Feilstavinger og permanente bugs

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Har slettet den forrige tråden da det var veldig vanskelig å se hva som faktisk har blitt gjort, og hva som fortsatt gjenstår. Starter derfor på scratch her!

Her vil vi gjerne at du skriver opp oversettinger inne på spillet eller forumet som burde bli formulert på en annen måte, eller som rett og slett ikke gir mening. Du kan også bruke denne tråden til å rapportere bugs, men de kan ikke være kritiske (altså bugs som må fikses raskt) - da skal det sendes en ticket på det.



Når ting har blitt gjort, vil innlegget bli redigert og innholdet strøket over.



Det er verdt å merke seg at oversettinger som er feil eller ikke gir mening, ikke blir oppdatert med en gang selv om de blir strøket over. Det har blitt endret, men vil ikke være synlig før neste oppdatering.
 

DeletedUser

Guest
"AM Babb Bar Fun (440|523) K54 Bygningskøen er ferdig (ny) april 16,2013 07:50" kommer opp i rapporter når bygningskøen er ferdig i KA. Jeg vil si "AM" ikke gir mening når vi kaller KontoAdministrator-funksjonen for KA, ikke AM. Derimot kaller forkorter noen adelsmenn som "AM".

Foreslår at man enten fjerner "AM", eller oversetter det til KA for KontoAdministrator.

(Jeg går ut ifra at AM egentlig står for Account Mananger)

---

Info fra Dakapo; Hah, fikset endelig..
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
"<spiller x> har blokkert deg.
Dine IGM's ble sendt til alle mottagere"

Ser greit nok ut, men ikke når det er rapporter som er videresendt. IGM er vel InGameMessage, eller?



Fikset!
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hvis du åpner til en ikke eksisterende spiller får du opp "Spiller fins ikke". Det skal vel egentlig komme "Spiller finnes ikke". :)

Det skjedde når jeg trykket på dreamteam i HoF for v13.



Fikset!
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
"Klikk på "Inviter venner" i bunnmenyen for å få tilgang til invitasjonsvinduet. Du kan få venner til å starte i ditt nærområdet!"

Slik lyder en av oppdragstekstene i starten. Problemet er bare at ingen knapp med slikt navn finnes. Derimot så har vi "Inviter spillere" knappen. Vil foreslå å endre "Inviter spillere" til "Inviter venner", da det kun er folk som ikke spiller (dvs ikke spillere) som kan bli invitert. :)


Fikset!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
I landsbyoversikten så står det at varehuset er "full" i stedet for "fullt".
(Jeg er nærmest inhabil når det kommer til data, så jeg fikk ikke lagt til bilde. Jeg tenker på den lille grønne firkanten som vises over varehuset i grafisk visning.)


Fikset
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Når man åpner "hvilemodus" under innstillinger står det "HH:MM" når man skal velge tidspunkt, på norsk skal det vel være "TT:MM"?

I tillegg så er vel strengt tatt sovemodus ett bedre navn på selve funksjonen. Det er jo også "sovemodus"-navnet som har blitt brukt i alle annonseringer, samt den korrekte oversettelsen av sleep mode.



Fikset.
 
Sist redigert av en moderator:

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
På premium står det "verdiene deine premium-punkte". Her skal vel heller stå "Tjen dine premiumpoeng"


Melding fra Dakapo: Denne er oversatt allerede, og blir oppdatert når alle oversettingene er levert.
 
Sist redigert av en moderator:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Ankomst om: 0:00:21
Venta tilbake: aug. 31, 2013 18:22:59

Venta tilbake?
Bør være *Ventet tilbake*


Fikset
 
Sist redigert av en moderator:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
På v15. står det både tre produksjon og tømmer produksjon.. hadde vært fint om det bare hadde vært en av disse 2...


Fikset
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vennligst sjekk at skrivefeil eller andre feil i oversettingene ikke allerede står her før du oppretter et nytt innlegg.
 

DeletedUser

Guest
Miniatyrfeil i enkelte medaljer, komma istedenfor punktum:
Våpenbror (Tømmer - Nivå 1)
Vær medlem i din stamme i 30 dager,
Dette gjelder alle våpenbrormedaljene så vidt jeg vet :p



Fikset.
 
