Formel: optimalisert vrakplyndring

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Ohoi! Logga på TW i 5 minutter etter noen år pause og la merke til at noe som heter "vrakplyndring" er ei greie nå. Ble nysgjerrig på hva det var, så jeg forska litt på det, leste noen fine innlegg på ymse TW-forum og lekte meg litt med noe matte og litt tall og sånt. Resultatet ser dere her, et excelark som hjelper deg å finne ut hvordan du får mest mulig ressurser ved å sende av gårde færrest mulig vrakplyndringer, basert på ditt troppeantall!



---> NEDLASTINGSLINK <---


Hvordan det brukes får dere finne ut selv <3 (Hint: bare bry dere om å endre de grønne cellene, og bruk problemløserverktøyet.)

PS: Formelen er basert på innstillingene til v39. Skal dere spille en annen verden og oppdager at ting ikke er som det skal være, må dere inn i kildekoden på vrakplyndrersiden og finne de rette variablene. Disse plugges deretter inn i formelen under, som dere bruker til å endre excelskjemaet (celle G6, H6, I6 og J6) slik at det blir riktig. Lykke til!

Kode:
(((loot_factor * capacity) ^ 2 * 100) ^ duration_exponent + duration_initial_seconds) * duration_factor



Kilder:
 
Sist redigert:

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Syntes dette var ett godt tiltak til de som ikke har funnet formelen enda, og prøver å lære seg det med vrak :)

-A
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det er vel mest av alt aktuelt for tryhards som vil skaffe seg mest mulig ressurser i oppstarten. Dette, kombinert med sånn pp-->ressurskjøp i markedet som noen av dere ungdommer driver med i starten av en verden kan gi en sinnsykt rask start.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Hørte jeg formel?:D Det blir automatisk thumbs up, selv om jeg har vært inaktiv såpass lenge at jeg ikke har peiling på hva dette dreier seg om.
 
Topp