Diskusjon Forslag til v21 / kommende verdener

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Jeg hatet random stammer på hp(11 elelr 12, husker ikke), det ble aldri noe definert cluster og det var egentlig bare rotete. Og den stammen med mest gode/OK spillere endte opp med å dominere. Mens stammen jeg havnet i der ble parker på første dagen.

Og jeg er faktisk helt enig med Bacardi, er oss som spillere og ikke innstillingene (på alt unntatt gråbyer, noobs elsker gråbyer)
 

DeletedUser

Guest
Og jeg mener også at verdener med masse gråbyer (som v18) som er de mest nybegynnervennelige siden det er større sjangse å havne borte i fra de gode spillerne og derfor ikke bli dominert helt fra begynnelsen av verdenen.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Jeg hatet random stammer på hp(11 elelr 12, husker ikke), det ble aldri noe definert cluster og det var egentlig bare rotete. Og den stammen med mest gode/OK spillere endte opp med å dominere. Mens stammen jeg havnet i der ble parker på første dagen.

Og jeg er faktisk helt enig med Bacardi, er oss som spillere og ikke innstillingene (på alt unntatt gråbyer, noobs elsker gråbyer)

Stammene på hp10 var veldig godt matcha, med unntak av stammen din. Men feilen med den runden var som du sier, oss spillere. Flere av spillerene i de andre stammene ga byene sine til Yeah, siden de var så god/de orket ikke spille hpen.
 

Imrahil

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
102
Og jeg mener også at verdener med masse gråbyer (som v18) som er de mest nybegynnervennelige siden det er større sjangse å havne borte i fra de gode spillerne og derfor ikke bli dominert helt fra begynnelsen av verdenen.

Jo bedre tid du får på deg, jo større sjanse for å kunne etablere deg og dermed bli kjent med nokon som kan lære deg spelet. (støttes)
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Nja, ikke helt enig. Det er klart at vi som spillere har mye å si, men uten nattbonus, farmelimit etc. blir det ikke akkurat veldig attraktivt for nye spillere når en er parkert etter 4 dager.

Det vil ikke redde noobs fra aktive å gode spillere, samtidig vis jeg ikke tar feil så kommer adelskjøp til å bli aktivert ved no haul å farmelimit å skulle det ikke bli det så vil det være en verden hvor det er vanskelig og få adels på i mid å lategame som vil gjøre verdenen ganske kjedelig. Vil vi ha mest mulig nye spillere så må vi nolifere, dualkontoer og alle dissa premadsa på vær verden holde seg unna sånn at nye spillere kan utvikle seg uten å bli eid. Casual var vel egentlig laget for å gjøre dette men man ser jo hvordan vi å andre servere har greid å rote til det.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Teamet bør se på innstillngiene på de verdene i Norge hvor det har blitt flest spillerlandsbyer, er jævla enkelt å se at v20 for eks ikke funker!
 

DeletedUser

Guest
La oss få innstillingene som var på V2 (star)
Det er flere som har vurdert "comeback om det skjer :newpost:

Jeg kan tenke meg ok hastighet "all over" :speed:

Ikke unødige premiumfunksjoner,men premiumfunksjonen for å øke hastigheten,samt øke mengden for å bære ress i markedet ville vert himla kjekt :speed:
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Vil vi ha mest mulig nye spillere så må vi nolifere, dualkontoer og alle dissa premadsa på vær verden holde seg unna sånn at nye spillere kan utvikle seg uten å bli eid.

Dere trenger ikke nødvendigvis å holde dere unna. Faren for en spøkelseverden hadde vert stor, og nybegynnerne ville ikke hatt noen å lære spillet av. Det som kunne vert en idè var at dere ikke var så gode mot de nye. For eksempel dersom Roger gikk i krig mot Einar (8 år) kunne det kanskje vere greit å sende ett tog som var mulig å snipe. Dere skulle bare vist den gleden man kan få når man klarer å snipe ett tog sendt av Jørn på hp, og spesielt to tog på samme dag (bare for å ta ett tilfeldig eksempel :gjeip:)

Casual var vel egentlig laget for å gjøre dette men man ser jo hvordan vi å andre servere har greid å rote til det.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Det finnes ganske mye dårlig på de forskjellige casual verdenene, men jeg har selv opplevd å se kraftige forbedringer der. Folk som på starten sendte adelsangrep med 4 adelsmenn i hvert angrep, og etter hvert sendte tog på under sekundet (fortsatt mulig med forbedring, men godt på vei). Joda, der er noen som utmerker seg som erfarne, men de fleste er villige til å lære bort
 

DeletedUser

Guest
Så venter vi alle på v21. Så dødt på .no for øyeblikket.
 

solono

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
v20 er jo allerede umulig for nye spillere å spille på. Kanskje på tide å tenke på å starte opp 21?
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Håper at v21 kan bli ne litt mer nybegynner vennlig verden, så vi kanskje kan klare å få noen nye spillere inn i TW snart. Det kommer selvsagt noen nå og da, men ikke veldig ofte.

Forslår bl.a at nattbonusen kan være 23-08, vi kan ha Limited Haul, så folk slipper å sitte å farme konstant for å holde følge. En verden uten premium-funksjoner har jeg gitt opp, men noe begrenset der ville også vært fint. (kanksje fjerne halveringer). Fakegrense er vel også fint, så dem slipper å sitte med sinnsyke mengder med incs..

Nå kan jeg ikke så mye om innstillingene i slike verdner, så bare slenger ut noe småting.
 

DeletedUser

Guest
Enig med HolyMother om limited haul, men jeg mener det beste hadde vært å ha no haul og gjøre sånn at ressursfeltene produserer mer ressurser. Det kan dog oppstå litt problemer med PP-horing. 20 % ekstra ressursproduksjon, ressurskjøp, byttehandel med PP og halvering gjør sånn at størrelsen på lommeboka har alt for mye å si. Når man har muligheten til å farme vil man få inn mye mer gjennom dette enn gjennom PP-funksjoner, og de som er litt for glade i kjøpe seg til topps får ikke et like langt forsprang. Jeg tror no haul er den beste måten å få inn nye spillere på TW, men når PP-funksjonene er der, så er det i veien for at det skal bli en bra verden.

Sånn som blant annet Olve sier, så tror jeg også at det blir mye enklere å være nybegynner og etablere seg på en verden om det er flere gråbyer per spillerlandsby. Størrelsen på gråbyene kan også ha mye å si. Nå har vi hatt V19 og V20 som har vært små og litt kjedelige verdener. Mtp at de forrige verdenene var små regner jeg nesten med at V21 blir stor.

Jeg synes V14 var konge. Noe lignende med limited haul og litt høyere hastighet hadde vært fantastisk :) Moralen er jeg litt usikker på though. Den beskytter vel egentlig nybegynnere ganske godt, men i noen situasjoner mener jeg at moralen ikke er helt fornuftig. Angreps/support gap kan også gå opp til 100 ms for å tilrettelegge for mindre erfarne spillere. Men over 100 ms (i hvert fall 400 ms!!) blir for mye. Fakegrensen kan også dra seg btw.

Innstillinger til V14 her:

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?16901-Oppstart-verden-14&p=294606&viewfull=1#post294606
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Håper at v21 kan bli ne litt mer nybegynner vennlig verden, så vi kanskje kan klare å få noen nye spillere inn i TW snart. Det kommer selvsagt noen nå og da, men ikke veldig ofte.

Forslår bl.a at nattbonusen kan være 23-08, vi kan ha Limited Haul, så folk slipper å sitte å farme konstant for å holde følge. En verden uten premium-funksjoner har jeg gitt opp, men noe begrenset der ville også vært fint. (kanksje fjerne halveringer). Fakegrense er vel også fint, så dem slipper å sitte med sinnsyke mengder med incs..

Nå kan jeg ikke så mye om innstillingene i slike verdner, så bare slenger ut noe småting.

Det viktigste med en limited haul verden vil jeg si er å ikke få med pp-funksjonen der du kan kjøpe adelsbegrensinger.
 
Topp