Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Jeg blir helt måløs her. Selvfølgelig sitter ikke de pårørende og spiller tw i en slik stund.
Dette er et spill vi alle lar overta en for stor del av livet vårt, men jeg er temmelig sikker på at ofre og pårørende for disse ugjerningene ikke har ofret mange tanker til tw-kontoen sin. Kanskje har noen, i håp om å få tankene sine bort fra forferdelige opplevelser og følelser en stund, tatt seg ti minutter for å sette opp en kv.

Nå har heldigvis ikke jeg opplevd dette, og vet ikke enda om det er noen jeg kjenner som har det. Men jeg er ganske sier på at det ikke er disse menneskene som får en "fordel" ved eventuell fred. De gir blanke i en mistet fiktiv landsby når deres bror/søster/venn kan være utsatt for noen av disse hendelsene vi ser og leser om på nyhetene.

En fred her ville ikke være for å beskytte byene til rammede, som ikke føler for å spille tw. En fred her ville være et symbol på respekt og forståelse. Hele Norge er rammet. Alle har et forhold til disse hendelsene og jeg håper ingen er såpass uberørt at de tenker de kan utnytte situasjonen for å sende et par angrep eller alle noen landsbyer fra pårørende.

Jeg kan ikke tenke meg å sette meg ned å spille et krigsspill etter at slike krigslignende hendelser har skjedd så nærme, så innpå, med våre medmennesker, naboer, og venner.

Jeg håper folk skjønner hva jeg mener og ikek misforstår meg her.
24 timer er nok for å sende beskjeden om medfølelse. Det er ikke for å gi pårørende tid til å komme over tapene, noe som vil ta lang tid, men for å vise respekt. Og etterpå må vi prøve å gå videre som resten av verden med et tettere samhold.
Prøv å sett dere inn i andres situasjon.

Selv har jeg nå bruk mye tid på noe så dumt som å skrive dette på et nettforum. Noe så meningsløst kan man tenke. Men jeg har klarnet tankene mine og satt ting litt i perspektiv, og jeg følte for å dele dem med dere. For ikke å snakke om at jeg blir provosert og oppgitt over noen av de ugjennomtenkte utsagnene som er skrevet her.
God natt, og prøv å tenk på en eventuell fred som en symbolsk handling. Selv om den vil utgjøre en liten del i et lite samfunn.
 

DeletedUser

Guest
Sayver: Ikke for å være frekk, men om du ikke kan uttale deg skikkelig i en tråd om omhandler det de fleste vil omtale som et seriøst emne, så hold for all del kjeft i stedet. En lærer av meg sa en gang: "Man vet ikke at en person er dum, før vedkommende åpner kjeften og beviser det." Du er farlig nær denne grensen med et par av uttalelsene dine nå. Jeg mener på ingen måte at du ikke skal uttale deg om hvordan du håper dette blir behandlet her på .no, men vis nå litt respekt i måten å svare på.

Kan godt skrive ett langt innlegg hvor jeg stadig repeterer det jeg og andre tidligere har skrevet, men velger istedenfor å skrive kort og enkelt for at folk skal gidde å lese det jeg har skevet.

Fint at du mener jeg er dum fordi jeg ikke ser poenget med fred i ett døgn fordi folk skal "roe" seg.. ? Jeg syntes virkelig hele ideèn med fred er helt idiotisk, skaff deg en kontovakt hvis det er så stort problem, SOM SAGT.

Hvis nå litt respekt for det andre og jeg mener også..
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
ER i mot fred, de som er berørt bør vel ikke engang tenke på tw????
Så dette syns jeg bare blir rart. Neste år så kan man mulig ta fred for å markere dagen eller noe.
Om man skal ta fred for at de berørte skal gjøre ting man gjør når man har mistet noen, så må vi fort ta en uke fred vil jeg tro.
Dette er så traumatisk og fælt at jeg vil tro at om noen tw spillere har opplevd dette vil det sikkert ta såpass lang tid før man er nogenlunde tilbake på ett nivå hvor man kan sløse tiden igjen bort på tw.
 

DeletedUser

Guest
Vis respekt...


Hvis du er så sterkt berørt av dette at du trenger en dag fri fra TW, så tar du en dag fri fra TW... Du trenger ikke at alle andre gjør det? Hvordan skal det hjelpe deg og berørte? Hvis du mener at du vil vise respekt for de døde og berørte, så lar du tw være i fred, uten å være desperat etter en fredsperiode, og bryr deg mer om virkeligheten...

Reager på din måte uten å påtvinge denne måten til andre spillere.

Mvh

SirCaesar/Carnifex
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Scratine gir noen veldig gode poeng her, eneste jeg er uenig er i hvordan vi skal vise respekt.
 

DeletedUser

Guest
Fint at du skjønte hva jeg skrev Sayver :eek: Og jeg skrev aldri at du var dum. Lær deg å lese hva som står i teksten før du hakker.

At du ikke ville ha fred har jeg for den saks skyld skjønt for lenge siden, det jeg ville at du skulle respektere... var at andre ønsker en fred og at du derfor lar være å kalle det idiotisk. Det er greit at du ikke ønsker freden, men jeg mener du nærmest håner de som gjør det i måten din å svare på.

For min egen del utgjør det lite om det blir fred eller ikke, jeg klarer meg gjennom dette uansett.

Men som Scratine påpekte så føles det litt absurd å sitte å spille krigsspill når man har vært vitne til hendelsene som skjedde i fredag.
 

DeletedUser

Guest
Føler dette blir litt "1 minutts stillhet"-opplegg. Straight nok det. Denne hendelsen er aldeles grusom og vi trenger å vise vår omtanke ved en markering av et slag.
Men jeg synes det blir litt voldsomt med 24 timer. 1 time synes jeg er passe. Kanskje samtidig som hele landet vil innføre 1 minutts stillhet?
Dette handler om å vise sin omtanke og respekt for de døde og pårørende.
Men så handler det også om at livet går videre. Selv om TW ikke akkurat er en viktig eller essensiell del av et demokrati(noen vil vel kanskje argumentere på det?) så gjelder noe av det samme her som det både Kongen og statsministeren nevner, at det er viktig at vi ikke stopper opp for lenge, at livet går videre.

Dersom du er en pårørende så logger du ikke inn på TW med iPhonen mens familien din er i sorg for å stemme over fred..? Da bør du vurdere din avhengighet... Dette handler om å vise respekt til de pårørende, ikke om å gi de pårørende pusterom så de slipper å tenke så mye på byene de mister mens de sørger.
Håper ikke dette blir tatt for kynisk opp :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg syntes dette er bra ;) Takk for støtten..Mistet et familie medlem på utøya..Han ble skutt 5 ganger i hjertet ble jeg fortalt...Anders breivik burde ikke få noe spessiel straff..Har lært å tilgi folk..Men å tilgi han for å miste min kjærede fetter er noe jeg ikke skal gjøre..Han burde bare få max straff..Det er alt..

Jeg kjenner deg ikke, men jeg vil gjerne si at du og dine har min dypeste medfølelse, sender mange varme tanker i denne triste tiden.
 
Sist redigert av en moderator:

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Dette.. tar kaka....
Jeg burde ikke blitt, men kjenner jeg blir regelrett irritert, forbanna, sur, oppgitt.. You name it.
Norge er rammet av en tragisk hendelse. Tallet på drepte er sjokkerende, og likevel er 1 dag fred for mye å be om?
Norge har ingenting med TW å gjøre? De fleste spillere på .no er jo fra Norge?
Jeg har ingen tall på berørte her på TW, ingen statistikker å vise til. Men når tallet på drepte er opp imot 100, og spredt over hele landet, er det helt klart mange berørte. Burde vi ikke vise respekt ovenfor våre medmennesker? Fred i 1 dag synes jeg er for lite. TW burde hatt fred i minst en uke.
"Terroristene" vinner ikke ved at vi viser at vi bryr oss om hverandre, tvert imot. Ved å vise sympati, og omsorg, viser vi hvor sterke vi faktisk er.
Ett nettspill.. Kanskje har det ikke store betydningen for de drepte om TW tar noen dagers pause, men jeg føler meg helt klart bedre ved å vise respekt...

Selv bor jeg kun noen minutters kjøring unna Utøya, og 2 av mine venner fra yngre dager har heldigvis kommet hjem like hel.
Forleng freden til en uke, minst...
 

DeletedUser

Guest
Egentlig ikkje overasket

Som overskriften tilsier så er ikkje spøket overasket over at det er et politisk attentat i norge når man tenker på hvordan det norske folk er blidt behandlet av den politiske orginasisjon som altid har styrt.
Selvsagt trasigt å tenke på de som blir sittende igjen og te de går mine tyngre tanker og de sterkeste kondolanser til.
 

DeletedUser

Guest
Som overskriften tilsier så er ikkje spøket overasket over at det er et politisk attentat i norge når man tenker på hvordan det norske folk er blidt behandlet av den politiske orginasisjon som altid har styrt.
Selvsagt trasigt å tenke på de som blir sittende igjen og te de går mine tyngre tanker og de sterkeste kondolanser til.

Vet jeg kritiserte andre for personangrep istad men jeg klarer ikke holde meg.

Utifra posten din høres du ut som neste Anders Behring Breivik.

"Han har gitt uttrykk for at det var grusomt at han måtte utføre disse handlingene, men i hans hode var det nødvendig"

Det er en grunn til at en organisasjon og ett parti som regel har hatt makten, der kalles demokrati. (Og kommer du med en eller annen konspirasjonsteori nå så ler jeg å håper du ser at også andre parti som f.eks. høyre har styrt landet )
 

DeletedUser

Guest
Dette ble litt absurd å lese.

Fra å være en relativt seriøs diskusjon om hvordan vi velger å håndtere dette, har det utviklet seg til nok en av disse trivielle skittkastingstrådene som .no etterhvert har blitt så kjent for.

Sayver: Ikke for å være frekk, men om du ikke kan uttale deg skikkelig i en tråd om omhandler det de fleste vil omtale som et seriøst emne, så hold for all del kjeft i stedet. En lærer av meg sa en gang: "Man vet ikke at en person er dum, før vedkommende åpner kjeften og beviser det." Du er farlig nær denne grensen med et par av uttalelsene dine nå. Jeg mener på ingen måte at du ikke skal uttale deg om hvordan du håper dette blir behandlet her på .no, men vis nå litt respekt i måten å svare på.

Det samme gjelder en god del andre, skal vi vise medfølelse for våre medmennesker i den situasjonen mange befinner seg i nå, må vi starte med oss selv. Omtaler vi andre i negative ordelag tviler jeg på at empatien vi skal vise overfor andre vil føles ektefølt.

Så til tråden topic. Jeg svarte ja på tråden, fordi jeg mener en markering er på sin plass. Men jeg mener teamet viser en handlingsløshet som grenser til det tragiske når de kjører en poll for om de skal markere denne saken. Dette er noe dere skulle trumpet gjennom i dag!! Det nytter da søren ikke å markere dette med en dags fred langt ut i neste uke. Hva i alle dager er hensikten med det?? Skal dere sitte å lede så må dere for pokker gjøre det, og ikke drepe deres egne initiativ med ennå mer byråkratisk papirflytting. Håpløst!!


Støtter deg fullt ut spiro
 

DeletedUser

Guest
Føttene på jorda og respekt alle veier

Kan vi ikke la hver enkelt person velge om de vil la være å spille?
Det er greit å vise respekt overfor ofre, men det gjør vi IKKE ved å slutte å leve!

Jeg vil ikke gi slik makt til terrorister.

Markeringer skjer overalt uansett, og jeg har deltatt på slike. Men disse er valgfrie.
Jeg vil ikke si at det er lite respekt for ofre og pårørende å fortsette dagliglivet.

Hva om noen trenger å tenke på andre ting enn dette?
Vil dere tvinge dem til å MÅTTE tenke på dette hele tiden??

Kom Igjen!
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Orthrinos, hvordan kan det å vise de drepte og de pårørende respekt, handle om å gi makt til terrorister? Det er vel akkurat det motsatt vi viser ved vår handling.
Vi gir ikke makt til terrorister selv om vi velger å stenge av TW 1 døgn. Derimot viser vi at vi står sammen, og at vi bryr oss om det som har skjedd, og tar avstand fra slike grusomme handlinger. Vi slutter ikke å leve selv om det blir fred på TW 1 døgn!
De sørgende ville følt varme,støtte og solidaritet, de ville neppe følt at vi tvinger de til å tenke på dette..
Dette er bare trist; og helt absurd..
 

DeletedUser

Guest
Først vil jeg begynne med å utrykke min dypeste medfølse til alle her som har mistet noen som har stått dem nær.

Jeg ser det er mange delte meninger her og skal ikke dømme noen for sine meninger.

Dette handler rett og slett om å vise medfølse for medspillere samt å markere tragedien som har hendt.

Min stemme er helt klart JA !
 

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Det skulle vert fred den 22 til nå, ikke når nesten alle er funnet.

Når man snakker om fred her så regner jeg man mener at man ville ha fred fordi mange var savnet og det var uvisshet om sine venner lever eller ikke, nå 38 timer etter er det vell 4 personer som er savnet og en fred må da være meningsløs nå?

Det som er igjen er å takle sorgen og det kan ta fra måneder til år, så 1 dags fred på tw hjelper vell lite på det.

Mvh ingmo
 

DeletedUser

Guest
eg er på ein stor offansiv, men dette gir meg bare meir tid til å bygge meg opp, men kor lenge skal denne freden vare?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
eg er på ein stor offansiv, men dette gir meg bare meir tid til å bygge meg opp, men kor lenge skal denne freden vare?

Den evt. freden har ikke som mål å kunne gi folk tid til å bygge seg opp i antall tropper. For å evt. hindre det vil flere frysse serverne og.

Jeg synes det er svært synd at du evt. vil bruke din stemme på grunnlag av hva du nevner her over da du ikke forstår situasjonen godt nok, jeg vil derfor råde deg til å ikke stemme så denne undersøkelsen ikke blir basert på gunstige situasjoner på tw i forhold til din kriging.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp