Grense for plyndring

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hei

Mitt under farmingen i dag opplevde jeg noe uvanlig. Skulle farme en landsby, og da viser det seg at troppene, som hadde en fraktkapasitet totalt 1.040 ress, retunerte uten ressurser. Dette var selv om byen hadde plenty ressurser å by på. Er det bare jeg som ikke har lest reglene for V13 godt nok, eller er det flere som har opplevd det samme som meg?

hissi
 
Sist redigert av en moderator:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Inne på samlingsplassen står det hvor mye du kan farme, og hvor mye du allerede har farmet.
 

granny

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Kan du ikke gi han et bedre svar enn det mr jeeeeeeright? Dere moderatorer bør jo kunne spillet dere er mod for ?
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Tja... Nå har ikke jeg kjennskap til begrenset farging som annet enn vanlig spiller. Ingen av de verdenene jeg modererer har dette :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dette her har blitt tatt opp så mange ganger på så mange forskjellige steder at det nesten burde vært sendt rundskriv på v13..

Formelen er:

(antall dager spilt på server + antall byer) * 5000

Og denne gjelder alltid for de siste 24 timene.

Antall dager hoper ikke, her regnes det med tall bak , og. F. eks har du spilt i 5 dager og 12 timer er antall dager spilt på server (5,5).

Har du spilt i 7 dager og 18 timer og har 1 landsby for du følgende formel:

(7,75 + 1) * 5000 = 43.750

Dette er hva du kan ha farmet det siste døgnet, så du kan ikke farme mer enn 43.750 ressurser i perioden (6 dager og 18 timer --> 7 dager og 18 timer). Når det har gått 7 dager og 19 timer vil du kunne farme litt mer enn 43.750 ressurser (43955 ress.) og dette vil være hva du kan farme i perioden (6 dager og 19 timer --> 7 dager og 19 timer). Du vil dermed kunne farme litt mer da den farmingen du gjorde mellom 6 dager og 18 timer --> 6 dager og 19 timer ha forsvunnet og du kan farme det du farmet her igjen samt det lille den økte.
 

dark-wolf

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Tusen TAKK!
Det hjalp faktisk veldig mye mere enn at det øker litt hele tiden XD
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Den formelen er feil.

Det er (1 + antall dager på verden + antall landsbyer) * 5000 som er korrekt formel

=)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Tror zippy har mere rett :) jeg som har spilt 12 dager kan farme opp til 70 k

Har du spilt i 12 dager, så sier teamet sin formel at du skal kunne farme:
(antall dager + antall byer)*5000
=(12 + 1)*5000
=(13)5000
= 65'000

Min formel derimot sier
(1 + antall dager på verden + antall landsbyer) * 5000
=(1 + 12 + 1) * 5000
=(14)(5000)
= 70'000


Du sa at rett svar var 70k ;)?
 

DeletedUser

Guest
Noen som kan si hvorfor det er lagt inn en grense for hvor mye man kan farme?

Trodde man ikke skulle bli straffet for å være aktiv + trenger ikke være særlig aktiv heller for å komme opp på den grensa ;) gjort et comeback på v13 nå og spilt siden i går, men nådde grensa ganske kjapt! er vel bare å vente nu :p
 

Smuler

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Ja tror ikke det er mange som liker den grensa, skulle i hvert fall vært liitt høyere.

Men det er vel for at man skal kunne spille alene, få flere brukere istedenfor flere spillere på samme bruker, fordi man er så avhengig av å farme mye.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Ja tror ikke det er mange som liker den grensa, skulle i hvert fall vært liitt høyere.
Tror det er veldig mange som liker den grensen jeg. Hadde den ikke vært der er jeg ganske sikker på at det ville vært spillere på snart 500k allerede...

Denne grensen har som funksjon å gjevne ut nivået, gi en vri til spillet og å gjøre slik at folk slipper å sitte 24/7.
 

Smuler

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Tror det er veldig mange som liker den grensen jeg. Hadde den ikke vært der er jeg ganske sikker på at det ville vært spillere på snart 500k allerede...

Denne grensen har som funksjon å gjevne ut nivået, gi en vri til spillet og å gjøre slik at folk slipper å sitte 24/7.

Ja sånn sett er den grensen veldig fin, merker det er deilig å slippe hele dagen og bare farme :)
Men den farmegrensa nåes ganske kjapt synes jeg i hvert fall, den er ikke så veldig høy. Men vil tro den gjevner ut ting litt ja :) Selv om pp-funksjonene ikke gjør det akkurat.. :p Men moro med litt forskjell på verdnene, så blir det litt mer spennende.
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Syntes faktisk de re veldig bra, man blir litt lei av å ha det samme mønsteret de første 2 mnd ene for så å måtte begynne å tenke..
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp