Farvel, AriCa

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Egentlig ikke. Nå er ikke jeg helt stø i -Rome- sin tidligere historie, men Elite var da stammen som alltid har sett ned på -Rome-, og de ble jo regelrett gjort til latter av mange på offentlig forum, og mange i Elite sto i spissen for dette. Dette alene bør jo være motivasjon nok til å fjerne dem, og når det i tillegg var mye adlinger IG og det var en krig som hadde vart en god stund hvor Elite ledet, så blir de en nemesis. Jeg var selv i -Rome- på slutten, og folk var generelt mette og ferdige etter Elite. Og når Birki samtidig var blitt borte, var det ikke mye motivasjon igjen i folk, som førte til at majoriteten slettet seg.

Men for all del, gratulerer til AriCa, og ett ekstra til Shanks som med propagandaen greide å samle nesten en hel verden mot Elite! :)

Nei jeg skal vel ikke begynne å diskutere den krigen, var fortsatt så liten da :p

Jeg ble litt utålmodig på slutten, så droppet å nevne navnet på noen stammer etter at -Rome- forsvant. Det var nesten litt synd med hvordan SaD endte, kunne jo vært interessant med en litt mer samlet motstand på slutten.

Det var nok meg som kom inn som KV der etter hvert ja, og som sendte de sangene. Var trivelig, spesielt å erte deg litt :jhimle:
Hehe. SaD hadde vel aldri kunne gjort noen spesiell forskjell uansett. Eneste gangen vi faktisk planla aksjoner og organiserte støtte og angrep i forveien, så trakk de aller fleste seg/ble inaktiv rett før vi skulle angripe... Det var da jeg ga opp :)
Sangene hører jeg enda på btw ;P


Egentlig ikke. Motivasjonen for flesteparten av Romes største spillere var heller på V5, og ikke V2. Det var lange avstander mellom de fleste i Rome og Arica og det ville ta flere måneder for det hadde blitt noe særlig morsom krig uansett.

Motivasjonen mot Elite var selvfølgelig mye høyere. Rome og Elite hadde vært fiender veldig, veldig lenge. Arica var tross alt en stamme man hadde vært nær alliert med i lang tid.

V5 aner jeg ikke neo spesielt om :)
Mellom de fleste? Jeg er litt uenig, jeg vet at irundt 10 rome-spillere var rett ved AriCa, og flere spillere rett i bakkant av dem igjen.
Hadde hatt mer motivasjon mot AriCa enn Elite jeg hvertfall... Mulig jeg tar feil for resten.
 

DeletedUser

Guest
På samme måte som det ble kjedelig for -Rome- da Elite og BIRKI forsvant. AriCa skal ha for at de stod løpet ut, og vant helt fortjent. Igjen, gratulerer.

Det kan jeg ikke si meg enig i. Etter at Elite tapte, så gikk jo noen medlemmer i -Rome- (mulig dette i hovedsak var rekrutterte ex-Elitister men likefullt i -Rome-s navn) bak ryggen på AriCa ved å kontositte AriCas fiender. Dette ble også -Rome- konfrontert med. Så alt stod egentlig duket for et storstilt oppgjør mellom AriCa og -Rome- - Den siste store krigen i verden 2.

Mulig de fleste i -Rome- var lei hele verden 2 og at verdenen ble oppfattet som kjedelig, men spennende kunne det iallefall ha blitt! Men -Rome- valgte, som velkjent, å oppløse seg.

Vv0Lv3r1n3: Det var faktisk jeg som stiftet AriCa, ikke at det er noe særlig viktig (hehe, jo (!) for det er min største bragd i Tribal Wars!). Men det stemmer at jeg ledet AriCa sammen med Ruffiro. Uten sistnevnte ville AriCa aldri ha utviklet seg til å bli det vi ble.

Men herlig at du laget en slik avskjedstråd, Wolvie. Morsomt å lese og en verdig avslutning på eventyret.
 
Sist redigert av en moderator:

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Det pågikk vel forberedelser i det skjulte, byer på grensen mot AriCa ble stacket osv tanken var vel at dere skulle slå til mot oss når vi minst ventet det men så ble det utsatt og utsatt pga sommerferie osv og til slutt ble hele opplegget deres avslørt da Solmåne meldte seg til tjeneste hos oss

Det var vel heller en reaksjon på Aricas handlinger på nord-vestrimmen. Dere må gjerne stå hardbarket på at var uskyldig, men vi er ikke dumme.

