Fjerning av moral

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?16286-End-game-V11
HER STÅR DET AT MORAL SKU BLI FJERNET 5 DES. 8 timer senere kom kontrameldingen fordi noen få spillere ikkje ville ha moralen fjernet. no e det under 700 spillere igjen, og gullmynter på adelsmenn e halvert og eg mener det e latterlig at moralen ennå ikkje e fjernet. må vi adle vekk all motstand før dere fjerner moralen eller????
 

tabzrikhrels

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
morten nå må du da huske at hele v11 alliansen mot oss har svart nei til fjerning av moral, så hvorfor da ikke bruke ordet "demokrati" som en unnskyldning til dra mest ut av v11, eller det som er igjen.
 

DeletedUser

Guest
Dakapo har allerede sagt at moralen blir fjernet på nyåret, så jeg ser egentlig ikke problemet. At kontrabeskjeden kom er jo old-news, så hva er poenget med å bringe det opp igjen? Prisen for gullmyntene er blitt halvert, burde være nok moral-boost for BNP til moralen blir fjernet (iløpet av januar?) :)

Ellers er det jo nok av sånne tråder fra før, i tillegg kan jo dette minne mer om en ticket enn diskusjonsemne - med tanke på Dakapos beslutning.
 

DeletedUser

Guest
Dakapo har allerede sagt at moralen blir fjernet på nyåret, så jeg ser egentlig ikke problemet. At kontrabeskjeden kom er jo old-news, så hva er poenget med å bringe det opp igjen? Prisen for gullmyntene er blitt halvert, burde være nok moral-boost for BNP til moralen blir fjernet (iløpet av januar?) :)

Ellers er det jo nok av sånne tråder fra før, i tillegg kan jo dette minne mer om en ticket enn diskusjonsemne - med tanke på Dakapos beslutning.

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?16288-Snakk-om-og-%C3%B8delegge-v11-Dakapo

det kan vel denne og. og at det språkbruket der ikkje ble reagert på e jo helt på trynet. eg ble rettet på for mye mindre en tid tilbake. men selvsagt har jo sikkert litt å gjøre med kem som skriver og. at gullmyntene ble redusert e jo bare å følge reglene, og at moralen ble fjernet (selv om den kom tilbake) var også etter reglene selv om det ikkje var etter reglene å omgjøre den avgjørelsen. men selvsagt e det jo i innogames sin interesse og få flest mulig til å spille tw, selv om de heller jager bort folk
 

DeletedUser

Guest
Det ble reagert på en beslutning som ble tatt, hvorav mye av misnøyen var at moralen blir fjernet på grunn av statistikk - og ikke innblikk i verden. Nå reagerer du på at moralen ikke er blitt fjernet, men Dakapo har jo allerede sagt at moralen blir fjernet på nyåret (januar?) - og det er 26. desember nå. Spørsmålet mitt da er hvorfor fokuset kommer nå, når det ikke er lenge til moralen blir fjernet?

Hva gjelder sanksjoner rettet mot innleggets språk etc, så anbefaler jeg deg å sende inn en ticket istedenfor å diskutere det her. Det er ingenting vi som vanlige medlemmer kan gjøre noe med.

En del av reglene kan jo bøyes og rettes etter hva medlemmene ønsker, da det er vi spillerne som betaler lønna til InnoGames. Hvordan du mener at spillerne blir jagd bort av den avgjørelsen er jeg usikker på, men det er jo absolutt et smart trekk å prøve å gjøre alle blide i en beslutning. BNP ble jo ikke jagd bort av at moralen fortsatte i et par måneder, da dere er overlegne. Og alliansen ble heller ikke jagd bort, siden de fikk en mulighet til å bevise sin styrke og vilje for å fortsette.
 

DeletedUser

Guest
eg bare synes at v11 har endret seg bra mye siden 5 desember så kanskje på tide å få fjernet moralen ettersom rank 2 stammen forsvant og flere store spillere gikk grå. eg diskuterer ikkje andres språk, vil heller si eg påpeker det. liker ikkje å sende inn ticket på andre i det skjulte som enkelte andre gjør. og når eg snakker om at folk blir jaget bort så snakket eg faktisk ikkje om denne ene avgjørelsen spesifikt men heller om den store sammenhengen
 

DeletedUser

Guest
Hvordan kan det ha noe å si for moralens del at de ble borte? Planen er vel å fjerne moralen på nyåret, og da tar vel Dakapo en vurdering av dette når tiden er inne. Du kan jo gjerne sende inn en ticket angående dette til Dakapo, da gir hun kanskje deg en pekepinne på når dette blir gjort.

Når du påpeker dette, så legger du jo opp til en diskusjon - ellers er det jo ingen vits i å påpeke dette. Temaet har vel ingenting med moralen på V11 å gjøre heller, så jeg er litt usikker på hvorfor du tar det opp. Om du ikke vil sende en ticket, så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver det på det offentlige forumet.

Jaha, kan du utdype dette da? Og hva har dette med moralen på V11 å gjøre (hvis det ikke handler om denne avgjørelsen spesifikt)?
 

DeletedUser

Guest
no må du prøve å henge litt med, så ikkje folk begynner å lure på deg. eg bare mener det e rart at eg person kan skrive inn, være litt frekk i kjeften og få viljen sin, og få noe som e gjort i følge regelverket fjernet uten en undersøkelse eller noe. e du som på liv og død ska diskutere dette. og når det gjelder det eg skrev om at de jager bort folk så kan du lese om det på forumet generelt sett. ska eg begynne å diskutere alt det her så kommer vi langt fra topic som e at eg mener at når plutselig vi plutselig har tatt ennå 10% av v11 så kan de godt fjerne moralen. sa hu eksakt når moralen sku fjernes???
 

tabzrikhrels

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Det ble reagert på en beslutning som ble tatt, hvorav mye av misnøyen var at moralen blir fjernet på grunn av statistikk - og ikke innblikk i verden. Nå reagerer du på at moralen ikke er blitt fjernet, men Dakapo har jo allerede sagt at moralen blir fjernet på nyåret (januar?) - og det er 26. desember nå. Spørsmålet mitt da er hvorfor fokuset kommer nå, når det ikke er lenge til moralen blir fjernet?

Hva gjelder sanksjoner rettet mot innleggets språk etc, så anbefaler jeg deg å sende inn en ticket istedenfor å diskutere det her. Det er ingenting vi som vanlige medlemmer kan gjøre noe med.

En del av reglene kan jo bøyes og rettes etter hva medlemmene ønsker, da det er vi spillerne som betaler lønna til InnoGames. Hvordan du mener at spillerne blir jagd bort av den avgjørelsen er jeg usikker på, men det er jo absolutt et smart trekk å prøve å gjøre alle blide i en beslutning. BNP ble jo ikke jagd bort av at moralen fortsatte i et par måneder, da dere er overlegne. Og alliansen ble heller ikke jagd bort, siden de fikk en mulighet til å bevise sin styrke og vilje for å fortsette.

Så du hevder at alliansen ikke kan hevde seg uten moral? altså selv med moral har ikke alliansen vist noen form for jernvilje til å vinne, snarere tvert imot. det eneste alliansen gjør er jo å stacke seg selv med dem selv med def, men ingen adlingsforsøk eller re-adling på deres side. eneste stammen som gir/ga motstand var fro, og nl finnes ikke lenger. så hvem skal da gi oss motstand? kmh? real? eller jff kanskje? nei for de er alle sånn ca 70% def og offen går til å adle småspillere som du mener burde få moral til å beskytte seg.

poengforskjellen mellom bnp og resten bare øker og øker, så hvorfor ha moralen der da? all vilje hos alliansen er jo borte. med mindre dere har en drøm om å vinne med def tropper. det eneste ordet som lyser i dine argumenter er: Urettferdig. nå sondre saken er slik: ja alle vil vinne, men når slaget er tapt så burde man kunne akseptere nederlaget altså. spillet er ikke ment for at alle skal vinne og om vi vant via en merge, so what? det var en smart, strategisk løsning. vi unngikk å kanskje ødelegge hverandre eller at den vinnende siden ville blitt så svak at en allianse ville knust dem?



som en siste ting. si en løsning at alliansen kunne slått oss, utelatt taktikker som inaktivitet eller utbryterstamme...
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hvorfor skulle folk begynne å lure på meg? Du trekker jo inn all verden av temaer og emner som ikke har noe med temaet for tråden du selv har laget, selvfølgelig reagerer jeg da på at du velger å følge den stien. Med andre ord diskuterer jeg det for å finne ut hvorfor du velger å ta opp dette i denne tråden, da jeg ikke ser sakligheten.

og når det gjelder det eg skrev om at de jager bort folk så kan du lese om det på forumet generelt sett. ska eg begynne å diskutere alt det her så kommer vi langt fra topic

Nettopp, hvorfor tar du det opp når det ikke har noe med sakens kjerne å gjøre?

Hva gjelder den forrige avgjørelsen så ble jo ikke den fattet utifra første post, det var flere gode argumenter som ble lagt på bordet - i tillegg flere som sendte ticket IG for å få frem sin mening. Nå må jeg få lov til å uttrykke en enighet i at det mest riktige hadde vært en undersøkelse, men dette er det jo kun teamet som kan svare for.

På nyåret, nærmere bestemt januar. Jeg tror at spørsmålene dine passer bedre inn i en ticket, som sagt før, da får du nok svar på alle spørsmålene dine etc.
 

DeletedUser

Guest
eg skriver ticket på personlige ting. ting som har med en hel verden synes eg det e bedre å ta på forum ettersom det e av allmenn interesse. tror ikkje tw teamet liker å få 30 like tickets. og at eg tok opp at de jager bort folk med måten de oppfører seg på e jo bare for å vise at de bør finne ut ka folk vil framfor å bare overkjøre. kjenner mange som har gitt seg med tw pga tw teamet/innogames. men spørs om de blir så glad for at eg legger det ut på forumet om de en dag vil komme tilbake
 

DeletedUser

Guest
Så du hevder at alliansen ikke kan hevde seg uten moral? altså selv med moral har ikke alliansen visst noen form for jernvilje til å vinne snarere tvert imot. det eneste alliansen gjør er jo å stacke seg selv med dem selv med def, men ingen adlingsforsøk eller re-adling på deres side. eneste stammen som gir/ga motstand var fro. og nl finnes ikke lenger. så hvem skal da gi oss motstand? kmh? real? eller jff kanskje? nei for de er alle sånn ca 70% def.

poengforskjellen mellom bnp og resten bare øker og øker, så hvorfor ha moralen der da? all vilje hos alliansen er jo borte. med mindre dere har en drøm om å vinne med def tropper. det eneste ordet som lyser i dine argumenter er: Urettferdig. nå sondre saken er slik: ja alle vil vinne, men når slaget er tapt så burde man kunne akseptere nederlaget altså. spillet er ikke ment for at alle skal vinne og om vi vant via en merge, so what? det var en smart, strategisk løsning. vi unngikk å kanskje ødelegge hverandre eller at den vinnende siden ville blitt så svak at en allianse ville knust dem?



som en siste ting. si en løsning at alliansen kunne slått oss, utelatt taktikker som inaktivitet eller utbryterstamme...

Hvis du søker mine meninger angående moralen så kan du jo lese i denne tråden. Hva gjelder dine meninger angående alliansen svar på tiltale etter moralen ble værende, så mener jeg at du har rett i at vi ikke har klart å svare på tiltale. Men beslutningen ble tatt før man visste om alliansen kunne svare på tiltale, og jeg mener at dette var en riktig løsning. Jeg tror dere har gagnet mer respekt ved at alliansen har fått prøvd seg mot dere på forholdsvis likt grunnlag (moral vs størrelse/mengde).

70% er jo ingen usunn fordeling, da man kjemper mot en fiende som overgår oss jmf. nukes/deff etc. Med andre ord må man tenke taktisk, og ikke gå all-out-attack som du indirekte henviser. Går man for mye off vil man bli nuket og adlet lett bort, har man for mye deff vil man ikke kunne kjempe effektivt nok - dette er en hårfin balanse etter min mening (da spesielt når alliansen har en del nybegynnere).

Jeg har aldri sagt i denne tråden, heller ikke hevdet - at det er urettferdig. Det eneste jeg poengterer er at moralen vil bli fjernet snart anyways, så hvorfor mase og gnåle? Hvorfor er det så viktig å få fjernet moralen hvis dere ikke har noe problemer med å fjerne oss:
poengforskjellen mellom bnp og resten bare øker og øker

spillet er ikke ment for at alle skal vinne og om vi vant via en merge, so what? det var en smart, strategisk løsning. vi unngikk å kanskje ødelegge hverandre eller at den vinnende siden ville blitt så svak at en allianse ville knust dem?
Jaha? Og hvor i denne tråden har jeg påstått noe annet?


som en siste ting. si en løsning at alliansen kunne slått oss, utelatt taktikker som inaktivitet eller utbryterstamme...
Hvorfor skulle dette utelates? Alliansen hadde på mange måter en mulighet for å kunne snu krigen, men vi tok ikke sjansen vår godt nok dessverre - men krigen var ikke over på det tidspunktet moralen ble innført. Inaktivitet og utbrytergruppe står jo nært jmf. en merge mellom to stammer, så hvorfor skulle dette utelates?
 

DeletedUser

Guest
eg skriver ticket på personlige ting. ting som har med en hel verden synes eg det e bedre å ta på forum ettersom det e av allmenn interesse. tror ikkje tw teamet liker å få 30 like tickets. og at eg tok opp at de jager bort folk med måten de oppfører seg på e jo bare for å vise at de bør finne ut ka folk vil framfor å bare overkjøre. kjenner mange som har gitt seg med tw pga tw teamet/innogames. men spørs om de blir så glad for at eg legger det ut på forumet om de en dag vil komme tilbake

Det skal du så klart få lov til også, dog jeg har en annen mening enn deg hva angår trådens agenda og ticket-funksjonens mening. Det er jeg helt enig med deg i Morten, og hvis du hadde skrevet dette på starten i tråden så ville jeg ikke reagert på samme måte - dog det er litt fra sakens kjerne ;)


Godt å se at vi ble forholdsvis enige til slutt!
 

tabzrikhrels

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
70% er jo ingen usunn fordeling, da man kjemper mot en fiende som overgår oss jmf. nukes/deff etc. Med andre ord må man tenke taktisk, og ikke gå all-out-attack som du indirekte henviser.

: Den store forskjellen er å angripe eller ikke angripe i det hele tatt, taktikk er vel og greit, men når alliansen ikke viser noen form for vilje til å engang prøve å ta tillbake byer..


J
eg har aldri sagt i denne tråden, heller ikke hevdet - at det er urettferdig. Det eneste jeg poengterer er at moralen vil bli fjernet snart anyways, så hvorfor mase og gnåle? Hvorfor er det så viktig å få fjernet moralen hvis dere ikke har noe problemer med å fjerne oss:

da kan man jo spørre hvorfor det er så viktig å beholde den? alliansen mister forsatt byer, og nye spillere blir enten adlet av alliansen eller oss i bnp så moral trengs faktisk ikke.






Hvorfor skulle dette utelates? Alliansen hadde på mange måter en mulighet for å kunne snu krigen, men vi tok ikke sjansen vår godt nok dessverre - men krigen var ikke over på det tidspunktet moralen ble innført. Inaktivitet og utbrytergruppe står jo nært jmf. en merge mellom to stammer, så hvorfor skulle dette utelates?

Du sier de hadde muligheter, men du har enda ikke fortalt noen de HAR og det eneste du kommer med er inaktivitet og utbryterstamme? altså hvis du ikke finner en strategi som kunne fungert i teorien så kan fjerne moral og få " verden avsluttet" stempelet på v11.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Ettersom denne skled skikkelig ut, og grenser mot personangrep et par steder, stenger jeg tråden. Om morten84 eller andre fortsatt har spørsmål om dette er jeg tilgjengelig via PM, ticket eller Skype.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp