Forslag til intervjuobjekter

DeletedUser

Guest
Da er intervjudelen av "nyheter/intervju" back in business! På denne delen av forumet vil det legges ut intervjuer av profilerte spillere fra v2.

Her vil dere kunne lese usensurert informasjon fra de spillere som akkurat DU ønsker å vite mer om. Så i roligere perioder ingame, kan dere nyte historier om store slag, tapte riker og intet mindre få høre spillernes egne erfaringer og opplevelser rundt akkurat dette.

Hvordan har de mest profilerte spillerne nådd toppen, hva er grunnlaget for de opphetede diskusjonene i forumene og utløpet til de store stammenes nedturer/oppturer - forhåpentligvis vil vi få svar på dette og mye mer i løpet av de kommende intervjuer!

Post deres forslag her!

Edit: Innleggene må godkjennes først, så vennligst vær tålmodig og post bare en post av gangen.

Oppdatert: Når ønskene er registert, så ryddes det i denne tråden.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
kaihi hadde en dual konto som gjorde en fantastisk jobb:D de hadde skills, aktivitet og var hyggelige å prate med og få hjelp av:D

syns du burde gripe muligheten før han stikker helt fra TW:D
 

DeletedUser

Guest
OK. kaihi + dual er registrert. Har uansett førstnevnte på Skypen.

Når det er sagt har jeg fått en del nei av forskjellige årsaker. Oftest er det fordi de fleste har dårlig tid, men tror også noen vegrer seg for å bli intervjuet av meg. Jeg skal uansett gi stafettpinnen videre til neste år (hvis noen vil ta den da).

Jeg har derimot fått en del svar:
Grimlock/Vv0Lv3r1n3
Ruffiro
glitter (kanskje)

+ noen jeg ikke kommer på i skrivende stund...

Det blir uansett noen intervju å lese nå i desember, så for de av deres som liker denne delen av forumet, har mye å glede dere til.

Helt til slutt er det noen som har reagert på at jeg har slettet forslag og diskusjoner i denne tråden. Grunnen til dette er at forslagene er nednoterte og at dette ikke er en tråd for random diskusjon.


-Shanks82
 

DeletedUser

Guest
Det kan jo være greit å se hvem som er foreslått, og av hvem ;)
 

DeletedUser

Guest
Du kan gi meg så mange blinkeansikt som du vil, men denne tråden er til for at brukere av verden2 forumet skal få komme med sine ønsker. Etterhvert som jeg har notert dem ned, så har jeg også slettet innleggene.

Jeg skal komme med en liste over intervjuobjekt for desember så snart som det blir klart.
 

DeletedUser

Guest
Du kan gi meg så mange blinkeansikt som du vil, men denne tråden er til for at brukere av verden2 forumet skal få komme med sine ønsker. Etterhvert som jeg har notert dem ned, så har jeg også slettet innleggene.

Jeg skal komme med en liste over intervjuobjekt for desember så snart som det blir klart.


Gosh, sorry for blinkeansiktet da!

Jeg synes bare det er interessant å lese hvem som foreslår hvem, og hvilken begrunnelse de har. Kan også være greit for senere, at folk kan se at den-og-den faktisk BLE foreslått av mange osv.

Og siden du svarer meg slik om "blinkeansiktet" så kan jeg kanskje få være like respektfull til gjengjeld og antyde hvor beleilig det var at du begynte å rydde i tråden rett etter den lille "episoden" her forleden..? ;)
 

DeletedUser

Guest
Synes dette er andre eksempel fra shanks på "makt"-misbruk. For ja, dette er andre ganga du går inn å sletter innlegg på offentlig forum hvor det ikke er begått regelbrudd - eller er blitt spurt om dette fra dem du sletter innleggene til.

