Diskusjon Flagg/pkfunksjoner

DeletedUser

Guest
Jeg har gitt beskjed til Innogames om at enkelte spillere her på forumet ikke liker premiumfunksjonene, noe som også er tilfelle selvfølgelig (det ser man jo i tråden). Likevel har det seg sånn at fakta videre er noe helt annet. Det er ekstremt mange som bruker disse funksjonene (langt flere enn de som klager), og da faller mine argumenter mot å ikke bruke de på en måte litt bort.

Det er, som du sier, ekstremt mange som bruker pp-funksjoner, og de er sikkert flere enn oss som klager også. Men tror du alle de har lyst til å bruke så mye pp på et spill? Nei, men de har lyst til å lykkes, og derfor bruker de pp.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Ser ikke grunnen til at det ikke er like ille på .net da. Er det fordi nordmenn tjener mer en andre?
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
.net har også disse pp-funksjonene, så ingen forskjell der, eller er nok 10000 ganger fler som bruker det der, men alikavell.

Merker jeg savner tiden hvor man kun kunne ha premium konto. Det er nok én av grunnene til at jeg spiller enda, men hadde jeg starta i dag ville jeg aldri i livet forstatt siden jeg ikke hadde hatt sjangs i havet på å henge med. Det eneste plusset med v14 er at man ikke kan kjøpe adels.
 

DeletedUser

Guest
helt riktig heine, er det jeg ville få frem! Om jeg hadde startet på v14 nå, hadde jeg ikke fortsatt! Er helt wastet å kjøre reklame på denne verdnen, med så mange fordeler fra tidligere verdner.

Dakapo: Om meningen er å lokke nye spillere, hvorfor ta med fordeler fra gamle verdner da? Det er jo helt på trynet! Da får du si til innogames at om de skal bruke penger på å reklamere for tribalwars, da får de ta innstillinger som er lagd for det også.

-SR
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
helt riktig heine, er det jeg ville få frem! Om jeg hadde startet på v14 nå, hadde jeg ikke fortsatt! Er helt wastet å kjøre reklame på denne verdnen, med så mange fordeler fra tidligere verdner.

Det er ingen "fordeler" fra tidligere verdener, med mindre du tenkte på flagg. Noe jeg ikke akkurat vil kalle en direkte fordel heller, da flaggene følger konto, ikke verden. Og derfor har like mange positive trekk som negative.

Dakapo: Om meningen er å lokke nye spillere, hvorfor ta med fordeler fra gamle verdner da? Det er jo helt på trynet! Da får du si til innogames at om de skal bruke penger på å reklamere for tribalwars, da får de ta innstillinger som er lagd for det også.

-SR
Det er ikke Innogames som bruker penger for å reklamere for .no. Jeg kan faktisk ikke huske å ha sett en TW-reklame på lenge nå, så er ikke sikker på om de reklamerer for .net engang. Det er mulig du har glemt det, men det er faktisk slik at Dakapo har sagt seg villig til å reklamere for v14 ut av egen lomme; så langt det lar seg gjøre.

Dette er i alle fall jeg takknemlig for, og jeg vet at reklamering fungerer uansett hvilke innstillinger vi har på en verden. Nye spillere vet ikke hva de skal forvente uansett. Og som oftest vil de heller ikke bruke premiumfunksjonene likevel, av det grunnlag at de ikke har like hastverk som det vi som allerede har vært her en stund, er.
 

DeletedUser

Guest
vel, om dakapo legger ut for egen lomme så beklager jeg det siste jeg sa, det visste jeg ikke. I såfall creds til deg dakapo!

Såklart er flagg en fordel som du har med deg fra tidligere verdner, jeg skjønner ikke hva du mener med det du sa der?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Såklart er flagg en fordel som du har med deg fra tidligere verdner, jeg skjønner ikke hva du mener med det du sa der?

Du kan kun bruke et flagg på en verden av gangen, flagg får man når man fullfører oppdrag, dreper tropper, får medaljer, og produserer adelsmenn. Det binder deg også til å bruke samme konto hver verden.
 

DeletedUser

Guest
Okey, så om det kommer folk fra verden 12 med 18% ressuss flagg, er ikke det en fordel?
 

DeletedUser

Guest
Jeg har gitt beskjed til Innogames om at enkelte spillere her på forumet ikke liker premiumfunksjonene, noe som også er tilfelle selvfølgelig (det ser man jo i tråden). Likevel har det seg sånn at fakta videre er noe helt annet. Det er ekstremt mange som bruker disse funksjonene (langt flere enn de som klager), og da faller mine argumenter mot å ikke bruke de på en måte litt bort.

Dette er idiotisk.

Som Contra sier, så betyr ikke det at folk bruker premiumfunksjonene at de ønsker å ha dem der. Det kan på ingen måte tolkes som en støtte for at man heller vil ha premiumfunksjonene enn ikke. Å velge å tolke det dithen er så hullete og dårlig logikk at jeg får fysisk vondt av å tenke på det.

Det er som om man sier at alle som kjører en bil støtter størst mulig utslipp av CO2. Jeg kan ikke se for meg at det er tilfellet.

Dersom man ønsker å se på om folk faktisk ønsker premiumfunksjonene burde det gjøres ved en undersøkelse (hvor man er veldig forsiktig med å formulere spørsmålet nøytralt), hvor fordeler og ulemper framstilles på en grundig måte. Hvis det fører til at flere vil ha dem enn ikke ha dem, da kan man si noe fornuftig for å ha dem. Slik det er i skrivende stund kan jeg ikke huske å ha sett noen si at de faktisk ønsker å ha alle de nyeste premiumfunksjonene, men mange sier at de ikke ønsker dem.

Det er ikke Innogames som bruker penger for å reklamere for .no. Jeg kan faktisk ikke huske å ha sett en TW-reklame på lenge nå, så er ikke sikker på om de reklamerer for .net engang. Det er mulig du har glemt det, men det er faktisk slik at Dakapo har sagt seg villig til å reklamere for v14 ut av egen lomme; så langt det lar seg gjøre.

Dette er i alle fall jeg takknemlig for, og jeg vet at reklamering fungerer uansett hvilke innstillinger vi har på en verden. Nye spillere vet ikke hva de skal forvente uansett. Og som oftest vil de heller ikke bruke premiumfunksjonene likevel, av det grunnlag at de ikke har like hastverk som det vi som allerede har vært her en stund, er.

Når det gjelder at Dakapo har sagt seg villig til å betale for reklame ut av egen lomme, så er det fint. Men jeg tror jeg velger å vente med å gi kreds for det til det faktisk har skjedd, og ikke bare er en hypotetisk mulighet. Sounds fair?

Når det gjelder at nye spillere ikke har samme forholdet til innstillinger som oss som har holdt på en stund er jeg helt enig med deg. Det er derfor jeg tidligere har argumentert for at man skal lage innstillinger som gjør det lettere for nye spillere å greie seg, uten at de nødvendigvis er klar over dette.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Når det gjelder at nye spillere ikke har samme forholdet til innstillinger som oss som har holdt på en stund er jeg helt enig med deg. Det er derfor jeg tidligere har argumentert for at man skal lage innstillinger som gjør det lettere for nye spillere å greie seg, uten at de nødvendigvis er klar over dette.
Det er også derfor jeg har argumentert for det samme, tidligere.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jeg vet. Great minds, etc.

Slår det deg ikke at premiumfunksjoner, som du selv ser ut til å mene at nye spillere ikke vil bruke, vil bidra til å øke forskjellen mellom ferske spillere og de som har holdt på en stund? Dette slår meg som en dårlig type innstilling i en slik forstand.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg tror alle som kjenner meg vet at jeg foretrekker å holde det mest mulig old-school.
Dette inkluderer at jeg ikke spiller med duals, ikke liker de nye premiumfunksjonene, samt andre småting.

Slik jeg ser det, har jeg ikke en dårlig innstilling, men en realistisk en. Jeg forsøker å gjøre det beste ut av en situasjon jeg ikke ser oss komme ut av på noe vis. Så da vil jeg vel muligens påstå at det er du som har den dårlige innstillingen her. :razz:
 

DeletedUser

Guest
Hvordan er det jeg har en dårlig innstilling?

Og FYI, du misforsto hva jeg mente med dårlig innstilling, selv om jeg skal gå med på at det ikke var optimalt formulert. Det jeg siktet til var at premiumfunksjoner er en dårlig verdensinnstilling å ha for å gi ferske spillere en best mulig start.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Der er jeg helt enig. Men jeg vil utvide argumentet til at det jevnt over gir en skjev fordeling ift. faktisk innsats man gjør i spillet.
Dersom jeg ikke hadde jobbet, men eksempelvis gikk på skolen, ville det vært et langt større problem.

Mange av disse sliter allerede med å ha råd til PK (og i alle fall KA i tillegg).
Men slik er det, jeg ser absolutt ikke sannsynligheten for at Inno kutter vekk disse funksjonene i det hele tatt.
Det er for profitabelt. De tjener på de med ekstra penger og store ambisjoner.

For øvrig ingenting galt i det, men jeg ser på det som realistisk at vi skal klare å få til en verden nå og da som ikke har noen av disse nye funksjonene. Litt variasjon må da til, uansett.

Så alt er ikke mørkt og dystert.
 

DeletedUser

Guest
De fleste som har 18% ressursflagg fra v12, har brukt pp på flagg.
Det samme kan nye spillere på v14 gjøre. :)

Jepp, men uansett har de jo flagg fra andre ting som angripere beseiret og slikt, så syntes uansett det blir for dumt. Ser ihvertfall ikke noe negativt med dette.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Ved at jeg prøver å være positiv ovenfor situasjonen vi er i, men det ikke virker som at du prøvde like hardt på det. :razz:
 
Topp