GUIDE: Hvordan overta en landsby

DeletedUser

Guest
jeg har tatt en by med 3 adelsmenn. var irriterende når den fjerde kom
 

DeletedUser

Guest
jeg prøvde å sende 16 adelsmenn mot min egen by......... sløst spør du meg...
 

DeletedUser

Guest
jeg var noob og trodde man ikke kunne adle seg selv, og lagde 20 adelsmenn, som jeg selvfølgelig sendte i tog. 3 kom hjem....
 

DeletedUser

Guest
Adling

Å adle betyr å ta over en annen landsby. Det er den eneste måten å få en landsby nummer to på. For å adle en landsby trenger du en adelsmann. Angrip deretter målet med adelsmannen (og vinn). I et vellykket angrep vil adelsmannen redusere landsbyens lojalitet. Hver landsby har en lojalitet på 100 og med hvert angrep vil den bli redusert til 20-35, Det spiller ingen rolle om du sender én, to eller flere adelsmenn i samme angrep. For å ta over en landsby må du redusere lojaliteten til under null. Dette skjer vanligvis etter fire eller fem angrep. I sjeldne tilfeller holder det med tre angrep. En adelsmann som står alene, dør vanligvis i grunnforsvaret av en landsby. Derfor er det viktig å sende med tropper.

Så snart adelsmannen din har senket lojaliteten til under null, tar han kontroll over landsbyen og kan ikke bli brukt for å ta over en annen landsby. :):):)
 

DeletedUser

Guest
Gratulerer! Du er nå en av 15.726 som har lest og forstått innholdet i denne tråden :)
 

DeletedUser

Guest
Bygg adelsmann

For å kunne bygge en adelsmann må du først oppfylle kravene (hovedkvarter 20, smien 20 og markedet 10). I tillegg må det være nok gårdsplass og ressurser.
Antall adelsmenn du kan lage, avhenger av hvor mange gullmynter du har. Du kan prege gullmynter i akademiet. Den første adelsmannen vil bare koste 1 gullmynt. Den andre adelsmannen vil koste 2 mer. Dette betyr at to stykker totalt koster 3 gullmynter. (Den tredje vil koste 3 mer, og totalt vil den tredje adelsmannen derfor koste 6 gullmynter) Gullmynter blir aldri brukt opp eller mistet, selv om en adelsmann dør eller du vinner en landsby. Gullmynter er uavhengige av en landsby og kan ikke sendes. Dette betyr at når du produserer 10 gullmynter i landsby A, kan du ikke bruke disse til å bygge adelsmenn i landsby B (når forutsetningene for å bygge er til stede).
Gullmyntene er kun en betaling for at du skal få plass til en adelsmann. Selve adelsmannen må du selv alltid bygge og betale for. Prisen for denne er konstant.

Prisen for en gullmynt er 28.000 tre 30.000 leire 25.000 jern
 

DeletedUser

Guest
Dette betyr at når du produserer 10 gullmynter i landsby A, kan du ikke bruke disse til å bygge adelsmenn i landsby B (når forutsetningene for å bygge er til stede).

Det er mulig å produsere gullmynter i landsby A for så å bygge adelsmann i landsby B. Når du lager en gullmynt gjelder den for alle landsbyene.
 

DeletedUser

Guest
I første posten har det sneket seg med en feil...

Lojalitet
Hver landsby har en viss lojalitet til sin eier (også forige eier, dvs de forlatte landsbyene).
Lojaliteten er på 100, og for hvert angrep fra adelsmannen synker lojaliteten og adelsmannen ”overtaler” på en måte landsbybeboerne at landsbyen skal bli din.
For hvert angrep med en adelsmann senkes lojaliteten 25-35% og når du får lojaliteten 0 eller under 0, er landsbyen din og etter det "forsvinner" adelsmannen (ryktet sier at han blir borgermester eller politimester) og da får din nye landsbyen automatisk 25 i lojalitet. Lojaliteten øker deretter med 1 for hver time til den er oppe til 100 igjen, som tar til sammen 75 timer.

Det riktige skal være at et adelsangrep kan minimum ta 20 i lojalitet, ikke 25....
Noen som får rettet feilen? :)
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Skal ikke denne være under Tribalwars.no forum > Generelt > Skript og hjelpemidler > Guider?
 

Sindle

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Nei, den ligger rett sted. Du stilte ett spørsmål om hvor den skal være, og da ligger det jo i rett forum :D
 

DeletedUser

Guest
Denne tråden ble laget før "Guide"-delen av forumet. Derfor tipper jeg at moderatorene ikke har fått flyttet den dit fordi de rett og slett ikke har husket den :)
 

DeletedUser

Guest
Eller så kan det være at det har så mange svar på vanlige spørsmål at det er enklere å så den på "spørre" delen av forumet, enn på guid forumet ;)
 

vif2010

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Ossen kan man få troppene tilbake når du har tat over en by og når man sender Støte til den byen (alltså Min by) ossen får man de til den første byen Sinn
 

DeletedUser

Guest
Ossen kan man få troppene tilbake når du har tat over en by og når man sender Støte til den byen (alltså Min by) ossen får man de til den første byen Sinn

samlingsplass-tropper. Der vil du se liste over byer du har støtte fra og byer du har støttet fra den byen.
 
Topp