Hva med Norske navn ?

DeletedUser

Guest
Hallo der ! Jeg må tilstå at jeg selv startet en stamme med litt internasjonalt navn T-Shirt (Tshirt) heter den. -men min tanke nå er at det er litt rart og dumt at de fleste stammer heter noe "tøfft" på engelsk. Det skulle vel være en Norsk verden dette ?
Feks: (finner på -men de kanskje er her)
Blue Warriors, Viking Castle, Ninja Fighters, Darkness, Dragon Pussy osv osv..
Hva med Ørnestammen, Fjellgutta, Samekniven, Slottsberget osv osv..
:confused::)
 

DeletedUser

Guest
jeg lagde en stamme som het Ostepop en gang :p
Ja, norsk er bra :)
 

DeletedUser

Guest
Vi i Underbukser lagde en venn av meg, kom opp til rank 500 tror jeg :)
 

Dark Ninja

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
må si deg at de engelskene navnene på en stamme kommer fortest opp i ranking, og på toppen...
 

discon

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg tror det er en stamme som heter Rømme som ligger på rundt plass 50 :p
 

DeletedUser

Guest
Neshda, den er laget av en eks ERROR medlem, en fin fyr;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Vi har startet en norsk stamme "Dominikanerordenen"

http://stdominikus.katolsk.no/

Dominikanerordenen i Norge var de siste som fortsatt brant hekser siden brødrene i europa fant ut at det å "tilstå", som ga frikjennelse ved konvertering, mens de som nektet ble brent, ble litt feil egentlig...

Hele Spania var på randen av selvutslettelse, før de skjønte den logiske bristen :)

Virkeligheten er verre enn noen fiksjon, bare så synd at historie ser ut til å være litt "ut"?

Uansett hadde inkvisisjonen sine glansdager i middelalderen (som TW handler om) og passer jo dermed bra til TW :)

Skal man gå lenger tilbake i norsk historie, så er det jo ulike viking familier som dominerer. Bjarkøyætta med Tore Hund, Hårek fra Tjøtta (der har jeg bodd forresten) ætten av Harald Hårfagre etc.

De var jo ikke så mange, men skrev da historie både i Europa og Norge i kraft av sitt sverd som de kunne håndtere. Vi burde hatt mange ætter her på serveren i Norge...dette er jo de kule gutta som drepte fordi noen "sto lagelig til for et hogg" være seg hvem det måtte være :)

Det at noen stammer kaller seg ved et engelsk navn som Noble Vikings, er en hån mot den stormakten vikingene tross alt representrerte i sin tid.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det synes jeg også, for når levde det engelske vikinger!?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Utlendingene måtte lærte seg norrøne ord, og ikke motsatt.
Bare i England er det tusenvis av steder med norrøne navn, og vi lærte engelskemennene ord som "us, we, them, you" etc. og som er vanlig engelsk i dag.
Vi lærte dem også om lover (LAW er norrønt), så engelskmennene har mye å takke oss for :)
 

DeletedUser

Guest
da vikingene tok over england :p

Det var danane som overtok eng(a)land. De norske vikingene holdt seg til Norge og Island. Etterhvert ble danane jaget ut av eng(a)land, men noen av de engelske bøndene holdt fast ved den norrøne troen.
 

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Det var danane som overtok eng(a)land. De norske vikingene holdt seg til Norge og Island. Etterhvert ble danane jaget ut av eng(a)land, men noen av de engelske bøndene holdt fast ved den norrøne troen.

FAIL, vikingene kriget i England Støtt og stadig
 

DeletedUser

Guest
Det var danane som overtok eng(a)land. De norske vikingene holdt seg til Norge og Island. Etterhvert ble danane jaget ut av eng(a)land, men noen av de engelske bøndene holdt fast ved den norrøne troen.

hvor var du i historie timen?! :eek:
 

DeletedUser

Guest
De kriget i england, men de klarte ikke å ta england slik som danane gjorde, de norske vikingene herjet mer kystene og plyndret.
 

DeletedUser

Guest
De norske vikingene hadde kontrollen over Irland og Skottland en stund vet jeg, men har ikke hørt om at de tok over England egentlig...:)
 
Topp