Forslag til fremtidige verdener

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Jeg lagde en by istad på classic/HP for å undersøke en ting, men jeg gjorde et funn på noe jeg har tenkt på før likevel.

Er det mulig å endre oppstarts-settet til en verden slik at man kan allerede fylle alle kontinenter med barbarbyer?
-- Dette vil gjøre at distansen mellom spillere som joiner verdenen blir lenger og alle kan ha mulighet til å farme (ikke kun PP-oppstart)
-- Nyere spillere vil også ha mulighet til å erfare å erobre barbarbyer og forberede seg gjerne litt mer før møte med erfarne.
-- Verdenen vil automatisk ta lengre tid da alle spillere vil ha lang distanse og flere byer å erobre før det blir noe endgame.

Man kan gjerne ha at spillere blir satt random utover verdenen, men ønsker gjerne at det blir distanse mellom alle (gjerne ikke begrensing på barbarbyer også). Dette vil gi stor effekt på nyere spillere slik at dem kan virkelig prøve seg på spillet og ikke bli renset ut av en mer aktiv erfaren spiller så fort beskyttelsen forsvinner.

bare noen tanker jeg har som gjerne kan forbedres, men ideen er ganske åpenbar.
~Jazcan~
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Forslaget er godt, men jeg tror det failer.
De erfarne spillerene vil jo ha action fra dag 1 omtrent. Hvis det blir for store avstander mellom han og fiendene hans, så vil den erfarne spilleren mest sannsynlig slutte.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Forslaget er godt, men jeg tror det failer.
De erfarne spillerene vil jo ha action fra dag 1 omtrent. Hvis det blir for store avstander mellom han og fiendene hans, så vil den erfarne spilleren mest sannsynlig slutte.




Det spørs fordi alle erfarne kan nå farme seg fritt vilt og derav kjapt få by nr 2 så dem vil fremdeles ha overtaket,
men da kan også alle mellomgode og dårlige spillere få sjanse også.
Som utgjør igjen at de gode må angripe bedre og koordinere hvor dem skal prøve å
lage cluster o.l. mtp dem ikke er nær hverandre.




I tillegg er det ifølge teamet Innogames som bestemmer innstillingene.


Forholdsvis korrekt, men dem kan sende inn forslag.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ett godt forslag, en annen måte å få større verden er at spillerne starter med flere byer, si 3 byer hver og med ekstra barbarbyer da kunne en skapt en verden som ble større og kanskje varer litt lengre.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251

Forholdsvis korrekt, men dem kan sende inn forslag.

Ut ifra linken jeg refererte til ser det ut til at det har blitt gjort, uten resultat. Det er jo selvfølgelig synd, for jeg tror de fleste liker større verdener med mer konkurranse :)
 

DeletedUser

Guest
Som jeg har vært inne på tidligere. Hva med å starte med flere enn 1 by?

Fordeler vil f.eks være:
-PP boost vil ikke være like effektivt.
-Nybegynnere vil leve lengere.
-Større verden.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det mulig å endre oppstarts-settet til en verden slik at man kan allerede fylle alle kontinenter med barbarbyer?

Fjernet mesteparten av innlegget sånn at det ikke skulle bli så langt.
Nei, vi har ingen mulighet til å bestemme hvor gråbyer skal plasseres. Om vi skal fylle alle kontinentene (som faktisk er en del), må vi kjøre inn flere millioner gråbyer per spiller og det tror jeg ikke er verdt å prøve.


Som jeg har vært inne på tidligere. Hva med å starte med flere enn 1 by?

Det er en funksjon vi dessverre ikke har lov til å bruke andre plasser enn classic/hp (jeg har prøvd).
 

DeletedUser

Guest
Be om å gjøre det for å teste i et marked som jeg antar er i synkende mengde? Regner med selv griske Inno vil lytte til forslag som kan gi klingende mynt i kassa.
Å starte med flere byer vel og merke.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Fjernet mesteparten av innlegget sånn at det ikke skulle bli så langt.
Nei, vi har ingen mulighet til å bestemme hvor gråbyer skal plasseres. Om vi skal fylle alle kontinentene (som faktisk er en del), må vi kjøre inn flere millioner gråbyer per spiller og det tror jeg ikke er verdt å prøve.

Det er en funksjon vi dessverre ikke har lov til å bruke andre plasser enn classic/hp (jeg har prøvd).

Nå tenkte ikke jeg på å fylle hver eneste rute, men jeg kan se hva du mener. Har selv sittet på noen .net verdener som føles evige pga antall tusener med byer... men er kanskje det som kan hjelpe .no å holde seg mer aktivt.

Vi setter pris på at du prøver og ser frem til flere verdener uansett hvordan dem er eller om vi spiller der (eller ei) xD
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Se på hp18, der var det kanskje 10 aktive konti etter oppstarten, nå er det 2-3 igjen...
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Problemet med HP ser ut til å være at folk ikke vil spille HP, men heller vanlige verdener...
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Folk vil nok like mye spille HP men den er som regel ferdig den første uka. Denne HPen her krever for mye tid i en for lang periode for min del til at den er aktuell.
 
Topp