Det kan jeg ikke si meg enig i. Etter at Elite tapte, så gikk jo noen medlemmer i -Rome- (mulig dette i hovedsak var rekrutterte ex-Elitister men likefullt i -Rome-s navn) bak ryggen på AriCa ved å kontositte AriCas fiender. Dette ble også -Rome- konfrontert med. Så alt stod egentlig duket for et storstilt oppgjør mellom AriCa og -Rome- - Den siste store krigen i verden 2.
Bortsett fra at som jeg sa, det ville tatt lang tid før noe skjedde. Flere kontinenter med gråbyer i mellom. Ikke særlig mye morro. Vi har heller hatt det mye morro på v5 i mellomtida og kost oss der :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
depend skrev:
V5 aner jeg ikke neo spesielt om
Mellom de fleste? Jeg er litt uenig, jeg vet at irundt 10 rome-spillere var rett ved AriCa, og flere spillere rett i bakkant av dem igjen.
Hadde hatt mer motivasjon mot AriCa enn Elite jeg hvertfall... Mulig jeg tar feil for resten.

Nope. Vi hadde få aktive spillere der. Runinter og granpa hadde vært inaktive lenge, og hatt KV. Ebbern satsa også V5, og Deisa ville slutte. Ole-Fredrik og Mimma vil muligens spille litt til, mens resten av folk med byer nær Arica hadde ikke noen videre planer for V2 etter Elite forsvant.

Dere må gjerne diskutere mot dette, men jeg er ganske sikker på at jeg har litt bedre oversikt over Romes situasjon på den tiden enn de fleste. Selv hadde jeg lyst til å fortsette litt videre, men når alle slutta ble motivasjonen mer og mer borte. Sånn er det. Motivasjon har alt å si i TW.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Takk. Nå, til diskuteringa...

Hehe, morsomt, Hanse :) I hvilken grad dere plutselig mistet mange medlemmer, eller om det var gradvis skal jeg kanskje ikke argumentere. Selv om dere hadde en grei gjeng med kompetente spillere igjen - og rekruterte jo ganske mange nye spillere. For eksempel så fikk jeg sett en operasjon dere hadde i krigen mot Yamato, og litt seinere i AriCa sin tid så var det de samme spillerne som angrep Arcon - omtrent like dårlige angrep også! Hmm. Det virker jo også som om du mener at AriCa aldri mistet noen viktige spillere! Noe som er veldig feil... Faktisk vil jeg gå så langt som å si at alle stammer mister spillere! Det er sånn spillet er. Får da være grenser på hvor hardt man skal klamre seg til den unnskyldningen.

Men det å anta at dere har vunnet fordi hvor mange, to spillere eller noe? i fiendestammen sletter, mens resten faktisk blir værende... Vel, det virker ikke som en spesielt intelligent avgjørelse spør du meg. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at det virker både arrogant og idiotisk, men det stemmer jo overens med den generelle oppførselen fra Elite på den tiden. For si det sånn, så vant dere slaget - mot Yamato - men tapte krigen.

Du la forresten merke til at jeg satte opp selvtilfredshet etter seieren over Yamato som én av grunnene til at dere tapte? Smart ting å gjøre når man har sånn... 8 % av verdenens byer eller noe.

Vi er nok uenige når det kommer til det du sier om at TW er et spill av tilfeldigheter. I utgangspunktet, da er det noen tilfeldigheter, hovedsakelig hvor man ender opp på kartet, og hva slags naboer. Men så er det hva man gjør ut av det. TW er et spill av systemer, sammenhenger og interaksjoner. Hvis jeg sier at én motivert og kompetent spiller kan påvirke en hel verden i veldig stor grad så vil jeg tro du kanskje er enig i det..?

Bra vi er enige angående utholdenhet da :)

Vel, dette er jo min subjektive mening, så la meg bare starte med å si at mens Elite og Yamato var i tottene på hverandre, så var hansemann kontoen på flotte 96K elns og høøøyst inaktiv, jeg kom bare inn på slutten, etter at ting hadde startet å gå downhill. Fikk aldri følelsen av stammetilhørighet i Elite. For mange mennesker som ikke kjente hverandre. Nye spillere på nesten alle kontoer. Starten på slutten.

Men jeg vet jo at Elite mistet veldig veldig mange av spillerne sine etter den krigen og dødtiden som oppsto etterpå. Jeg har jo spilt med flere av de som sluttet i senere tid i V3 og V6.

Vet ikke om jeg orker å diskutere så veldig nå. Er passe fyllesyk. Poenget mitt er at jeg syntes en "takk for kampen Elite" hadde sømmet seg mye bedre enn å prøve å skrive verdenshistorien, sett fra ekstremt subjektive øyne. Jada, du skriver jo at det er sett gjennom dine øyne også.....



og her slo det meg plutselig hvor lite jeg bryr meg om V2. Hvorfor i svingende skriver jeg her.



Grættis med seieren.
 
Sist redigert:

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
@Hanse: Hehe, ja, jeg husker du ikke var store gutten. Min konto, derimot, var på det tidspunktet rundt 120k. Lillegutt!

Jeg skal ikke si noe på at det ikke var subjektivt, men - annet enn den lille feilen på hvem som faktisk stiftet AriCa - så tror jeg ikke det var noen regelrette faktafeil. Si gjerne ifra hvis jeg bommet på mer. Det var heller ikke et forsøk på å gjengi verdenshistorien, men mer min opplevelse av tiden i AriCa. Selv om ja, jeg regnet med at det kunne bli litt diskusjon ut av det. Men det er jo gøy.

Vet nå ikke om jeg gidder å takke hele stammen, men til deg kan jeg si dette; Takk for kampen(e) via proxy! :jsmiley:

Det var vel heller en reaksjon på Aricas handlinger på nord-vestrimmen. Dere må gjerne stå hardbarket på at var uskyldig, men vi er ikke dumme.

Noen problemer med det der du. Det at vi måtte ta initiativ til å få satt en avtale for det området - som vel essensielt endte med adlingsstans der for oss - sier vel egentlig sitt. Til tross for at vi ba dere komme med forslag ble det til slutt gertpe som måtte fikse det. Jeg har vansker for å se hvordan det passer med at vi hadde ondskapsfulle planer om å bygge oss opp bak dere.

Men snakker om avtaler, jeg antar det kan være at dere rett og slett ikke hadde noen særlig respekt for avtaler - dere respekterte nå helt klart ikke det vi avtalte om K64, som var ingen adling fra dere. Det at vi ikke lot oss bry noe med det før Ganondorf ( hvor dere løy om hvem som satt på kontoen ) startet å adle der henger heller ikke på greip med våre påståtte diabolske planer mot dere.

Jeg må innrømme at det er morsomt å se hvordan du støtter deg på noe som er ren spekulering, og som ikke engang er i nærheten av å være konsistent med hvordan vi ellers oppførte oss. Om det er fordi du mener at det er noe du ville gjort i samme situasjon er kanskje en mulighet.

Kode:
"I'm not stupid!' In Bean's experience, that was a sentence never uttered except to prove its own inaccuracy." - Orson Scott Card

Bortsett fra at som jeg sa, det ville tatt lang tid før noe skjedde. Flere kontinenter med gråbyer i mellom. Ikke særlig mye morro. Vi har heller hatt det mye morro på v5 i mellomtida og kost oss der :)

Nå fikk vi ganske øyeblikkelig fronter mot flere tidligere -Rome- medlemmer selv etter at dere slettet. For ikke å nevne at vi hadde front i nord mot... hva nå enn den andre stammen som oppsto etter Elite sitt fall het. Den dere fikk dere en IAP med. Shadow? SaD? Meh.

