tidspunktet lå mange stammer tett og Ibsen var på papiret den klart sterkeste stammen. Det utslagsgivende var jo posisjoneringen til Daddy og Hamsun. Den diagonalen med Daddy sin sterke forankring med rimtilgang i K55 og Hamsun sin forankring med rimtilgang i K44 er livsfarlig, og det burde andre stammer sett og forsøkt å kontre. At Daddy og Hamsun har hatt god fremgang skyldes først og fremst at vi har med motiverte folk hvor alle bidrar. Jeg er ekstremt imponert, og veldig glad over å se hvor mye de ferskere kontoene på V32 bidrar i stammene sine. Det gir meg stor tro på fremtiden for .no.

Det ligger ingen automatikk i at to stammer skal avvikle samarbeidet fordi de klarer å ta stammerank 1 og stammerank 2. Tvert i mot. Når aksjonen mot Ibsen ble igangsatt er det riktig som du påpeker at vi hadde et stort materielt overtak, og det er også riktig som du sier at Ibsen ikke hadde en fighting chance - I hvert fall ikke i lengden. Det mener jeg imidlertid dere må tåle, og det er en ekstremt viktig del av spillet å utøve et diplomati som vinner frem i lengden. Her har Ibsen feilet, og jeg poengterte allerede den 14. aug. på off. forum hvor vanskelig den posisjonen var om dere ikke fikk diplomati og/eller rekruttering på plass.

2 IBSEN 89.952
Spillermateriell: Dette er på papiret den klart sterkeste stammen. Skandyzz, Kazuto, -Coller, MMu7 og Hakkespetten er alle klassekontoer. De har også mange andre kontoer som er velkjente på .no og som tidvis har slått bra fra seg. Veldig bra materiell i denne stammen. Muligens også noen fakenicks?

Plassering: Ligger i alle fire kontinenter med sterk forankring i Core. Dette er en ganske farlig posisjon om spillerne ikke er aktive nok. Det er nok gode spillere i stammen til å takle denne posisjonen, men det fordrer aktivitet og satsing. Sandwich scenarioet er vel kanskje det farligste. Stammen har ingen klare safesoner. Det er også mye som tyder på at en del av disse kontoene farmer PP og flagg på V32, og det blir det ikke seier av.

Spådom: Jeg tror Ibsen sin fremgang ene og alene står på aktiviteten og satsingen til toppkontoene. I tillegg vil de være avhengig av kløktig diplomatisk spill. Det mest nærliggende vil ut i fra det jeg ser i dag at stammen etablerer diplomati med en rimstamme for å lage en kunstig safe. K44 og K54 er naturlige valg (Godt mulig stammen allerede har etablert diplomati). Østsiden ser blokkert ut. Om alle kontoer i denne stammen går "all in" er det en sterk vinnerkandidat. Ved slapt spill og dårlige taktiske valg tror jeg ikke denne stammen i dens nåværende form når helt opp. Det blir også viktig for Ibsen å tildele de siste 5 plassene til "riktige" spillere hvor posisjon kanskje er viktigere enn ren kvalitet.

Vi vil selvsagt utnytte åpninger hvor vi ser at en stamme har en svak posisjon. Det sier seg jo selv.
Alt annet ville vært slett spill i mine øyne. Det blir akkurat det samme som når dere adler byer i startup. Dere går ikke etter de sterkeste kontoene, eller spillere som ligger tett til stammen sin. Dere finner svake punkter, og utnytter det med materielt overtak. Det er slik du vinner frem i dette spillet.

Jeg skjønner at det er frustrerende å tape, og dere har all rett til å klage så mye dere vil, men det er også viktig at dere forsøker å se på hva dere kunne gjort annerledes for å forbedre posisjonen Ibsen hadde. Husk at når en server starter opp har alle kontoene de samme forutsetningene, gitt at ikke alle de sterkeste kontoene sitter i den samme stammen. Dere kan i hvert fall ikke klage på at Daddy og Hamsun har rekket seg til den posisjonen de har i dag.

Avslutningsvis vil sitere en av de klokeste strategene som noen gang har satt sine bein på denne planeten.
maxresdefault.jpg
 
Topp