Diskusjon Hvordan få flere spillere til .no!

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Hvordan få flere spillere starte på .no og holde seg her!

Del 1 - Hvordan
Del 2 - Intervju
Del 3 - Kommentarer fra dere​


Del 1 - Hvordan

Det store spørsmålet(mener jeg), Hvordan få flere spillere på .no?
Og hvorfor?

Fordi;
Med flere spillere på .no blir det flere gode spillere og mere motstand, og mere utfordring med TW. Vi får også et større samfunn med norske tribalwars spillere! Noe jeg ser på som positivt! Viss vi får flere spillere til å spille blir det også et lite press for å forbedre seg selv. Jeg er også ganske sikker på at det blir flere potensielle gode spillere som kommer til å bli gode, og bli gode venner med vi som allerede er hekta :D

Men hvordan?

Hva kan Enkelt spilleren gjøre for å øke antallet aktive medlemmer?
  • Reklamere til venner
  • Reklamere på internett (skriv om det litt over alt)
  • Ikke adle de som spiller for første gang forså å gi dem en sjanse
  • Ta å lær opp spillerene som spiller for første gang(hjelp de med ALT)

prøv noe av dette og du har sikkert vervet og/eller beholdt et medlem!
Men det er bare å prøve og gå inn fordet! Skap en positiv holdning til dette, og ikke bare hamre ned på nybegynneren :)

Hva kan TW-Teamet gjøre, og hva kan dere push på med!
  • stem for treigere verdner, funer jo på v1
  • større stammer - dersom det bare er plass til type 20 medlemmer, vill alle stammene være mege beviste på å kun ta inn det beste av det beste. Er det plass til 100 stykker er det ikke så nøye , og nye spillere får en bedre sjangse
  • Sende ut mail til alle registrerte kontoer når nye verdner kommer!
  • Funnet en måte å lagt opp til opplæring av ny begynnere..

Noen punkter som kan hjelpe! Spessielt med å sende mail til registrerte kontoer :)

Itilleg kan jo man prøv å spre TW på norske netsider som, Nedsig, artige, 123 og 1001 spill osv :)

Håper dere prøve å hjlper til .no!
Det verst som skjer er jo nedlegging av .no, men lite sannsynlig da:p

Men til dere som spiller speed, så ville jo større antall spillere på .no økt sjansen for norsk speed servere :)

Vil også gi kreds til JFF, som tar inn nybegynnere og lærer de opp til visse grader :)


Del 2 - Intervju

Intervju med Dakapo Comunitymangaer på .no :)

[SPOIL]- Har .no mistet aktive spillere, og hvor mange?
Det forsvinner alltids noen spillere pga utestengte kontoer og sånt, men hvor mange av disse som måtte være aktive spillere har jeg ingen oversikt over. Likevel er det jo ingen hemmelighet at det er mindre spillere nå enn hva det var i f.eks 2008.

- Hva kan gjøres for å få flere spillere?
Det jeg tror er viktig er å vise spillet til venner og søsken. I tillegg til reklame på andre nettsider hvor man vet at mange er innom. Reklame som Innogames lager og kjøper plass til er gjerne veldig dyre, men det finnes ting vi også kan gjøre uten at det koster noe. Sånne sider med mange forskjellige spill er ganske enkelt og gratis å legge inn reklame for TribalWars på.

- Hva kan spillerene gjøre for å få folk til .no?
Det går vel litt inn i det samme som jeg nevnte over tror jeg. Om man f.eks kjenner noen som har en blogg (eller har en selv), som i utgangspunktet ikke blir lest av TribalWars spillere så kan man lage et innlegg om spillet.[/SPOIL]


Del 3 - Kommentarer og forslag fra dere :)

Sunny
Windsy
Jan rune - takk til brann xD

Takk til Svein Erik!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi spillere har et lite ansvar vi også, det handler om å ta ansvar og bry seg, akkurat som du gjør nå! En god begynnelse ville vært å svare på meldinger og være litt hyggelig rett og slett. Mange nybegynnere kan se på netopp DEG som et forbildet, og da syntes jeg det minste man kan gjøre er å svare på meldinger, samtidig svare hyggelig. Vi har alle vært der, på bunnen og vet hvor vanskelig det er å komme igang. Syntes dere moder kan legge ut guider inn på selve tw siden, det er ikke alle som finner veien hit til forumet på egenhånd.
 

DeletedUser

Guest
Det er viktig å tenke tilbake på hvordan det var når akkurat DU var noob uten at jeg skal gå så mye nærmere inn på det.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
For å bruke meg selv som eksempel (igjen:p)

Når jeg var helt ny på tw, havnet jeg midt inne i brann2006 sitt område. Etter en stund speidet han min 11.000p by. Der var ingen tropper. Om han hadde villet kunne han adlet meg, men det gjorde han ikke. Isteden hjalp han meg, og satt en del vakter for meg. Etter en stund var jeg utlært i d generele.

Poenget er at han ga meg en sjanse. Hadde han adla meg, hadde jeg muligens slutta med tw. Isteden har jeg fortsatt, og er nå helt hekta :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
.no råtner enkelt og greit, om det skal bli gjort noe med det må det speed 1 i troppe og bygg til, ingen PP-funksjoner, stort map, få verdner, mer reklame om tw, bedre guider og enklere å finne guidene som vi har for de nye. Mange gode guider som ligger på forum som nybegynnere aldri leser fordi de ikke vet om offentlig forum, og i hvertfall ikke om guideforumet.

Om ikke noe radikalt skjer så er nok .no ferdig innen kort tid, og det kan teamet skylde seg selv for.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Meget enig zippy!

Viss vi hadde gjordt guider mere synlige hadde det nok vært fint :)
Laget en egen for de, som generelt, off-topic og english :)

itilleg kunne det vært linker til guider ig :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg ville stemt for bedre opplysning om offentlig forum for nye spillere. En liten introduksjon, så og si, for hvordan det fungerer og hvorfor det er nyttig. En slags high-lighting av hjelp-siden er kanskje heller ikke av skaftet.

Ellers er jeg uenig i at teamet ene og alene skal ha skylden for et synkende spillertall på .no. Teamet er kun en liten gruppe personer. I denne sammenhengen, hvem sitter med makten? Vi. Spillermassen på .no er de som er best egnet til å bringe flere spillere til spillet. Ved å informere venner og kjente om TW, og anbefale dem å starte. Ved å hjelpe og rettlede nybegynnere som ikke vet helt hvordan spillet funker. Ved å skape en stemning på .no som gjør at flere ønsker å være en del av fellesskapet.

Og hvem er det som maser på teamet om innstillinger som favoriserer erfarne spillere? De som er inne og leser på offentlig forum :wink:
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Jeg ville stemt for bedre opplysning om offentlig forum for nye spillere. En liten introduksjon, så og si, for hvordan det fungerer og hvorfor det er nyttig. En slags high-lighting av hjelp-siden er kanskje heller ikke av skaftet.

Er ikke alle som vet om forumet engang! så linker til forum eller endel av start guiden med ny by burde være fett :)

Ellers er jeg uenig i at teamet ene og alene skal ha skylden for et synkende spillertall på .no. Teamet er kun en liten gruppe personer. I denne

Har ikke sagt det, viss du sikter til meg, har kommet med forslag :)
kom også med forslag til den enkelte spiller
 

DeletedUser

Guest
Du postet mellom meg og zippy. Men uansett, den går til alle der ute som skyver alt ansvar over på teamet. Noen ting fikser man selv :)
 

DeletedUser

Guest
.no råtner enkelt og greit, om det skal bli gjort noe med det må det speed 1 i troppe og bygg til, ingen PP-funksjoner, stort map, få verdner, mer reklame om tw, bedre guider og enklere å finne guidene som vi har for de nye. Mange gode guider som ligger på forum som nybegynnere aldri leser fordi de ikke vet om offentlig forum, og i hvertfall ikke om guideforumet.

Jeg tror jeg vet det "offisielle" svaret på det med guider o.l.; Wiki'n (wasntme)

Når det gjelder guidene på forumet så må det sies at de er litt... lite organisert. Det er innenfor forskjellige og spesifikke emner, og de henger ikke nødvendigvis sammen i noen særlig grad. Det kan være vanskelig å vite hva man burde lese.

Det som hadde vært kult hadde vært en grundig og organisert gjennomgang av, vel, alt. For så å gjøre det lett tilgjengelig for alle spillere. Da gjerne med videoguider, om mulig.

