Historien til v1

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Hei

Sitter å mimrer litt på skype nå og tenkte at det hadde vert kult å fått kulset ned helle v1 sin historie til etter tiden, men jeg husker jo ikke lengre tilbake en i går fra historien til v1 så alle må vell hjelpe til vist det skal bli noe av, eventuelt om det kanskje hadde vert bedre om det hadde vert et egent under forum så alle stammene som vil kunne lagt ut vær sin historie? Fordi da kunne man holt propagandaen utenfor historien :p

Hva tror derre?

Mvh ingmo
 

DeletedUser

Guest
Denne tråden gir nå i hvertfall historien for stammen som ledet V1 første halvåret :razz: Ellers kan man jo også sjekke ut de eldste intervjuene. Men én tråd for hele V1 historien høres... optimistisk... ut.
 

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
ahhhh da så (Y)

Du har vell mye å komme med fra tidlig v1, core`?
 

DeletedUser

Guest
Det var på en måte det jeg skrev om i tråden jeg linket til, Ingmo :razz:
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Disse to trådene gir ihvertfall ett innsynn fra begge sider om hva som skjedde mellom BOL og H.F.O:

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?15594-Lekasje-fra-BOL-forum-SANNHETEN

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?15589-Backstabbing-i-BOL-regi

Men er det noen som har noen tråder på feks hva som skjedde med BOL og RNG? Eller noen flere tråder på det samme som de 2 ovenfor?

Nå som det praktisk talt er over (så fort WIC blir ferdig med de gjenværende i Battle som ser ut til og fokusere på gråbyene) så har jeg lest meg opp litt på tidligere historie og hva som egentlig gjorde at det gikk som det gikk. Har jo egentlig bare gått nedover for "vår" side etter at BOl ble satt fiende og deretter forsvant helt.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det har egentlig alltid ligget å ulmet mellom RNG og BOL. Begge har historie å vise til, og mye ble ødelagt pga stoltheten til stammene. Det som fylte begeret startet etter mitt syn med at originale Balle Klorin ikke fikk adle gråbyer i hele BOL-land, og at han da ville bytte stamme til H.F.O, noe som på en måte var greit da H.F.O var en god alliert. Årsaken var at vi ville ha Balle Klorin i front, og at vi ikke ville at han skulle adle gråbyer som ligger i andres spilleres klustre. Vilkårene Balle Klorin måtte følge var at han ikke kunne adle i BOL sine områder, og at han måtte begynne å adle i H.F.O sin front i sør.

Det var også spørsmål tidligere om en merg mellom alle tre stammene, hvorav både HFO og RNG ikke brydde seg om hvilket stammenavn som var tilfelle så lenge de fikk være i ledelsen. Da frontet BOL at dersom dere vil være i ledelsen, vil vi at stammen skal fortsette å hete BOL. Det som er artig er at dette ikke kom på tale i det hele tatt, noe vi skjønte lite av da C22 og bgm på et stammemøte uttrykkelig sa at stammenavn var uvesentlig. Glitter og BOL-ledelsen sa da at da var vi ikke interessert i et samarbeid nå, for dersom vi skal begynne å krangle over så lite som et stammenavn, så blir det krangling om alt. Vi mente da at stammene ikke var klare til en merg. Dette ble ikke godtatt av HFO og RNG, men det kommer jeg tilbake til.

Dette gikk både H.F.O og Balle Klorin med på uten å stille spørsmålstegn ved. Konsekvensen av at Balle Klorin brøt denne avtalen var innadling av BOL. Problemet med gråbyhorer som det Balle Klorin var er at han kun er ute etter gråbyer, og dessverre ble fristelsen for stor slik at han begynte å adle store mengder gråbyer i BOL-land. BOL-ledelsen sendte da et skriv til H.F.O med linker til TWstats og henviste til vedlagt avtale at BK har brutt avtalen og at han skal innadles. Til BOL sin store overraskelse tok H.F.O parti bak Balle Klorin og støttet hans fremgangmåte og avtalebruddet, og at et angrep på Balle Klorin ble sett på som et angrep på H.F.O. Ganske frekt spør du meg.. En avtale er en avtale for de fleste oppegående personer.

Jeg er noe usikker på hva som skjedde mellom, men H.F.O og RNG begynte etterhvert å råtte seg sammen. Vi fikk senere vite at RNG med C22 i spissen hadde gått bak BOL sin rygg som var allierte på dette tidspunktet å prøvd å snakke med IB og HVIB om en våpenhvile slik at de alle kunne kjøre mot BOL. RNG gjorde ikke akkurat mye for å sette tillit bak ordene i sine ledermeldinger til oss der de skal kjempe for alliansen til siste slutt.

Det hele toppet seg da BGM75 og C22 sendte en propagandamail helt plutselig til alle i BOL hvor de forklarte hvor dårlige vi er, hvor dum ledelse BOL hadde og at de må skjønne at Balle Klorin hadde rett i denne saken. Jeg stiller meg fortsatt undrende til at Balle Klorin i det hele tatt fikk noe støtte da de godtok vilkårene uten å blunke. Jeg svarte med samme mynt.. selvfølgelig, hva hadde dere forventet? Jeg sendte et lignende brev til RNG å forklarte situasjonen. C22 ble ikke akkurat kjempeglad, men hey, hva hadde du forventet når du sendte slike brev først? Det resulterte i en liten "spillerflukt" fra RNG til BOL, der flere store kontoer gikk til BOL.

C22 og Bgm tok dette ett steg videre i å få oppmerksomhet og støtte, og spesielt hos IB søkte dem annerkjennelse ved å legge ut slike poster på forumet som du linket til, Clayzer, hvor disse henviste til BOL sin manglende evne til å forstå ren logikk og strategi, samt at de sleng den ene drittbemerkningen etter den andre mot oss, slik som at vi ikke trenger "drittspillerne i BOL for å vinne", "dere klarer ikke å angripe en dritt", "dere adler ingenting" osv osv etc etc. Hvis dere husker litt om tingenes tilstand fra den gangen dette skjedde, kan vel alle enes om at fronten til BOL er den mest stabile. Ja, hvorfor ikke bare spørre WIC for å få en bekreftelse? Slik holdt disse på i flere uker, helt til H.F.O og RNG merget til det som etterhvert ble JPTG.

Jeg har fortsatt problemer med å sette meg inn i selve prosessen, da jeg synes det faktisk er helt utrolig at to stammer velger å støtte seg bak en spiller som har brutt en avtale som ledelsen i stammen han er i fullt og helt godtok, og vende ryggen til en av sine største partnere opp igjennom krigen. Å velge en gråbyadler framfor en stamme sliter jeg den dag i dag med å forstå konteksten av.

Det som så skjedde synes jeg er litt artig. Etter flere uker med drittkasting fra JPTG-leiren med spesielt bgm75 i spissen begynte denne ledelsen å sende rekrutteringsmail til BOL-spillere. Der de ønsket oss en varm velkomst og at de ser fram til å ha oss i stammen. Det artige er at de i flere uker har tråkket oss ned i gjørma og vridd kniven lenger og lenger inn. Ettersom BOL ikke kunne krige en trefronts-krig, hvor vi hadde mange innaktive spillere dessverre. Jeg satt med 3-4 KV´er hver eneste uke over lengre perioder, for eksempel, så tok vi et styremøte og snakket om mulighetene.

Selve hovedspørsmålet som tidlig dukket opp var;
Hvorfor hjelpe en stamme som var våre allierte i flere år, som over en gråbyadler stakk oss i ryggen for så å slenge dritt om hvor udugelige vi er, og som over en periode stod å lo oss i ansiktet mens de sakte men sikkert forsatte å kaste gjørme på oss?

Det var en bred enighet om at dersom vi skulle merge, så ville det bli med WIC. Hvorfor spør dere? Vel, WIC har alltid vært den naturlige fienden. Slik har det opp igjennom årene bare blitt. Det er ingenting vondt mellom stammene sånn sett, og jeg vet om mange BOL-spillere som både spilte dual på andre verdener med WIC-spillere. Mange som kjente WIC-spillerne fra tidigere, så det naturlige for oss var WIC. Og å hjelpe WIC som har kjempet alene mot tre stammer. Vi har alltid hatt en god tone med WIC-ledelsen og ble alltid hyggelig mottatt dersom vi ønsket å lufte noen idéer eller bare prate. Ikke misforstå, det jeg mener er at vi alltid har hatt en gjensidig respekt mellom stammene slik jeg har forstått dette, mens mellom BOL og RNG alltid har vært gnisninger. Mye pga gråbyhavet som Capitan22 hadde totalfredet, mens BOL mente at gråbyene var viktige i å skaffe oss flere byer og vokse oss på dem.

Slik ble BOL oppløst. En håndfull spillere fikk gleden av å sende nukesene i riktig retning, noen gikk grå, mens andre gikk til JPTG av ymse årsaker jeg ikke skal spekulere i. Det som igjen er morsomt er at flere x-BOL´ere, type Kkire5 og flere andre har gikk JPTG skikkelig bank. Vi som tydeligvis bare var "driten den gangen". Hele JPTG raknet på midten etter at BOL la seg ned. Men hvor ble det av bgm75 og Windsy? De to H.F.O - hertugene som fremprovoserte en krig og samtidig fikk til en merg mellom HFO og RNG? Joda, dem stakk og overlot hele sørpa til Capitan22.

Kort oppsummert kan man jo trygt si at JPTG har virkelig tatt noen grusomt dårlige valg som har vært veldig utslagsgivende for hvordan ting er nå. Hadde BOL i ro og fred fått innadlet Balle Klorin som vi hadde krav på, så hadde ting gått bedre og en merg mellom HFO, RNG og BOL hadde veldig mulig vært en realitet. Hvordan hadde verdenen sett ut hvis det var tilfellet? WIC var på offensiven, så jeg tror nok en seier ikke hadde vært mulig, men kanskje hadde v1 vart et par måneder eller noen år til, hvem vet?

Dette er mine synspunkter slik jeg husker dem, så er det sikkert noen som vinkler det annerledes :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Sånn som jeg husker det i min siste tiden min i BOL, dette er vel ganske bra oppsummert sånn som jeg husker det.
Bol sin front var ganske stabil med flere gode spillere, synd at vi hadde en del innaktivitet. Men jeg husker alle kranglene vi fikk høre av ledelsen vår mellom RNG og H.F.O. Fikk alltid noe drittslenging tilbake, men jeg skal ærlig innrømme at jeg har slengt dritt til noen av spillerne rundt omkring :p

Det beste med det må vel være all drittslengingen mot C22 xD I miss it :D Men hadde RNG-H.F.O skjønt at mergen hadde vært bra for dem, så hadde kanskje V1 sett litt annerledes ut.

Men nå skal jeg la alle de andre som har spilt lenger enn meg si sitt :) Men bra skrevet Scar (yes)
 

DeletedUser

Guest
Bare et forslag til dette, men jeg antar at det finnes en del intervjuer liggende rundt omkring som kan brukes til referanser, hvertfall er det en god del intervjuer på WIC sitt ingame forum som kunne vært bra materiale fra vår side, og hvis man kombinerte alle intervjuene opp gjennom tiden fra begge sider, med noen nye intervjuer om historien fra de spillerne som det ikke finnes intervjuer av, eller som det bare finnes 2-3 år gamle intervjuer av, så kan man kanskje lage en felles historie skrevet av begge parter, og forsøkt å få gjort nøytral? På den måten blir det ikke propaganda eller en ensidig historie, men istedet en fortelling om det 5 år lange eventyret på V1? :)

Og bare som et forslag til hvordan dette kan utføres, så tenker jeg som så at de som har vært leder/ledelse på begge sider, og som fortsatt spiller/er mulig å få tak i og vil bidra, kan da danne en felles skypechat ellerno, og så diskutere de forskjellige hendelsene seg i mellom, samt stå for oppsamling av historie fra begge sider. Det burde også helst være like mange fra begge sider som bidrar, men jeg veit jo hvor få som er igjen fra JPTG-siden, så jeg veit at dette kan bli nokså vanskelig.

Men uansett, jeg tror dette kan være en fin idè, og en måte å få oppsummert V1 sin historie, som hvertfall jeg ville vært nokså interessert i å lese (på tross av, eller kanskje nettopp fordi, at jeg har spilt her siden høsten 08)
 

DeletedUser

Guest
Var også en del intervjuer i BOL også, så hvis noen hadde hatt dem ville det vært flott om de kunne legges ut! :)

Var mange ekstremt interresante der.
 

vimsen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
209
I motsetnad til BOL, finnast iallefall WIC fortsatt! (rofl) 100% større sjanse te å finna eit intervju i WIC, enn i Balls of Legend (rofl)
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Dette er jo bare BOL sitt synspunkt..og som vi alle vet, så har alle saker to sider.
Jeg sitter og setter sammen historien til RNG/JPTG, men vet ikke om dette er nødvendig lenger ..ser at Scar har sine synspunkter, som sammenfaller med hva jeg opplever, men akkurat nå har jeg ikke tid eller ork til å sette meg ned å gi et ordentlig svar. Spydigheter, og beskyldninger som vanlig..og det er punkter jeg ikke kjenner igjen.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Dette er jo bare BOL sitt synspunkt..og som vi alle vet, så har alle saker to sider.

Svarer deg med denne jeg. Jeg har hverken sagt at mitt synspunkt er det riktige, men jeg regner med at det ikke var det du prøvde å si uansett :) Just in case.

Dette er mine synspunkter slik jeg husker dem, så er det sikkert noen som vinkler det annerledes :)


Jeg sitter og setter sammen historien til RNG/JPTG, men vet ikke om dette er nødvendig lenger ..ser at Scar har sine synspunkter, som sammenfaller med hva jeg opplever, men akkurat nå har jeg ikke tid eller ork til å sette meg ned å gi et ordentlig svar. Spydigheter, og beskyldninger som vanlig..og det er punkter jeg ikke kjenner igjen.

Det vil alltid være spydigheter og beskyldninger, C22. That´s life!
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Flott oppsumering Scar! :)

Men dette med gråbyadlingen til BK og HFO, var det ikke slik at BOL ledelsen/glitter gikk ut til ledelsen i både HFO og RNG og sa at mesteparten av kontoene i BOL kom til og slette seg og at de måtte skynde seg og adle alle gråbyene før WIC?
Altså, man så jo at det ikke skjedde at kun to kontoer faktisk endte opp med og gå grå, men allikevell, hvorfor gå ut og si det i utgangspunktet? Det skapte jo mye forvirring.

Må og sies at det var idiotisk av HFO og BK å fortsette adlingen av disse gråbyene etter at dere hadde sagt ifra at dere ikke kom til og gå grå, men faktisk fortsette, men allikevell, hvorfor gikk dere ut og sa dette når det ikke stemte i det hele tatt?

Og stemmer det at RNG ble holdt utenfor disse merge planene? Og at de ikke ble kontaktet før en uke det var planlagt at det skulle skje?

Og til slutt, det du sier med at RNG gikk til WIC og snakket om våpenhvile, mener du det skjedde helt uprovosert fra RNG sin side? Fordi jeg har nå hørt at BOL provoserte RNG daglig med truende meldinger og adling av gråbyer i deres områder. Når det er sagt synes jeg allikevell dårlig om at RNG gikk til WIC og pratet om våpenhvile.

Men jeg skjønner heller ikke hele dette hysteriet med navnet og at det MÅTTE være BOL. Det er jo kun ett stammenavn, hadde det vært verdens undergang om dere mistet det? BOL ville ikke inn i HFO som det var foreslått, og RNG eller HFO ville heller ikke inn i BOL.

Kunne dere ikke ha møttes på midten og dannet en ny stamme?
 
Sist redigert:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Men dette med gråbyadlingen til BK og HFO, var det ikke slik at BOL ledelsen/glitter gikk ut til ledelsen i både HFO og RNG og sa at mesteparten av kontoene i BOL kom til og slette seg og at de måtte skynde seg og adle alle gråbyene før WIC?
Altså, man så jo at det ikke skjedde at kun to kontoer faktisk endte opp med og gå grå, men allikevell, hvorfor gå ut og si det i utgangspunktet? Det skapte jo mye forvirring.

Ja, det stemmer det du har hørt. Grunnen til at vi gikk ut å sa det var fordi store deler av BOL var innakivt. Jeg sa innledningsvis at jeg alene satt med 3-4 KV´er hver eneste dag og uke, og slik var det for de andre i BOL. De som ble igjen var de gamle traverne, slik som htjostheim, hkh123, Oyvfinn(?) og vi i ledelsen. De nevnte spillerne var aldri aktive på forum, og de bidro ikke noe med å finne løsninger på ting. Fikk de incs gjorde de ikke noe med det heller, bortsett fra htjostheim. Vi tapte unødvendig med front, og sendte vi PM fikk vi ikke svar selvom vi så at meldingen var lest.

Når også WIC brukte gråbyene til å ta seg inn i områdene fordi C22 hadde nektet oss å ta disse, så så situasjonen for oss håpløs ut, selvom vi holdt god stand. Men med 3-4 KV´er daglig så kommer det en og annen aksjon, og da går det ikke så bra. Vi trengte sårt flere byer, men ble totalnektet for dette av C22.

Må og sies at det var idiotisk av HFO og BK å fortsette adlingen av disse gråbyene etter at dere hadde sagt ifra at dere ikke kom til og gå grå, men faktisk fortsette, men allikevell, hvorfor gikk dere ut og sa dette når det ikke stemte i det hele tatt?

Mye endret seg etter at HFO og RNG råttet seg sammen og nærmest satte igang en propagandakrig mot BOL på forumet til å tvinge oss inn i en allianse. Når dem gjorde dette var det flere som fikk litt gløden igjen til å fortsette å se hvordan ting utviklet seg. WIC presset på i nord, så vi ønsket å henge med litt til.

Og stemmer det at RNG ble holdt utenfor disse merge planene? Og at de ikke ble kontaktet før en uke det var planlagt at det skulle skje?

Jo, det stemmer på en prikk. Gjennom store deler av V1 har BOL og HFO vært gode allierte. Disse to stammene har samarbeidet om alt, og snakket om absolutt alt, så planen var at BOL og HFO skulle merge da stammepolitikkene disse to stammene første var veldig lik, så en merg mellom disse var naturlig. Etterhvert som tiden gikk ble det snakket mer og mer om en stormerg mellom HFO/BOL og RNG, og det utviklet seg til å dreie seg om denne sammenslåingen over en lang periode. Som jeg har pekt på gjorde bgm og C22 enkelte feilgrep som gjorde en merg totalt uspiselig for BOL.

Og til slutt, det du sier med at RNG gikk til WIC og snakket om våpenhvile, mener du det skjedde helt uprovosert fra RNG sin side? Fordi jeg har nå hørt at BOL provoserte RNG daglig med truende meldinger og adling av gråbyer i deres områder. Når det er sagt synes jeg allikevell dårlig om at RNG gikk til WIC og pratet om våpenhvile.

Ledelsene mellom BOL og RNG var ikke akkurat en dans på roser, men det kom aldri meldinger fra BOL på noe tidspunkt om at vi ønsket krig på noe område. Grunnen til at RNG gikk til WIC var at de følte seg truet av gråbyadlingen til BOL, etter at jeg ga BOL tillatelse til å adle gråbyer som ligger i nær gangfart fra egne byer, da RNG på en merkelig og forunderlig måte følte seg truet av BOL. De hadde visst fått det for seg at BOL skulle angripe RNG midt på natta når gråbyene var adlet, noe som er en artig tanke da vi gjentatte ganger har sagt at WIC er hovedfienden. En meget dårlig unnskyldning, spør du meg.