Det var også underholdene hvordan mange som forlot V2 klagde på at det var så mange gråbyer her. Til tross for at det bare var V4 som hadde en lavere prosentandel gråbyer, noe som vel holdt fram til i våres en gang, og at vi hadde flere fiendebyer enn det er byer totalt på V5.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Du må gjerne si hva du vil du. Jeg forklarte hvorfor vi forlot V2, og det får være det. Det var et hav med gråbyer, det kan du ikke benekte. Et gråbyhav i alle fall jeg ikke synes var så morsomt å begynne å spise av. Du sier jeg spekulerer, men det har vel tidligere kommet ut fra folk i Arica at "spekulasjone" stemte ganske bra med sannheten senere. Om du vil diskutere videre, får du holde på alene. Kom egentlig bare hit for å gratulere Arica med seieren, men må si jeg angrer litt på det nå, da det virker som at folk sliter med å legge ting bak seg :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Du må gjerne si hva du vil du. Jeg forklarte hvorfor vi forlot V2, og det får være det. Det var et hav med gråbyer, det kan du ikke benekte. Et gråbyhav i alle fall jeg ikke synes var så morsomt å begynne å spise av. Du sier jeg spekulerer, men det har vel tidligere kommet ut fra folk i Arica at "spekulasjone" stemte ganske bra med sannheten senere. Om du vil diskutere videre, får du holde på alene. Kom egentlig bare hit for å gratulere Arica med seieren, men må si jeg angrer litt på det nå, da det virker som at folk sliter med å legge ting bak seg :)

Du ser gråbyene, vi valgte å se mulighetene for å flytte oss rett til fiender.

Jeg skulle gjerne se hvor du mener at folk i AriCa har sagt noe som får det til å virke at deres spekulasjoner har stemt bra.

Hvis du bare hadde latt være å si idiotiske ting - som vel å merke er vanskelig for deg - så hadde det ikke vært noe problem ;)
 

DeletedUser

Guest
Det får være din mening. :)

Hadde ikke noe behov for å adle en haug av gråbyer for å en eller annen gang få til en krig med AriCa. Det stemmer at vi satt kontoer i 2Death, men dette hadde også noe med at der var det i alle fall litt action.

Tror jeg avslutter her, så får du gjerne skrive en ny vegg med forsøk på å bortforklare adlingen av rimmen bak Rome, men ikke regn med at jeg gidder å svare. Dette er en diskusjon som egentlig er over for lenge siden, og egentlig så bryr jeg meg svært lite om V2 lenger, annet enn at jeg tenkte å gratulere dere.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
@Dim: Overraskende, og morsom, statistikk over antallet ex-OliCo/A2 medlemmer i AriCa på slutten!

Det får være din mening. :)

Hadde ikke noe behov for å adle en haug av gråbyer for å en eller annen gang få til en krig med AriCa. Det stemmer at vi satt kontoer i 2Death, men dette hadde også noe med at der var det i alle fall litt action.

Tror jeg avslutter her, så får du gjerne skrive en ny vegg med forsøk på å bortforklare adlingen av rimmen bak Rome, men ikke regn med at jeg gidder å svare. Dette er en diskusjon som egentlig er over for lenge siden, og egentlig så bryr jeg meg svært lite om V2 lenger, annet enn at jeg tenkte å gratulere dere.

Dine ville, og ubaserte, påstander om V2 post-Rome får meg til å fnise. Jeg trenger ikke skrive flere vegger, når du ikke greier å svare på de forrige :) Selv om... for en som ikke bryr seg om V2 var det veldig fort gjort av Depend å dra deg med i en diskusjon.
 

DeletedUser

Guest
@Dim: Overraskende, og morsom, statistikk over antallet ex-OliCo/A2 medlemmer i AriCa på slutten!



Dine ville, og ubaserte, påstander om V2 post-Rome får meg til å fnise. Jeg trenger ikke skrive flere vegger, når du ikke greier å svare på de forrige :) Selv om... for en som ikke bryr seg om V2 var det veldig fort gjort av Depend å dra deg med i en diskusjon.
Gratulerer til depend for å ha klart å få meg til å svare på dette. Men virker jo som at Arica fortsatt har et litt anspent forhold til gamle Rome. Det får dere gjerne ha.

Dere sendte spillere ut på rimmen bak Rome, det innrømte en av spillerne som var der på PM til meg. Det er grunn til at vi reagerte på de blærete uttalesene dine. Jeg har vært med å backstabbe stammer på andre servere, og har null problem med å innrømme slike ting der og da, det er en grunn til at jeg gidder å diskutere her. Det overrasker meg fremdeles at Arica velger å spille uskyldige i denne saken her, men om dere vil det, er det greit for meg. Tror de fleste andre med litt mellom øra gjennomskua dette her når diskusjonen gikk sin gang forrige sommer.

(Overraska over meg selv som gidder dette her en gang til..

PS: Forventer en god vegg med tekst nå igjen, så jeg har litt morsomt lesestoff til frokost i morra)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Dere sendte spillere ut på rimmen bak Rome, det innrømte en av spillerne som var der på PM til meg. Det er grunn til at vi reagerte på de blærete uttalesene dine. Jeg har vært med å backstabbe stammer på andre servere, og har null problem med å innrømme slike ting der og da, det er en grunn til at jeg gidder å diskutere her. Det overrasker meg fremdeles at Arica velger å spille uskyldige i denne saken her, men om dere vil det, er det greit for meg. Tror de fleste andre med litt mellom øra gjennomskua dette her når diskusjonen gikk sin gang forrige sommer.

Sikter du igjen til denne mailen? Jeg vil tro de fleste med litt mellom øra, som du sier, som leste forrige sommer fikk seg en god latter av måten du greide å - bevisst? - mistolke den mailen.
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
for en som ikke bryr seg om V2 var det veldig fort gjort av Depend å dra deg med i en diskusjon.

Gratulerer til depend for å ha klart å få meg til å svare på dette.

Oh, lekkert! Publisitet! Se meg skinne! :cool:

Ooooog tilbake til en smule mer seriøse ting...
Vvolv: Jeg vet personlig at rome planla backstabbing lenge, og han legger vel ikke skjul på det heller :)
Gard: er du så sikker? o_O For av og til virket det litt som at rome fikk vrangforestillinger og ble paranoide bare AriCa farmet en by i nærheten av dere ;S
 

DeletedUser

Guest
Grattis til AriCa. Oss resten er en gjeng tapere.
Hvem er det som aldri har gjort en liten backstab i dette spillet? Det er et spill der en stamme vinner, ergo vil det bli gnisninger i de aller fleste allianser.

Det som er litt gøy for oss som AriCa og -Rome- så fint slo da dere jobba sammen, er jo at dere så hardnakka påstod at det aaaaaldri skulle bli noe kamper mellom deres to stammer. Vel.. kanskje ikke PÅ spillbrettet :D

aaaaaaaaaaaaaaaaaaand THE END! ??
 

DeletedUser

Guest
Dere sendte spillere ut på rimmen bak Rome, det innrømte en av spillerne som var der på PM til meg.......

Ehh.. Du burde droppe å nevne den der PM'n flere ganger, du hadde kanskje virket littegrann mer fornuftig ut da. Jeg var den første som fikk tilsendt den PM'n fra han som du pratet med, samme dagen som dere utvekslet meldingene. Du tok en liten ting helt ut av sammenhengen, og det kunne alle som leste hele samtalen se. Utenom dere da såklart, som lette overalt etter noe å ta oss på for å kunne rettferdiggjøre deres egne skitne handlinger.
 

metroidkill

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg ble litt utålmodig på slutten, så droppet å nevne navnet på noen stammer etter at -Rome- forsvant. Det var nesten litt synd med hvordan SaD endte, kunne jo vært interessant med en litt mer samlet motstand på slutten.

Det var nok meg som kom inn som KV der etter hvert ja, og som sendte de sangene. Var trivelig, spesielt å erte deg litt :jhimle:



starter du på en anna verden eller?????? og kan du røpe dine guider??:D:):rolleyes:
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
starter du på en anna verden eller?????? og kan du røpe dine guider??:D:):rolleyes:

Jeg er fortsatt på V1, under mitt opprinnelige navn Grimlock, hvor jeg for øyeblikket nyter en tilværelse som en gråbyhore. Spiller også på .net, men kommer ikke til å starte opp på noen ny verden. Med guider, antar jeg du mener triks og teknikker o.l.? De jeg har skrevet ligger linket til i signaturen min, selv om det er enkelte ting jeg ikke kommer til å lære bort.. ;)
 

screto

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Flott post Grimmy! ;-)

Har vært fantastisk og spilt på v2 med deg!

Kanskje jeg kommer til .net en gang og spiller med deg atter en gang ;-)

AriCa! <3
 
Topp