Slik jeg ser det er du ikke moderator heller, og du skal dermed ikke rydde opp i tråder på denne måten. Du er journalist og skal poste objektive innlegg. Merkverdig nok er du likevel den eneste på dette forumet som åpenlyst (og kanskje i det skjulte?) SLETTER nye innlegg og tråder. Og alle som har lest innleggene vet godt hvorfor disse ble slettet. Den eneste grunnen til at du har "ryddet opp i tråden" er at du dummet deg kraftig ut og ikke ville ha dette stående. Det blir rett og slett idiotisk at du skal få holde på slik. Alle andre på dette formet må tenke som før de skriver. Hadde en annen moderator gjort noe slik helt uberettighet hadde folk bitt hodet av dem!

Som Wynja også poengterer; Jeg ønsker å se hvem som faktisk blir foreslått. Du har jo gjort et poeng av å si at omtrent ingen i Elite sin leir er interessante for offentligheten - og at dette forumet er like mye propaganda-arena for deg som P&P. Derfor har hvertfall jeg mistet litt av evnen til å stole på deg. Hvordan kan jeg og andre vite at du ikke sletter innlegg fra dem som foreslår Elite, RoEm og BIRKI -spillere? Eller bare finner det for godt å si at "disse fra 'aliansen' er foreslått veldig ofte"?

Så, shanks. Jeg oppfordrer deg på det sterkeste til å bruke dette privelegiet ditt og finne frem disse innleggene igjen på like mystisk vis som du fjernet dem.
 

DeletedUser

Guest
Dette var underholdene.

Jeg vil nå påstå at hittil har det vært en relativt jevn fordeling av spillere når det kommer til den diplomatiske situasjonen på V2. Hvis vi regner med de Shanks har skrevet opp hittil, er det et 3:2 forhold. Som en del er så glad i å peke ut har jo alliansen flest medlemmer, så sånn sett er vel ratioen ganske jevn, eh?

Føler bare for å peke ut at det blir veldig mange spekulasjoner om motivasjoner her. Det er jo tross alt kun det det er, spekulasjoner.

Det burde kanskje også nevnes at det er veldig lett å anklage folk for å misbruke privilegiene sine, og at selv om det kan virke sånn for de som anklager, betyr det ikke at det nødvendigvis er tilfellet. Jeg antar at du, glitter, burde ha full forståelse for Shanks sin situasjon, og være blant de første til å være enig i dette. Empati og alt det der. Med mindre du har tenkt å innrømme at alle anklagene du har fått rettet mot deg er sanne? Tviler.

Kan vi ikke alle bare være venner? :)
 

DeletedUser

Guest
Denne "alliansen" til shanks har helt klart flest medlemmer og at det ville være overvekt på den siden er således ikke overaskende, og selv om jeg i 99% av tilfellene er uenig i det Shanks skriver så er jeg villig til å la tvilen komme han tilgode her.

For fremtiden hadde det kanskje vært en ide å gi et forhåndsvarsel om at tråden blir rensket etter hvert, men at forslag er tatt til etteretning. Samt at det må påpekes at objektiviteten til Shanks fikk seg en real knekk i denne tråden, fordi han i noen kommentarer overhodet ikke klarte å holde seg nøytral som han med hell har klart tidligere når det har omhandlet intervjuene.

Om han har misbrukt sine privelegier utelater jeg å diskutere og lar internjustisen blant de med privelegier ta den biten. Om han har misbrukt den blir han vel straffet på et vis, og om ikke har han gjort et par mer eller mindre uheldige valg her
 

DeletedUser

Guest
Synes dette er andre eksempel fra shanks på "makt"-misbruk. For ja, dette er andre ganga du går inn å sletter innlegg på offentlig forum hvor det ikke er begått regelbrudd - eller er blitt spurt om dette fra dem du sletter innleggene til.

Nja, vil ikke si det. Denne tråden er forbeholdt forslag til intervjuobjekter og er faktisk en tråd for meg, slik at jeg kan registrere ønskene. Dessuten ble det mye off topic i denne tråden etterhvert, så at jeg noterte ned ønskene og slettet spammet, føler jeg at jeg har full rett til.

Ja, jeg vil slette spam for fremtiden også.

