Håpløst tiltak

DeletedUser

Guest
Jeg ble ikke direkte overrasket over undersøkelsen som kom ut på V4 nå, om å avslutte verdenen. Men skuffet, det ble jeg.

Noen fakta:

BNP har mindre poeng enn de har hatt på flere måneder. Antallet spillereide byer som eksisterer utenfor BNP er større enn det har vært på rundt fire måneder. Aktiviteten til spilleren utenfor BNP... Vel, den eksisterer, i motsetning til det den var i GNI den siste tiden. Dominansen til BNP er på usle 87.7 %.

BNP har også mistet en av sine to klart mest aktive adlere. Situasjonen er med andre ord dårligere for BNP enn den har vært på veldig, veldig lenge. En nedadgående trend, faktisk.

Og kommer det en undersøkelse om V4 skal avsluttes om en uke? Hmm. Når det allerede har blitt bestemt at V4 skal avsluttes ved 100 % dominans. Det er å fullstendig endre spillets gang, mens spillet holder på.

Det har ikke engang vært en offentlig debatt på om det er en god idé. Den åpenbare ulempen ved det er at man risikerer å kun få en side sin framstilling. Hva har egentlig skjedd? Jo, jeg vil anta det er spillere som har sendt inn tickets og mast. Spillere som det siste året ikke har vært villige til å faktisk spille spillet for å avslutte det. Skal TW vinnes ved at man sender inn tickets? Eller kanskje en ny premiumfunksjon for å vinne en verden? :LOL:

Til sammenligning har UNI på V3 en 94 % dominans. Hvorfor har ikke den verdenen fått samme spørsmålet? (Eller har den?)

Nå, i tillegg til å ignorere at BNP sin situasjon er svekket, så gir dere ikke en ny stamme muligheten til å teste seg selv. I en krig ville jeg sannsynligvis tapt. Men er det helt sikkert? Neh. Jeg vil ha veldig god tid til å spille TW neste semester. Hvem vet? :razz:
 

DeletedUser

Guest
Om jeg hadde hatt muligheten, ville jeg startet på v4 nå for å joine deg, Grimbo Baggins!
 

DeletedUser

Guest
Haha, takk <3

Da kunne vi sittet der og rappet sammen!

[spoil][video=youtube;qXFQFnUdh5I]http://www.youtube.com/watch?v=qXFQFnUdh5I[/video]

Må jo svare på Hobbit-referansen :razz:[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
Dette skjer kun fordi Dakapo har sin egen agenda. Det hadde ikke skjedd om det ikke var Grimlock som var den tapende part.

Dette innlegget faller på sin egen urimelighet. Makan til sprøyt.

Fordi...? Ser man på forskjellen i avstemningene på V3 og V4 er det en viss... forskjell. Dakapo pleier ikke akkurat å overøse meg med kjærlighet - heller motsatt - og en av forskjellene på verdenene er nettopp hvem som er i den minste siden.

Men det er fint et innlegg ikke blir urimelig bare fordi du skriver det da :razz:

Dem har hatt en lignende undersøkelse som oss.

Ah, ja, ser det nå. "Lignende" er ordet å bruke.

Alternativene de fikk var å vente til 100 % dominans, eller sette en sluttdato 1-2 måneder fram i tiden. Alternativene på V4 ble 95 % dominans, eller avslutte om en uke. Ser noen en viss forskjell? Dominansen på V3 er til og med betydelig større enn V4, men allikevel så blir en avslutning presset fram i mye større grad her på V4.

På V3 blir det tatt hensyn til at man uansett ikke kan stemme seg til en automatisk seier, selv om man ikke har vunnet. Der legges det opp til at de som er i mindretall også vil ha muligheten til å snu den nedadgående trenden de har hatt. Mens på V4 er det, for øyeblikket, ingen nedadgående trend for meg å snu.

