Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Som sagt så er det ikke pengene som er problemet, det er mer at loven brytes fra teamet sitt. Hvis du kan ta det til etterretning neste gang så hadde det vært flott :)
 

DeletedUser

Guest
Går det an å slette alle postene til Zippy, for den ene posten er jammen mer tragisk enn den andre.

Jeg skal gledelig donere 30 forbannede (ja gi meg en infraction for dette, for i denne saken gir jeg beng!!) PP poeng til den gjøken så han holder kjeft, for makan til mangel på respekt for menneskeliv har jeg ikke sett siden fredag kveld.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Da sier jeg det igjen; Du kommer bare med anklager, og ingen bevis for dette noen steder. Eneste jeg har sett er at du mener TW bryter loven ved å ikke tilbakebetale PP for denne dagen, noe jeg nå tilbakeviser på det sterkeste.

Om du ønsker å fortsette diskusjonen, så foretrekker jeg at du legger ved eksempler ved brudd på Norges Lover du mener vi har begått, samt paragrafer som støtter oppunder dette, så fortsetter vi når det er gjort.

Nå føler jeg at jeg fortsetter emd OT, og det beklager jeg.

Denne tragedien er helt forferdelig, og jeg skal til Oslo i morgen å vise min ære til de som har blitt pårørt av dette. Må selv si at jeg våknet opp i dag å innså hvor meningsløst det var å skulle stå å selge klær på dressmann under en slik periode som dette.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Bevisene har kommet her...
Og paragrafene har også kommet her.

Spiralis; Det handler fortsatt ikke om PP heller, det handler om at tw bryter loven. That's the whole point.

Jeg kan kondolere like mye som alle andre og være like trist som alle andre selv om jeg nå også taler denne sak.
 

DeletedUser

Guest
Så de som ikke ville stå stille i 1 min i dag i minnesmarkeringen skulle saksøke den norske stat for å få erstattet det ene minuttet de ikke fikk gjort noe?

Makan til tullprat!!!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det som er kommet har jeg tilbakebevist ved sitater fra Norges Lover, så de er ikke lenger til diskusjon på dette tidspunkt.

Du har ikke tilbakevist de, bare kommet med påstander om at tw-handelen ikke går under disse fordi du mener det ikke er næringsvirksomhet, noe jeg er sterkt uenig i.

Det ene minuttet kunne man gjøre som man ville, og som sagt så er det forskjell på 1 min og 24 timer som sagt.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Herregud Zippy, kutt ut dette tullet ditt, nå får du ta deg sammen! Dette blir rett og slett latterlig.. Du kan jo se at jeg begrunner dette med virkeområdene til lovene du drar frem hele tiden? Om det ikke er tilbakebevisning, så kan jeg ikke forstå hvordan vårt rettssystem kan fungere, når man tilogmed bruker lovene som er satt for Norge som begrunnelse for tilbakebevisning av påstander framlagt av deg.

At du har egne meninger er helt greit, men tråden du viser disse i, i en minnetråd til denne store tragedien er så kvalmt som det kan få blitt!
 

DeletedUser

Guest
For å ta ting litt punkt for punkt zippy.

Du lager et større bråk enn jeg trodd skulle være mulig.

1. Laget du samme bråket i høytidene over "tapte" PP-poeng?
2. Har du overhodet noe respekt for de pårørende?? Om du hadde ville du ikke kjørt saken i denne tråden, men gjort det per PM.
3. Om serveren er nede for vedlikehold, vil du også da whine om tilbakebetaling og brytning av loven?? Du får jo ikke se når angrepene dine skulle truffet... samme gjelder når du opplever bugs og angrepene dine "forsvinner". Det har skjedd med flere.... skal de whine om tilbakebetaling av PP og korrupte spilladmins som bryter loven.... Saken din er så tynn og feilplassert at jeg knapt har ord.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
For å ta ting litt punkt for punkt zippy.

Du lager et større bråk enn jeg trodd skulle være mulig.

1. Laget du samme bråket i høytidene over "tapte" PP-poeng?
2. Har du overhodet noe respekt for de pårørende?? Om du hadde ville du ikke kjørt saken i denne tråden, men gjort det per PM.
3. Om serveren er nede for vedlikehold, vil du også da whine om tilbakebetaling og brytning av loven?? Du får jo ikke se når angrepene dine skulle truffet... samme gjelder når du opplever bugs og angrepene dine "forsvinner". Det har skjedd med flere.... skal de whine om tilbakebetaling av PP og korrupte spilladmins som bryter loven.... Saken din er så tynn og feilplassert at jeg knapt har ord.

1. Nei, dette er informert om på tws sider i forhold til varslete tider med fred som da jeg var informert om når jeg kjøpte min PP.
2. Jeg har som sagt stor respekt for de pårørende og de døde. Dette var en undersøkelse, ikke en minetråd. Saken var allerede oppe her, så jeg så det ikke på som nødvendig i form av respekt å bytte sted.
3. Nei, fordi dette også er informert om og i følge Norges Lover er dette noe man må tolerere som kjøper at det kan komme oppgraderinger fra selger.
Mine angrep har aldri forsvunnet så det er ikke noe jeg vil ta standpunkt om, det vil heller ikke være tw sin skyld om det skulle være noe feil med nettet.
 

DeletedUser

Guest
Ok... skal høre med Pabben om han ikke kan orientere oss i forkant neste gang en person skal gjøre en terroristhandling på norsk jord (kjenner sarkasmen renner over her -.-).

Om du virkelig mener at noe sånt skal forhåndsproklameres, så må jeg si at enten er du kynisk eller så er du dum.... uansett så vil jeg ikke vite svaret på det, for jeg er bare utrolig skuffet over at noen i det hele tatt orker å lage en sånn sak ut av noe som rett og slett er tragisk for alle som bor i dette landet.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Så lenge det ikke er orientert om så er det et brudd, så klart ser jeg hvorfor, men jeg kan bare ikke se hvorfor teamet ikke vil innrømme at de bryter loven, er ikke mer jeg vil frem til, og at de bryter den da.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Det er snart på tide at Pabben eller dakapo erklærer enten at "slik er det og ingenting dere whiner om kan endre det" eller gir en eventuell kompensasjon om dere ikke tør det, så vi slipper mer av denne whiningen i en tråd som veldig mange føler har blitt uverdig og kynisk.

Først og fremst: Det vil ikke bli tilbakebetalt premium for fred.


Merk at jeg sjeldent skriver poster med mine personlige meninger, men her er min personlige ytring. Beklager på forhånd om jeg støter noen ved å gå inn i denne debatten - som jeg egentlig ikke klarer å forstå at i det hele tatt har oppstått...

Jeg kan aldri huske å ha vært så preget av en hendelse som ikke berører meg eller mine. Vi hadde i dag markering på jobb og jeg stod med tårer i øynene. Noen gråt og det var ikke nødvendigvis fordi de hadde mistet noen kjære men fordi de var preget av situasjonen og hva som har skjedd. Det kalles medfølelse og empati. Jeg håper det er noe som andre kan utvikle etter hvert. Kanskje er det noe som kommer med alderen?

Jeg har flere ganger blitt voldsomt provosert og vært nære ved å skrive svar på denne tråden i affekt, men har klart å la være. Det er jeg glad for når jeg ser på noen av postene som har kommet her. Håper samtidig at den enkelte klarer å se at ikke alle ytringer er nødvendige i et offentlig forum. Hvertfall ikke her og nå.

Å bruke akkurat denne freden til å gjøre en prinsippsak ut av hvilke premiumfunksjoner man ikke drar nytte av er så respektløst som det i mine øyne kan være og jeg vil ikke se en eneste post i denne tråden som kan tyde på klaging over tapt premium i freden. Ikke i denne freden. Heller ikke poster hvor man forteller hvor fælt det er uten å kunne angripe en hel dag eller hvordan avgjørelsen ble tatt. JA, vi kunne latt være å ha avstemming og vi kunne gjort dette tidligere. Det burde kanskje ikke vært nødvendig å ha en poll for å avgjøre fred på tw.no. Beklager at jeg er så feig og at jeg derfor forsøkte å la flertallet bestemme..

Og for å komme enkelte i forkjøpet; ja, det er kanskje maktmisbruk, men brukere som ikke klarer å vise den respekten jeg ber om her er ikke velkommene på forumet vårt og vil få forumbrukeren sin utestengt inntil videre.

Kom gjerne med advokater eller send en klagemail til min sjef. Den byrden skal jeg tåle for å kunne vise respekt for pårørende, etterlatte og andre berørte...
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Da har jeg fått det jeg ville, takk :)

Samtidig så må jeg nok engang utdele min sorg til de pårørende og resten av Norge som tydeligvis ingen har sett i mine meldinger.

Og som deg PABben så har jeg også grått i dagene som har gått, og jeg har også hatt en minestund i dag, og de 2 dagene tidligere.
 

DeletedUser

Guest
Blir nesten litt kvalm av den råtne moralen til mangen av spillerne på dette spillet.

Eg var ikke aktiv hele helgen pga det som skjedde, var på festival og hadde store planer om å klare meg med å spille på mobilen. Men for å sei det slik så brukte eg mobilen til å være oppdatert på nettaviser og prate med venner og familie. Ofret derfor ikke mobilbatteriet mitt på å sitte på et spill som handler om krig og angrep mot andre.

Søndagsettermiddag logget eg inn igjen på TW og så at teamet hadde fått gjennom en symbolsk fred, noe som etter mine øyner viser utrolig stor respekt for alle som er berørte av tragedien.

Men eg skjønner alle synspunkt her, vi må ikke la oss stoppe av terroren, men vi skal heller ikke ignorere den. For Norge er et terrormål, og det kan skje når/hvor som helst.

Om eg nå hadde hatt mulighet til å spille spillet i helga, så hadde nok eg gjort det, men eg hadde fryst alle mine angrep. For eg hadde ikke ønsket å ha det på min samvittighet at eg har plukket byer fra en person som kanskje låg død på Utøya eller satt hjemme og ventet på at telefonen skulle ringe.

En av mine kompiser ofret livet med å sette seg i en båt og reiste ut til øya for å prøve å redde med seg folk som prøvde å komme seg unna. Han er ufattelig trist over å ikke kunne redde flere. Men gjorde så godt han kunne.
Vet fortsatt ikke om eg kjente noen av dem som var der, men har mangen venner som skulle ha vert der. Har også venner som har mistet medlemmer av vennekretsen sin.
Men etter en slik hendelse trenger du ikke å være direkte pårørt for å få vekket følelser og tanker for andre mennesker.

Til slutt vil eg rose Teamet for at dere fikk gjennom denne freden.

Til eventuelle pårørte etter hendelsene i Oslo og på Utøya vil eg sende mine varmeste tanker <3 Det finnes ikke ord som kan trøste dere i denne stund…
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Da har jeg fått det jeg ville, takk :)
Hva i svarteste alpakka var det du ville? Jeg ser ikke noen sammenheng mellom det du ville ha og det Pabben kom med her. Hva du ønsker er visst like stabilt som vannet i havet.

