Forumtitler

DeletedUser

Guest
Enig med Mikkel. Men om det er sånn at dette ikke skjer så bytt iallefall til ''like a boss''
 

DeletedUser

Guest
Støtter både Grim og Dark her. 'baws' minner meg om det dem på mørekysten kaller søppel.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Såvidt jeg vet er det ikke mulig å legge til egne forumtitler eller jo det er mulig, men ikke etter et visst antall innlegg.

Forumtitlene er heller som sagt ikke "permanente" foreløpig. Jeg/vi driver enda og fikser litt på de, og ordentlige titler kommer ikke før det kommer en tråd om det på forumet med oversikt.

Når det er sagt så liker jeg forslaget ditt Grimlock, men det blir veldig mye fikling og tull for å flytte brukere over i riktig gruppe.. samt holde oversikt over hvem som skal være der. Foreløpig skjer det ikke, men kanskje seinere. Skriver det ned i alle fall som et forslag.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Såvidt jeg vet er det ikke mulig å legge til egne forumtitler eller jo det er mulig, men ikke etter et visst antall innlegg.

Feil. Jeg beskriver hvordan ovenfor. Det er enkelt.

Når det er sagt så liker jeg forslaget ditt Grimlock, men det blir veldig mye fikling og tull for å flytte brukere over i riktig gruppe.. samt holde oversikt over hvem som skal være der. Foreløpig skjer det ikke, men kanskje seinere. Skriver det ned i alle fall som et forslag.

Igjen, feil. Flytting av brukerne vil gjøres automatisk etter at man setter det opp én gang. Man kan til og med enkelt gjøre det slik at dersom noen får mindre ryktepoeng enn en eventuell grense så faller man tilbake i den vanlige brukergruppen. Gi meg admin rettigheter så fikser jeg det lett, dersom du ikke gidder å bruke de 5 minuttene det tar. Leser man vBulletin sin manual ser det veldig enkelt og greit ut.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Igjen, feil. Flytting av brukerne vil gjøres automatisk etter at man setter det opp én gang. Man kan til og med enkelt gjøre det slik at dersom noen får mindre ryktepoeng enn en eventuell grense så faller man tilbake i den vanlige brukergruppen. Gi meg admin rettigheter så fikser jeg det lett, dersom du ikke gidder å bruke de 5 minuttene det tar. Leser man vBulletin sin manual ser det veldig enkelt og greit ut.


Aah, ja stemmer. Du har faktisk rett. Jeg tenkte ikke over det "forfremmelse" alternativet.
Nåvel, jeg skriver det fortsatt ned så ser jeg på det når jeg har mulighet.
 

DeletedUser

Guest
Fantastisk! Et forslag som hittil bare har fått positiv respons, som du liker og som er lett å implementere - for en kombinasjon! Gleder meg til å se det i bruk snart :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg liker oversikten over forumtitlene! Fint å få den opp. Det eneste jeg ønsker å pirke litt på er fordelingen basert på antall innlegg på de øverste titlene.

Per forslaget mitt tidligere, under spoilere (fordi det er litt langt).

[spoil]
Støttes :)

Syns ikke noe særlig om den tittelen selv. Den er litt... vel, teit, og IMO ikke like kul som de foregående :razz:

En potensiell løsning kunne være å gjøre det slik at når man passerer et visst antall innlegg (for eksempel 3000, som er det nåværende kravet for Like a Baws) så kan man selv bestemme forumtittelen man vil ha. De som har så mange innlegg vil ha vært regelmessige brukere av forumet over lengre tid, så en liten belønning, i slik forstand, kan umulig skade. De vil antakeligvis kjenne forumet godt nok til at de ikke lager upassende titler, som har vært en tidligere bekymring ved egendefinerte titler.

Det er heller ikke et problem å innføre en slik ordning. Det er bare å sette opp en ny brukergruppe som man blir forfremmet til når man passerer et visst antall innlegg, og sette innstillingene for den gruppa klonet av den vanlige brukergruppa... med unntak av at man kan lage egendefinerte titler. Kanskje noe annet småtteri, hvis man føler for det.

Når det gjelder betingelsene for en slik brukergruppe vil jeg tro det også kan være en idé å sette et minimumskrav for ryktepoeng. Men da et forholdsvis lavt et, type 100 poeng eller så. Bare for å vise at dette er medlemmer som ikke er direkte upopulære. Hvorfor ikke høyere? Vel, enkelte brukere (DarkMoon er et strålende eksempel) har vært aktive i lange perioder før, men ikke mens ryktefunksjonen har vært aktiv. Med et høyt krav for ryktepoeng ville det bare vært aktuelt for de som har vært aktive i den perioden ryktepoeng har fungert. Det virker urettferdig.

Så for å oppsummere; Tillat brukere med over et visst, høyt men overkommelig (2-3000) antall innlegg å bestemme sine egne titler på forumet.
  • Gir en harmløs men morsom belønning til de trofaste traverne på forumet.
  • Gjør at man etter hvert vil slippe å sitte fast med en tittel man misliker.
  • Lett å implementere.
  • Hovedfokus på krav til antall innlegg, men relativt lavt krav for antall ryktepoeng.
[/spoil]

Jeg føler at spesielt kravet for den øverste tittelen gjerne kunne senkes litt. I skrivende stund er jeg den eneste med over 4000 innlegg, og blant de med over 3000 innlegg er kun to aktive nå (DarkMoon og Zippymaster). For å finne den fjerde aktive brukeren blant de med flest innlegg må man ned til Scarborough med sine 2775 innlegg.

Dersom dette faktisk skal være en realistisk belønning for aktivitet på forumet burde kravet senkes. Jeg har stort sett vært aktiv på forumet konstant siden TW.no åpnet for over fem år siden. Jeg har riktignok noen hundre innlegg på en annen forumkonto (Vv0Lv3r1n3), men det er allikevel litt mye å forvente at man må være aktiv lenge for å oppnå valgmuligheten. Spesielt tatt i betraktning at jeg tror aktiviteten på forumet har sunket gjennom åra.

Så ja. Jeg ønsker at kravene senkes noe. Det er kanskje også litt mye med hele 1000 innlegg mellom de tre siste titlene - det tar lang tid å skrive så mange innlegg.

Ut av nysgjerrighet, ble det innført noen minimumsgrense for ryktepoeng for å få egendefinert titler? Jeg antar ikke, siden det ikke står noe om det i tråden, men greit å være sikker.
 

DeletedUser

Guest
Fant ut hvor jeg bytta
 
Sist redigert av en moderator:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Banan! Endelig, etter over 3 år med kødding og drittslenging på forumet blir jeg belønnet! Til en mulighet til å kaste enda mer dritt! :hmm:

Edit: Eyy!! Noen har skifta på meg!!!!!

Edit again: Ser Dakapo har oppdatert forumtittelgreiene.
 
Sist redigert:
Topp