Det kunne vært naturlig med motsatte undersøkelser på de to verdenene. Sånn som det er nå? En farse. Man har alltid muligheten til å slutte å spille på V4, som mange nå stemmer fram. Det kalles å gå grå. De aller, aller fleste på V4 har gjort det. Synd de ikke fikk muligheten til å stemme seg til seier da (nerd)
 

DeletedUser

Guest
Du kommer frem med noen veldig bra poeng her, v4 burde etter min mening ha blitt avsluttes for lenge siden.

Enten burde verdnen ha blitt avsluttet for mnd siden, eller blitt avsluttet ved 100% dominanse.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Etter min mening er en slik undersøkelse bare tullete. Det sier seg jo selv hva resultatet blir når det blir én mot en hel stamme. For min del synes jeg BNP er skyld i dette selv siden de har brukt så lang tid på å bli ferdig og hatt alt for få aktive medlemmer. Nå har de sjansen til å bevise at de fortjener seieren og kjører på en siste gang. At dette skal avgjøres via en undersøkelse uten noen som helst form for diskusjon offentilig først er i alle fall bare tull.
 

DeletedUser

Guest
Uansett! V4 er faen meg ferdig snart. SÅ DIGG!! Woop woop. Party party! (party) Hurra, da er det bare V1 og W3 på .net igjen! (clapping)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det er greit at dere støtter Grim, men at dere ikke kan se vi som faktisk er trofaste og som ble i BNP synes jeg er urettferdig. Rett og slett. Vi har spilt på v4 i flere år, og at én spiller som ikke har vært i BNP en brøkdel, skal få ødelegge det vi har kjempet for i flere år synes jeg blir rett og slett tull.

V4 avsluttes 12.desember, og det er veldig godt å få en slutt på det!
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Fordi...? Ser man på forskjellen i avstemningene på V3 og V4 er det en viss... forskjell. Dakapo pleier ikke akkurat å overøse meg med kjærlighet - heller motsatt - og en av forskjellene på verdenene er nettopp hvem som er i den minste siden.

Kjærlighet kommer i flere former.


Ah, ja, ser det nå. "Lignende" er ordet å bruke.

Alternativene de fikk var å vente til 100 % dominans, eller sette en sluttdato 1-2 måneder fram i tiden. Alternativene på V4 ble 95 % dominans, eller avslutte om en uke. Ser noen en viss forskjell? Dominansen på V3 er til og med betydelig større enn V4, men allikevel så blir en avslutning presset fram i mye større grad her på V4.

På V3 blir det tatt hensyn til at man uansett ikke kan stemme seg til en automatisk seier, selv om man ikke har vunnet. Der legges det opp til at de som er i mindretall også vil ha muligheten til å snu den nedadgående trenden de har hatt. Mens på V4 er det, for øyeblikket, ingen nedadgående trend for meg å snu.

Det kunne vært naturlig med motsatte undersøkelser på de to verdenene. Sånn som det er nå? En farse. Man har alltid muligheten til å slutte å spille på V4, som mange nå stemmer fram. Det kalles å gå grå. De aller, aller fleste på V4 har gjort det. Synd de ikke fikk muligheten til å stemme seg til seier da (nerd)

Det er (og var) en viss forskjell på V3 og V4. Når V3 fikk undersøkelsen sin, var det fortsatt en god del andre spillerbyer igjen. Likevel hadde verden gått i stå da ingenting skjedde. De få spillerne der som var aktiv var mer opptatt av å adle gråbyene rundt omkring enn å komme seg i gang med spillerbyene. Dem fikk da et ultimatum av meg, skulle dem spille til 100% dominanse måtte dem også begynne å ta ut spillerne, ellers ville jeg avslutte verden langt tidligere.

