Henry001 - BNP

DeletedUser

Guest
Jaja.. Da var det på'n igjen da, folkens! Hvem skulle trodd det? :grin:

Etter å ha overbevist meg selv enda en gang om at TW slår alle andre strategiske spill på avhengighetsskalaen, og at jeg har brukt altfor mange timer her inne sammen med dere godtfolk, så har jeg endelig slått meg til ro med at dette her faktisk ikke er så ille allikevel. Selv når man ser det hele i et perspektiv. Men nok drodling og snakk som ikke gir mening; over til saken.

Jeg har de siste ukene ikke kommet med noe nytt intervju, før jeg den 20.04.2012 la ut et intervju av den fine herren som holder kontroll på Johan j1234, og nå kommer det enda et. Grunnen til at disse kommer såpass tett inntil hverandre er rett og slett dårlig planlegging fra min side :Neutral:, og jeg håper dere viser tilgivelse for det :flau: men en liten tabbekvote er det da lov å ha?
_________

Dette intervjuet handler om personen som har holdt liv i BNP; stammen som hver dag gjør sitt for å prøve å oppnå verdensdominanse på v4, Henry001. Han er uten tvil en av de beste spillerne som har spilt på tw.no; og han er i godt selskap med de fleste andre her på verdenen vår. Dette intervjuet skal handle om hans historie, BNP's historie, taktikk, politikk, fremtiden, og ikke minst; hvordan det er å være leder i BNP. [SPOIL]Håper ikke at jeg skriver for mye 'unødvendig' før jeg faktisk kommer til saken, jeg syns bare at dette er såpass morsomt, så dere får leve med det :grin:[/SPOIL]
_________

Hvorfor startet du på V4, og hvilke utfordringer møtte du i starten av spillet?

Startet på V4 av ren tilfeldighet. Hadde ingen erfaring med TW fra før, men spillet virker interessant og med mange muligheter. Startet kontoen med en by en tilfeldig plass på kartet.


Gjennom TW historien din på v4 har du vært med i 2 stammer som skiller seg ut. Dette er COH og BNP. Hvorfor gikk du over til BNP?

COH var en god stammen med god styring og ledelse. Lederen Ruben var aktiv og prioriterte medlemmene, rettferdighet og handlekraft var viktige elementer i stammen. Men det var også medlemmer som var mindre flinke og ikke hadde "det rette hode".

Gjennom en lang og god dialog med PALS/Johvij ble det besluttet at de beste fra COH ble med over i nystartet BNP. Planen for BNP var at vi skulle være en liten stamme og kjempe mot de store. Gjennom veldig god dialog og samhold ble TW utrolig kjekt!



BNP ble grunnlagt 02.03.2010, og du har vært med siden starten. Hvordan skiller «det gamle BNP» seg fra dagens BNP, som vi kjenner stammen i dag?

Gamle BNP var en liten stamme med svært aktive medlemmer. Mye god jobb ble gjort av ledelsen med diplomati og aktive krigere. En utrolig gøy tid i TW. I dag er BNP blitt dominant og kommer med all sannsynlighet til å vinne V4.

Vi har fortsatt mange av de gamle verdiene i stammen... som lojalitet og samhold. Dette skal vi fortsette med inntil V4 er vunnet. Mange av de gamle fra BNP er fortsatt med oss, men noe nytt blod har kommet til. Vi kjemper godt side om side.
De som ikke er av BNP blod blir kicket, det samme gjelder for inaktive medlemmer.

Vi skal gå til seier med de samme verdier som stammen ble grunnlagt med.



Per dags dato leder du BNP. Hvorfor overtok du lederrollen når cdstativ sluttet, og hvordan er din rolle som leder i dag?

Jeg ble en naturlig leder pga. nestleder rollen som jeg hadde fra før.

Den tidligere lederen, CDstativ, var en fantastisk leder av BNP. Spesielt i den tidligere perioden ble det gjort en flott jobb. Det er dette som har gjort BNP til den stammen vi er i dag. Min hovedoppgave har vært nokså enkel, å videreføre regler og prinsipper som BNP ble grunnlagt på.



Du er en av pionerne her på v4, og gjennom disse årene har du gått ut av hver eneste konflikt uten vesentlige tap. Dette innebærer bl.a. å bekjempe tidligere giganter som Varg og 7Bulls, med en stamme som var en minoritet. Hva er det som gjør at du har klart dette?

Svaret er enkelt: Aktivitet og samhold.
Antall byer har lite å bety i dette spillet. Det meste går på psykologi og god kommunikasjon. Det er denne "enkle" framgangsmåten som har gjort at vi har kommet så langt.

Størrelse i TW har en psykologisk effekt på fienden. Men krigen vinnes kun gjennom loyalitet og godt samhold.

Jeg er både stolt og glad for at BNP har klart seg godt. Våre verdier er enkle, men styres og håndheves gjennom en hard og fast ledelse.



Hvordan var din reaksjon når det viste seg at Varg begynte å falle?

