Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Ja, er forferdelig når flertallet bestemmer. Vi må virkelig gjøre noe for å få slutt på det ASAP.

Det er jo ikke det det handler om, men det handler jo faktisk om å komme fram til noe alle kan leve med.

Om 51% av norge var rassister og fikk igjennom at vi skulle gasse ned jødene igjen, så ville du vell også sagt at det var ok? Det er jo så flott at flertallet bestemmer. Jeg vet dette er å sette ting på spissen men det er for å illustrere at du ikke skal være så bråkjekk.

Denne undersøkelsen kan alle svare på, altså farme-offere, spillere under mye angrep, og de innaktive spillerne.
De undersøkelsen går utover er de som holder TW i live. Ta f.eks zippy eller meg selv som kontinuerlig prøver å holde forumet på .no aktivt ved å poste for harde livet til alle tider. Vi rammes, mens spillerere som aldri er på forum eller er på 1 gang iløpet av dagen vill tjene masse på freden. TW teamet tjener ikke medlemmer på dette for å si det sånn. Det eneste man kan gjøre på verdnene nå er jo å sende mail og støtte folk.

Tror ikke jeg kan telle brevene eller skype meldinger der folk utrykker hvor frustrerte de er når freden har ødelagt måneder med spilling og planlegning f.eks.

Klart vi skal markere dagen. Hadde teamet reagert med en gang gitt beskjed om at en markering ville finne sted der og der, driti i avstemning og stoppet all Premium og kontoadmin kontoer for de som ville det, evt frøset serverene i 1 dag ville vi ungått at mange mange mange spillere nå vurderer å slutte.

Det har ikke noe med at vi ikke viser respekt for offrene, jeg er selv pårørt. Det handler om at Teamet har håndtert dette kaotisk og dårlig. Noe som har ført til at mange spillere nå føler starten deres på v9 har blitt ødelagt. Ja. 1 Dag med fred kan faktisk sette deg en uke eller to tilbake på en fersk verden.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det er ikke fysisk mulig for hverken oss eller Innogames å fryse en verden. Det betyr at det for oss ikke en gang er et alternativ - derav fred.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det er ikke fysisk mulig for hverken oss eller Innogames å fryse en verden. Det betyr at det for oss ikke en gang er et alternativ - derav fred.

Hahaha BULL@ det blir gjort flere ganger på .net og spesielt på tyske servere.
Det er nå hva 3-4 år siden prøveserverne. Vi hadde muligheten til det da, og på v1 så lenge jeg kan huske, selvom jeg ikke var i teamet lenge etter v1 startet opp.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg kan meddele at jeg, tidligere administrator for v1, leder/medlem av ledelsen/medlem av toppstammer fra omtrent halvparten av verdnene som finnes på .no, var på Utøya.
Jeg er en av de overlevende fra massakren, og jeg finner det skamfullt og uforståelig at det faktisk finnes TW-spillere som har så lite respekt for hendelsene som har forekommet.

Er dere ikke klare over omfanget denne massakren av uskyldige sivile har hatt på verdenssamfunnet? Dette er den største massakren av sivile i Norgeshistorien, og dere viser så ufattelig lite respekt.
At dere faktisk ikke klarer å la være å spille TW i ett døgn for å vise deres respekt til de omkomne, og vise omtanke og solidaritet for deres medmennesker, er direkte forkastelig.

Jeg har selv mistet 4 jeg kjente, og flere jeg kjenner ligger på, eller er på vei til sykehus i skrivende stund.

Skam dere.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan meddele at jeg, tidligere administrator for v1, leder/medlem av ledelsen/medlem av toppstammer fra omtrent halvparten av verdnene som finnes på .no, var på Utøya.
Jeg er en av de overlevende fra massakren, og jeg finner det skamfullt og uforståelig at det faktisk finnes TW-spillere som har så lite respekt for hendelsene som har forekommet.

Er dere ikke klare over omfanget denne massakren av uskyldige sivile har hatt på verdenssamfunnet? Dette er den største massakren av sivile i Norgeshistorien, og dere viser så ufattelig lite respekt.
At dere faktisk ikke klarer å la være å spille TW i ett døgn for å vise deres respekt til de omkomne, og vise omtanke og solidaritet for deres medmennesker, er direkte forkastelig.

Jeg har selv mistet 4 jeg kjente, og flere jeg kjenner ligger på, eller er på vei til sykehus i skrivende stund.

Skam dere.

Da har du mistet 2 mindre enn meg torq, jeg har 2 veninner på sykehus og 1 som nettop våknet opp av koma. Og vurderte selv å møte opp på utøya, men ble forhindret av personlige årsaker. Det er klart man skal markere det, og vise omtanke. Men det handler om måten teamet velger å gjøre det på.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Da har du mistet 2 mindre enn meg torq, jeg har 2 veninner på sykehus og 1 som nettop våknet opp av koma. Og vurderte selv å møte opp på utøya, men ble forhindret av personlige årsaker. Det er klart man skal markere det, og vise omtanke. Men det handler om måten teamet velger å gjøre det på.

Jeg blir kvalm av rasjonaliseringen din. 24-timer fred er på sin plass, så enkelt er det.
JEG VAR PÅ ØYA, du kan ikke engang begynne å forestille deg hvordan det var.
 

DeletedUser

Guest
Jeg blir kvalm av rasjonaliseringen din. 24-timer fred er på sin plass, så enkelt er det.
JEG VAR PÅ ØYA, du kan ikke engang begynne å forestille deg hvordan det var.

Så nerme som du har vært på hendelsen så er det klart du ønsker 1 dag fred, uten å se hvordan det påvirker ting.

I etterkant tenker du kanskje annerledes. Men som offer av hendelsen har jeg ikke tenkt å krangle med deg. En dag fred har det blitt, og kanskje flere minnemarkeringer er på plass. Det viktigste er at folk tenner lys, legger blomster, og trøster og hjelper til der de kan i den virkelige verden. Slik at alle, men kanskje spesielt de som har vært offer under massemordene får den sympatien de burde får og den hjelpen de trenger.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Kondolerer til alle på TW, dette er trist for hele Norge. Støtter teamets besluttning fullt ut.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Jeg sitter og skammer meg på Krona`s og andres vegne. Hvordan kan det gå an å klage på at fristen på 1 time er for kort!!!!!??? Fikk de drepte på Utøya noen frist før de ble skutt med kaldt blod????
Skammelig å sitte her å syte som små drittunger, når forsvarsløse ungdommer er blitt skutt og drept med kaldt blod! Hva feiler det dere egentlig???
 

tonjepus

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Skam...

Jeg skammer meg over dere som bruker så mye energi på å argumentere mot en enkelt handling, som skal gjøres av respekt for så utrolig mange mennesker i vårt kjære Norge, som har fått livene sine ødelagt og for mennesker som har mistet livet. En enkelt handling som ikke koster dere noen verdens ting og ikke gjør en flue fortred.

Til dere som har vært gjennom dette ufattelige helvettet: Jeg eier ikke ord som kan beskrive hvor lei meg jeg er på deres vegne. Jeg håper dette kan gjøre Norge til et land hvor vi alle tar vare på hverandre og hvor vi tar vare på demokratiet og friheten noen har villet frarøve oss.
 

DeletedUser

Guest
Når eg sitter her og leser, blir eg skremt. Dette skriver eg ikkje som ein moderator, men som et menneske. Her i Norge har det skjedd forferdelige ting, alle burde hatt den respekten å drite om det er fred på et spill, om man har brukt premium til halvering, det er ikkje sånne ting som er viktige no. Det som er det viktige er å sette seg ned og sende gode tanker til de som har mistet sine nære, venner, kjærester, bekjente. Akkurat no er det ingenting ant som spiller nokken rolle. Vis at dokke er nordmenn og er stolte av Norge, stå sammen som et godt samfunn SKAL gjera i sånne situasjoner.
Ja det skjer ulykker kver dag, i heile verden. MEN det skjer ikkje kver dag i Norge, og ingen ulykke er det heller, det er verre enn som så, ein massakre.

massakre
subst. m massakre () [mɑˈsɑːkɾə] drap på mange mennesker samtidig, blodbad

Dette var et blodbad ingen kan begripe har skjedd. Unge mennesker har mistet livet, og mange har overlevd denne grusomme hendelsen.
Er så ufattelig glad for at Tom er i live, var godt å gi han en god varm klem, men eg har og opplevd å miste ein bekjent.

Norge er i sorg, vis respekt!
 

sondrekul

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
jeg har sakt noen rare ting her ista :/
men ja d er Norge et lite land som trenger og stå sammen :)
Tenk på at vi har fred for dem som var der eller mista sine venner der :(
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Da har du mistet 2 mindre enn meg torq, jeg har 2 veninner på sykehus og 1 som nettop våknet opp av koma. Og vurderte selv å møte opp på utøya, men ble forhindret av personlige årsaker. Det er klart man skal markere det, og vise omtanke. Men det handler om måten teamet velger å gjøre det på.

Og der forsvant ALL respekt for deg. Fyyyyy..................................
 

DeletedUser

Guest
Huff!

Det at det i det heletatt er noen som har problemer med ett døgns fred på TW etter det som har skjedd, og at vi vet at det er mange spillere her som er berørt av dette, er for meg helt ufattelig lavmål.
Hvis enkelte er blitt så avhengige av dette spillet at de ikke har tid til å vise respekt og sympati etter en slik tragedie, så er spille avhengigheten så alvorlig at TW teamet heller burde vurdere å la freden vare en måned, slik at enkelte lærer seg å se litt lengre en til sin egen nesetipp og få med seg hva som skjer IRL.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan meddele at jeg, tidligere administrator for v1, leder/medlem av ledelsen/medlem av toppstammer fra omtrent halvparten av verdnene som finnes på .no, var på Utøya.
Jeg er en av de overlevende fra massakren, og jeg finner det skamfullt og uforståelig at det faktisk finnes TW-spillere som har så lite respekt for hendelsene som har forekommet.

Er dere ikke klare over omfanget denne massakren av uskyldige sivile har hatt på verdenssamfunnet? Dette er den største massakren av sivile i Norgeshistorien, og dere viser så ufattelig lite respekt.
At dere faktisk ikke klarer å la være å spille TW i ett døgn for å vise deres respekt til de omkomne, og vise omtanke og solidaritet for deres medmennesker, er direkte forkastelig.

Jeg har selv mistet 4 jeg kjente, og flere jeg kjenner ligger på, eller er på vei til sykehus i skrivende stund.

Skam dere.

Helt klart, det ble et fredlig døgn, og inegn har vondt av det. Hva verden 4 anngår, så lenge det er likt for alle, handler det likefulgt i oppbruddet og bruke den tide fornuftig. Og vise empati og medfølelse for de som har mistet sine kjære, til tross for at man ikke kjenner dem er det minste man bør ha av mennesklige egenskaper.
Man kan være uenig i mye, men en ting vil en reflektert person være enig i, og det er at det er en tragisk og avskyelig handling Norge som nasjon har blitt utsatt for. Og motivet er å bli hørt og tatt alvårlig, som en Narzisist som ikke tåler og bli motsagt.
Uskyldige mennesker er rammet av udåd av en som ikke verdsetter at andre mennesker knytter bånd og sosiale medier for å fremme sitt syn på Norges fremtid. Han var uenig og for det rammes uskyldige mennesker.
Dette viser en mann, med mangel på likeverdsfølelser og empati. Og det eneste svaret man kan gi en slik person er: Vi har det, vi vil ikke bli som han men heller stå frem som det motsatte av det han ønsket å formidle i sitt budskap.

alt har sin tid, og den tiden dere fikk til å se på hvor grusom mennesker kan være kun for å fortelle sin mening. Da er det tid for å kjempe for det man tror på mest av alt. Og det er at alle mennesker er like mye verdt, til tross for uenigheter. Det finnes alltid grunner til at noen knytter sterke bånd og andre ikke.

Vi spiller et strattegispill som handler om lemlestelse og erobring. Det er også en ekstra grunn til å vise at det er selve utfordringen som er viktigst, ikke den underliggende beskjeden om at bak tallene gjemmer det seg en tinn-soldat.

Nå er det tid for reflektering.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Uansett hvor kald jeg enn virker nå når jeg fortsatt mener at en fred var feil så får det være.

For freden er feil i mine øyne, skulle det vært et symbol så skjønner jeg ikke hvorfor det da måtte være på 24 timer, 30 min hadde vel holdt da. Er det fordi at de pårørende skulle hatt tid til å komme seg så kunne vi hatt fred i 3 år, om ikke lenger.

Om det var fordi at folk skulle få se på nyheter, eller dra til kirken, tenne et lys, eller dra på fakkeltog så kan jeg ikke se hvorfor en fred trengs for det. Da det er fullt mulig, men hvis det trengs en fred for det for folk får å kunne gjøre disse tingene, så synes jeg synd på det.

Jeg har selv tent lys, sett på nyhetene, tenkt på ofrene(Og da Torquemada spes. + noen andre som jeg kjenner), gått til kirken, dratt til Oslo, skal på fakkeltog nå senere i dag. I da tanken på å vise samhold i denne vanskelige situasjonen, for å vise ofrene at de ikke er alene, og for å finne trøst sammen med hver eneste annen nordmann.

En respekt vises ikke gjennom å innføre fred på et spill, det vises gjennom handlingene du gjør IRL.

Det er ikke et problem for meg at det er fred i 24 timer i form av jeg får et enormt tap av ress. i spillet, for det er likt for alle. Det jeg evt. ville likt var at det var umulig å støtte og, så denne undersøkelsen ikke kunne blitt misbrukt av folk under angrep, noe jeg inderlig håper den ikke ble heller.

Det er en vanskelig tid for alle, men jeg ville satt pris på om alle kunne fordøyd det på hver sin måte, evt. da å ha spilt tw, gjort det man ville, ikke forhindret sorgemetodene til noen. Jeg har full respekt for de som ikke vil spille tw, har sluttet å spille tw, men jeg vil fortsette å spille tw, og de 24 timene gjør ingenting, så lenge ingen IG hadde fått fordeler av det. Selv om jeg ser 24 timer fred på et spill som en måte å vise respekt på.

Til sist vil jeg bare kondolere med hele det norske folk, og da de pårørende spesielt.
 

DeletedUser

Guest
Freden er vel et symbol på at me respekterer de døde og pårørende. Har null nada niks med at man ikkje vil spille tw, eller skal på forskjellige ting for å være med på markeringene som skal være rundt om i Norge.

Som eg har sagt, eg fatte ikkje at det er mulig å klage så grusomt mykje om ein fred, når det har skjedd verre ting i Norge! At dokke ikkje er flau! For eg blir flau på dokkas vegne!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hvis du leser mitt innlegg så får du svar ang. deres argumenter om respekt ;)

Vi kan ta oss rørt av tingene som har skjedd i Norge selv om vi klager på en avgjørelse vi ikke deler synet med.
 

DeletedUser

Guest
Det blir berre så patetisk.

"me vil ikkje ha fred, me vil ha penger tilbake" osv. Trur dokke at de livene som er tapt får de tilbake?
Nei nettopp, derfor eg reagerer som eg gjer, og blir kvalm av dette her.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp