HP3? Over allerede?

  • Trådstarter The Blue Panty Man
  • Startdato

DeletedUser

Guest
Det var en gang to barnehageunger som kjedet seg så fryyyketlig. Barnehagen var bygd opp av 3 avdelinger med forskjellige Voksne. Det var 5 Voksne per avdeling. En dag fikk Per og Ole veldig lyst til å leke på den andre siden av grinden i barnehagen, nemlig utenfor i skogen. De planla i flere dager hvordan de skulle få til dette uten at de ble oppdaget av de Voksne.

Dagen var den rette og de prøvde seg nå og gå forbi den store grinden. Men i det de skulle til å lukke igjen grinden var det et par Voksne som så at de gikk ut i skogen. De løp etter og tok fatt i Per og Ole. Dette resulterte i at Per og Ole begynte og gråte og maste enormt på de Voksne de neste dagene om å få leke i skogen. Men de Voksne nektet jo for det kunne være farlig for de små barna. De kunne gå seg bort.

Etterhvert som dagene gikk ble Per og Ole lei av at de ikke fikk leke i skogen og de fikk lyst til å gjøre noe med dette. Derfor tok de neste dag og ikke møtte opp i barnehagen, men snek seg rundt på andre siden av gjærdet og snakket til de andre ungene i barnehagen. De var jo selvfølgelig bare venner med unger i sin egen avdeling, så det var kun disse de snakket med. De neste dagene ble fler og fler av de ungene i samme avdeling som Per og Ole med på dette. Så det ble færre og færre unger igjen i fra avdelingen. Etterhvert likte barna i de andre avdelingen også denne ideen, så de ville jo selvfølgelig bli med de også.

Til slutt var de eneste ungene som var igjen i barnehagen var de som syntes hele denne greia var teit, så de ble alene og dannet seg en egen liten lekegjeng i barnehagen.

-------------------------

Dette er en sammenligning av hvordan barnehagen jeg gikk i når jeg var liten og hvordan HP3 har endt.

Det er vel ikke så vanselig å skjemme hvem Per og Ole var hvis vi tenker gjennom hva som har skjedd de siste dagene.

Poenget her er at det som skjedde i barnehagen var like poengløst som hva som skjedde på HP3. Alle ungene som lekte på utsiden av barnehagen gadd jo selvfølgelig ikke gå i barnehagen lengre, så var var det poenget med barnehagen? Målet til disse personene på HP3 var jo å få litt action på verden og få kriget litt mot hvem de ville og føle at de selv hadde styringen. Dette viser seg jo å gå totalt i vasken når de faktisk blir venner og begynner å leke med spillere fra andre avdelinger og samler alle ungene i samme avdeling.

Det ble også sagt at i den avdelingen Per og Ole var først i, så herset de voksne på den måten at de bare lekte boksengår med alle og det var ikke spesifikt hvem som fikk være med, men etter at de selv dro fra denne avdelingen var de ikke noe bedre selv, for de bidro selv til at alle lekte sammen etter dette.

Det er så latterlig og ødlegge en barnehage på denne måten, spesielt en som varer så kort som denne. Det å gråte som Per og Ole gjorde fordi de ikke fikk viljen sin blir bare for dumt. Håper folk som har tenkt til å starte opp i den nye barnehagen som snart åpner (HP4) tenker over hva de gjør og ikke ødlegger en barnehage på samme måten som denne.

(Håper dere forstår humoren og hva poenget mitt er med dette innlegget ;) )
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Nå har da ikke barna så mye de skulle sagt ang. om de vil gå i barnehagen, eller hvilken barnehage de skal gå til.
Jeg er stasjonert i "Gulbarnehagen", men selv så kunne jeg godt tenkt meg å være i "Blåbarnehagen". Men siden de som bestemmer hvilke unger som skal være hvor, så ble jeg satt til den gule. Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg ikke vært i barnehagen siden jeg kan ta vare på meg selv, men når ho mamma sier at jeg må gå dit, ellers får jeg ikke noe dessert etter middagen, har jeg ikke noe annet valg enn å høre på henne.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Dette ble mest rot for min del .. Jeg vet nok mer om ting som foregår enn de fleste, og når jeg selv sliter med å oppfatte sammenlikningen din kan jeg bare tenke meg hvordan en som ikke vet stort om hva som skjer, og hvem som er hvem. Etter hva jeg har forstått er det snakk om Zippy og Don og ikke Zippy og min dual på TrAnxZ, Ole?

Vil gjerne ha en litt tydeligere versjon på bordet, for konseptet hørtes spennende ut, selv om jeg ikke ble revet med :(
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Dette ble mest rot for min del .. Jeg vet nok mer om ting som foregår enn de fleste, og når jeg selv sliter med å oppfatte sammenlikningen din kan jeg bare tenke meg hvordan en som ikke vet stort om hva som skjer, og hvem som er hvem. Etter hva jeg har forstått er det snakk om Zippy og Don og ikke Zippy og min dual på TrAnxZ, Ole?

Vil gjerne ha en litt tydeligere versjon på bordet, for konseptet hørtes spennende ut, selv om jeg ikke ble revet med :(



hvor får du DON fra?
 

DeletedUser

Guest
Tja, det er vel egentlig bare fordi jeg vet vel egentlig ganske mye ang hva som har skjedd og hvorfor dere gjorde som dere gjorde. Regner også med at de som vet ganske mye om saken skjønte hva jeg også mente her, men det ble kanskje lit rotete forklart iom at jeg skrev noe jeg selv visste fantastisk godt hva det dreide seg om.

For å forklare det rett fram da..
Mr. Zippy og Mr. DONslask var, som de fleste vet, veldig ufornøyde med Snuskhummeren som leder. Som også de fleste vet vil zippy ha viljen sin. Og hva ville han på HP? Jo, han ville sloss mot High fordi han syntes det var for enkelt å slå WySoSe selvom han faktisk kun adlet 1 by av under-stammen WhSoSe mens han var i OsloM. Det var vel også andre faktorer som var med i avgjørelsen hans om å leave stammen sammen med DONslask. Men hovedpoenget var vel dette og blant annet at Zippy hadde et sterkt hat mot Snuskhummeren som var leder. Jeg snakket både med Snusk og Zippy, så jeg vet at begge to er veldig uenige i hva dem har sagt til hverandre og hva den andre mener.

Men når da Zippy og DONslask velger å lage en ny stamme, fikk de med seg de fleste norske fra OsloM som tidligere spilte i DN fra før. Men det var visst ikke nok for Zippy for han måtte i og for seg ødelegge prinsippet i hvorfor han dro, og ville like gjerne ødelegge resten av de store stammene. Han kalte blant annet OsloM for tribalhugere fordi vi ikke ville krige mot High, men større tribalhuger har jeg ikke sett på lenge :D
 

DeletedUser

Guest
Og hele grunnen til dette barnehagekonseptet var fordi jeg føler Zippy og DON kan sammenlignes med noen barnehageunger fordi de ødelegger en stamme kun fordi de ikke får viljen sin :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Ut i fra at så mange gikk over vil det jo gi en antydning om at flere var enige og at det kun var et fåtall som støttet Gustav?
 

DeletedUser

Guest
Men som sakt alle hater zippy(yes)

Om du forstår meg som at jeg hater Zippy, så gjør jeg jo såklart ikke det. Vet ikke om det var det du mente, men det virka bare sånn.

Ut i fra at så mange gikk over vil det jo gi en antydning om at flere var enige og at det kun var et fåtall som støttet Gustav?

Sånn jeg tolker situasjonen var det mer sånn at du misslikte gustav mest og prøvde alt du kunne for å endre på lederen. Når du da "mente" du ikke fikk til det, så valgte du å lage egen stamme. De andre, som ikke hadde prøvd å gjøre like mye med det, så på det som lettere å bli med deg enn å prøve å få endra på ledelsen. Men det som toppet kaka var jo at du plukket med deg flere spillere i samme slengen når du tidligere kalte OsloM for tribalhugs :)
 

DeletedUser

Guest
OsloM --> 2 fiender (WySoSe fam. og TBH)
DN ---> 18 fiender (på topp 20)

Til og med du skjønner at når du plukker ut alle de beste fra stammene som er en trussel, så er det jo ikke akkurat creds å ha mange stammer som fiender da :)
 
Topp