Da VARG falt, eller vi må heller si da de ga opp, da ble det bevist at en liten stamme kan knekke en stor en. Gjennom godt diplomati og samarbeid begynte de å slite mer og mer. Det var flott å se at våre felles aksjoner gjorde godt, og det ga mer smak.


Etter at Varg falt så merget BNP med Easy. Dette medførte at BNP ble en supermakt, og dette har blitt møtt med mye negativ kritikk. Hva er din side av denne saken og hvorfor valgte du å gjøre dette?

Jeg vil heller si at vi plukket de beste spillerne fra EASY. Det stemmer at vi fikk mye kritikk, men jeg mener dette var mer basert på at de andre store stammene ikke klarte å jobbe sammen mot BNP. Dette resulterte i en del frustrasjon blant fienden.
BNP tok et valg å vokse raskt fremfor å fortsette diplomati. Tiden for diplomati var over, tiden for større kriger kom.

Vi måtte velge en side, og vi valgte å ta inn endel spillere. Dette ga oss veldig god styring og kontroll på flere kontoer. Gjennom diplomati er det alltid en viss risiko for at ting går galt...



Hvordan har BNP’s taktikk mot dets fiender utviklet seg gjennom tiden til hvordan BNP kriger mot GNI nå?

De siste månedene har V4, og spesielt BNP utviklet seg til å ha endel svært store kontoer. En konto alene kan uten stort problem sende ut mer enn 2000 angrep, dermed har TW blitt mer og mer solo kjøring. Men vi står fortsatt sterkt sammen, og skulle det bli behov for støtte så er den aldri langt unna. Vi vil nok oppleve at de store fellesangrepene ikke blir så hyppig som før.

Men det er ingenting som er så gøy som et sikkelig flott koordinert angrep.



Hvordan tror du verdenskartet kommer til å se ut om noen måneder?

Liten tvil om at BNP vil fortsette å øke.


Tror du at det er noen måte GNI kan snu kampen de kjemper mot BNP?

Helt klart. Uten tvil; det skal være fult mulig. En sikkelig offensiv fra et samlet GNI vil sette gang i V4 igjen.

Forøvrig håper jeg at de klarer å rekruttere noen nye spillere inn på de inaktive kontoene.



Du er den største spilleren gjennom tidene på .no, med en slående poengsum på 31 millioner. Hva er spesielt ved din spillestil, og hvordan er det å ha oppnådd dette?

Tja... angrep er det beste forsvar!
En sterk stamme og mange gode spillere opp gjennom tidene har gjort at svært få byer har gått tapt. Det har vært den største motivasjonsfaktoren. Jeg skifter noe mellom enkel adling og mer offensiv strategi. Da går jeg aldri lei.



Hvilke spillere har du hatt størst respekt for, og hvem har vært vanskeligst å kjempe mot?

De er ikke her lengre. Men av de nåværende er Johan og Unreal, samt de som utmerket seg hos GNI. Hos BNP er de utentvil Castortroy!


Hva er ditt beste TW-minne?

To klare gode minner... Starten med COH og tiden da BNP var en knøtt liten stamme som tok VARG med storm!
Å lære spillet mange siden har også bidratt til økt motivasjon : se, hør og lær



Hvordan tar familien din at du er en gigant innenfor den norske delen av Tribal Wars?

Har 2 små barn, 3 måneder og 3 år. De er oppe til de merkeligste tidspunkter på døgnet, og som far så sørger for at de har det godt til enhver tid, samt å holde et våkent øye med TW.
De siste årene har jeg ikke direkte delt TW med familie. Det er også blitt mindre tid på spillet, siden BNP sin dominans på V4 ikke krever så mye tid. Vi går fremover uten noen større problemer.



Tusen takk for at du tok deg tid til enda et intervju! Til slutt, noen spillere du vil nevne/takke?

En stor takk til alle nåværende spillere i BNP. Dere er en utrolig fin gjeng, og jeg håper dere holder ut med meg gjennom den siste tiden frem til vår seier!
_________

Og med det så avsluttes intervjuet av Henry. Håper dere har det like mye morro med å lese dette som jeg hadde med å lage det ! Until next time :)

__________________
"Hold the S because I am an aint"

..Naith out ;)
 

DeletedUser

Guest
Konsekvensen av at du legger du intervju så tett på hverandre; Du får ikke ryktepoeng for dette av meg (hug)

Bra intervju! (yes)
 

DeletedUser

Guest
Konsekvensen av at du legger du intervju så tett på hverandre; Du får ikke ryktepoeng for dette av meg (hug)

Bra intervju! (yes)

Takker! Selvom jeg må si at konsekvensen var litt i drøyeste laget :hmm:
 

DeletedUser

Guest
Konsekvensen av at du legger du intervju så tett på hverandre; Du får ikke ryktepoeng for dette av meg (hug)

Bra intervju! (yes)

Slenger meg på denne, har ikke mulighet til å gi det til deg dessverre. Fortsett den gode jobben (nod)
 
Topp