Sist redigert av en moderator:

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Irriterer meg over én ting når man har sendt ticket til support. Her er grunnen:

b16b808cf9d4e4128f363bdbfbc04499.png


Burde det ikke så "Åpen"?
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
http://help.tribalwars.no.com/wiki/Pakker_systemet

Er noen skrivefeil/dårlige formuleringer i disse setningene...

Tenker spesielt på punkt 3, som nå ser slik ut:

3. Du trenger nok nivået på akademiet ditt. Antall adelsmenn du kan utdanne er begrenset av antall akademiet du har. For hvert nivå på akademiet du har vil du kunne utdanne 1 adelsmenn eller adlet landsby (???). Akademiet på verdener med pakke systemet kan ha maks 3 nivåer.


Jeg ser for meg at det heller burde stå noe lignende som dette:

3. Du trenger nok nivåer på akademiet ditt. Antall adelsmenn du kan utdanne er begrenset av antall akademier du har. For hvert nivå på akademiet du har, vil du kunne utdanne 1 adelsmenn eller adle en ny landsby. Akademiet på verdener med pakkesystemet kan ha maks 3 nivåer.

Nå er ikke jeg veldig kjent med pakkeverdener, så er litt usikker på hvordan denne setningen burde formuleres-
For hvert nivå på akademiet du har vil du kunne utdanne 1 adelsmenn eller adlet landsby.

Jeg er heller ingen professor i norsk, men selv jeg ser at det er noe feil her :p



Egentlig vil jeg ikke ha wikirelaterte ting her, men jeg skriver det opp på en annen liste jeg har.
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
På profilen står det "Redigere profil". Verbet rediger er vel i feil form, skal vel være "Rediger profil"?

Under "Blokkeringlisten" står det "En spiller som er blokkert kan ikke:" etterfulgt av en rekke punkter, og et av disse er "Inviter til stammen". Antar at det egentlig skal være "Invitere deg til sin stamme"? <---- En kjent feil som må stå sånn ellers blir det feil en annen plass, men har bedt om å få den delt opp.

Under instillinger står det "Instillinger: [Avkryssningsboks] Vis landsby-notatene:" - er vel en for mye ":" der.
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Disse skal vel deaktiveres når en søker? I tillegg så støtter de ikke lange brukernavn.
60e5dbd859e661e73a8c18ccd370feb4.png



Skal høre.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lest dette på Verdensdominanse på V18 sin side.

Verdensdominanse

Hver verden har bruk for en vinner, men hvilken gruppe ledere vil gå sammen og vinne Verden 18?

For å virkelig kunne vise seg selv, er en stamme nødt til å kontrollere minst 100% av spillerbyene på denne verden. Dette er også kjent som stammedominanse.

For å unngå en tidlig og urettferdig seier, er verden nødt til å være minst 350 (---> 350 dager? år?)

Når en stamme har tatt seieren, vil verden fortsette i 90 dager. (Tatt seieren? Vil ikke det si at en stamme eier 100% av byene? Og da skal verdenen fortsette i 90 dager?)

---



Ikke dobbelt post takk. Slettet den ene!
Jeg har seriøst ingen anelse. Noe må jo være rimelig feil i måten de har lagt opp teksten på.. hmm.. skal se på det.



Edit 22/3: Har fått fikset på enkelte av setningene. Det var noen tegn som manglet i originalteksten som gjorde at noe av teksten ikke kom med.


- Dakapo
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette er utfordring nr. 2.

Utfordring: Drep minst av dine egne enheter

Hva vil det å "drepe egne enheter" bety? Er det å angripe seg selv? Hvem gjør sånt? Eller skal det så "Tap minst av dine egne enheter"? Eller noe i den duren... Ganske lett å ikke drepe egne enheter......



- Ikke så godt å si egentlig, men det har blitt endret.
 
Sist redigert av en moderator:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Enda et par skrivefeil fra utfordringene:

hv8h.png

- Ødelegg, ikke ødelegge
- Leireproduksjon, ikke leire produksjon
- Ødelegg, ikke ødelegge
- Bekjemp, ikke bekjempe


----

- En av de er skrevet to ganger btw :)
2/3 er fikset, men kan ikke finne "leire produksjon" da jeg aldri deler sånne ord. Hmmm! Får lete videre.
 
Sist redigert av en moderator:

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
d47e911b540f68e85fab9ba3867a90af.png




- Er en feil med en setning. Var et tegn som manglet som ble fikset når det først ble oppdaget, men får ikke kjørt en oppdatering før tidligst mandag.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp