Diskusjon Forslag til instillinger v13

DeletedUser

Guest
Teamet ga jo en begrunnelse på hvorfor de valgte som de gjorde (noe begrunnelse var det iallefall der).

  • Speeden er høyere, noe som det er lenge siden det har vært. Dette synes jeg er bra.
  • Det er ikke bueskyttere, noe som gjør det litt vanskligere å forsvare seg. Et par verdner siden denne også har vært, kjekt å få litt variasjon.
  • Forskningssystemet har maks 15 nivåer. I seg selv så er ikke jeg veldig glad i denne, men har heller aldri spilt skikkelig med den. Men for det synes jeg den er morsom fordi den gir en variasjon og at man må tenke mer.
  • Adels tar lojalitet fra 20-50 om gangen. Dette blir jo grisemorsomt. Kanskje trenger man 2 adels? Kanskje 5? Iom at det var lagt bort en del fordeler for forsvarere så er det jo en fordel at det er så stor variasjon på hvor mye en adels tar om gangen. I tillegg er det avstanden en adelsmann kan gå blitt kortet ned for å slippe at en spiller på rimmen kan adle seg helt på rimmen på andre siden.
  • Fjernet valg av startposisjon for å ikke få så mange premades.
  • Ny type nattbonus som varer lengre. Morsomt.
  • Så har du limited hals. Det har vært forespurt lenge om en verden med limited eller no-haul på .no. Det var no-haul på HP3, men det er jo en verden som avsluttes rimelig fort. Derfor tror jeg at limited haul kan bli et morsomt konsept, og ikke minst så blir det prøvd en ny ting her på .no. OG vi merker at spillerne faktisk blir hørt på også, siden det har vært vi som har spurt etter dette.

Så alt i alt så tror jeg dette kan bli en bra verden. Selv kommer jeg ikke til å starte siden jeg har nok med V12, men vurderte nesten å spille V13 også, nettopp fordi det er en litt ny type verden og jeg synes det ser veldig morsomt ut å spille. Så om du er missfornøyd med innstillingene håper jeg du helelr kan vente på HP5 som mest sannsynlig snart kommer og ikke klage på ditten og datten her på forumet. Alle kan ikke bli fornøyde uansett.
 

DeletedUser

Guest
@Rustern:

  • V11 har fart 1.6. Det er ikke lenge siden :razz:
  • Angående lojaliteten, kanskje denne tråden er av interesse? :)
  • Så små som verdenene er nå så vil alle havne relativt nærme hverandre. Men for all del, det er mye bedre enn ingenting, og det er veldig begrenset hva man kan gjøre.
  • Enig angående begrenset farming! Jeg håper i hvertfall det var fordi vi har bedt om det at det blir slike innstillinger :razz:

Generelt spørsmål: Blir det noen flere barbarbyer enn vanlig? Hva er egentlig den vanlige ratioen?
 

DeletedUser

Guest
Hehe, hadde litt dårlig tid når jeg skrev det så sjekket ikke opp fakta ang speeden på verdene. Tok bare utrifra det jeg mente å huske det var, men tok visst feil på den :)

Flott skrevet om det ang adelsmenn og lojalitet på V13! Jeg har troa på at det kan bli skikkelig gøy med adlinga på denne verdenen :)
 

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
@Grimlock

<empty_villages>15</empty_villages>
<bonus_villages>18</bonus_villages>

Dette vil si at per 15 spiller, så vil det bli produsert 1 barbarlandsby. I tillegg så vil 18% av disse være bonuslandsbyer. Så du kan si det slik at det vil bli produsert et antall barbarbyer basert på 15% av totalt antall spillere.

v12:<barbarian_rise>0.001</barbarian_rise>
v13:<barbarian_rise>0.003</barbarian_rise>

Dette vil si at barbarbyene vil vokse 300% raskere på v13 enn v12.
 