Men jeg skjønner heller ikke hele dette hysteriet med navnet og at det MÅTTE være BOL. Det er jo kun ett stammenavn, hadde det vært verdens undergang om dere mistet det? BOL ville ikke inn i HFO som det var foreslått, og RNG eller HFO ville heller ikke inn i BOL.

Kunne dere ikke ha møttes på midten og dannet en ny stamme?

Jo, det kunne vi. Når vi planla en merg var det viktig at hver stamme fikk ta med seg noe inn i en nye stammen som respresenterte hver av stammene. HFO og RNG fikk sitte med ledelsen, også med BOL, men at de tok hovedansvaret mot at stammen ble hetenes BOL. Vi skjønte ikke helt hvorfor dette ikke gikk da både Bgm75 og C22 gjentatte ganger i den chaten sa at det ikke spilte noen rolle hva stammenavnet ble. Når vi ble nektet stammenavnet, så følte vi at bgm og C22 prøvde å gjøre seg selv større og trykke ned BOL ved at vi ikke fikk ta med noe av det gamle BOL over til den nye stammen.

Ja, det er kanskje barnslig, men en stamme som har bestått og virkelig gjort seg fortjent til å være til siste slutt har sin ære de vil viderefør, på samme måte som at HFO vil det samme og RNG.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Ja, det stemmer det du har hørt. Grunnen til at vi gikk ut å sa det var fordi store deler av BOL var innakivt. Jeg sa innledningsvis at jeg alene satt med 3-4 KV´er hver eneste dag og uke, og slik var det for de andre i BOL. De som ble igjen var de gamle traverne, slik som htjostheim, hkh123, Oyvfinn(?) og vi i ledelsen. De nevnte spillerne var aldri aktive på forum, og de bidro ikke noe med å finne løsninger på ting. Fikk de incs gjorde de ikke noe med det heller, bortsett fra htjostheim. Vi tapte unødvendig med front, og sendte vi PM fikk vi ikke svar selvom vi så at meldingen var lest.

Når også WIC brukte gråbyene til å ta seg inn i områdene fordi C22 hadde nektet oss å ta disse, så så situasjonen for oss håpløs ut, selvom vi holdt god stand. Men med 3-4 KV´er daglig så kommer det en og annen aksjon, og da går det ikke så bra. Vi trengte sårt flere byer, men ble totalnektet for dette av C22.

BOL var ikke i en særegen situasjon, jeg vil påstå vi har slitt/sloss med det samme som dere. Likevel sto vi på, på tross av en mye større aktiv front mot fienden enn BOL...og så legger dere dette til unnskyldning for å ta våre gråbyer, i våre safesoner? Dere brukte WIC som unnskyldninger for å ta våre gråbyer, men WIC tok ikke en ENESTE en før BOL var ute av verden. Altså, det var ikke WIC som var problemet, det var BOL. Deres framgangsmåter var som følger: Dere fant en unnskyldning for å avslutte alliansen, slik at dere kunne kjøre på med adling av grått, og "gjøre som dere ville". I tillegg var det ikke snakk om å være høflige. Uttallige pm`s som manglet totalt folkeskikk og nada respekt. Deres framgangsmåte var direkte fiendtlig. Dere sørget for å adle gråbyer vegg-i-vegg med våre spillere på tross av at det fantes andre gråbyer å adle innenfor samme området. Etter at alliansen ble avsluttet på den uforståelige måten + gråbyadlingen og deres framgangsmåte... så.. Ja, vi følte oss presset, og vi følte at BOL stasjonerte seg stratetgisk til for en framtidig krig.


Mye endret seg etter at HFO og RNG råttet seg sammen og nærmest satte igang en propagandakrig mot BOL på forumet til å tvinge oss inn i en allianse. Når dem gjorde dette var det flere som fikk litt gløden igjen til å fortsette å se hvordan ting utviklet seg. WIC presset på i nord, så vi ønsket å henge med litt til.

Jo, det stemmer på en prikk. Gjennom store deler av V1 har BOL og HFO vært gode allierte. Disse to stammene har samarbeidet om alt, og snakket om absolutt alt, så planen var at BOL og HFO skulle merge da stammepolitikkene disse to stammene første var veldig lik, så en merg mellom disse var naturlig. Etterhvert som tiden gikk ble det snakket mer og mer om en stormerg mellom HFO/BOL og RNG, og det utviklet seg til å dreie seg om denne sammenslåingen over en lang periode. Som jeg har pekt på gjorde bgm og C22 enkelte feilgrep som gjorde en merg totalt uspiselig for BOL.

Den uspiseligheten var da gjensidig, da det ble gjort like mange feilgrep fra BOL`s side. Da denne mergen ble presentert for RNG og meg, så var det kun i en samtale mellom Bgm75 og meg. Det ble presentert på en måte som fikk det til å høres ut som dette var temmelig nytt, og ikke at dere hadde diskutert det over lang tid. Husker jeg reagerte på det, men etter all hurumhei og konflikter, så orket jeg ikke reagere på det, annet enn at jeg la det i bakhodet. Jeg var ALDRI med i ett eneste møte hvor alle 3 stammer var i samlet. Det hele ble bare presentert. Jeg mente det var en god idè å prøve å samle oss til ett, da jeg mente det ville gjøre oss sterkere, derfor la jeg all "surmuling" til side.
At BOL-navnet skulle være det som avgjorde det hele, er fortsatt like absurd og uforståelig som den gang.


Ledelsene mellom BOL og RNG var ikke akkurat en dans på roser, men det kom aldri meldinger fra BOL på noe tidspunkt om at vi ønsket krig på noe område. Grunnen til at RNG gikk til WIC var at de følte seg truet av gråbyadlingen til BOL, etter at jeg ga BOL tillatelse til å adle gråbyer som ligger i nær gangfart fra egne byer, da RNG på en merkelig og forunderlig måte følte seg truet av BOL. De hadde visst fått det for seg at BOL skulle angripe RNG midt på natta når gråbyene var adlet, noe som er en artig tanke da vi gjentatte ganger har sagt at WIC er hovedfienden. En meget dårlig unnskyldning, spør du meg.
WIC var hovedfienden ja, men når gjorde dere noe som overbeviste RNG om akkurat det? Dere gjorde ingen framstøt mot WIC. Det var helt dødt fra BOL`s side, men... å krige om gråbyene i våre områder, det var der dere brukte all energi. Det var DET som motiverte dere. Ryktene som har gått i etterkant, sier at dere ønsket en konflikt med RNG, for å ha en unnskyldning for å kunne gå til angrep. Op-saken er bare en av sakene. Så ja, vi følte oss ikke sikre på hvem dere så på som hovedfiender.


Jo, det kunne vi. Når vi planla en merg var det viktig at hver stamme fikk ta med seg noe inn i en nye stammen som respresenterte hver av stammene. HFO og RNG fikk sitte med ledelsen, også med BOL, men at de tok hovedansvaret mot at stammen ble hetenes BOL. Vi skjønte ikke helt hvorfor dette ikke gikk da både Bgm75 og C22 gjentatte ganger i den chaten sa at det ikke spilte noen rolle hva stammenavnet ble. Når vi ble nektet stammenavnet, så følte vi at bgm og C22 prøvde å gjøre seg selv større og trykke ned BOL ved at vi ikke fikk ta med noe av det gamle BOL over til den nye stammen.

Ja, det er kanskje barnslig, men en stamme som har bestått og virkelig gjort seg fortjent til å være til siste slutt har sin ære de vil viderefør, på samme måte som at HFO vil det samme og RNG.

Du framstiller det litt anerledes enn hva som er sannheten. HFO og RNG ønsket ikke å beholde noen av navnene, fordi vi mente det var mest riktig å finne et nytt navn. 3 stammer, ny start, og nytt navn. Der var HFO og RNG villige til å gi avkall på egne stammenavn. Det var her det lå. Vi ønsket ikke å beholde noen av navnene som eksisterte. Glitter tok dette opp, kun i samtale en-til-en. Merkelig å ta sånt i samtale en-til en, og ikke kalle sammen til møte. Var det for i etterkant å kunne påstå noe annet.. for å vri og vrenge på det som ble sagt? Løse tanker dette, men det er ikke akkurat slik man går fram i en forhandling om fusjon..

Når det kommer til å videreføre æren, så stoppet det der for BOL da dere satte dere på bakbeina pga stammenavn. Barnslig var det ja, å trasse som et lite barn når det ikke får det som det vil.


Slenger med et avsnitt fra første innlegg til Scar:
Det hele toppet seg da BGM75 og C22 sendte en propagandamail helt plutselig til alle i BOL hvor de forklarte hvor dårlige vi er, hvor dum ledelse BOL hadde og at de må skjønne at Balle Klorin hadde rett i denne saken. Jeg stiller meg fortsatt undrende til at Balle Klorin i det hele tatt fikk noe støtte da de godtok vilkårene uten å blunke. Jeg svarte med samme mynt.. selvfølgelig, hva hadde dere forventet? Jeg sendte et lignende brev til RNG å forklarte situasjonen. C22 ble ikke akkurat kjempeglad, men hey, hva hadde du forventet når du sendte slike brev først? Det resulterte i en liten "spillerflukt" fra RNG til BOL, der flere store kontoer gikk til BOL..

Den propagandamailen ble sendt ut av Bgm75, og jeg ble fortalt om den i etterkant. For å være helt ærlig, jeg stilte meg ikke bak noen i konflikten med Balle Klorin. Dette kan jeg si med sikkerhet, fordi jeg leste gjennom en haug med PM`s fra den tid, hvor jeg uttrykkelig sier vi skal forholde oss nøytrale i saken Balle Klorin. Vi var midt i den tiden hvor fusjonen sto for dør. Vi ønsket ikke å angripe BK pga det. Vi sto på en måte midt mellom barken og veden. At denne konflikten var årsak til at 2 store kontoer gikk over til BOL, det kan jeg ikke huske at var på samme tid. Op og bowling-mästare gikk over midt i kampanjen mot MD, noe jeg mener var før det med BK. Mulig min tidsinnstilling er feil, men det kan jeg med letthet sjekke i min innboks.
 
Sist redigert:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg kommer ikke til å bruke tid på å kommentere grunnleggende uenighet og definere hvem som har slåss mest og hvem som har gjort mest etc. Alle har slåss opp igjennom tiden, og det er derfor det gjensto bare fire stammer på slutten. Jeg skal være litt diplomatisk her, og jeg har sitert meg selv to ganger på at dette er min oppfatning.

BOL var ikke i en særegen situasjon, jeg vil påstå vi har slitt/sloss med det samme som dere. Likevel sto vi på, på tross av en mye større aktiv front mot fienden enn BOL...og så legger dere dette til unnskyldning for å ta våre gråbyer, i våre safesoner? Dere brukte WIC som unnskyldninger for å ta våre gråbyer, men WIC tok ikke en ENESTE en før BOL var ute av verden. Altså, det var ikke WIC som var problemet, det var BOL. Deres framgangsmåter var som følger: Dere fant en unnskyldning for å avslutte alliansen, slik at dere kunne kjøre på med adling av grått, og "gjøre som dere ville". I tillegg var det ikke snakk om å være høflige. Uttallige pm`s som manglet totalt folkeskikk og nada respekt. Deres framgangsmåte var direkte fiendtlig. Dere sørget for å adle gråbyer vegg-i-vegg med våre spillere på tross av at det fantes andre gråbyer å adle innenfor samme området. Etter at alliansen ble avsluttet på den uforståelige måten + gråbyadlingen og deres framgangsmåte... så.. Ja, vi følte oss presset, og vi følte at BOL stasjonerte seg stratetgisk til for en framtidig krig.

Oh, jeg visste ikke at du satt i ledelsen i BOL. Oh, stemmer det, det gjorde du heller ikke. At du skal fortelle meg hva strategien til BOL var, der jeg satt som baron viser hvor lite respekt du har for meg og alle oss andre fra BOL. Takk for at du poengterte forrige post for meg, så slipper jeg å dra det ut av deg.

Gråbyene var såpass mange at de kunne utgjort en stor forskjell. At vi adlet dem er bedre enn å la de være grå, noe som også ble poengtert av oss og tilbakevist av deg gjentatte ganger. Vi trengte faktisk ingen unnskyldning for å avslutte noe som helst. Vi adlet gråbyer uansett for å bruke dem mot WIC. Jeg kan forstå at du har problemer med å innse dette, og jeg kan fortsatt ikke skjønne hvordan du kan komme til å meg å fortelle meg at vi drev med aggressiv fremgangsmåte. Hvis det var tilfelle, så hadde det kanskje vært taktisk av oss å angripe når dere og HFO ikke ble så bestevenner som dere ble? Hmm, wonder why...

Den uspiseligheten var da gjensidig, da det ble gjort like mange feilgrep fra BOL`s side. Da denne mergen ble presentert for RNG og meg, så var det kun i en samtale mellom Bgm75 og meg. Det ble presentert på en måte som fikk det til å høres ut som dette var temmelig nytt, og ikke at dere hadde diskutert det over lang tid. Husker jeg reagerte på det, men etter all hurumhei og konflikter, så orket jeg ikke reagere på det, annet enn at jeg la det i bakhodet. Jeg var ALDRI med i ett eneste møte hvor alle 3 stammer var i samlet. Det hele ble bare presentert. Jeg mente det var en god idè å prøve å samle oss til ett, da jeg mente det ville gjøre oss sterkere, derfor la jeg all "surmuling" til side.
At BOL-navnet skulle være det som avgjorde det hele, er fortsatt like absurd og uforståelig som den gang.

At uspesieligheten var gjensidig har jeg aldri stilt spørsmålstegn ved heller, så jeg kan ikke se hvorfor du skal dra den opp, men du har et behov for å gjøre det, så fair enough.

Det var vel HFO med Bgm som påtok seg ansvaret med å gjøre dette reellt. Jeg var vel så vidt jeg kan huske ikke i et eneste møte med dere heller, men bgm gjentok fra dag én at dere var med og at vi var siste brikke i spillet. Viser det seg at det kanskje ikke var slik bgm fremsto likevel da?

WIC var hovedfienden ja, men når gjorde dere noe som overbeviste RNG om akkurat det? Dere gjorde ingen framstøt mot WIC. Det var helt dødt fra BOL`s side, men... å krige om gråbyene i våre områder, det var der dere brukte all energi. Det var DET som motiverte dere. Ryktene som har gått i etterkant, sier at dere ønsket en konflikt med RNG, for å ha en unnskyldning for å kunne gå til angrep. Op-saken er bare en av sakene. Så ja, vi følte oss ikke sikre på hvem dere så på som hovedfiender.

