Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Altså, et tap av mangevis av ungdommer gjør det ikke rett til å bryte norsk lov selv om PP i denne situasjon er meningsløse så er jeg i mot at folk skal utnytte den situasjonen og bryte da de regler som gjelder her i verden.

Tragedien som har skjedd gir ingen rett til det.
 

DeletedUser

Guest
Tragedien som har skjedd, gjer at normale mennesker driter i alt som har med fred på spill og PP.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Nå vil ikke jeg bruke banneord for å utrykke meg, ser du blir provosert av meg, og det kan jeg jo godt se i og med at jeg klager på denne avgjørelsen i en slik situasjon Norge nå befinner seg i.

Men jeg tolerer ikke at folk skal utnytte den tragedien som nå finnes i Norge.
 

DeletedUser

Guest
Utnytte, ka meine du med det?
Ja eg blir provosert av deg, og det med god grunn.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Utnyttet ved da at det går an å støtte, men ikke angripe, mange som blir angrepet har nok desverre utnyttet denne muligheten.

Og teamet holder jo heller ikke sin del av avtale i forhold til PP da deler av tilbudet har blitt borte i 24 timer.

Min tristhet til denne sak er like stor som din, men jeg klarer å se andre saker og, du må ikke tro at jeg er mindre lei meg fordi jeg også taler i denne sak. Selv om du da tydeligvis tror det av det jeg kan se.
 

DeletedUser

Guest
Godene og fordelene man har ved å kjøpe premium poeng er hovedsakelig til å bygge byer og tropper, samt administrere dette. Denne fungsjonen kan du fremdeles utføre selv om det er fred, så jeg ser ikke poenget med å syte og klage over dette.
Jeg tror trygt jeg kan si at flertallet som spiller på TW.no ønsket denne freden som ble innført, og aksepterer den. At det da skal komme enkelte individer å suttre og klage over dette, er for meg veldig respektløst og uforskammet.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg har respektert den helt jeg, men jeg vil også da få en tilbakebetaling som dekker tapene av det jeg har fått grunnet denne freden som det ikke var informert om når jeg kjøpte mine PP og aktiverte min PK.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Funksjonene som tilhører PP-funksjonen er 100% inntakt. Det at ikke angrepene går inn har ingenting med antall PP du har. Leste et sted på forumet at Forbrukerkjøpsloven er dratt inn i dette, og da kan jeg si at forbrukerkjøpsloven ikke tar for seg kjøp av slikt på internett.

Jeg blir regelrett kvalm over at enkelte her tenker kun på erstatning av PP når slikt har skjedd. Ta f.eks PP for en måned, 200PP koster 35 kr. Dvs at deler du dette på 30 dager, koster en dags PP 1,16 kroner, og da lurer jeg på, er det noe som helst poeng i å krangle om en liten krone?! Nei, vettuhva, dette er så provoserende, så jeg stopper her før jeg skriver noe jeg ikke burde skrive!

Patetisk, og lite gjennomtenkt! Harde ord, men det er det fortjent!

Å ha fred i en dag er vel ikke mye å be om, er det det? Hvorfor skal enkelte argumentere og kverulere mot denne freden? For meg kunne freden ha vart i en uke. Selvom det er kjedelig, så forstår jeg årsaken til at det blir gjort, for det skulle nesten bare mangle.

Nei, dette holder ikke!
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes det er respektløs oppførsel av deg zippy, du viser absolutt ingen medfølelse. Personlig har jeg akkurat vært i fakkeltog, og dreit i TW. Betyr TW virkelig så mye for deg at du ikke kan ta deg litt fri, og vise medfølelse med ofrene og deres bekjente? Takk PABben, for at du og fleste parten her viser respekt og medfølelse. :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg synes det er respektløs oppførsel av deg zippy, du viser absolutt ingen medfølelse. Personlig har jeg akkurat vært i fakkeltog, og dreit i TW. Betyr TW virkelig så mye for deg at du ikke kan ta deg litt fri, og vise medfølelse med ofrene og deres bekjente? Takk PABben, for at du og fleste parten her viser respekt og medfølelse. :)

Man kan vise respekt og medfølelse på andre måter enn å lage fred på tw. Jeg har personlig også akkurat gått i et fakkelstog. Vært i kirken og gjort alt det andre som er vanlig i en slik situasjon.

Til dere andre: Det er ikke pengene dette her går på, det er at tw-teamet bryter loven.
Scar.; De bryter nok desverre det ordinære tilbudet.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det holder ikke som grunnlag for å kreve pp tilbake. Du kan fortsett se at angrep går inn, så dette holder ikke alene som et underbyggende krav. "Enkelt se at angrep går inn" er meget relativt. Jeg synes oversikten er grei som den er, så som jeg sa så er dette relativt. Ingen funksjoner i PP´en er blitt påvirket i særlig kraft av denne freden, så "varen" som det blir klagd på her, er fortsatt 100% inntakt!

TW-Teamet bryter ingen lover, men forholder seg til de lovene som er gjeldende til enhver tid!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg kan ikke enkelt se om mitt angrep var vellyket, om det blir påvirket i stor grad eller ikke er irelevant så lenge de bryter loven.

Den er ikke 100% kontakt, men nesten takk. Så de overholder ikke tilbudet dems.

Og i følge norsk lov så skal man da erstatte noe som kommer frem i følgende §§:

[SPOIL]Kapittel 12. Forskjellige bestemmelser


§ 55. Forventet kontraktsbrudd

For forventet kontraktsbrudd gjelder reglene i lov 13. mai 1988 nr. 27 om kjøp §§ 61 og 62.


§ 56. Insolvensbehandling

Kommer en av partene under insolvensbehandling, gjelder bestemmelsene i dekningsloven kapittel 7.


§ 57. Kontraktsbrudd ved del av tingen

Omfatter selgerens kontraktsbrudd bare en del av det solgte, gjelder reglene om mangler og forsinkelse i kapittel 5 og 6 i loven for denne delen. Forbrukeren kan heve kjøpet i sin helhet når kontraktsbruddet er vesentlig for hele kjøpet.

Må selgeren etter forholdene antas å ha avsluttet sin levering enda ikke alt er levert, gjelder reglene om mangler.




Kapittel 6. Forbrukerens krav som følge av mangler ved salgsgjenstanden


§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28
b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30
c) kreve prisavslag etter § 31
d) kreve heving etter § 32
e) kreve erstatning etter § 33.


Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.




Kapittel 5. Forsinkelse. Forbrukerens krav som følge av forsinket levering


§ 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse

Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 20
b) kreve oppfyllelse etter § 21
c) kreve heving etter § 23
d) kreve erstatning etter § 24.


Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

Dersom selgeren ikke i tide oppfyller sine plikter ellers etter kjøpet, gjelder bestemmelsene om forsinkelse tilsvarende så langt de passer, likevel ikke § 23 tredje og fjerde ledd. Partene kan avtale en annen løsning. [/SPOIL]


Men han opplyser at vi må følge den tyske loven og jeg kan desverre ikke tysk, så teamet får slippe unna denne gangen. ;)
De får heller bare levet med at de bryter loven..
 

DeletedUser

Guest
Det var en måte å markere det som har skjedd, zippy. Akkurat som vi går i fakkeltog, er fred i dette spillet en måte å markere på.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Ja, og det støtter jeg helt ut og det mener jeg er på sin plass, men en markering skal ikke vare så lenge og det er angrep i den perioden som ikke skal gå an i mitt syn.
 

DeletedUser

Guest
Det er en fin måte å markere på, hvordan skulle vi ellers gjort det? Dessuten er det veldig mange som har behov for litt fri :)
 

DeletedUser

Guest
Det er snart på tide at Pabben eller dakapo erklærer enten at "slik er det og ingenting dere whiner om kan endre det" eller gir en eventuell kompensasjon om dere ikke tør det, så vi slipper mer av denne whiningen i en tråd som veldig mange føler har blitt uverdig og kynisk.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Ehm, alle kunne skrevet en melding? Vi kunne jo evt. hatt fred i 30 min? Sikkert mange måter.

Fri er alltid ønskelig hos noen ja, men ingen som tidligere har oppgitt noen annen grunn enn en markering, men såklart så er fri inne i bildet, men livet må gå videre.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ehm, alle kunne skrevet en melding? Vi kunne jo evt. hatt fred i 30 min? Sikkert mange måter.

Fri er alltid ønskelig hos noen ja, men ingen som tidligere har oppgitt noen annen grunn enn en markering, men såklart så er fri inne i bildet, men livet må gå videre.

Ingen vil merke en fred med 30 min varighet, zippy. Hadde satt pris på litt forståelse ang dette. Norge har aldri opplevd noe mer tragisk siden 3.verdenskrig, så en fred som varer i et døgn burde bli kunne akseptert av samtlige, uten at noen skal komme å whine om å få kompensasjon for tapt PP, som da rent oversatt til kroner er 1,16 kroner. Tenk heller på ofrene, og de etterlatte. Tenk deg at de har mistet barna sine og vennene sine, mens du lager bråk om så lite som 1,16 kroner. Om det viser seg at TW sitter med et erstatningsansvar, så vil dette være såpass lite at det blir ubetydelig i den forstand at det ikke blir gjort bindende.

Kan se at Krona har lagt ved §11 i forbrukerkjøpsloven som hovedgrunnlag. Jeg vil bare si at §11 handler om leveringstid, og ikke noe erstatningsansvar. For å slippe mulig kverulering legger jeg ut sitatet fra denne loven: " Avkastningen som tingen gir før den avtalte leveringstiden tilfaller selgeren, når det ikke var grunn til å regne med at den ville falle senere. Avkastningen som tingen gir etter den avtalte leveringstiden tilfaller forbrukeren, når det ikke var grunn til å regne med at den ville falle tidligere."

Zippymaster: Du drar også frem §57 i forbrukerkjøpsloven som sier akkurat det du la inn i spoiler. Om vi tolker denne loven slik den står nå, så har du rett, men problemet er at du må se i starten av loven, §1, som heter "Alminnelig virkeområde". Der står det at; " Med forbrukerkjøp menes salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet." Premiumpoeng blir ikke omtalt som "ting" i denne sammenhengen, ting blir tolket som f.eks bil, eller noe annet fysisk. For det andre så er ikke dette noe som har med næringsvirksomhet å gjøre slik jeg har forstått det, derfor er ikke forbrukerkjøpsloven riktig å bruke i denne sammenhengen.

Av de lovene jeg har vært gjennom, så gir det erstatningsansvar hvis".. det finnes vesentlige kontraktsbrudd av produktet, ved en slik karakter at produktet er ubrukelig". Dine §§ som du legger til grunn her, zippymaster, er et meget tynt grunnlag. Om du ønsker PP tilbake, så må du gjøre det uten å ha hjemmel i lov å legge til grunn med.

mvh
Scar
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp