Hvem adler hva? Oversikt over gratisbyer topp 10

DeletedUser

Guest
Av ren nysgjerrighet satte jeg meg ned og prøvde å få en viss oversikt over hva topp 10 listen har adlet av landsbyer på v13. Jeg var interessert i å vite hvor mange av byene spillerne hadde adlet som var internadlet og hvor mange gråbyer spillerne hadde adlet. Jeg er klar over at det er mulig å få billige byer på annet vis, selv kan jeg innrømme at LLØSbyene jeg har adlet ikke har kostet så alt for mye, men det blir for vanskelig å ta med sånt i beregningene. Derfor tas det kun med gråbyer og internadlinger.

Tallene baserer seg på landsbyoversikten på twstats:

1. Michele Zagaria - Antall byer pr 19.04: 469
Antall adlede gråbyer: 77
Antall internadlede byer: 18
Totalt antall "gratisbyer": 95 som tilsvarer 20.26 % av Michele Zagarias landsbyer

2. Martyrio - Antall byer pr 19.04: 296
Antall adlede gråbyer: 132
Antall internadlede byer: 60
Totalt antall "gratisbyer": 192 som tilsvarer 64,86% av Martyrios landsbyer

3. King hårek the wise - Antall byer pr 19.04: 267
Antall adlede gråbyer: 39
Antall internadlede byer: 44
Totalt antall "gratisbyer": 73 som tilsvarer 27.34 % av King håreks byer.

4. Holy mother - Antall byer pr 19.04: 236
Antall adlede gråbyer: 29
Antall internadlede byer: 16
Totalt antall "gratisbyer": 45 som tilsvarer 19.07 % av Holy Mothers byer.

5. Donnes - Antall byer pr 19.04: 264
Antall adlede gråbyer: 102
Antall internadlede byer: 15
Totalt antall "gratisbyer": 117 som tilsvarer 44.32 % av Donnes sine byer.

6. Gone - Antall byer pr 19.04: 229
Antall adlede gråbyer: 98
Antall internadlede byer: 20
Totalt antall "gratisbyer": 118 som tilsvarer 51.53 % av Gone sine byer.

7. Fenrir - Antall byer pr 19.04: 242
Antall adlede gråbyer: 62
Antall internadlede byer: 0
Totalt antall "gratisbyer": 62 som tilsvarer 25.62 % av Fenrir sine byer.

8. Triton - Antall byer pr 19.04: 188
Antall adlede gråbyer: 38
Antall internadlede byer: 0
Totalt antall "gratisbyer": 38 som tilsvarer 20.21 % av Triton sine byer.

9. The Huntsman - Antall byer pr 19.04: 171
Antall adlede gråbyer: 26
Antall internadlede byer: 25
Totalt antall "gratisbyer": 51 som tilsvarer 29.82 % av The Huntsman sine byer.

10. BompiBamse - Antall byer pr 19.04: 195
Antall adlede gråbyer: 88
Antall internadlede byer: 27
Totalt antall "gratisbyer": 115 som tilsvarer 58.97 % av Bompibamses byer.

pokal10_127127.gif
TOPP 3
pokal10_127127.gif


Færrest gratisbyer pr landsby:
1. Holymother med 19.07 %
2. Triton med 20.21 %
3. Michele Zagaria med 20.26 %
Alle fra Blomst

Flest gratisbyer pr landsby:
1. Martyrio med 64,86%
2. BompiBamse, med 58.97 %
3. Gone med 51.53 %
Alle fra Deceit


Som dere ser utifra listene er det Deceitspillerne på topp 10 som har tatt klart flest gratisbyer pr egne landsbyer. Hvorfor er det blitt slik?

Og er egentlig adling av gratisbyer dumt?
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Syntes dette va ein jysla flott oversikt... lol. Pluss i rykte til deg! :)
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Super oversikt, selv om den ikke akkurat var til vår fordel. Menmen, det er jo fakta.

Synes ikke det er dumt å adle gratisbyer. Hva er alternativet til internadling? Og på denne verdnen synes jeg heller ikke det er dumt å adle gråbyer. På andre verdner har jeg vært sterkt imot. Men det bør vel være en viss balanse, og hvilken fordeling som er god skal jeg ikke uttale meg om. Er dog stolt over at dem med færrest slike adlinger er i min stamme!
 

