Hansemann - Kaoskongen og v1's Tribalwars Champion

DeletedUser

Guest
- Hva er din tw-historie?
Jeg startet å spille i starten av V1 på .no. Ble med i stammen KH når jeg var på 2-3000 poeng. SFF var hovedfienden da, i KH ble jeg raskt oppgradert til forsvarsminister (jeg har alltid sterke meninger, selv når jeg ikke har aning om hva jeg har en mening om). Etter at vi ble smågrust av SFF (selv om de gamle slaskene faktisk mener KH var like store som dem så var vi miniputter i forhold. Viser vel bare hvor konge obb jeg gjorde som def ministaaaaar!)
Oh well, går jeg så i detalj vil denne bli på 3 A4 sider.
Nå er jeg blant annet kjent som hertug i SFF, men var aldri det tror jeg. Payton er vår evige hertug. SFF merga med bl.a. fenix og renegades og jeg ble hertug i TMR. Hele kalasset endte med massesletting fordi vi var drittleie.

Startet på V2 i premade stamme men det gikk skeis. Av naturlige grunner ble vi targeted ganske kraftig. Kemp23 ble en farm salig fort og sluttet. Jeg adlet meg til 90K før jeg ble inaktiv en stund. Ble aktiv på V2 igjen når jeg ble romantisk involvert med Miss Glitter (sneaky woman) og adlet meg opp til 1 mill der ganske kjapt. Lå på 60-70 mot 1 elns i stats mot Arica. Høres mer imponerende ut enn det var, mest inaktive. Hele kontoen lå i fronten og til slutt orket jeg ikke mer. Tok over Grötarn og koser meg der den dag i dag.

Hertug i toppstammen Dogz V3. Udugelig sådan, men det fine med Dogz er at ingen bryr seg. Eneste er at jeg fikk bra med tyn etter at jeg kicka en kar i fylla her om dan. Men sånt skjer. I Dogz er vi vant med slikt. Kongestamme. Mest underholdende stammen siden SFF.

V4 ble jeg litt småtargeded når jeg startet 1 måned etter alle andre (Hansemann, lets kill. Nolaw.. jeg har ikke glemt deg!!!) . Tok til slutt over The flyin Pig, men har sluttet der nå.

- Hva er din spill-strategi?
Gønne på! Kaos i ordnede former. Aldri la nukes stå og blomstre "- oh en full by ut med'n!" Jeg massescouter målet og prøver å snikadle de myke målene. Jeg har alltid forsvarsbyer i fronten til splitting av tog, slik at jeg slipper stacke alt. Eldte strikset i boka, men fungerer bra den dag i dag.
min spillstrategi = stats. Stats er alt. Jeg gråbyadler aldri hvis det ikke er strategisk i forhold til plassering, adelsutskytningsbaser osv. Glitter har vel kalt det jeg gjør som "effektivt kaos."

- Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Ikke en drit. Jeg tror ikke jeg har påvirket den mye. I TW er man avhengig av velvilje fra stammen sin og fra de allierte. Så en enkelt person kan ikke dundre på som man vil, da blir man kastet fra tronen i stammen relativt fort (forutenom SFF da, men der var det litt av greia og bare gønne på som man ville).

- Du har vært innom TW-team tidligere. Har dette fått deg til å se TW på en annen måte i ettertid?
Har fått bedre forståelse for hvordan systemene fungerer kanskje. Og, sett hvordan spillet kan fremkalle følelser. I TW-team ser man virkelig hvor mange idioter det finnes, og hvor mange som ikke har problemer med å jukse seg til seier.

- Hva er din mening om bruk av spioner i krigføring på TW?
TW er TW med alt det har å by på. Diplomati, Propaganda, kranling, følelser og selvsagt spioner. Bare moro det.