Så kan vi snu spørsmålet å spørre hva dere gjorde; Tape byer? Oh, good job, isåfall. For tape byer var dere jammen meg flinke til også. Vi klarte hvertfall å holde alle sidene av fronten vår i sterk motsetning til dere, så det sier vel mer om dere enn det sier om oss.

Du framstiller det litt anerledes enn hva som er sannheten. HFO og RNG ønsket ikke å beholde noen av navnene, fordi vi mente det var mest riktig å finne et nytt navn. 3 stammer, ny start, og nytt navn. Der var HFO og RNG villige til å gi avkall på egne stammenavn. Det var her det lå. Vi ønsket ikke å beholde noen av navnene som eksisterte. Glitter tok dette opp, kun i samtale en-til-en. Merkelig å ta sånt i samtale en-til en, og ikke kalle sammen til møte. Var det for i etterkant å kunne påstå noe annet.. for å vri og vrenge på det som ble sagt? Løse tanker dette, men det er ikke akkurat slik man går fram i en forhandling om fusjon..

Som jeg nå har poengtert flere ganger så har jeg fremstilt dette fra mitt ståsted, C22. Må jeg virkelig sitere meg flere ganger på dette nå? At du framstår som personen som vet "sannheten" får meg virkelig til å bare glemme å prøve å hjelpe til med å få svart på hvitt hvordan dette har utspilt seg. Du er ikke sannheten i det hele tatt, så ikke prøv deg med å fremstå som den som vet alt og som vet best, for vi har opp igjennom tiden innsett at du har en veldig selektiv hukommelse på enkelte områder.

Dette med at glitter tok opp dette en til en; Det var bgm75 som påtok seg ansvaret og signaliserte veldig tidlig at dere var "all-in". Det var tydeligvis ikke slik da, for slik du legger det fram visste du heller ikke særlig mye? Mulig bgm pyntet veldig på sannheten. Alle spørsmål skulle gå til bgm, og jeg husker at jeg satt i samtaler med bgm om hvordan dette skulle skje. Jeg ble lovet at HFO og RNG hadde snakket sammen lenge og avtalt struktur og hvorda ting blir balansert, men ser ut som at bgm brukte noen fine triks likevel og at det ikke var tilfelle.

Når det kommer til å videreføre æren, så stoppet det der for BOL da dere satte dere på bakbeina pga stammenavn. Barnslig var det ja, å trasse som et lite barn når det ikke får det som det vil.

Også er det spørsmålet om ære da, hvor jeg må be deg trå veldig varsomt. Om du skal definere ære over hvem som gir avkall på stammenavnet som har vart i 4 år raskest, tror jeg du har misforstått. Jeg kan med sikkerhet si at deres ære forsvant over natta når vi fikk vite om deres forsøk på å avtale med WIC om å angripe oss falt i vasken. Det er virkelig det man kan definere som "tapt ansikt".


Den propagandamailen ble sendt ut av Bgm75, og jeg ble fortalt om den i etterkant. For å være helt ærlig, jeg stilte meg ikke bak noen i konflikten med Balle Klorin. Dette kan jeg si med sikkerhet, fordi jeg leste gjennom en haug med PM`s fra den tid, hvor jeg uttrykkelig sier vi skal forholde oss nøytrale i saken Balle Klorin. Vi var midt i den tiden hvor fusjonen sto for dør. Vi ønsket ikke å angripe BK pga det. Vi sto på en måte midt mellom barken og veden. At denne konflikten var årsak til at 2 store kontoer gikk over til BOL, det kan jeg ikke huske at var på samme tid. Op og bowling-mästare gikk over midt i kampanjen mot MD, noe jeg mener var før det med BK. Mulig min tidsinnstilling er feil, men det kan jeg med letthet sjekke i min innboks.

Akkurat. Men du var vel enig i at dette var en kjempegod idé da, kanksje? Den som tier samtykker, er det ikke slik ordtaket går? Nøytrale? Hva slags tull er egentlig det? Prøver du å få meg til å tro at den støtteerklæringen som vi fikk fra dere liksom skulle være nøytral? Du husker kanskje ikke den mailen, går jeg utifra. Synd, for RNG var absolutt ikke nøytrale da dette skjedde. Du nevnte, eller nei, du truet med krig dersom vi angrep en alliert av dere. Du truet også utallige ganger med krig for at vi adlet gråbyene og brukte dem mot WIC, som i ditt forvrengte sinn transformerte om til at det var RNG vi plutselig skulle krige mot, som om vi lengtet etter en trefronts-krig vi visste vi ikke klarte å holde. Tror du jeg ble født i går, C22?

Jeg vil også presisere at mine innlegg gjenspeiler mine synspunkt og hvordan jeg opplevde ting fungerte. Om du fikk et lite oppdrag om å prøve å endre min innstilling, C22, så kan jeg bare henvise deg til å se maling tørke.
 
Sist redigert:
Topp