Sist redigert:

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
@Grimlock

<empty_villages>15</empty_villages>
<bonus_villages>18</bonus_villages>

Dette vil si at per 15 spiller, så vil det bli produsert 1 barbarlandsby. I tillegg så vil 18% av disse være bonuslandsbyer. Så du kan si det slik at det vil bli produsert et antall barbarbyer basert på 15% av totalt antall spillere.

v12:<barbarian_rise>0.001</barbarian_rise>
v13:<barbarian_rise>0.003</barbarian_rise>

Dette vil si at barbarbyene vil vokse 300% raskere på v13 enn v12.

Så, 2000 spillere, 200 barbarer, der 36 er bonusbyer? Jeg er imponert...
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Uten å si noe om akkurat disse innstillingene, så kan jeg bare avkrefte hele greia....
Deadmau5, du er så langt ute på nabojordet at vi ikke ser deg lengre engang.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Altså, innstillingene stemmer jo, men det er tolkningen din av det som står der (angående antall) som er fullstendig feil.
 

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Er på ingen måte "tolkning". Tallene betyr jo hva de betyr.

Om du vet det så godt, kan ikke du si hva de betyr? Eller vet du muligens ikke :gjeip:?


edit: La også merke til at limited haul ikke er skrudd på... Noen som har gjort en feil?
<farm_limit>0</farm_limit>
 

DeletedUser

Guest
@deadmau5: Sweet, takk! :D Hvordan finner man config for en verden?

@Jeeeeeeright: Hva med å besvare spørsmålet når du først er her? Sånn annet enn å bare si at et svar er feil.

Dersom det er feil tolkning av tallene, kan det være en ratio, og ikke prosent?
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Angående tallene har du ganske enkelt snudd det første på hodet...
Og det andre er et rent tillegg, og ikke av de andre gråbyene.

Det vil si 15 grå og 18 bonusbyer pr spiller...
 

DeletedUser

Guest
@Deadmau5: Fair enough, takk :)

@Jeeeeeright: Wowsers, sweet! Det er mange gråbyer!

Mvh.
Ureformert gråbyhore
 

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Angående tallene har du ganske enkelt snudd det første på hodet...
Og det andre er et rent tillegg, og ikke av de andre gråbyene.

Det vil si 15 grå og 18 bonusbyer pr spiller...
hahaha, nå må du tulle med meg:LOL:
Dette her er bare helt på trynet.
 

DeletedUser

Guest
Hvis man skal være litt kritisk så tviler jeg på at det er ratioen. Det er omtrent tilsvarende verdier på V11 og V12, uten at det er 20 ganger så mange gråbyer som det har vært spillere innom der.

...men jeg håper fortsatt på den ratioen :D
 

deadmau5

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Jeg må beklage her, det var noe jeg misforstod.

<empty_villages>15</empty_villages>
<bonus_villages>18</bonus_villages>

Dette betyr at for 100 spillere vil 33 gråbyer bli laget, 18 av disse vil være bonuslandsbyer.

Gråbyer: antall spillere*0,15=produserte gråbyer
Bonusbyer: antall spillere*0,18=produserte bonuslandsbyer

Dette vil si at, sett vekk fra restarts og folk som går grå, så vil det bli satt ut 54,5% bonuslandsbyer, og 45,5% gråbyer automatisk.
 

DeletedUser

Guest
huff må si jeg likte bedre det med 15 grå og 18 bonus byer per spiller :p
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Ikke bli vant til dette, men jeg må innrømme feil her.
Det er ikke som jeg sa lengre opp at disse grå- og bonusbyene blir generert pr spiller, men pr. et visst antall spillere.
Dette var noe jeg hadde misforstått fra teamchatten når vi ble enige om innstillingene.

Beklager dette, og håper dere kan tilgi meg:(

(men det hadde vært morro med så mye grått da!)
 

DeletedUser

Guest
går det ann og registrere seg før verdenen kommer ut? isåfall kortid kan vi gjøre det?
 
Topp