Faktabørsen

Groverud

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Angrep- og støttegap på 200 ms og vakttårn er standardinnstillinger for en spillverden. Så ja, det kan du faktisk være sikker på. :)
Har aldri sett 200 ms gap på en verden før V35 og nå V36. Så når ble dette standard?
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Hvorfor ikke bare godta innstillingene og legge inn 50ms gap på neste ønskede verden?

-A
 

TrippleS

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
57
Hvorfor ikke bare godta innstillingene og legge inn 50ms gap på neste ønskede verden?

-A

Poenget var at Ole (moderatoren) sa det var standar instillinger på serveren noe som tilsa 200 MS gap. Men såvidt som jeg vet, så er 50 ms gap det som har pleid å være standar instilling.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Har aldri sett 200 ms gap på en verden før V35 og nå V36. Så når ble dette standard?
Nøyaktig når er jeg ikke sikker på. Som andre har påpekt så var standard lavere før. Nøyaktig når standard ble 200 ms er nok en stund siden, og en god stund før jeg startet å jobbe som CM for TW i fjor høst.
Fakta er at i hele tatt og starte en verden i påska er idiotisk
Det finnes nok alltid en dato som passer dårlig for enkelte. Derimot så skulle annonseringen gjerne kommet litt tidligere, noe som er notert for neste spillverden. (Som jeg kan garantere deg at ikke vil åpne i påska ;))
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Angrep- og støttegap på 200 ms og vakttårn er standardinnstillinger for en spillverden. Så ja, det kan du faktisk være sikker på. :)

Hva kan jeg være sikker på? Poenget var jo at jeg registrerer nok en server med OP forsvarsinnstillinger. Om det er standard eller ikke, er vel ikke relevant?
Du skriver jo selv i denne posten at det er du som har satt opp forslaget, avveket fra standardinnstillingene, og at IG godkjente. Da håper jeg du ved en annen anledning også kan foreslå en server med vesentlig mer angrepsvennlige innstillinger:)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hva kan jeg være sikker på?
Jeg ser at jeg leste feil i innlegget ditt. Det jeg mente å skrive var egentlig at du kan være sikker på at det du siterte stemmer. :)
Poenget var jo at jeg registrerer nok en server med OP forsvarsinnstillinger. Om det er standard eller ikke, er vel ikke relevant?
Jo, det mener jeg er relevant. Mitt poeng er det at man ved vurdering av om verdensinnstillinger er "angrepsvennlige eller forsvarsvennlige" må ta utgangspunkt i dagens standardverden - og ikke hvordan det var for x antall år siden. Det er jo ingen hemmelighet at med nye spillfunksjoner og endringer som har kommet med årene, så har balansen mellom angrep vs. forsvar endret seg. Det er med utgangspunkt i dette at jeg kommenterer på det du skriver, at verden 36 i forhold til dagens "standard" ikke nødvendigvis har så "OP forsvarsinnstillinger".

Men nok om det.
Du skriver jo selv i denne posten at det er du som har satt opp forslaget, avveket fra standardinnstillingene, og at IG godkjente. Da håper jeg du ved en annen anledning også kan foreslå en server med vesentlig mer angrepsvennlige innstillinger:)
Alle tilbakemeldinger på ønsker om innstillinger blir godt tatt i mot, noteres og blir gjennomgått før neste verden settes opp. Ønsket er jo å ha verdener med innstillinger spillere liker. Som med alt annet er det variasjoner der og, og vi prøver derfor også å ha litt variasjon i innstillingene slik at alle forhåpentligvis finner verdener med innstillinger de liker. :)
 
Topp