Slik jeg ser det er du ikke moderator heller, og du skal dermed ikke rydde opp i tråder på denne måten. Du er journalist og skal poste objektive innlegg. Merkverdig nok er du likevel den eneste på dette forumet som åpenlyst (og kanskje i det skjulte?) SLETTER nye innlegg og tråder. Og alle som har lest innleggene vet godt hvorfor disse ble slettet. Den eneste grunnen til at du har "ryddet opp i tråden" er at du dummet deg kraftig ut og ikke ville ha dette stående. Det blir rett og slett idiotisk at du skal få holde på slik. Alle andre på dette formet må tenke som før de skriver. Hadde en annen moderator gjort noe slik helt uberettighet hadde folk bitt hodet av dem!

Jeg er faktisk moderator i dette forumet. En av tre. Så jeg har min fulle rett til å slette spam. Mener du at jeg gjør en dårlig jobb, eller utnytter "makten" min, så stiller jeg gjerne rollen min som journalist til disposisjon.

Som Wynja også poengterer; Jeg ønsker å se hvem som faktisk blir foreslått. Du har jo gjort et poeng av å si at omtrent ingen i Elite sin leir er interessante for offentligheten - og at dette forumet er like mye propaganda-arena for deg som P&P. Derfor har hvertfall jeg mistet litt av evnen til å stole på deg. Hvordan kan jeg og andre vite at du ikke sletter innlegg fra dem som foreslår Elite, RoEm og BIRKI -spillere? Eller bare finner det for godt å si at "disse fra 'aliansen' er foreslått veldig ofte"?

Jeg valgte ikke hvilke poster jeg slettet. Jeg slettet samtlige. For meg virker du paranoid. Les bare intervjuet med Ganondorf, hvor jeg på ingen måte forsøker å trekke ned hans populæritet.

Dette er ingen propagandaarena, og når den etterhvert utviklet seg i den retninga, noterte jeg ned ønskene og slettet samtlige tråder.

Så, shanks. Jeg oppfordrer deg på det sterkeste til å bruke dette privelegiet ditt og finne frem disse innleggene igjen på like mystisk vis som du fjernet dem.

Det kommer jeg ikke til å gjøre. Dette er ingen propagandaarena. Inntil jeg får sparken som journalist, så vil spammet forbli slettet.

Og de ble ikke fjernet på mystisk vis. Jeg noterer ned ønsker, og sletter spam. Ingen mystikk og jeg legger ikke skjul på noe.
 

DeletedUser

Guest
Må si at jeg holder med Shanks her.
Han har sin fulle rett til å slette spam og usakligheter, i alle fall inne i denne delen av forumet som han selv har ansvar for.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg er faktisk moderator i dette forumet. En av tre. Så jeg har min fulle rett til å slette spam.
Jeg trodde da virkelig at du ville holde deg for god til å kalle min konstruktive kritikk til deg, for spam. Det føler jeg blir feil, på mange måter.
 

DeletedUser

Guest
Jeg trodde da virkelig at du ville holde deg for god til å kalle min konstruktive kritikk til deg, for spam. Det føler jeg blir feil, på mange måter.

Du står fritt til å kritisere meg på alle mulige måter. Men denne tråden er her for forslag, og forslag ene og alene. Du kan kritisere meg per mail både her og ingame, eller opprette en egen tråd for dette.

Men gjør du det her, så går du faktisk off topic, og det behandler jeg som spam.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan ikke forstå hvordan du kan mene denne tråden er for deg, og deg alene, shanks. Da kan du like greit kjøre hemmeligholdingen total og motta forslagene på post, kan du ikke det?

Poenget mitt er at du som eneste "moderator" på dette forumet sletter poster i stedet for å f.eks. stenge dem, og dette gjør du også når det ikke er begått regelbrudd en gang. Jeg liker ikke at mine eller andres poster slettes, eller at jeg ikke kan vite når du finner det for godt å fjerne dine tabber mens andres kan stå. Det betyr jo at når noen gir deg kritikk kan du bare merke dette som spam i eget hode og slette dette - selv om det ikke er begått regelbrudd som tilsier at posten kunne kvalifisert til infraction.

Det handler for min del om en konsekvent holdning til forummoderering, samt det faktum at du her skal fungere som objektiv journalist. Hvis du går ut med offenlige forslag og diskusjoner rundt hvem som kan/bør intervjues, så bør disse diskusjonene rundt temaet være offentlige hele veien - ikke sensures når det passer deg. Hvis du ønsker hemmeligholding rundt temaet så får du heller la være å ha en tråd hvor du åpner opp for diskusjon rundt temaet.

Slik jeg har forstått det etter samtaler med ymse moderatorer her på forumet så er det ikke meningen du skal ha rettigheter til å slette noe i det hele tatt, men at dette er en feil som er begått av tidligere forum-admin. Du skal kunne poste, that's it. Dette kan forklare din totale uvitenhet rundt det faktum at du var den eneste som kunne slette poster her første gangen dette skjedde.
 

DeletedUser

Guest
Idioti, unødvendig, arrogant, bortkasta, lite gjennomtenkt bla bla bla.

I første post på denne tråden, der står det hvordan denne fanen blir styrt.

Da er intervjudelen av "nyheter/intervju" back in business! På denne delen av forumet vil det legges ut intervjuer av profilerte spillere fra v2.

Her vil dere kunne lese usensurert informasjon fra de spillere som akkurat DU ønsker å vite mer om. Så i roligere perioder ingame, kan dere nyte historier om store slag, tapte riker og intet mindre få høre spillernes egne erfaringer og opplevelser rundt akkurat dette.

Hvordan har de mest profilerte spillerne nådd toppen, hva er grunnlaget for de opphetede diskusjonene i forumene og utløpet til de store stammenes nedturer/oppturer - forhåpentligvis vil vi få svar på dette og mye mer i løpet av de kommende intervjuer!

Post deres forslag her!

Edit: Innleggene må godkjennes først, så vennligst vær tålmodig og post bare en post av gangen.

Oppdatert: Når ønskene er registert, så ryddes det i denne tråden.


Nå kom den siste oppdaterte delen den 7.12.2009 og det er fortsatt et par dager siden. Men, det har vært lite nye poster her i det siste, derfor var det kanskje på sin plass å slette gamle tråder. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor man skal bruke mye krefter på unødvendig diskusjon. Kom med løsning på problemet og ikke bare fokuser på problemet, og spiralis har kommet med en løsning:

For fremtiden hadde det kanskje vært en ide å gi et forhåndsvarsel om at tråden blir rensket etter hvert, men at forslag er tatt til etteretning.

Greit, finito. Da har han lest det. Dette er desutten en tråd for intervjuer, og liker ikke CM jobben som gjøres, nei da får CM uttale seg. Eventuelt får man sende inn en ticket på Shanks82, istedenfor å blesse opp propaganda i forumet. Mye som kan fikses internt istedenfor at alle skal måtte uttale seg for å få utblåsning..

Og et spørsmål:
I første post står det følgende: "Edit: Innleggene må godkjennes først, så vennligst vær tålmodig og post bare en post av gangen."

Blir postene nå direkte godkjent? Ser innlegget mitt kom synlig med engang.
 

DeletedUser

Guest
@ Glitter:
Som shanks sa, den kritikken skal ikke havne her. Er det så vanskelig å forstå at dette forumet kun skal omhandle intervjuene og ingenting annet? Ja, shanks har mulighet til å gjøre det du hinter til, men bare her inne hvor slike poster ikke skal havne i utgangspunktet.

Spesielt i denne tråden kan alle innlegg som ikke inneholder nye forslag til intervjuobjekter klassifiseres som spam, fordi det er det det er! Hvor mange ganger skal shanks måtte gjenta det for deg før du skjønner at denne tråden kun er til for å legge inn nye forslag, ikke for å diskutere dem opp og ned og frem og tilbake?

Dessuten skal vel klager på mod taes opp med CM, det har i allefall ingenting i denne tråden å gjøre. Slutt å spamme!


@ Shanks:
Jeg vil foreslå LittleNewbie som et mulig intervjuobjekt, kan være interesant å få vite mer om tiden hans på TW før mergen mellom NiWo og AriCa for eksempel. Tror han sitter på mye interesant kunnskap om "rimmen" rundt yamato også, som jeg vet lite om selv. :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan ikke forstå hvordan du kan mene denne tråden er for deg, og deg alene, shanks. Da kan du like greit kjøre hemmeligholdingen total og motta forslagene på post, kan du ikke det?

Denne tråden var ment som et verktøy for meg, hvor jeg kunne registere de forskjelle ønskene slik at jeg kunne intervjue de spillere som folk flest ønsker skal bli intervjuet.

Jeg kunne ha gjort dette per mail, men jeg kan ikke forvente at de som har ønsker skal bruke tid på å lete opp profilen min hver gang de har et ønske.

Poenget mitt er at du som eneste "moderator" på dette forumet sletter poster i stedet for å f.eks. stenge dem, og dette gjør du også når det ikke er begått regelbrudd en gang. Jeg liker ikke at mine eller andres poster slettes, eller at jeg ikke kan vite når du finner det for godt å fjerne dine tabber mens andres kan stå. Det betyr jo at når noen gir deg kritikk kan du bare merke dette som spam i eget hode og slette dette - selv om det ikke er begått regelbrudd som tilsier at posten kunne kvalifisert til infraction.

Jeg er ikke redd for å få kritikk, men jeg har et ønske om at kritikk mot meg og min rolle som "journalist" postes på et aktuelt sted. Ikke i forslag til intervjuobjekter. Det karakteriserer jeg som spam.

Det handler for min del om en konsekvent holdning til forummoderering, samt det faktum at du her skal fungere som objektiv journalist. Hvis du går ut med offenlige forslag og diskusjoner rundt hvem som kan/bør intervjues, så bør disse diskusjonene rundt temaet være offentlige hele veien - ikke sensures når det passer deg. Hvis du ønsker hemmeligholding rundt temaet så får du heller la være å ha en tråd hvor du åpner opp for diskusjon rundt temaet.

Jeg var konsekvent. Fjernet alt spam i forslagstråden, men jeg kan godt ta bort slettinga på selve ønskene. Det andre som står i tråden er spam, og hører ikke hjemme der uansett hva brukere har skrevet og ment.

Forslag til intervjuobjekter er personlige ønsker, og på den måten ønskes det ikke diskusjoner om han eller hun er verdige et intervju eller ikke. Skal et intervju kritiseres så må man finne en annen plattform for en slik kritikk.

Slik jeg har forstått det etter samtaler med ymse moderatorer her på forumet så er det ikke meningen du skal ha rettigheter til å slette noe i det hele tatt, men at dette er en feil som er begått av tidligere forum-admin. Du skal kunne poste, that's it. Dette kan forklare din totale uvitenhet rundt det faktum at du var den eneste som kunne slette poster her første gangen dette skjedde.

Jeg tok "jobben" i mangel på initiativ fra andre. Men stilte et kriterie til habla, og det var at jeg skulle få organisere dette forumet på min egen måte. Det fikk jeg godkjent, og slik har det blitt. Jeg har hele tiden vært åpen for at jeg kunne bli vel subjektiv, derfor får alle mine intervjuobjekter vetorett, hvor ingen intervjuer postes uten intervjuobjektets velsignelse.

Hvis brukere her ønsker at jeg skal forlate posten, så gjør jeg det like lett som da jeg tok jobben. Men jeg håper å få gjennomført mine desemberintervjuer. I januar gir jeg gjerne stafettpinnen videre til noen andre ildsjeler.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jaja, kan vi bli ferdig med saken nå?
Shanks dreit seg ut for en tid siden, men det er noe som skjer med alle!!!
han mener at spam skal slettes. Der er jeg enig, selvom jeg ikke er enig i alt han definerer som spam.
Hvis dere har en klage på han så send en PM. Eller en Ticket hvis dere skal være veldig barnslige.
Ferdig med saken nå vel? Alle har fått sagt sitt.

On-Topic:
Jeg foreslår Kracked =)
Han har lagt litt liv på forumet og han har lagt en del in-game også :p
 
Topp