V4 har ingen andre fiendebyer som skal tas for å vinne - det er egentlig kun deg, og du tilhørte BNP før du bestemte deg for å gå ut. Hvorfor skal verden holdes oppe kun pga at du ønsker å spille videre? Ut ifra tickets jeg har fått, er det minimalt med andre spillere som ønsker å spille videre akkurat nå og frustrasjonen etter at du gikk ut av stammen var i følge ticketsa ganske store. Selvfølgelig gir jeg da flertallet av spillerne muligheten til å bestemme hva som skal skje - hadde du ikke gått ut av stammen hadde verden 4 vært avsluttet allerede.

Skulle flertallet ønske å spille videre så har dem en flott mulighet til å velge det på undersøkelsen. Du liker det kanskje ikke, men det er dem/dere som velger. Jeg personlig synes det er langt bedre å gi spillerne muligheten til å bestemme hva som skal skje på en verden dem selv spiller på, enn at jeg skal gjøre det jeg mener er riktig.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det er greit at dere støtter Grim, men at dere ikke kan se vi som faktisk er trofaste og som ble i BNP synes jeg er urettferdig. Rett og slett. Vi har spilt på v4 i flere år, og at én spiller som ikke har vært i BNP en brøkdel, skal få ødelegge det vi har kjempet for i flere år synes jeg blir rett og slett tull.

V4 avsluttes 12.desember, og det er veldig godt å få en slutt på det!


BNP All the waaay! Sprette Champisen! (party)
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Kan jeg få minne om at det slett ikke er første gangen kriteriene for å vinne blir endret på v4. Først var det 75% dominans. Og hadde det ikke blitt laget avstemning den gangen så hadde vi vunnet forlengst. Men når det er sagt...

Dette ble ingen lykkelig slutt. Selv om det for mitt vedkommende er en ønsket slutt.

Også skjønner jeg ikke hvorfor det støtt skal poengteres hvor kort tid Grim har vært i BNP. De aller fleste som er der nå har kommet til i etterkant. Vet ikke hvem som har vært kortest tid, bortsett fra de to helt nyankomne. Det ville forbause meg om noen av dere vet hvorfor stammen heter BNP. Tror vi er kun tre som har vært med fra dag 1.

Og jeg synes også det er tullete å høre på hvor mye hans tilstedeværelse skal nedvurderes. Jeg vet at han har vært viktig for meg, og andre også, som gjerne ikke er flittigst med i debatten.

Da har jeg sagt mitt siste ord i debatten (tror jeg);)

Takk for reisen, alle. Spesielt dere andre to ur-BNP'ere Pippiosteper og Henry <3 Reisen har vært lang, men den har vært god og spennende.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det er greit at dere støtter Grim, men at dere ikke kan se vi som faktisk er trofaste og som ble i BNP synes jeg er urettferdig. Rett og slett. Vi har spilt på v4 i flere år, og at én spiller som ikke har vært i BNP en brøkdel, skal få ødelegge det vi har kjempet for i flere år synes jeg blir rett og slett tull.

V4 avsluttes 12.desember, og det er veldig godt å få en slutt på det!

Allikevel har jeg flere fiendebyer erobret enn noen andre i BNP unntatt Vigdis, og flere fiendetropper drept enn noen andre. Når det gjelder "kjempet" for i flere år... Vel, flere er nye på kontoene sine, og med laber aktivitet i tillegg. Denne "kjempingen" er diskuterbar.

Kjærlighet kommer i flere former.

Bakvendtland er et fint sted.

Det er (og var) en viss forskjell på V3 og V4. Når V3 fikk undersøkelsen sin, var det fortsatt en god del andre spillerbyer igjen. Likevel hadde verden gått i stå da ingenting skjedde. De få spillerne der som var aktiv var mer opptatt av å adle gråbyene rundt omkring enn å komme seg i gang med spillerbyene. Dem fikk da et ultimatum av meg, skulle dem spille til 100% dominanse måtte dem også begynne å ta ut spillerne, ellers ville jeg avslutte verden langt tidligere.

Hvilket er litt av poenget mitt. Der var verdenen i stå, og med en konstant tapende part. På V4, som ikke er avgjort i nærheten av samme grad, så er det ikke en konstant tapende part.

V4 har ingen andre fiendebyer som skal tas for å vinne - det er egentlig kun deg, og du tilhørte BNP før du bestemte deg for å gå ut. Hvorfor skal verden holdes oppe kun pga at du ønsker å spille videre? Ut ifra tickets jeg har fått, er det minimalt med andre spillere som ønsker å spille videre akkurat nå og frustrasjonen etter at du gikk ut av stammen var i følge ticketsa ganske store. Selvfølgelig gir jeg da flertallet av spillerne muligheten til å bestemme hva som skal skje - hadde du ikke gått ut av stammen hadde verden 4 vært avsluttet for "lenge siden".

BNP erklærte krig mot meg. Hvis du skal velge å se på hvilken byer som tilhører hvilken stamme så burde det være nok til å gjøre det klart at vi ikke kan regnes som samme stamme. Nå som du skal blande deg inn i en verdens politiske situasjon - noe useriøst av en CM, IMNSHO.

Hvis jeg ikke hadde gått ut av stammen hadde ikke Johan J1234 blitt rekrutert. Hadde han blitt adlet ned med samme ratio som de siste dagene så... hmm, da hadde V4 vært avsluttet på lørdag-søndag? Så hvis du med "lenge siden" mener "om noen dager" så har du helt rett. Men jeg tviler på at det var det du mente.

Synd de er frustrert, men det endrer ikke på de faktum om V4 sin situasjon. Du lar nå en stamme vinne ved avstemning, ikke spilling. Spillere som i stor grad ikke har vært villige til å kjempe seg til en seier fra før av.

Skulle flertallet ønske å spille videre så har dem en flott mulighet til å velge det på undersøkelsen. Du liker det kanskje ikke, men det er dem/dere som velger. Jeg personlig synes det er langt bedre å gi spillerne muligheten til å bestemme hva som skal skje på en verden dem selv spiller på, enn at jeg skal gjøre det jeg mener er riktig.

I en viss forstand, ja. På samme vis så har allerede spillerne på V4 bestemt hva som skulle skje - for et år siden. Når du nå velger å endre på V4 sitt sluttkriterie etter at det var blitt bestemt... Igjen... så betyr vel det egentlig at verdener nå også kan vinnes ved valg. Veldig demokratisk. Veldig lite Tribal War-isk.

Dette er da spillere som ikke ønsker å spille eller kjempe seg til en seier. For det er det denne avstemningen dreier seg om.

Jeg spår NOK en dakapo/grim diskusjon, noen som vedder i mot?

Ingen.

Det står fortsatt at...
  • BNP sin situasjon er svakere enn på veldig mange måneder.
  • Det stemmes fram en seier.
  • Det har ikke vært en offentlig debatt på dette, men det blir overkjørt fra teamet og spillere som ikke ønsker å spille. Men ikke vil slette, som alle andre som ikke har ønsket å spille mer.
  • En uprøvd stamme med en betydelig andel av V4 får ikke muligheten til å prøve seg.

En avstemning hadde ikke vært fullstendig urealistisk. Men da med samme eller lignende kriteriene som V3 fikk oppgitt, som ville gitt de gjenværende spillerne som ikke er i den dominerende stammene en sjanse til å snu en negativ trend. Vel, i dette tilfellet en ikke-eksisterende trend.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
  • BNP sin situasjon er svakere enn på veldig mange måneder.
  • Det stemmes fram en seier.
  • Det har ikke vært en offentlig debatt på dette, men det blir overkjørt fra teamet og spillere som ikke ønsker å spille. Men ikke vil slette, som alle andre som ikke har ønsket å spille mer.
  • En uprøvd stamme med en betydelig andel av V4 får ikke muligheten til å prøve seg.

Det kan vel sterkt forsvares med at vi ikke har hatt en fiende på svært, svært lenge, og at vigdis på egenhånd har tatt seg av de få småspillerne som er igjen. Hvis du mener at v4 skal avgjøres på hva som har skjedd de siste få månedene, så tar du skammelig feil. Vi har kjempet hardt fra dag én, jeg som spilte i VARG og de som alltid har vært i BNP. At du nå skal forlate BNP kun noen uker/måneder før v4 avsluttes er for meg vanvittig feigt. Dersom du ønsker at v4 skulle vart litt lenger så skulle du kanskje vurdert å spille på v4 litt tidligere enn du gjorde, hmm? At du var treg med å komme inn å v4 skal ikke være til "straff" for oss som har spilt her lenge og nå har sett fram til en velfortjent seier.

Du er flink Grim, det har du vært, og det legger jeg ikke skjul på overhodet, men jeg synes du er litt selvsentrert i måten dette har skjedd på.

BNP har vunnet med å spille, Grim. Er vel derfor det kun er BNP som er igjen på v4, er det ikke? At du nå kaster dritt på BNP bedrer ikke din sak, og jeg synes Dakapo gjør det helt riktige med å se det på vår side i denne saken.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Kom på noe mer relevant.

Det er en forskjell på å la spillere bestemme, og det å veilede en verden inn til en slutt. Det som har blitt gjort tidligere er at spillere selv får hvordan hvordan en verden skal avsluttes. Altså under hvilke kriterier. Nå? Nå blir det avgjort av spillerne om verdenen skal avgjøres her og nå.

Skulle spillerne få bestemme hvordan en verden skal kjøres så foreslår jeg at vi har en avstemning på V13 om det skal settes inn 10 000 gråbyer, med alle byene fullt utbygd og uten tropper. Samme prinsippet. Who's with me? :hmm: Eller kanskje en undersøkelse på V1 om den skal avsluttes neste uke? Ja! Doooo it! Den har jo tross alt holdt på lengre enn V4, tenk på de stakkarne som må slite der i enda flere år. Det er jo klart at WIC vinner, er det ikke?

Dette er for å illustrere et poeng, jeg mener ikke egentlig at V1 burde stenges. Jeg ble også litt overrasket når jeg så at JPTG har gjort det bedre enn WIC de siste 48 timene. Kanskje den ikke er så avgjort som man kunne tro...

Det kan vel sterkt forsvares med at vi ikke har hatt en fiende på svært, svært lenge, og at vigdis på egenhånd har tatt seg av de få småspillerne som er igjen. Hvis du mener at v4 skal avgjøres på hva som har skjedd de siste få månedene, så tar du skammelig feil. Vi har kjempet hardt fra dag én, jeg som spilte i VARG og de som alltid har vært i BNP. At du nå skal forlate BNP kun noen uker/måneder før v4 avsluttes er for meg vanvittig feigt. Dersom du ønsker at v4 skulle vart litt lenger så skulle du kanskje vurdert å spille på v4 litt tidligere enn du gjorde, hmm? At du var treg med å komme inn å v4 skal ikke være til "straff" for oss som har spilt her lenge og nå har sett fram til en velfortjent seier.

Jeg mener V4 skal avgjøres i forhold til hva den nåværende situasjonen er. Setter man den i forhold til slik den har vært i det siste så er den på ingen måte avgjort. Det er ikke til å diskutere at det nå stemmes inn en seier, og at den ikke kjempes inn. Ja, man kan spekulere i What if scenarioer, og basere ting på hva som har skjedd på verdenen for evigheter siden. Men det har skjedd tidligere at stammer har antatt at de har vunnet, for så å tape.

Jeg er ytterst skeptisk til hvor hardt du har kjempet. Vi var på samme størrelse her på V4 for et år siden (hvor stor var Johvij når du fikk den?), så hvis du er et eksempel på noen som har "kjempet siden dag én" så er en seier overhodet ikke velfortjent. Det siste året har faktisk funnet sted.

Denne mangelen på fiender har folk klagd over siden jeg startet å være aktiv her. Siden jeg startet på TurbanFrans, som når jeg startet drev å adlet byer av fjord1. Denne arrogansen om at V4 var fullstendig avgjort for et år siden er underholdene. At noen personlig føler et generisk tidspunkt er når en verden er avgjort gir strengt tatt ikke mening.

Hvorvidt du mener det er feigt å gå ut nå stiller jeg meg spørrende til. For det første så veit du godt at jeg gikk ut av den grunnen til å spøke litt. At jeg ikke er tilbake er fordi jeg ikke setter pris på at folk ikke er i stand til å beklage idiotisk oppførsel. Det får andre ta på sin kappe, når de har hatt muligheten til å avslutte V4 på vanlig vis i flere dager.

Hvorvidt jeg skulle startet tidligere eller ikke gir heller ikke mening - jeg har like mye rett til å spille på V4 som hvem som helst andre, uavhengig av når jeg starter. Jeg bryr meg ikke om V4 fordi den er V4, men jeg bryr meg fordi jeg spiller der. Kausalitet. Google it.

Nå sier jeg ikke noe på Vigdis sin innsats, men måten du beskriver hennes innsats på er bare objektivt feil. Litt sånn som resten av innlegget ditt.

For en som er så ivrig etter å avslutte V4 så må jeg si at dine 84 erobrede byer i år ødelegger noe for troverdigheten din. Du er et perfekt eksempel på en som absolutt vil avslutte V4, men som ikke har vært villig til å jobbe for å avslutte den. Har du gjort noe før? Fantastisk. Men det har veldig, veldig mange andre spillere også... som etter hvert sluttet. Hmm, kanskje de også fortjener å vinne...

Du er flink Grim, det har du vært, og det legger jeg ikke skjul på overhodet, men jeg synes du er litt selvsentrert i måten dette har skjedd på.

Det er din mening, og du skal for all del få ha den. Gratulerer.

BNP har vunnet med å spille, Grim. Er vel derfor det kun er BNP som er igjen på v4, er det ikke? At du nå kaster dritt på BNP bedrer ikke din sak, og jeg synes Dakapo gjør det helt riktige med å se det på vår side i denne saken.

Så vidt jeg kan se så er det ikke kun BNP igjen på V4. Nå er ikke synet mitt hva det en gang var, men jeg er temmelig sikker på at det er en annen stamme der.

At du i din objektive oppfatning mener Dakapo gjør den rette handlingen er fint det. Det hadde vært noe mer overbevisende hvis hun ikke sa så mange ting som ikke ga mening.

Det er en forskjell på å slenge dritt, og å beskrive en realistisk situasjon.

Jeg ser heller ikke hvordan det du skriver påvirker det jeg skrev som du siterte.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Gratulerer nok en gang med å kaste dritt på meg, Grim. Det setter jeg stor pris på. Kanskje du bare skal droppe det for en gangs skyld å snakke til meg på vanlig måte uten spydigheter - så skal jeg kanskje vurdere å bryte min første regel å ta diskusjonen med deg.

Nok en gang ønsker jeg å si at det er fint at Dakapo ser dette fra BNP sin side og avslutter verdenen den 12 desember.
 

DeletedUser

Guest
Ah, ditt vanlige svada. Du er så modig feig (fint ord, siden du tar det opp) som våger å ta diskusjoner!

Si meg, hva er dritt? Jeg mener, hva anser du som dritt som ikke er basert i fakta? Underholdene at det kommer fra en som først kaller meg feig :hmm:

Det er bra du liker at hun ser det fra deres side. Som er den eneste siden som ble presentert. Som er et av problemene jeg tok opp ved den totale mangelen på offentlig diskusjon.
 
Topp