- Du har vært innom flere stammer på tw. Hva mener du skiller disse fra hverandre, og hvilken stamme fungerte best tror du?
Kan egentlig ikke sammenlikne hvem som fungerer best da de er så ekstremt forskjellige. Jeg har vært i 2 typer stammer: De stammene som jeg er hertug i, og de stammene som Glitter har vært hertug i. De jeg er hertug i er kaos og idioti, men fungerer utmerket. F.eks. i SFF kjente vi hverandre såpass godt og var jo samme gjengen som dundra på. Så har vi Glitter sine stammer som jeg ble en del av når jeg ville imponere litt (vi gutter prøver å imponere der vi kan vettu), som er organiserte og drit. Noe helt annet enn jeg er vant til og ville valgt selv. Veldig mye jobb med mange medlemmer og endel pisking fra ledelsen for å få folk til å gjøre ting. Drama er dagligdags f.eks. Tar av meg hatten for folk som styrer i sånne stammer. Disse stammene fungerer også utmerket, så lenge noen tar jobben med å holde de sammen. Utrolig slitsomme greier. (Må claime og sånn :O ) Altså, er jo ikke noe så kos som å adle en by en stammekompis akkurat har adlet. Sjeldent man kan gjøre det å komme unna med det liksom. Går ikke det i Elite og Bol vettu.

- Du har tidligere vært innom KH, som var fiende av SFF. Så gikk du til SFF. Når SFF ble oppløst gikk du grå med dem, men nå er du altså å finne i BOL. Føler du at du har Backstabbet noen på tw?
Naah. Er bare et spill. Og jeg kjører ofte hardt på at Glitter tvang meg!!! Tidligere når KH merget med Dolkene, så ville jeg blitt en rein støtteperson inni safezone, altså utrolig kjedelig. Derfor gikk jeg til SFF. Noe som passet bra siden jeg var utrolig nyskjerrig på å lese forumet deres :p Ja, nyskjerrighet var seriøst halve grunnen.

- Etter at majoriteten av originale SFF slettet kontoene sine, ble også TMR oppløst etterhvert. Nå ser vi at flere av dere finnes spredt utover i forskjellige stammer på v1. Hvorfor tror du så mange av dere har funnet veien tilbake til v1?
De savner vel følelsen da. Måten man bryr seg om tåpelige digitale byer. Er egentlig helt idioti, men det fungerer. Nå er ikke så veldig mange tilbake da. De fleste forsvant for godt er jeg redd. For min del liker jeg det sosiale på v1. Nå har jeg fått så god kontakt med mange der og liker å fjåse på chatten med dem.

- Hvor mye tid bruker du på TW daglig, og hva er ditt beste tw-minne?
Beste TW minner er når vi adlet ut Dyonysos på V1 (tror jeg svarte på denne i SFF avskjedsintervjuet også :p) 56 timers adlingstokt inn i Core-land, og enda bedre: Det fungerte utmerket. Var helt konge.
Når det gjelder tiden jeg bruker på TW så kan jeg si det sånn: Jeg er "alltid" pålogget. Jeg er pålogget på jobb og når jeg kommer hjem titter jeg innom støtt og stadig. Aktiv er jeg jo alltid ikke da, men det skal hardt gjøres å snikadle meg.

- Hvilke hendelser mener du har forandret v1 mest?
Den største forandringen som jeg har hatt en direkte hånd på er vel mergen mellom SFF - Fenix og Renegades, men andre hendelser verdt å nevne. F.eks når BOL og Core fløy i tottene på hverandre, Dolkene som forsvant etter at bunnpris og daggerheart fløy i tottene på hverandre. Ravencraft som holdt en hel stamme (=DS=) oppe såpass lenge, men som etterhvert ble adla bort. Når de skrotnissene ikke klarte å holde renegades sammen og gikk i til krig mot hverandre.

- Du har møtt mange tw-spillere IRL, forandrer dette spillet for deg? I såfall hvordan?
Det forandrer tw veldig for meg. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg sluttet for lenge siden. Er et fantastic community som kommer med TW. Regner med det er slik i de felste stammer, og jeg har vært så heldig å møte mange jeg har kriget med og mot.

- Foretrekker du v1, v2, v3 eller v4 - og hvorfor?
Jeg liker V1 for det sosiale sin del, Casper, Linn, Per og resten er jo så superkos å prate med . V2 liker jeg for at vi har vært i motvind og jeg tror jeg har en rolle der som kan bremse det og eventuelt snu trenden. V3 liker jeg for fjåsinga og menneskene der. Man kan ikke lese det forumet uten å bli i godt humør. V4....vell....der er jeg! Har ingen preferanser... v2 kanskje, der jeg har vært mest aktiv i det siste. Følte Elite trengte meg, mens de andre stammene egentlig ikke trenger meg. Handlet vel litt om det.

- Hvem er favorittfienden(e) dine og hvorfor?
litt merkelig siden jeg spiller i stammen selv i dag, men BOL har alltid vært favorittfiendene mine. Var rett og slett så koselige folk, som jeg skravlet masse med mens nuksene og adelsene flagret mellom oss. Hvis jeg må velge en person blir det uten tvil Grimlock. Jeg og Grimlock lå inni hverandre i lang tid på V1 back in the days. Nukes og adels flagret begge veier, men ingen adlet en by av den andre under hele perioden. Og tro meg... Jeg prøvde.

- Du vant v1's tw champion konkurranse. Synes du at du fortjente å vinne, og hvem hadde du eventuelt forventet og se i finalen?
Grimlock er jo en soleklar finalist. Jeg forventet egentlig å se han og Poke Me i finalen. Begge er sinsvakt gode defendere, strategister og allroundere.
Hadde aldri trodd jeg skulle vinne, særlig ikke mot han. Jeg er IKKE en bedre spiller en Grimlock, men jeg er tydeligvis enda bedre enn han til å skaffe meg en rykte :D
Jeg har jo bevisst bygd meg opp et rykte som god forsvarer. Er veldig enkelt egentlig. Du tar en KV, jobber som F med den i et par tre dager, ikke miste en eneste by selv om alle odds er imot deg. Gjenadle, splitte osv osv. Du sier selvsagt hvem det er som deffer per post. Voila - du har et godt rykte som forsvarer!
Sparer deg for mye deffing, da folk ofte ikke vil angripe deg igjen. Selvsagt....er ikke alle som skjønner det da. Grrr. aaanyways...så er kansje det som gjorde at jeg vant. Ingen aning.

- Hvordan tror du v1 ser ut om 6 mnd?
mye samme greia som i dag skulle jeg tro, ser ingen store forandringer. IB har vist en evne til å holde ut, og det tror jeg de vil fortsette med. De har jo teacher og gutta. Fine folk.
og BOL og RNG vil fortsette å vinne statistikkene tror jeg, uten at noen store forandringer vil skje.

- Hvilke spillere synes du er mest profilerte i v1 og hva du mener om dem?
Glitter er jo den mest profilerte. Bein i nesa på den jenta. Liker ikke å bli snakket imot. Kan bare være hertug i en stamme, noe annet går ikke.
Maleficare. Navnet vil henge igjen i V1 i lange lange tider. Finfin fyr og hadde en voldsom makt på V1.
De gamle, minieirik, kemp23 osv trenger jeg vel ikke uttale meg om da alle vet hvem og hva de sto for.
Drawde og Balle Klorin er jo store navn med vanvittige prestasjoner bak seg, men så var jo Drawde nær på å slå meg ut av konken også :)
Grimlock og Poke me er de 2 jeg hadde tapt for og fremdeles hatt et smil :)

- Har du en hemmelighet du ønsker å dele med verden?
TW er ikke jobb. Det er et fjåsete spill. Det er ikke viktig om man mister noen byer, det er ikke viktig å være best. Ha det gøy og møt alle de hyggelige menneskene som spiller TW så er det det beste spillet har å by på. De sosiale aspektene ved dette spillet er de beste jeg noensinne har sett i et spill, og jeg har fått meg mange gode venner som jeg har blitt veldig glad i. Man får ikke bedre gevinster i et dataspill enn det.
 
Sist redigert av en moderator:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Jeg kan ha vært en anelse beruset under noen deler av dette intervjuet. Ja jeg ser også skrivefeilene nå.

Kommentarer om skrivefeil og merkelig setningsoppbygning blir besvart med nuking!!!! :p
 

DeletedUser

Guest
Kjære Hanse, klart du fortjente seieren som v1 Champion. Folk flest ser ikke bare på hvem som er den beste til å forsvare seg og til å angripe.
De ser også en menneskelig faktor oppi det her. Og legger man det til dine player-skills så kunne det ikke vært en mere fortjent vinner. :)
Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet.

Flott intervju Bene. :)
 

DeletedUser

Guest
Go hanse! Vi er veldig glad i deg og :p

merk: selvom jeg aldri fikk sjangs til å angripe deg.. (ja jeg er fortsatt snurt :p )
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju.
Hanse, eg er glad i deg og <3

Edit: Blei snurt eg og når du blei grå
 
Sist redigert av en moderator:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Doooh, sorry Xano. Du har definitivt vært en av mine favorittfiender! :)

Vår knalltøffe fight om 1 by som vi gjenadlet 100 ganger hver er en av mine gode minner fra good old days :)
 
Reaksjonspoeng
3
Supermegafunsies å lese. Må nesten bli glad når jeg leser dette :p Vet ikke hvorfor. Men så er det nå da. Får bare håpe jeg får et sånt intervjuobjekt :eek:
 

DeletedUser

Guest
Intervjuet kunne like gjerne vært postet på BOLs eget stammeforum.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Intervjuet kunne like gjerne vært postet på BOLs eget stammeforum.

Haha, jeg har adlet mer av BOL på V1 enn av noen andre stamme på noen andre verdener, muuuligens med unntak av Arica.
Jeg har vært fiende med BOL veldig veldig mye lenger enn jeg har vært i stammen :p

Great research mr Shanks.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
The Hanzor!111!1!1

Bra intervju Bene :)

Er enig med deg, du fortjente ikke å vinne Tw Champions, men siden jeg ikke ble nominert av helt greie årsaker. (Jeg ville knust dere uten tvil yo) Så ble du en finfin step in :)

Men wtf, BOL?

Ju råkk
 

DeletedUser

Guest
Jeg har fått klager som journalist fra bl.a glitter grunnet mangel på objektivitet.

Men jeg ble direkte kvalm av dette intervjuet. Kliss, rett og slett. Hva med å skaffe dere en annen journalist, så slipper glitter å fremheve sine medlemmer på denne måten.

Research? Vet du hvilken konto jeg spiller på i verden 1, Hansemann? Du vet ikke hva du snakker om.

Og btw når det er lov til å komme med positive tilbakemeldinger, så må det vel også være tillatt å komme med kritikk. Så spar dere for de vanlige personangrep.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Jada, jeg bare skjønner ikke hva du mener?

Jeg prater da mye mer om storhetstiden i SFF og TMR enn om BOL? At jeg syns BOL var knallfine fiender er min helt subjektive mening, men som deles av mange. Spør Kemp23 så sier han akkurat det samme. Samme med Lino som jeg håper bekrefter dette. Vi bølla hovedsakelig med BOL grunnet at vi var vegg i vegg med dem.


Nå driver vi og diskuterer i mange tråder her. Men kjør på. Du er good entertainment i en litt kjedelig jobbdag.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hehe, ja jeg er ute etter litt liv i forumet iallefall :D

Men helt ærlig.. Kanskje det at noen andre overtar journalistrollen i v1 vil gjøre hele den avdelingen mer interessant. Hun har hatt gode intervju altså, men kanskje noen andre burde intervjue hennes venner. Jeg føler hun kan bli litt farget.

Hvis spørsmålene i intervjuene er like, så kan iallefall hvem som helst andre overta stafettpinnen for noen intervjuer. For selv en ape kan kopiere spørsmålene. Når jeg tenker meg om, trenger man jo ikke en journalist så lenge noen har "utarbeidet" en spørsmålsmal.
 

eivped

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Veldig bra intervju, Hansi, Bene.

Shanks: Noen ganger skjønner jeg meg ikke på deg. Snakker om ting du ikke har peil på og om ting du fantaserer om tror jeg. Var lite fakta i det du akkurat sa. Spørsmålene er ikke like? Er selvsagt noen, men langt ifra alle. Bah.
 

DeletedUser

Guest
Men helt ærlig.. Kanskje det at noen andre overtar journalistrollen i v1 vil gjøre hele den avdelingen mer interessant. Hun har hatt gode intervju altså, men kanskje noen andre burde intervjue hennes venner. Jeg føler hun kan bli litt farget.

Hvis spørsmålene i intervjuene er like, så kan iallefall hvem som helst andre overta stafettpinnen for noen intervjuer. For selv en ape kan kopiere spørsmålene. Når jeg tenker meg om, trenger man jo ikke en journalist så lenge noen har "utarbeidet" en spørsmålsmal.

Ser ikke helt hvordan de to forskjellige punktene dine her kan være kritikk til det samme intervjuet. Så Glitter er "farget" i sitt intervju med en venn samtidig som hun stiller like spørsmål som selv en ape kan klare å kopiere?
 
Topp