Forslag til kandidatar.

Gamla

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
No er ikkje eg noko god på å laga intervju, men tenkte eg kunne komma med eit forslag til ein person som det burde lagast intervju med. Verdenen er såpass godt i gang no at det er på tide :)

Kanskje det er nokon som kan ta på seg oppgåva med å laga det og?

Den eg kunne tenkt meg å sett eit intervju med er min store helt Gertpe :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Gertpe er en gammel traver og et interessant objekt.
Liker også initiativet her!
Kan jeg dog be om at intervjuet vil bli skrevet på bokmål?
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Bongosteen, Synchronizer, Tarahumaraen, Real Steel, Nimblewhite, Melisandre, Gertpe.
 

DeletedUser

Guest
Tidligere bragder er vel og bra, men kanskje et objekt som har gjort sine saker bra på v14 som bør tas først.

Brian Clough, Melisandre, White Death eller bongosteen ville vært mine forslag.
 

DeletedUser

Guest
Jaja, personlig er jeg ikke fan av nynorsk. Synes det er akkurat som andre dialekter i Norge. Og du ser ikke meg skrive på trøndersk her.
Har ingenting med stolthet eller ikke å gjøre, minner mer om stahet i mine øyne.
Dette er min generelle mening, ikke noe personlig imot deg.
 

DeletedUser

Guest
Joda, men akkurat det er jo irrelevant her hvor ting skrives, ikke prates.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det relevante her er jo at man bare burde være glad om folk tar seg tida til å lage disse intervjuene, og ikke at de skal skrive på en målform de ikke gjør til vanlig bare fordi du synes det er lettere.
 

DeletedUser

Guest
Nå kom jo jeg med en fin forespørsel om det kunne blitt skrevet på bokmål, hvor jeg også ga positiv feedback på initiativet.
Men blir hele greia på nynorsk, så vil det for min del, være et fett om det ikke blir skrevet noe i det hele tatt, da jeg personlig er imot nynorsk som skriftspråk, da jeg ser på det som en dialekt. Mulig det er bare meg, men heldigvis er det ytringsfrihet i Norge :)

Så igjen, bra initiativ, håper det skrives på bokmål til slutt.
 

Gamla

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Nå kom jo jeg med en fin forespørsel om det kunne blitt skrevet på bokmål, hvor jeg også ga positiv feedback på initiativet.
Men blir hele greia på nynorsk, så vil det for min del, være et fett om det ikke blir skrevet noe i det hele tatt, da jeg personlig er imot nynorsk som skriftspråk, da jeg ser på det som en dialekt. Mulig det er bare meg, men heldigvis er det ytringsfrihet i Norge :)

Så igjen, bra initiativ, håper det skrives på bokmål til slutt.


Ytringsfrihet, nettopp..

Og difor ytrar eg meg på den målforma eg nyttar til dagleg. For meg er bokmål heilt bak mål. Sånn er det bare.. Det handlar slett ikkje om dialekt.

Når det er sagt, så skulle ikkje detta vera ein diskusjon om bruk av målform. Det var eit forslag til ein person eg kunne tenkja meg at nokon laga eit intrvju med. Har ikkje sagt eg skal gjera det sjølv. Sjølv om Gert, som er dansk, forstår det eg skriv på nynorsk (stort sett).
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Ytringsfrihet, nettopp..

Og difor ytrar eg meg på den målforma eg nyttar til dagleg. For meg er bokmål heilt bak mål. Sånn er det bare.. Det handlar slett ikkje om dialekt.

Når det er sagt, så skulle ikkje detta vera ein diskusjon om bruk av målform. Det var eit forslag til ein person eg kunne tenkja meg at nokon laga eit intrvju med. Har ikkje sagt eg skal gjera det sjølv. Sjølv om Gert, som er dansk, forstår det eg skriv på nynorsk (stort sett).

Synes det er fint at vi fremdeles har folk som bruker nynorsk, jeg. Var selv en nynorsk bruker back in the days, men gikk dessverre over til bokmål. Nynorsk er like mye "skikkelig" norsk som bokmål :).

Jeg tror ikke folk bryr seg så mye om du leser det som blir lagt ut her eller ikke, Robert. Så bare gå og furt litt i kroken din, du :p.
 

DeletedUser

Guest
Tråd: Forslag til kandidatar.

Aww, kunne ikke vært mere enig!

Tråd: Forslag til kandidatar.

so true

Er visst folk som er enige med med likevel, uansett hvilken krok jeg måtte befinne meg i :p

Det sagt, så sier jeg min mening. Jeg har aldri nektet deg din mening, Gamla eller Kenneth. Jeg skriver at jeg håper resultatet blir på bokmål, og nå orker jeg ikke skryte mer av initiativet når den påståtte staheten jeg pratet om tidligere, skinner såpass gjennom.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Men Robert, helt seriøst. Hva hadde du sagt om ble bedt å skrive intervjuene på nynorsk? For det virker som om at det bare finnes en målform for deg i dette landet. Jeg er ikke noe stor fan av nynorsk selv, men jeg respekterer folk som både skrive og snakker det.
 
Topp