DeletedUser

Guest
Kjempebra oversikt!

Et spørsmål og en kommentar til selve oversikten;

Spørsmål: Når du regnet ut antallet internadlede byer, gikk du da tilbake å sjekket dette for alle stammene spillerne hadde vært i? En rask sjekk gir det inntrykket, men vil bare være sikker. I så fall, ekstra kreds for veldig grundig arbeid!

Kommentar: En alternativ måte å regne ut ratioen på vil være å ta hensyn til antall byer adlet, og ikke bare byer som i skrivende stund er i spillerne sin besittelse. Dette slår da hovedsakelig ut på spillere som har mistet en del byer. Et par eksempler hvor dette har relativt stor effekt på resultatet;
  • Michele Zagaria har 469 byer, og har adlet 599 byer. 49 av disse byene er adlet av seg selv, så man står igjen med 550 byer adlet av andre byer.

    Dette tilsvarer da at prosentandelen av billige byer er 17,27 %. En reduksjon på rundt tre prosentpoeng fra oversikten ovenfor.
  • Gone har 229 byer, men har adlet 317. Av disse er 45 adlet av seg selv, så man står igjen med 272 adlinger av andre byer.

    Dette tilsvarer da at prosentandelen av billige byer er 43,38 %. En reduksjon på rundt åtte prosentpoeng fra oversikten ovenfor.

Skulle man gå enda grundigere til verks kunne man muligens fjernet readlinger, men da begynner det å bli veldig mye arbeid.
 

DeletedUser

Guest
Jeg sjekket opp mot alle stammer! Jeg vurderte å gjøre det på den alternative måten, men når jeg så vidt skannet gjennom listen blant topp 10 spillerne for å se hva de hadde adlet så jeg at det var ytterst få av gratisbyene som hadde blitt tapt etter at spilleren hadde adlet dem.
 

DeletedUser

Guest
Jeg sjekket opp mot alle stammer! Jeg vurderte å gjøre det på den alternative måten, men når jeg så vidt skannet gjennom listen blant topp 10 spillerne for å se hva de hadde adlet så jeg at det var ytterst få av gratisbyene som hadde blitt tapt etter at spilleren hadde adlet dem.

Nice, sterk innsats :razz:

Hmm, hva har det å si at de tapte byene ikke var gratisbyer? Eller tenker du at det går veldig mye i readling av byer i krigssonen?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Nå har jeg vært en stor motstander av det å adle grått i mine tidligere verdener, men jeg mener at det å adle gråbyer på verden 13 ikke er noe negativt.

Før julen 2012 diskuterte jeg og Sondre (TheMrSondre) lenge hvordan vi skulle vokse fortest mulig på verden 13. Og som de fleste vet ble gråbyer svaret. Så snart julefreden var over, og romjula var et faktum, adlet vi noe utrolig med barbarbyer. Mange andre, faktisk en rekke personer, fulgte senere etter.

Så hvorfor var dette så smart på verden 13? Jo, her kan man kjøpe adelsmenn. Ved å være tre på konto som hver donerer 5000pp til et 'godt formål', så sitter man plutselig med muligheten til å utdanne 150 adelsmenn. Bare å adle byer med et gjennomsnitt på 400 poeng, gir da 60000 poeng mer, noe som etter en mnd med vokst kan øke til 1,5 millioner poeng! Nå var ikke jeg og Sondre så ekstreme, men det illustrerer hvilket potensiale det ligger i å vokse hurtig i fra i starten når muligheten til å kjøpe adelsmenn eksisterer. Nå har Mikkel, ikke overraskende, allerede kommentert hvordan han mener at statistikken ville vært mer gøy og interessant - men ville det ikke vært litt mer spennende og fått inn tidspunkt i denne statistikken? Det er en vesentlig forskjell og adle barbarbyer nå enn det var i desember. Fortjenesten da var utrolig stor, det å gjøre det nå er langt i fra like lønnsomt. Jeg er stolt over at Gone ligger såpass høyt oppe på rangeringen, og vi skulle gjerne ha vært øverst. Det eneste dumme er at aktiviteten etter medio-februar har vært helt på trynet.

Gratulerer Martyrio med rank en. :)
 
Topp