GPP

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Jeg tror bestemt at de har laget denne paladin for å riste av seg gamle damer. Jeg ønsker meg tilbake den gode gamle :)
Savner igrunnen litt stemninga rundt hve slags våpen en skulle få. Samt at det var håndterbart for en med redusert kapasitet som er ledig til spill,
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Pass deg nå, Sylph, så du ikke blir en sånn gammel dame som synes alt var bedre før. :p
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Er det noen av dere som har lagt merke til at noen typer dopapir er parfymert? Hvor sykt er ikke det? Jeg satt og la noen fiberkabler hos ei venninne for en ukes tid siden, og da jeg skulle tørke meg la jeg merke til at hvert snurr på dopapirrullen hennes frigjorde et lite vift av lavendel og lime, som på en ikke spesielt innbydende måte virret seg sammen med lukten av fersk toalettkubbe og danset rundt i rommet omtrent som i traileren til Disneys nye gamle storfilm Skjønnheten og Udyret; tilsynelatende friskt og vakkert, men med klare undertoner av biproduktet av når man lager toner fra under der, vet dere.

Det parfymerte toalettpapiret fikk meg til å tenke på hvor hinsides opptatt vi alle er av å maskere vår egen dritt. Alle er enige om at bæsj lukter, vel, bæsj. Men det stopper oss likevel ikke fra å forsøke å male et bilde av at akkurat vår bæsj ikke er fullt så ufyselig. Nei, vår bæsj er tvert i mot ren og pen og estetisk vakker og ingen kan si noe annet fordi det ville jo være fullstendig feil. Og vi burde jo vite det, for ingen har vel brukt mer tid på å titte på sin egen bæsj enn man har selv?

Og kanskje er også det grunnen til at vi føler for å parfymere den. Pynte litt på sannheten, bare.

Det hele har i høyeste grad overføringsverdi til Tribal Wars også. TW er i veldig stor grad et spill drevet frem av sosial interaksjon, samtidig som det også er et spill der den som er mest kynisk - eller mest manipulerende - ofte kommer lengst. Det er som et fangenes dilemma, hvor et stinkende svik (en klassisk backstab) gang på gang gir seier, men det er greit at det stinker litt, så lenge man er raskt nok ute med å parfymere litt etterpå.

Så det du sier, er at du aldri har vunnet en spillverden, fordi at du ikke er den mest kyniske og manipulerende spilleren? Men at det går greit, fordi at du tenker på de som er det som dopapiret du tørker deg bak med?
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Som pensjonert tw-spiller, med et ørlite ønske om å gjennoppleve litt av spenninga som tidvis inntreffer, trer jeg inn i rollen som talsperson for pensjonister med gjesteopptreden ;)

Vi ønsker oss en guide: "Hva er nytt? Hvorfor og hvordan"

Og ja, jeg innrømmer det. Det er forskjellig jeg ikke har skjønt ennå :D Har nok vært vekk et hakk for lenge :rolleyes:
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Så det du sier, er at du aldri har vunnet en spillverden, fordi at du ikke er den mest kyniske og manipulerende spilleren? Men at det går greit, fordi at du tenker på de som er det som dopapiret du tørker deg bak med?
Tro det eller ei, men jeg har faktisk omsider somlet meg til å vinne et par verdener. Jeg vet ikke hva jeg ville frem til med innlegget for jeg kan nesten ikke huske å ha skrevet det. Åpent for tolking.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Eller å ha en plan på hvordan paladinen skal se ut før man starter å statte på den.
Jeg ser Kreiz har glemt å nevne at man må bruke forskjellige bøker for å statte på de forskjellige grenene.
Hvis du har få katapulter i byene dine, så er det kanskje ikke nødvendig å bruke alle statpoints til dine offensive paladiner på katapultstaten, men heller legge mer i enten landsbygrenen eller forsvarsgrenen.

Paladin levler også opp dersom du enten;
  • Angriper, der Paladin er med i angrepet, andre byer/spillere.
  • Forsvarer, der Paladin er med i forsvaret, mot innkommende angrep.
  • Bygger en bygning. Paladin må være i byen gjennom hele prosessen.
  • Bruker ressurser for å trene Paladin med statuen din i den aktuelle byen.

Forslag til hvordan paladiner kan se ut

Offensiv:
Lader: 4
Ridning: 4
Ødeleggelse: 2
(kan tilpasses til 4 dersom man har mange katapulter i byene sine)
Bryte igjennom: 4
Motivering: 4
Arkitektur: 1
(2 dersom man har 30 statpoints å bruke)
Instruksjon: 4
Sverdkamper: 3
(kan tilpasses til 2 dersom man har mange katapulter i byene sine)
Falanks: 3 (kan tilpasses til 2 dersom man har mange katapulter i byene sine)

Defensiv:
Sverdkamper: 4
Falanks: 4
Forsterkning: 2
Kokende olje: 4
Motivering: 4
Arkitektur: 4
Instruksjon: 4
Lader: 1
Ridning: 1
Ødeleggelse: 2

Dersom man er glad i å bruke katapulter til fakes, da kan dette være en variant for å gjøre større skade med fakesene dine. Dersom man ikke bruker katapulter til fakes kan man strengt talt droppe hele den offensive biten på den defensive paladinen da Ødeleggelse ikke lengre har noen virkning, og man kan flytte de resterende statpoint til Kokende olje og Overtalelse.

På 30 levels har du 30 (eller 29..?) statpoints å bruke. På én gren kan du bruke max 16 statpoints, det vil jo si at man potensielt sett nesten kan makse ut to av grenene. Personlig mener og tror jeg at en form for makset Paladin som ser ca. slik ut kan være en god idé å bruke.

Håper dette også var til hjelp sylphida!
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Når motstanderen blir forbanna og bytter navn på byene, som en siste hevn, og det framstår slik i angrepslista: "Angrep på MM er drit"...

Det så sikkert mer morsomt ut da jeg adlet den forrige byen, men det oppdaget jeg ikke før det var for sent :D
 
Topp