Gaming pc (hjelp) ^^

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Hey tenker å kjøpe ei ny pc til spill spælling, men når det kommer til hva trenger pcen så er jeg bortimot grønn. har et budsjett på (15.000) jeg kan bruke på en ny ein har nu sett litt på forskjellige sider er vel denna som jeg bortimot har valgt http://www.multicom.no/Drogo-i832-Killer-GamingPC-Intel-Core-i7-4790Ke-16GBe-240GB-SSD-2TBe-DVDRWe-GeForce-GTX-980-4GBe-750We-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100583/p10629937 Men spørsmålet da kan jeg få en bedre pc til enten samme eller billigere pris eller er jeg heilt på jordet?. (wasntme)
 

Prin

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Jeg vet ikke helt om du kan kjøpe nøyaktig den pcen da, men oppfordrer deg til å vente til Black Friday. Da blir det salg
 

DeletedUser

Guest
Alienware er ekstremt dyrt egentlig, betaler mye for merket..
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Regner med det er uaktuelt å bygge pc-en selv?

Den PC-en du linker til ser ut til å gi mye PC for pengene og du vil kunne kjøre alle spill på markedet på ultra. Merk at PC-er fra Multicom selges uten operativsystem, så du må legge til dette med mindre du har fra før eller piratkopierer. Så du må plusse på mellom 800-1000kr ekstra.

Dette er jo en veldig kraftig PC og kanskje litt overkill? Uansett vil det nok være et godt kjøp hvis du har råd.

Edit: Ser at Alienware blir nevnt her. Med mindre du er stinn i gryn og har lyst å betale ekstra for merket (som nevnt over) styrer du unna Alienware.
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Den maskina der er bra valuta for pengene, men styr unna Alienware, med mindre du vil sløse penger.
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Alien er ikke waste av penger man får 15% rabatt vis man skrivet dig ellerno og da er merkeprisen borte
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Alienware er overpriset mtp hva som sitter inne i selve pc-en. Man ekstra betaler for lys og merke. Siden du er overbevist om at Alienware ikke er overpriset tar jeg like gjerne å linker til en Alienware, så kan du sammenligne den med Multicom pc-en som er linket til i førsteposten.

Alienware til 15.490kr (Merk at denne opprinnelig koster 17.085kr)

Ta en kikk på skjermkortet. Det er et GTX 760ti som står i og når PC-en koster 15k forventer man minst GTX 780! I PC-en fra Multicom står det et solid GTX 980. Hvis du har litt peiling, så vet du at det er store forskjeller mellom disse kortene.
 
Topp