Jeg ville stemt for bedre opplysning om offentlig forum for nye spillere. En liten introduksjon, så og si, for hvordan det fungerer og hvorfor det er nyttig. En slags high-lighting av hjelp-siden er kanskje heller ikke av skaftet.

Det har vært tatt opp tidligere, uten noe særlig hell. Men for hva det er verdt; Støttes helhjertet!

Noe som ble gjort på .net var at de hadde nyhetsbrev som til tider inneholdt nyttig informasjon om spillet. Her er et eksempel. Noe sånt hadde vært gøy.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror jeg vet det "offisielle" svaret på det med guider o.l.; Wiki'n (wasntme)
Hvis det er tilfelle, er det egentlig ganske synd.. Både "De første trinnene" guiden og "Forsinket start" guiden som står i wiki'en er helt på tryne. Her anbefalles det bl.a. på det sterkeste å konsentrere seg om ressursgruvene de første dagene, og 1200 spyd/sverd anses i følge guiden som et "bra" forsvar som burde prioriteres hvis man har en sen start på verden. Spillere som prøver TW for første gang og følger disse guidene kommer ikke til å ha sjans til å etablere seg.

Nå har det heldigvis kommet oppdrag ingame etterhvert for å introdusere spillere for forskjellige nyttige funksjoner og "triks", men tenk på de stakkerne som forviller seg inn på wiki'en med et ønske om å lære seg spillet! De hadde klart seg bedre uten.
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg tror jeg vet det "offisielle" svaret på det med guider o.l.; Wiki'n (wasntme)

Når det gjelder guidene på forumet så må det sies at de er litt... lite organisert. Det er innenfor forskjellige og spesifikke emner, og de henger ikke nødvendigvis sammen i noen særlig grad. Det kan være vanskelig å vite hva man burde lese.

Det som hadde vært kult hadde vært en grundig og organisert gjennomgang av, vel, alt. For så å gjøre det lett tilgjengelig for alle spillere. Da gjerne med videoguider, om mulig.



Det har vært tatt opp tidligere, uten noe særlig hell. Men for hva det er verdt; Støttes helhjertet!

Noe som ble gjort på .net var at de hadde nyhetsbrev som til tider inneholdt nyttig informasjon om spillet. Her er et eksempel. Noe sånt hadde vært gøy.

Støtter begge dine forslag.

Foreslår, bedre service ovenfor spillerne også, spørsmål og ting spillerne lurer på burde bli svart på av innogames/team på en mer ryddig måte, slik det er nå er det noen som svarer som spiller i spørsmåls sectionen her og det er forvirrende, veldig vanskelig å vite om en mod svarer på spørsmålet som er stillt eller om det er som spiller.

Informasjonen ut burde bli bedre.

Åpenhet:
Denne lukkede kulturen som setter store murer mellom spiller og moderatorene, er noe som skremmer vekk mange spillere også. Mer åpenhet rundt reglene, dvs. Tolkninger, straffer og at de som har brutt reglene blir behandlet som regelbrytere og at "offeret" blir informert utfallet av sakene som pågår. Denne beskyttelsen av regelbrytere er stygg syns jeg.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Paal: Offentlig uthengelse er tingen? Litt som man driver med i Sør-Amerika, stiller dem ut i full skue på statlig TV?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Paal: Offentlig uthengelse er tingen? Litt som man driver med i Sør-Amerika, stiller dem ut i full skue på statlig TV?

Nja, det foregår i Norge også, offentliggjøring av kjennelser i retten, etc. Er ikke veldig uvanlig. på TW blir kjennelser hemmeligholdt. Om regelbryter er frikjent eller dømt. Hemmeligholdt.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Du vet veldig lite om vårt rettssystem. Ber deg gjøre deg litt mer kjent med det før det er verdt å ta en diskusjon med deg på det tema.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det er noe som kalles demokrati, men dette er et litt tungt tema, hvertfall for paal, så blir meningsløst å diskutere når motdebatanten ikke er helt "up-to date" :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det er noe som kalles demokrati, men dette er et litt tungt tema, hvertfall for paal, så blir meningsløst å diskutere når motdebatanten ikke er helt "up-to date" :)

Siden du svarer i en generell tråd som mod, så forstår jeg ikke helt svaret dit? Er dette ett svar fra teamet, eller personlig kvalm fra deg Scar??
 
Topp