Samtidig så må jeg nok engang utdele min sorg til de pårørende og resten av Norge som tydeligvis ingen har sett i mine meldinger.
Det der kan du dytte langt opp et sted der sola ikke skinner, for du mener ikke det du sier. Og jeg hater å se folk som lyger. Du har vist null respekt i denne tråden, og ikke kom her og lat som at du har gjort det. Jeg blir kvalm.
Og som deg PABben så har jeg også grått i dagene som har gått, og jeg har også hatt en minestund i dag, og de 2 dagene tidligere.
Dersom du faktisk er berørt av disse hendelsene, som du så fint påstår over her, forstår jeg ikke hvorfor du brakte dette opp i det hele tatt. Omtrent det eneste urettferdige noen av oss har blitt utsatt for her er disse terrorhandlingene, og det alt dette medførte! Og ikke kom her og påstå at dine usle PP er verdt ETT menneskeliv engang, for det er det ikke. ALL PP I VERDEN kan ikke gjøre ting bedre, så enkelt er det bare.

Jeg mistet all respekt for deg etter det jeg har lest i denne tråden. Lykke til skal du ha for å vinne den tilbake, for jeg har følt frykten i hele min kropp, og hørt kulene treffe andre enn meg. Stikk. :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Tror du blander litt her jeg ;)

Fordi at jeg er opptatt av at noen ikke skal bryte loven betyr ikke at jeg ikke bryr meg om hva som har skjedd.
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Tror du blander litt her jeg ;)

Fordi at jeg er opptatt av at noen ikke skal bryte loven betyr ikke at jeg ikke bryr meg om hva som har skjedd.

Hva så om Teamet brøyt noen regler i dine øyne?
For så vidt jeg kan huske, så er det bare du som har klaget over det her! (Nei, jeg har ikke lest tilbake i tråden, blir bare kvalm av å lese alt igjen...)
Det er en liten ting som ikke burde bety noe i det heletatt...
 

DeletedUser

Guest
Zippy. Du sier at Teamet bryter loven, hvilken lov er det du snakker om da? Zippy's hjemmesnekra lov for TW?
Når du begynte å spille så godtok du TW gennerelle forettningsbestemelser, og forbrukerkjøpsloven som du viser til gjelder hovedsakelig forbrukerkjøp, hvis ikke noe annet er fastsatt i lov.
Med forbrukerkjøp menes salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet.

Det du serverer oss er med andre ord bare svada og fri fantasi, og du har ikke mistet en dritt, da tjenestene du betaler for med premium ikke berøres av en fred.

Til tross for at flere reagerer kraftig på dine utalelser og meninger, samtidig som du vet at det er stor sorg blandt flere av spillerne her, så fortsetter du i samme leia uten å vise noen form for hensyn der du absolutt bare burde holdt kjeft, og latt dette forbigå i stilhet.
Du er også den første og eneste person som har klart å hisse opp CM så mye at han skriver et innlegg som person, og det kan jeg forsikkre deg om at det skal ganske mye til.
 
Sist redigert av en moderator:

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Snakker om ikke å vise respekt ovenfor hverandre...

Helt klart, teamet kunne håndtert dette mye bedre, for eksempel ved å velge å gi litt lengre varsel før freden startet. Rundt 17 timer fra undersøkelsen ble opprettet til freden startet fører selvfølgelig til at det går litt i kluss med noen IG planer. Det kan bli så mye som flere timers arbeid som går tapt. Det ville ikke kostet noe å gitt 24 timers varsel før freden startet. Men på den andre siden så kunne teamet håndtert det utrolig mye dårligere, for eksempel ved å totalt ignorere denne tragedien. Dette er en fin gest, og det er ikke som om dette er noen man har øvd på.

Eller, rettere sagt, det er mange som mener at dette er en fin gest. Det er sikkert noen som ikke mener at det å skape fred på et tekstbasert online strategispill ikke nødvendigvis har noe å si. Det at de som mener det burde være i stand til å vise litt respekt er åpenbart, og har blitt pekt ut flere ganger. Men det betyr ikke at man behøver å være respektløs tilbake, ved for eksempel å prøve å vri det til at noen setter en kronepris på det du mener er å vise respekt, eller å dømme deres moral. Kan vi ikke alle bare være venner, eller i det minste la være å bli provosert av hverandre i noen få dager?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp