Videresendt, Inno Forbedret masserekrutteringsfunksjon

jonnernxd

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Skyldes kanskje latskap fra min side, men jeg syns det er irriterende at hvis man bruker masserekrutteringsfunksjonen som følger med PK lager helt ville køer med troppeproduksjon.

Noe som hadde hjulpet veldig var om man kunne velge et tidspunkt man ville ha troppene ferdig til. Si jeg skal produsere tropper nå via denne funksjonen. Da kan det fort hende den produserer 1000 øks i noen av byene. Det skulle vært en funksjon som gjør at man får produksjon fram til et bestemt tidspunkt. F.eks produksjon fram til 20.12.12 kl 22:00

Håper dere skjønte hva jeg mente! (og støtter det)

Latskap lenge leve!
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
hvorfor spør du hvorfor :O er det en fornærmelse er kanjse den beste iden iår ^^

du taper 10% av ressursene dine med og avbryte også tar du emd alle viss det tar for mye ress og da blir jo halve vitsne med den vekke. men viss du kan sette den innfor en tid periose vil det blir mye bedre


F.eks

du skal ha ress til 1 AM men du kan ikke lage den endå så kan du sette opp en sånn så legger den unna slikt at du ikek går under det 1 AM koster.

du kan også bruke dette på andre måter men var et kort eksempel
 

jonnernxd

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31

Jo, det skal jeg si deg. Når man har overflod av ressurser kan rekrutteringsfunksjon skape "problemer". Jeg vet det går an å sette på en buffer så den ikke bruker opp alle ressursene, men da vil byer som har lite ressurser rekruttere svært få enheter.

Det kjekke med en tidsinnstlilling er at man slipper å få xxx timer med troppeproduksjon. Jeg tror de fleste er enig med meg at det ikke er optimalt med over 100 timer kø i brakkene om man skal bygge bygninger og produsere gullmynter.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det kjekke med en tidsinnstlilling er at man slipper å få xxx timer med troppeproduksjon. Jeg tror de fleste er enig med meg at det ikke er optimalt med over 100 timer kø i brakkene om man skal bygge bygninger og produsere gullmynter.

Hvis du først bygger bygninger, så lager troppene, og deretter lager gullmynter av alle ressursene som er til overs, vil du få lite problemer. OG hvis du samtidig pøser på med ressbalanse scriptet (ikke prege gm), vil alle byene dine ha det ganske balansert.

ps: forstod egentlig ikke forslaget (angel)
 

jonnernxd

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Når jeg tenker meg om så burde det ikke være en funksjon med klokkeslett. Men det som kunne vært var en funksjon som gjør at den ikke vil produsere mer tropper etter xx timer med produksjon.

Si du har 80 timer i brakkene, og bruker masserekruttering så skal det ikke settes enda mer kø her.
 

DeletedUser

Guest
Støttes ikke.
Jeg liker at det skal være en fordel for de som bruker hodet og tenker seg fram til systemer og rutiner der man bruker allerede eksisterende funksjoner for å optimalisere ressursbruken sin.
 

DeletedUser

Guest
Støttes ikke, er virkelig ikke bruk for dette. Du kan bruke ress fordeler hvis du har problemer med ress.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er godt mulig jeg ikke skjønner forslaget, men jeg synes det er helt greit at det er lange rekrutteringskøer istedet for å rekruttere nye tropper hele tiden. På den måten kan jeg bruke de ressursene jeg ikke bruker på å rekruttere flere ganger daglig, til å lage gullmynter/pakker. Jeg bruker uansett sjeldent nukes eller def før det er ferdig (kun om jeg er desperat etter tropper).
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Er godt mulig jeg ikke skjønner forslaget, men jeg synes det er helt greit at det er lange rekrutteringskøer istedet for å rekruttere nye tropper hele tiden. På den måten kan jeg bruke de ressursene jeg ikke bruker på å rekruttere flere ganger daglig, til å lage gullmynter/pakker. Jeg bruker uansett sjeldent nukes eller def før det er ferdig (kun om jeg er desperat etter tropper).
Ved å bruke ressursene til køer på mange, mange dager så fører det til at ressursene blir bindt opp der, selv om de for eksempel kunne ha blitt brukt til å lage en gullmynt samtidig som at en konstant kø hadde stått og rekruttert.

Jeg støtter forslaget.

Jeg ønsker også å tilføye noe til forslaget - en minimumsgrense i poeng for å bygge tropper. La oss si at jeg adler en litt liten by, og ønsker å bygge litt på byen før ressursene sløses på tropper som uansett blir stående til byen er fullt bygd ut. Nå kan jeg ikke sette på troppeadmin samtidig som jeg legger byen inn i landsbyadmin fordi at da brukes alt for mye ress der, uten noe poeng. Hvis jeg da kunne satt en poenggrense som byen må ha før at den bygges så ville det hjulpet masse.
 
Topp