GUIDE: Hvordan overta en landsby

DeletedUser

Guest
Du finner mer informasjon på våre hjelpesider/Wiki -->

Kort Forklaring
For å kunne overta en by, må du ha en Adelsmann og med den angripe landsbyen du vil overta normalt 3-5 ganger. Når du har gjort det er landsbyen din.

Detaljert Forklaring
Om du vil overta en landsby, er det første steget å skaffe seg en Adelsmann. Her er et bilde med litt informasjon om Adelsmannen.
adelsmannuv3.png


For å utnevne en Adelsmannen, må du ha Akademiet. Og for å kunne bygge det, må Hovedkvarteret ditt på nivå 20, Smia på niva 20 og Market på nivå 10.
Som du ser, så koster en Adelsmann mye. Og i tillegg til kostnaden for adelsmannen, må du ha gullmynter for å kunne utdanne adelsmennene. For hver adelsmann du kjøper, jo dyrere blir den neste.
Den aller første adelsmannen koster en gullmynt, også må du kjøpe 2 nye gullmynter for din andre. Og 3 nye for din tredje, og fire nye for din fjerde, osv. Og gullmynter er ikke så alt for dyre, bare 28.000 ved, 30.000 leire og 25.000 jern.

Dårlige Egenskaper
Adelsmannen har et par dårlige egenskaper.
For det første, så må du ha 100 landsbybeboere ledig i Gården din for å utanne en, og det er mye mer enn alle andre enheter og bygginger.
Og for det andre, så Adelsmanne går også utrolig sakte. Hvorfor det er en dårlig egenskap, kommer jeg til senere.

Lojalitet
Hver landsby har en viss lojalitet til sin eier (også forige eier, dvs de forlatte landsbyene).
Lojaliteten er på 100, og for hvert angrep fra adelsmannen synker lojaliteten og adelsmannen ”overtaler” på en måte landsbybeboerne at landsbyen skal bli din.
For hvert angrep med en adelsmann senkes lojaliteten 20-35% og når du får lojaliteten 0 eller under 0, er landsbyen din og etter det "forsvinner" adelsmannen (ryktet sier at han blir borgermester eller politimester) og da får din nye landsbyen automatisk 25 i lojalitet. Lojaliteten øker deretter med 1 for hver time til den er oppe til 100 igjen, som tar til sammen 75 timer.

Og nå kommer jeg til hvorfor det er en dårlig egenskap at adelsmannen går så sakte. Om du angriper en landsby som er langt fra deg, så er du kanskje framme 5 timer etter ditt første angrep. Da har lojaliteten rukket å øke med 5. Det betyr at du må angripe noen flere ganer enn planlagt.
Men du behøver ikke å overta landsbyer som er langt ifra deg. Å ha landsbyene dine nær hverandre kan være en fordel for deg, dersom du får inn et angrep på en av dem, for da er det større sjangse at du faktisk klarer å støtte dine egne landsbyer.

Må overleve angrepet
En ting du må passe på er at Adelsmannen overlever angrepet, for den må det for at lojaliteten skal senkes. Derfor er det best å sende et angrep med speidere for å finne ut om motstanderen har mange forsvarstropper. Om du finner ut at han har det, kan du først sjekke Simulatoren (Samlingsplass -> Simulator) om du har nok tropper til å drepe alle i landsbyen. (Dette må man jo så absolutt ikke gjøre, men jeg anbefaler det.)
Når du har sjekket det, kan du sendte et angrep, først uten adelsmannen for å få drept alle enhetene som er i landsbyen. Da øker du sjansen for at adelsmannen overlever.
Senere sender du Adelsmannen din med de overlevende fra det forrige angrep tilbake på landsbyen.
En ting du også må passe på, er muren til motstanderen, fordi den beskytter troppene hans. Derfor må du alltid ha med deg tropper når du tusler rundt med adelsmannen din. Men på den positive siden så tar det jo ikke skade å plyndre resursene hans.

Om du bestemmer deg for å overta en landsby som er forlatt, kan du gå med adelsmannen i det første angrepet, for de forlatte landsbyene har nesten aldri forsvars tropper.

:)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gullmynter

I tillegg til kostnaden for adelsmannen, må du ha gullmynter for å kunne utdanne adelsmenn. Til første adelsmann må du ha en gullmynt, for den andre må du ha 2 gullmynter og for den tredje 3 gullmynter.
Gullmynter er dyre, og koster ca 75.000 - 80.000 ressurser hver.
 

DeletedUser

Guest
I tillegg til kostnaden for adelsmannen, må du ha gullmynter for å kunne utdanne adelsmenn. Til første adelsmann må du ha en gullmynt, for den andre må du ha 2 gullmynter og for den tredje 3 gullmynter.
Gullmynter er dyre, og koster ca 75.000 ressurser hver.

Feil !

Andre = 3 gullmynter

Tredje = 6 gullmynter

Fjerde = 10 gullmynter
 

DeletedUser

Guest
Haha jättefint :D Hur fick du upp den norska bilden? Jag fick inte upp den hur jag än försökte.
 

DeletedUser

Guest
I tillegg til kostnaden for adelsmannen, må du ha gullmynter for å kunne utdanne adelsmenn. Til første adelsmann må du ha en gullmynt, for den andre må du ha 2 gullmynter og for den tredje 3 gullmynter.
Gullmynter er dyre, og koster ca 75.000 - 80.000 ressurser hver.

En gullmynt koster bare 28.000/30.000/25.000?
 

DeletedUser

Guest
Feil !

Andre = 3 gullmynter

Tredje = 6 gullmynter

Fjerde = 10 gullmynter

...jeg tror dere snakker litt rundt hverandre.

For å få din fjerde adelsmenn, ja, da må du ha 10 gullmynter, men du har allerede seks gullmynter fra dine første tre adelsmenn, så du trenger altså bare fire nye gullmynter.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
håper nå at alle nybegynnerne leser dette, slik at jeg slipper å få 100 spam mail om dette emne hver dag. :/
 

DeletedUser

Guest
Mister jeg noblemannen min etter jeg har tatt over en landsby?
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
dirkete så mister du ikke den.
den går bare inn i den nye byen og tar den over.
som en konge
;)
 

DeletedUser

Guest
Og tropper som er utenfor byen vil fortsette med hva de nå driver med, komme tilbake til byen, se den nye lederen og utføre suicidale (og vellykkede) handlinger.
 

DeletedUser

Guest
Kort Forklaring
For å kunne overta en by, må du ha en Adelsmann og med den angripe landsbyen du vil overta 4-5 ganger. Når du har gjort det er landsbyen din.

4-5 ganger?? Antall ganger man må angripe for å ta over en landsby avhenger også av avstanden til landsbyen... desto lengre borte landbyen befinner seg... desto flere ganger må man angripe. Grunnen til dette er at landsbyens moral øker med 1% i timen. Så det kan fort ta både 7 og 8 ganger (eller mer) før man har konvertert en landsby til sin. Men man kan bruke flere Adelsmenn (men husk kun en i hvert angrep), slik at man konverterer landsbyen dobblet så fort... Som jeg forstår kan også andre stammemedlemmer hjelpe til.. og ved å koordinere angrepet kan man da konvertere en landsby med 100% lojalitet i løpet av få minutter/sekunder...

For hvert angrep med en adelsmann senkes lojaliteten 25-35 og når du får lojaliteten under 0, er landsbyen din og etter det forsvinner adelsmannen

Som jeg kan se senkes lojaliteten med 20-35% for hver angrep ... ikke 25-35....., og man kan ta over landsbyen på 0 også, ikke bare under 0.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp