Forslag til runde 21

TrAnxZ

Tidligere CM
HP - forslag til innstillinger


Hei,

En ny runde HP er i planleggingsfasen, og i den forbindelse lurer vi på om det er noen spesielle ønsker til hva dere har lyst til å se på denne verdenen av innstillinger? Det kan være noe så enkelt at du ønsker en verden uten bueskyttere, eller en litt mer avansert sammensetning av innstillinger du tror passer godt sammen og som kan gi en spennende og artig runde. Det vil også være nyttig om du skriver hvorfor du ønsker innstillingene du skriver. :)

Vi ser frem til å lese deres ønsker!

Med vennlig hilsen,
Tribal Wars-teamet
 
Sist redigert:

Fa Kua

Populær på forumet
SPEED: 4
Enhetsspeed: 2
Bue: Nah
Paladin: Nah evtl Gammel
Flagg: helst ikke
Haul: NEI
Baseprod: 2, 3 eller 4x så høy
Adelsmann: Tar 25-35 Lojalitet(og myntsystem)
Startbyer: 2 eller 3
Få barbs
Stammer: 1-3 Medlemmer(LÅST)
Duals: Please No


Eller

Speed: 4
Enhetspeed: 2
Bue: Nah
Paladin: Yah
Flagg: Yah
Haul: Yah
Baseprod: Normal
Adelsmann: Tar 25-35 Loj(mynter)
Startbyer: 2 eller 3
MASSE barbs
Stammer: 1-3 Medlemmer(LÅST)
Duals: Please no
 
Sist redigert:

Alexander Hamilton

Litt aktiv?
Bue: Nei
Enhetsspeed: 1.5 - 2
Speed: 4
Baseproduksjon: 2
Paladin: Gammelt system
Flagg: Nei
Haul: Ja
Akademi: Vanlig, med gullmynter, adelslojalitet: 25-35
Stammemedlemmer: 3 (låst!)
Duals: Nei
Barbs: 3+ per spiller
Millisekunder: 0-30
Seierkrav: Skatter
Kontovakt: Nei
Premiumfunksjoner: PK, KA, FA (jeg husker at HP hadde mindre PPfunksjoner før, håper at det er en mulighet).
 

The Governator

Populær på forumet
Hastighet: 8
Enhetshastighet: 4
Baseproduksjon: 2
Forskning: Forenklet
Buer: Aktivert
Paladin: Inaktiv
Kirke: Inaktiv
Vakttårn: Inaktiv
Haul: Limited
Akademi: Gullmynter, halv pris
Lojalitetssenkning: 34
Ms Gap: 10
Nattbonus: Aktiv, 400%
Flagg: Inaktiv
Premium: PA, FA, KA
Stammebegrensning: 5, ikke lov å støtte utenfor stammen
Vinnerkrav: King of the hill. Stammen må erobre og holde 2 av 3 king of the hill byer i 3 dager. Alternativt en ODA runde.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Bare en liten påminnelse: skriv gjerne hvorfor dere ønsker innstillingene dere skriver. :) Er jo en del kombinasjoner her jeg aldri har sett/spilt før, men samtidig undrer jeg litt på hvorfor enkelte av de ønskes. Å skrive hvorfor, hjelper meg med å forstå. :)

Edit: Husk også at enhetshastighet også påvirkes av selve hastigheten. Ved hastighet 4 og enhetshastighet 1, vil hastigheten til enhetene forsatt økes med 4 i likhet med alt annet, sammenlignet med en "normal verden" med 1/1. Hastighet 4 og enhetshastighet 2, vil sammenlignet med en "normal verden" med 1/1 gi 8 (4*2) ganger så raske enheter.
 

Petrus

Litt aktiv?
Hastighet: 4 (Må få igang runden kjapt)
Enhetshastighet: 2 (Kan ikke ha for rask verden, da blir det aktivitet for stor faktor, altså 24/7 som mange ikke har mulighet til
Baseproduksjon: 4 (Så noobs også kan få vokst litt fortere uten å miste motivasjon
Forskning: Forenklet
Buer: Nei
Paladin: Inaktiv, eve. med gamle våpen
Kirke: Inaktiv
Vakttårn: Inaktiv
Haul: Vanlig
Akademi: Gullmynter
Lojalitetssenkning: 25-35
Ms Gap: 50
Nattbonus: Aktiv med 200%
Flagg: Nei takk
Premium: PA, FA, KA
Stammebegrensning: 5 stykker, ingen støtte utenfor
Vinnerkrav: Dominanse, men mist så så mye ODA?

-Pls, mange barbs, slik at vi kan komme igang fort, og ha en stor morsom verden, da snakker jeg V18 barb ratio :)
 

The Governator

Populær på forumet
Hastighet: 8
Enhetshastighet: 4
Baseproduksjon: 2
Forskning: Forenklet
Buer: Aktivert
Paladin: Inaktiv
Kirke: Inaktiv
Vakttårn: Inaktiv
Haul: Limited
Akademi: Gullmynter, halv pris
Lojalitetssenkning: 34
Ms Gap: 10
Nattbonus: Aktiv, 400%
Flagg: Inaktiv
Premium: PA, FA, KA
Stammebegrensning: 5, ikke lov å støtte utenfor stammen
Vinnerkrav: King of the hill. Stammen må erobre og holde 2 av 3 king of the hill byer i 3 dager. Alternativt en ODA runde.
Jeg synes vi kan få en HP med litt skikkelig hastighet. Gjerne på grensen mot speed for min del. Jeg synes generelt HP rundene er for lange. Alle elsker startups og early midgame. De fleste hater langtekkelige endgames. Det er lenge siden vi har hatt en king of the hill runde og min oppfatning er at de fleste synes det er spennende, og det krever litt andre strategier enn normale domikrav. Det fjerner også langtekkelige endgames. Limited haul og høy nattbonus vil avhjelpe mot at kontoene ikke må sitte 24/7 for å henge med. Jeg synes generelt HP runder skal ha lavere ms gap enn normale verdner. 10ms er en gylden middelvei.
 

heinze96

Heineansvarlig
Spillhastighet: 6
Enhetshastighet: 2
Rive ned bygninger: Aktiv
Moral: Inaktiv
Bueskyttere: Nei
Millisekundgrense mellom angrep/støtte: 50 ms
Fakegrense: Nei
Forskningssystem: Forenklet forskning
Kirke: Inaktiv
Vakttårn: Nei
Paladin: Nei
Mynter: Ja
Prestasjoner: Aktiv
Stammegrense: 8 medlemmer
Lojalitet per adelsmann: 25-30
Angrefrist for angrep: 10 minutter
Angrefrist for handelsmenn: 5 minutter
Nattbonus: Aktiv (00.00-07.00)
Angrepsbeskyttelse for nybegynnere: 1 dag
Flagg: Inaktiv
Haul: Inaktiv

Ekstra: Alle starter med 3 landsbyer. 3x flere barbarlandsbyer/bonuslandsbyer enn spillere. Ressursproduksjonen vil være noe høyere enn vanlig (4 ganger mer).

Jeg ønsker meg disse innstillingene fordi jeg føler de er ganske balanserte og gir noe større avstander på verdenen. Med no-haul vil man ikke trenger å bruke 24 av 24 timer på farming og heller bruke denne tiden til å klekke ut en plan for å ta ut fienden. Lav stammegrense vil gi flere stammer med gode spillere i og vil forhåpentligvis hindre en walkover.

Håper dette virker interessant :)
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Spillhastighet: 6
Enhetshastighet: 4 første 2 uker, så 2
Rive ned bygninger: Aktiv
Moral: Inaktiv
Bueskyttere: Ja
Millisekundgrense mellom angrep/støtte: 5 ms
Fakegrense: Ja
Forskningssystem: Forenklet forskning
Kirke: Aktiv
Vakttårn: Nei
Paladin: Ja 10x
Mynter: Ja
Prestasjoner: Inaktiv
Stammegrense: 3 medlemmer. Ingen støtte utenfor stamme.
Lojalitet per adelsmann: 20-30
Angrefrist for angrep: 2 minutter
Angrefrist for handelsmenn: 2 minutter
Nattbonus: Aktiv (01.00-06.30)
Angrepsbeskyttelse for nybegynnere: 1 dag
Flagg: Aktiv
Haul: Inaktiv
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Spillhastighet: 6 eller 8
Enhetshastighet: 2
Moral: Inaktiv
Bueskyttere: Nei
Millisekundgrense mellom angrep/støtte: 100 ms
Fakegrense: Nei
Forskningssystem: Forenklet forskning
Kirke: Inaktiv
Vakttårn: Nei
Paladin: Nei
Mynter: Ja
Prestasjoner: Aktiv
Stammegrense: 4 medlemmer (LÅST)
Lojalitet per adelsmann: 25-35
Angrefrist for angrep: 1 minutte
Angrefrist for handelsmenn: 5 minutter
Nattbonus: Nei
Angrepsbeskyttelse for nybegynnere: 1 dag
Flagg: Inaktiv
Haul: Inaktiv
Premium: Nei
 

janrune

Velkjent medlem
Spillhastighet: 8 (Vanlige verdener er generelt trege, så tommel opp for mye fart)
Enhetshastighet: 4
Moral: Inaktiv (gidd å straffe de som starter bra)
Bueskyttere: Nei
Millisekundgrense mellom angrep/støtte: 100 ms
Fakegrense: Nei
Forskningssystem: Forenklet forskning
Kirke: Inaktiv
Vakttårn: Nei
Paladin: Nei
Mynter: Ja
Prestasjoner: Aktiv
Stammegrense: 3-5
Lojalitet per adelsmann: 25-35
Nattbonus: Ja (00-07) (Farten er såpass høy at vi må la folk få sove trygt)
Angrepsbeskyttelse for nybegynnere: 1 dag
Flagg: Inaktiv (Føler dette er de verdenene som går mest tilbake til røttene, så la oss slippe nymoderne ting som flagg)
Haul: Inaktiv (Da unngår vi at visse folk får uforholdsmessig god start)
Premium: Kun det vanlige

Kan kompensere mangelen på farming med ekstra høy ressproduksjon.
 

Beagle Eagle

Guest
En måned høres helt supert ut :) Hyggelig å se deg aktiv Ole
 

Olve

Populær på forumet
Tenker at en No-Haul verden med en 1:1 ratio på barbs som grunnmur ville vært en god ting for en norsk HP, slipper vi at 24/7 blir for OP, men samtidig er det en viss bonus for de som orker å legge ned den tiden uten at den blir for stor.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Nærmer det seg?
Jeg må nok justere det jeg skrev tidligere til slutten av denne måneden.

Tenker at en No-Haul verden med en 1:1 ratio på barbs som grunnmur ville vært en god ting for en norsk HP, slipper vi at 24/7 blir for OP, men samtidig er det en viss bonus for de som orker å legge ned den tiden uten at den blir for stor.
Er det et større ønske for slike innstillinger på HP enn normale verdener?
 

Beagle Eagle

Guest
HP er et unikt konsept der hver runde har variert noe fra hverandre. Hver enkelt runde skal by på sin egen lille vri, og det handler om å kunne tilby noe annerledes. Eksempelvis har vi gjennom de 20 første rundene møtt på vrier som:
* Ulike farmereglene (No haul, limited haul og normal haul)
* Ulike stammeregler (alle mot alle, faste stammer, mindre stammer, større stammer)
* Ulike hastigheter
* Ulike mengder barbs
* Ulike lengder

Er det et større ønske for slike innstillinger på HP enn normale verdener?
Fra mitt eget perspektiv mener jeg at en HP-verden mister ett viktig aspekt ved å fjerne farmingen helt. Og hvis dette skal gjøres med tanke på å senke krav til aktivitet, mener jeg at Limited Haul vil funke mer enn bra nok.
På en annen side vil den positive siden med No Haul være at vi mest sannsynlig får flere solo kontoer.

Men som jeg har nevnt over så handler HP-runder om variasjon, så uansett hva dere finner på så blir det nok bra.

Det viktigste og helt unike med HP er at man slipper alle de ulike PP funksjonene, og den boosten de gir.
- For meg minner dette tilbake til de dagene vi ikke hadde slikt implantert i spillet. De dagene man satt å fulgte med på endringer på rankingen fra time til time, oppdaterte alt på forum og ingenting var avgjort fra første dag.